Citat:
Ursprungligen postat av
Gynekologstol
Du får gärna kalla mig för lilla vän och köra med personangrepp hur mycket du vill, jag bryr mig ändå inte. Man bestämmer som sagt sig för att vara kränkt, men blir det inte.
Jag har aldrig anklagat domstolarna för att ha hittat på några våldtäkter i fallet AE. På grund av omedelbarhetsprincipen så hade de inte inget annat val än att döma honom med tanke på hans berättelse. Frågan är varför han erkände, med tanke på att det hävdas (källa: GW:s mord, säsong 2, avsnitt 2-3) att det inte fanns någon teknisk bevisning för att sexualbrott hade förekommit i de här fallen. En teori kan vara att AE pressades, och att han (eller snarare, hans advokat) insåg att ett sexbrott hit eller dit kvittade med tanke på att han redan hade erkänt två mord.
Mina personliga erfarenheter är egala här i tråden. Det enda jag tänker säga angående den saken är att jag har varit lyckligt gift i snart 20 år. Du får själv dra dina slutsatser av detta. Jag har redan givit exempel på saker som jag anser visar att en kvinna vill ha sex. Nu får du ge dina exempel.
Jag har redan kommenterat min inställning till signaler i fallen Engla och Pernilla, och du får leta efter denna på egen hand om du är intresserad (vilket du naturligtvis inte är). Beträffande de andra fallen du nämner så är jag endast insatt i södermannen, vilket enligt mitt sätt att se på saken var solklara våldtäkter. Offren överfölls i sina egna sovrum och hade sannolikt inte kunnat vidta några andra åtgärder än att möjligen stänga fönstret. Hur som helst så anser jag inte att ett öppet fönster är ett tecken på att en kvinna vill ha sex.
Beträffande barn (och även vuxna för den delen) så har jag aldrig hävdat att gärningsmannen inte har något ansvar. Det är bara rent påhitt från din sida. Det jag säger är att offret ofta har en del i att det hon (oftast en hon) tolkar som ett övergrepp utvecklas till just ett sådant.
Nä gud förbjude, att man pressar gärningsmän at erkänna brott.
Jepp, du går omkring och anser att om en kvinna är lite flörtig med dig, så vill hon ha sex.
Och då är det tydligen helt ok att släpa in henne i närmsta rum och ge sig på henne fysiskt, vad hon är säger ii saken.
Du anser också att om kvinnor går klädda, i kläder som du bedömer vara "utmanande" så betyder det att hon vill ha sex, men vem som helst på gatan tydligen, och då är det ok ge sig på henne....
hennes "ansvar" och skuld.
jag antar även att du tillhör det där gänget som anser att om kvinnor går på fest, blir berusade, är för glada, för spralliga, har "fina" underkläder, går med på att följa med någon hem etc etc så bör det "fritt fram", för då har de avgett "signaler" om att de vill ha sex just med lilla dig.
Frågan hör, eftersom du inte verkar fattat detta är vad OFFREN har för ansvar för vad andra väljer att utsätta dem för, och inget annat.
Att skuldbelägga offer, är den absolut vanligaste bortförklaringsmedtoden för brottsliga handlingar, dvs skjuta ansvaret bort från sina egna val och handlingar till någon annan, de tär alltså att minska sitt eget ansvar.
Vilket är vad du alltså gör på gruppnivå.
Att män väljer att tvinga sig på, "passa på" att sexuellt utnyttja etc etc människor som de vet inte alls vill, eller inte har möjlighet uttrycka att de inte vill, har du inget problem med.....för hey! detta har ju män liksom nån slags rättighet till, för att de är män. Och ansvaret för att män beter sig så här, det ska hemfalla kvinnor och barn ( och andra män i det fallet män tvingar sig på män).
Säg mig, Hur ska denna din åsikt manifesteras i svenska domstolar, tycker du?
Ska vi återgå till den där sunkiga hanterande att våldtäktsoffer ska berätta om sitt sexliv, precis som att ha ett sexliv, skulle betyda att man vill bli våldtagen/ ha sex med vem som helst, när som helst, på vilka villkor som helst.
Eller vad offren hade på sig för kläder....få se nu, om kjolen går 10 cm ovanför knäna, *mäta mäta*....så JAPP! DÅ vill kvinnor ha sex. Om offret tagit på sig svarta trosor istället för vita nån morgon...och spetsar!!!! så JAPP! DÅ vill hon ha sex, med vem som helt, när som helt, på vilka villkor som helst.....
Om offret rör sig utanför hemmet, vistas i parker, pratar med någon, är trevlig etc etc så JAPP! då ville hon garanterat ha sex, med vem som helst, när som helst, på vilka villkor som helst...
För inte fan! kan vi kräva några högre skills inom kommunikation eller respekt för just kvinnor av män generellt.....oh noo...