2022-02-08, 14:08
Medlem
Håller tummarna för en retrace till 40-42k, så man kan gå long med ett tight stop där.
Ser ut som att 33k indeed var bottom just nu.
Citera
2022-02-08, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madzen123
Bra observerat David! 🙌
Vad tror du händer onsdag/torsdag?
Känns som BTC inte gett upp försök på 44k än.
Citera
2022-02-08, 15:43
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Vad tror du händer onsdag/torsdag?
Känns som BTC inte gett upp försök på 44k än.
Vad tror DU händer onsdag/torsdag?
Citera
2022-02-08, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Vad tror DU händer onsdag/torsdag?
Om daily close är under 44k så vill jag tro på korrektion.
Citera
2022-02-08, 15:50
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Om daily close är under 44k så vill jag tro på korrektion.
Upp eller ner?
Till?
Citera
2022-02-08, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Upp eller ner?
Till?
Ner, under 40k.
Citera
2022-02-08, 16:39
Medlem
Stämningen på börsen är fortfarande avvaktande. Vilket inte talar för mer nedsida. Tror dock vi kan se några dagar sidled här. Innan 50k.

Nasdaq tror jag kommer vända uppåt här.
Citera
2022-02-08, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 14329
Stämningen på börsen är fortfarande avvaktande. Vilket inte talar för mer nedsida. Tror dock vi kan se några dagar sidled här. Innan 50k.

Nasdaq tror jag kommer vända uppåt här.
Inte mer nedsida menar du ingen ny botten eller inte under 40k?
Citera
2022-02-08, 17:45
Medlem
Citat:
Inte mer nedsida menar du ingen ny botten eller inte under 40k?

Inte under 40. Så länge börsen håller upp. Vilket den ser ut att göra. Så tror jag 50 K kan komma rätt så snabbt.
Citera
2022-02-08, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 14329
Inte under 40. Så länge börsen håller upp. Vilket den ser ut att göra. Så tror jag 50 K kan komma rätt så snabbt.
DJIA är stark nu, men verkar inte reflekteras på BTC. Under 43k nu.
Citera
2022-02-08, 21:44
Avslutad
lätt att vi närmar oss 50+ nu. Konsolidering ett par dagar, sedan uppåt

Snart på 44000 dollars, inte dåligt.
Citera
2022-02-08, 22:11
Medlem
Har läst här under cirka ett års tid men inte reggat mig förrän nyligen. Vill först och främst rikta ett tack till er som försvarat och förklarat bitcoin under den här tiden. Nu, mina tankar för det närmaste:

Det som pekar på en uppgång:

1. Adaption. Institutioner går uppenbarligen in i BTC. Att KPMG Kanada lägger pengar där visar på adaption. Att Tesla köpte BTC för 1,5 miljarder som nu är värt 1,9 miljarder visar också på det. Presidenten där i El Salvador verkar inte vara en buse utan en föregångare och när fler förstår tanken med det han vill kommer det bli mer populärt.
2. Annonsering. Att kryptoannonsering tillåts på Google är ett steg. Att Super Bowl på söndag kallas Krypto Bowl med tanke på hur mycket reklamtid som kommer därifrån är ett annat.
3. Efter exakt lika lång tid som i somras har BTC sett ut att bottna och vända uppåt.
4. Förlängda cykler. Det vore inte troligt att denna fyraårscykel endast når 300% från toppen 2017 till toppen nu.

Det som pekar på nedgång:

1. När räntan höjs kommer risktillgångar att sjunka. Tech har redan gjort det och BTC räknas fortfarande som en ännu större risktillgång. Jag skulle räkna med ett skakigt 2022 även för BTC och därmed ännu mer för altcoinsen. Folk i allmänheten har svårt för att ta volatiliteten hos BTC och den har dessutom aldrig testats vid en större börskrasch a la Lehmankraschen.
2. Mt. Gox-förvaltarna ska sälja eller säljer redan de ca. 140 000 BTC som ska betalas ut till fodringsägare. Twitter-kontot whale_alert har åtminstone spårat 30 000 BTC som vilande BTC från 2015 som väckts. (Dessutom dyker det upp ytterligare 140 000 BTC utifrån häktningen idag av de personerna som stal 2016, men det kommer dröja innan de säljs om de ens gör det.) Med nuvarande låga volymer i tradingen så kan vi förväntas oss att det stora antal BTC som dyker upp på marknaden påverkar den mycket.
3. Det var många som väntade sig en topp i december. När det inte dök upp och marknaden istället gick ner sålde många med förluster och man kan vänta sig att många av dem aldrig återkommer.
4. Volymerna är fortsatt låga. Det ser inte att dyka upp många nya som är intresserade av BTC ännu.
5. Biden-regeringen är ambivalent och okunnig kring BTC. Skulle inte förvåna mig om de stänger ner miningen i USA nu när de också är med i Paris-avtalet igen.
6. Är något osäker i stort på hur marknaden kommer må i samband med att BTC förlorar mer av sin status. Fler spekulerar i alts och fler går in och håller långsiktigt i ETH, men BTC styr fortfarande marknaden.

Jag började att investera i krypto det här året och ligger på minus så är långt ifrån någon expert. Hoppas på input kring mina punkter.

Allt gott önskas och tack igen till er som bidragit i tråden under året.
Senast redigerad av Zacharia5 2022-02-08 kl. 22:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in