2022-02-09, 17:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av palats
Varför är det fel om någon konverterar till islam? Är deras ensak.
Har man konverterat till islam än man inte i position att klandra nån som tar på sig en slöja vid ett tillfälligt besök. Och kalla ANDRA för hycklare.
Citera
2022-02-09, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Har man konverterat till islam än man inte i position att klandra nån som tar på sig en slöja vid ett tillfälligt besök. Och kalla ANDRA för hycklare.

Inte alla muslimer är för slöja.
Citera
2022-02-09, 17:17
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Nej det har jag aldrig sagt. Jag kan döda den som skadar mig, däremot har jag varken flytt eller skadat någon trots att jag levt under sådana förhållanden de flesta män flyr från.

Det du gör är att förvränga saker för att det ska låta till din fördel. Att leva som sjukskriven är även det inte heller synonymt med att vara brottsling. Ytterligare en medveten manipulation från dig och andra. Och det är inte heller något konstigt med att anmäla ett inlägg som försöker skapa personligt drev för att få människor att falskt anmäla någon till myndigheter.

Du projicerar enormt, jag blir osäker på om det är fler eller en person som försöker här. Att utge sig för att vara fler skapar känslor av makt. Påminner mig om en person som utkrävde "domstol" mot mig för att med kriminella utröna vad som sagts eller inte och då skickade mail där någon Daniel, anklagade mig samtidigt. Det visade sig att personen som falskt anklagade mig för olika saker istället hade skulder hos kriminella, konspirerade bakom min rygg osv. Det personen anklagade mig som var ett oskyldigt offer inför hans och en massa andra människors galenskap, var han själv skyldig till.

Detta beteende är typiskt för en störd person som begår brott mot någon, att peka ut offret som den som är skyldig. Gärna offentligt och med allt som ska förvrängas mot personen. Det för att skapa kontroll, för att det är svårare att ensam attackera någon än vad det är om fler gör det samtidigt osv.

Ingen har någonsin sagt att det inte finns oskyldiga i olika sammanhang, men dessa som påstår att vi inte gör det, är utstuderade med de egna anklagelserna falskt. Det visar tydligt på att de faktiskt projicerar eftersom det är de som förvränger ord och situationer, hittar på falska anklagelser, skapar rykten för att attackera sina offer osv. Vi bör i det här sammanhanget även minnas hur extremt vanligt beteendet är bland våldtäktsmän och pedofiler att de hotar offren med att offentligt anklaga dem för saker, att de ska förstöra offrens liv osv. Det är med andra ord, långt vanligare med falska anklagelser och hot om repressalier ur falska anklagelser med förvrängningar från sexualförbrytare än vad det är med falsk anklagelse för sexualbrott.

Dessa förvrängningar som pågår i tråden är typiska sexualbrottslingar och andra förövare.
Jag länkar in en nyhet från det senaste dygnet https://www.expressen.se/nyheter/seriepedofilens-hot--pa-snapchat-valdtog--12-aring-i-sin-skapbil/

Om du utsatts för sexuellt våld, övergrepp etc och hotas av förövaren vill jag att du ser att det är vanligt för störda människor för att de vill skrämma dig till tystnad och tvinga dig att göra som de vill Vi kan i tråden läsa hur det uppmanas att anmäla mig till försäkringskassan. Jämför med pedofilen som hota med socialtjänsten. Sexualförbrytare och andra förövare använder systematiskt hot och är jättefarliga, särskilt kring barn eftersom barn är särskilt sårbara för dessa hot och sjuka förvrängningar. Även som vuxen är det väldigt förvirrande att utsättas och de som ska uppmärksammas hos varenda myndighet är istället dessa "typer" för de är farliga med vad de håller på med. De använder exakt de instanser som ska skydda, mot dem de utsätter.

Att uppmärksamma beteendet är otroligt viktigt eftersom särskilt barn blir oerhört maktlösa när deras kompis pappa, fritidsledaren, fotbollstränaren osv sätter igång med de här härskarteknikerna.

Den makt de sedan efter den de utövar över sina offer försöker uppnå är den offentliga där de ska gå med ryggen fria utan att någon myndighet ingriper. Vi har ett mycket starkt rättsskydd och definitivt inte ett rättsväsende som fungerar som de här typerna vill få det att låta som, som en instans utan säkerhet som på lösa indicier dömer och fängslar människor. Det är direkta lögner. Otroligt vore annars att samhället i sådant fall dömer ut stora skadestånd till människor som häktats utan att bevisningen sedan hållit mot dem. Det vore otroligt att vi i sådant fall ens hade diskussioner gällande gängkriminalitet och olösta mord. För faktum är att rättsväsendet inte alls dömer folk utan starka bevis.
Jag kan ju börja med att citera dig:
Citat:
...hög empatisk förmåga som innebär att jag knappast sitter och ser på våldsammare filmer och liknande här hemma. Det innebär inte att jag inte är kapabel att döda dig rakt av. Men jag är inte bara mjuk och lugn...
Inga förbehåll, inget resonemang om självförsvar, ingenting. Du skriver bara rätt upp och ner att du är kapabel att döda en människa som inte håller med dig. Med tanke på dina löjliga anmälningar så är det väl inte särskilt otänkbart att polisen hade fått ytterligare ett papper i papperskorgen om något hade skrivit något liknande till dig. Jo, det är konstigt att anmäla anonyma forummedlemmar. Faktum är att det är så konstigt att det övergår till att vara helt rubbat.

Jag säger inte att du nödvändigtvis behöver begå ett brott när du sitter med bidrag i din hyresrätt och anser dig orättvist behandlad av världen. Jag säger bara att det kan vara så, och att helt klart är ett klandervärt beteende. Hur som helst så anser jag att sådana som du skall angripas politiskt (genom att sänka och helst ta bort bidragen) och inte individuellt genom anmälningar.

Den som verkligen är maktlös i dessa sjuka processer är den person som blir anklagad. Från en dag till en annan så blir han (oftast en han) berövad alla sina rättigheter och inlåst med restriktioner, allt för att en kvinna påstår något. Helt sjukt att ett sådant vapen har satts i händerna på människor som inte sällan är rena galningar.

Att sådana som du kallar för våldtäktsmän försvarar sig mot anklagelserna är inte samma sak som att skrämma den som anklagar till tystnad. Tyvärr så utgår sådana som du från att en kvinna aldrig ljuger om våldtäkt, vilket tyvärr har lett till att till exempel hörsägen numera anses utgöra bevisning i sexualmål. Detta är mycket skrämmande och är något som måste stoppas. Jag tror på devisen att hellre fria än fälla, och om en man anklagas för våldtäkt så utgår jag från att han är oskyldig fram till att motsatsen är bevisad. Tänk att det skall vara så kontroversiellt att ta ställning för det som borde vara grundbulten för hela vår rättsordning.
Citera
2022-02-09, 18:01
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Inga förbehåll, inget resonemang om självförsvar, ingenting. Du skriver bara rätt upp och ner att du är kapabel att döda en människa som inte håller med dig. Med tanke på dina löjliga anmälningar så är det väl inte särskilt otänkbart att polisen hade fått ytterligare ett papper i papperskorgen om något hade skrivit något liknande till dig. Jo, det är konstigt att anmäla anonyma forummedlemmar. Faktum är att det är så konstigt att det övergår till att vara helt rubbat.

Jag säger inte att du nödvändigtvis behöver begå ett brott när du sitter med bidrag i din hyresrätt och anser dig orättvist behandlad av världen. Jag säger bara att det kan vara så, och att helt klart är ett klandervärt beteende. Hur som helst så anser jag att sådana som du skall angripas politiskt (genom att sänka och helst ta bort bidragen) och inte individuellt genom anmälningar.

Den som verkligen är maktlös i dessa sjuka processer är den person som blir anklagad. Från en dag till en annan så blir han (oftast en han) berövad alla sina rättigheter och inlåst med restriktioner, allt för att en kvinna påstår något. Helt sjukt att ett sådant vapen har satts i händerna på människor som inte sällan är rena galningar.

Att sådana som du kallar för våldtäktsmän försvarar sig mot anklagelserna är inte samma sak som att skrämma den som anklagar till tystnad. Tyvärr så utgår sådana som du från att en kvinna aldrig ljuger om våldtäkt, vilket tyvärr har lett till att till exempel hörsägen numera anses utgöra bevisning i sexualmål. Detta är mycket skrämmande och är något som måste stoppas. Jag tror på devisen att hellre fria än fälla, och om en man anklagas för våldtäkt så utgår jag från att han är oskyldig fram till att motsatsen är bevisad. Tänk att det skall vara så kontroversiellt att ta ställning för det som borde vara grundbulten för hela vår rättsordning.
Taget ur kontexten där texten enbart är uppdelad för att ni annars klagar och det står klart och tydlig:

Jag råkar inte illa ut. Jag har råkat illa ut. Jag har dessutom full kapacitet till att skada den som skadar mig så mycket kan jag säga. Jag är Karl nog för mitt hus. Och jag saknar allt ansvar i att jag råkat ut för dåliga män, enda ansvar jag har är när jag svarat genom att låta dem råka ut för mig. Jag är definitivt inte den schablonbilden ni avarter till människor klär över brottsdrabbade kvinnor med.

Lägg ner detta med att hela tiden hitta på påståenden kring mig. Jag är en snäll, mjuk kvinna som äcklas av minsta våld och faktiskt upplever det rent fysiskt när jag ser sådant på TV och med största sannolikhet är särskilt mycket mer känslig än andra för våld,blod och lidanden med en mycket hög empatisk förmåga som innebär att jag knappast sitter och ser på våldsammare filmer och liknande här hemma. Det innebär inte att jag inte är kapabel att döda dig rakt av. Men jag är inte bara mjuk och lugn, jag har en mycket högre intelligens än genomsnittet vilket i korrelation till att jag inte är psykopat, har en högre tolerans för andra människor än vad jag hade haft utan empatisk förmåga och den faktiskt höga sympati jag känner. Ni bör se mig som kall snarare. Om jag hade haft de problem ni påstår felaktigt,hade jag suttit inne, innan jag klev ut ur tonåren. Jag är definitivt behärskad. Och det är ni män som projicerar era egna känslor på mig. Jag är inte ett skit imponerad av er. Ingen behöver er och ingen har någonsin gjort. Vi lever i ett civiliserat samhälle och där är det sympatiska män som är empatiska och högre utvecklade än vad du och de dina är, som är samhället behövliga.

Innebörden är glasklar gällande att jag syftar på att jag är kapabel gällande de män som skadar mig och kommer efter ert trams om att jag skulle vara någon offerspelande våp som är totalt instabil och oregerlig. Det syftar därmed inte på meningsmotstånd utan självförsvar vid utsatthet för mäns våld. Precis som jag förtydligat.

Att du vägrar att acceptera det beror på att du manipulerar. En förövare saknar intresse för att lösa "missförstånd", lösa problem osv. Det rör sig dessutom inte något missförstånd här utan du vet mycket väl att jag inte syftar på dig och dina lögner om mig utan precis som det står innan som förtydligar innebörden av vad meningen du plockar ut berör Jag har dessutom full kapacitet till att skada den som skadar mig så mycket kan jag säga. Ingenstans står det något kring att döda folk för att de inte tycker likadant, utan inlägget berör TYDLIGT med meningen Jag har dessutom full kapacitet till att skada den som skadar mig så mycket kan jag säga. situationer på liv och död som uppstår mot mig, inte av mig.

Vad ni som utsätts för våldsmän kan känna igen är den rutin misshandlare har av att förvränga saker. De vill inte komma tillrätta med det som faktiskt sagts eller menats eftersom deras syfte handlar om makt och att manipulera för att "vinna" diskussioner. Var gång ni backar bandet för att säga "Vänta nu... så sa jag inte!" eller "Det var inte så jag menade.." hugger de vidare.

Beteendet skaffade de tidigt i livet. Den här meningen som är utplockad kommer av att dessa män beskriver mig som hysterisk, sjuk, falskanklagande osv mellan raderna (jag minns inte det de säger i huvudet men det är vanligt bland förövare med dylika påståenden) och precis vad än du svarar kommer de spinna vidare på det eftersom det de är ute efter är vad som helst de kan använda emot dig. De är mycket vana då det är de som utsätter andra för smutskastningskampanjer och vet därmed väldigt väl hur vi normalfungerande fortsätter diskutera medan deras syfte är enbart att få material för att manipulera med, manipulera fram reaktioner osv.

Plötsligt i den här dialogen hävdar ovanciterade skribent att jag mordhotat honom för hans åsikters skull, Begrunda väl vad jag skrev som jag plockat ur ursprungsinlägget i ordningsföljd och denne typs följdpåstående.

Jag vet att det finns människor, som precis som mig drabbats av förvirring, blivit oroliga, mått dåligt osv försökt lösa problem när de mött dessa djävulska människotyper.

Det är därför jag fortsätter skriva för att de personerna som har utsatts eller utsätts ska få se och kunna stanna upp och reflektera under en förövares pågående manipulationer på vis de sannolikt inte gör när det gäller dem själva och de istället försöker försvara sig, förklara utförligare lösa konflikter. Problemet, ligger i de här typerna. De är genuint onda.

Detta är deras vanligaste taktiker. Att du tappar fotfästet, blir orolig, förvirrad beror på att det inte är normala hjärnor med beteenden fån normala människor. Det är svårt att reagera normalt på något som är avvikande och sjukligt.

De är enbart ute efter att få dig och andra att tro att problemen ligger hos dig. Gå inte på det! Det är människor med utpräglad narcissism, antisocial personlighet och i vissa fall, renodlade psykopater.

Jag skriver tydligt att jag inte accepterar hittepå kring mig som person rörande mig som brottsoffer, dvs någon som är lögnaktig och instabil och bara spelar för att sympatin jag aldrig fått. Ingenstans står det att jag i meningen av mig som brottsoffer menar att jag ämnar kunna döda andra på grund av åsikter när jag pratar om brott. Läs om stycket och begrunda som alla vet att jag våldtogs en hel natt medan jag höll på att kvävas av mina spyor vid femton, utsattes för utpressning några år efteråt och vid 19 utsattes för ett våldtäktsförsök som var en direkt upprepning av den situation som utlöste PTSD hos mig vid 18.

Lägg ner detta med att hela tiden hitta på påståenden kring mig. Jag är en snäll, mjuk kvinna som äcklas av minsta våld och faktiskt upplever det rent fysiskt när jag ser sådant på TV och med största sannolikhet är särskilt mycket mer känslig än andra för våld,blod och lidanden med en mycket hög empatisk förmåga som innebär att jag knappast sitter och ser på våldsammare filmer och liknande här hemma. Det innebär inte att jag inte är kapabel att döda dig rakt av.
Men jag är inte bara mjuk och lugn, jag har en mycket högre intelligens än genomsnittet vilket i korrelation till att jag inte är psykopat, har en högre tolerans för andra människor än vad jag hade haft utan empatisk förmåga och den faktiskt höga sympati jag känner. Ni bör se mig som kall snarare. Om jag hade haft de problem ni påstår felaktigt,hade jag suttit inne, innan jag klev ut ur tonåren. Jag är definitivt behärskad.

Det är därmed klart och tydligt att jag inte syftar på något annat än att om jag varit så instabil som de hittar på syftar på att jag då efter de sista svårare trauman jag utsattes för, istället hade dödat och fängslats efter att ha attackerat någon av de förövare jag utsatts för. Om det inte vore det jag syftade på när jag säger att jag är kapabel att döda dig men inte är så instabil som de försöker påskina med crazy-labeling, varför skriver jag då att jag isåfall hade suttit inne vid tonårens slut? Jo, för att jag syftar på att försvara mig vid brott mot mig och min person, ingenting annat.

[/b]
Citera
2022-02-09, 18:11
Medlem
Efterkonstruktion.
Senast redigerad av enigmaticas 2022-02-09 kl. 18:15.
Citera
2022-02-09, 18:13
Medlem
AdMortems avatar
Citat:

Du tar det medvetet ur dess kontext av att ni attackerar mig som offer för sexualbrott och jag svarar att det ni hittar på inte stämmer. Det står Skada den som skadar mig, i inlägget.

Det frias långt fler än det fälls. De flesta våldtäktsmän når aldrig rättssalen.

Nej, det är fullständigt normalt att anmäla inlägg. Du manipulerar på riktigt friskt. Under alla inlägg finns en anmälningsfunktion. Personangrepp och uppvigling är anmälningsbart och att försöka tysta någon genom falska anmälningar för att beröva den sjukskrivning, det är rubbat.

Hela du stinker. Du är sjukligt manipulativ, förslagen och utstuderad på vis jag insåg omedelbart och det har definitivt inte visat sig vara felaktigt.

Människor likt dig är farliga, extremt farliga på individnivå men även för samhället på sikt.

Förhoppningsvis läser något offer för din människotyp, vår "dialog" och känner igen ditt sjukliga beteende och slutar ifrågasätta sig själv för att istället inse att det är en avvikande människotyps retorik som pågår och som den utsatts/utsätts för. Människor likt dig löser inga "problem", eller "missförstånd", ni skapar dem. Med åren blir ni skickligare och därmed behövs en diskussion i samhället för att uppmärksamma er eftersom ni inte är enstaka förövare utan är ett strukturellt mönster av hur onda människor manipulerar med fakta för att utöva makt mot någon.
Citera
2022-02-09, 18:15
Medlem
Det där var mordhot. Hur du än försöker bortförklara det.

Fö har du noll självinsikt eller självkritik. Du nämner du haft problem med anmälningar tidigare och detta är snarlikt? Det kan aldrig vara du som är problemet då? Du skriver att vi män skall hålla käften och betala för dig? Tror du verkligen vi kommer göra det, på fullaste allvar? Dessutom skriver du att vi troligtvis är våldtäktsmän.

Det är väldigt allvarliga anklagelser du faller ner till när dina argument tryter.

Det går inte att diskutera något med dig. Det går heller inte att tro på något du skriver.

Uppenbart har du en otrolig arbetsförmåga i alla fall, som hinner med wall of texts sådär. En utmärkt kundtjänstmedarbetare in the making.
Citera
2022-02-09, 18:35
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Du tar det medvetet ur dess kontext av att ni attackerar mig som offer för sexualbrott och jag svarar att det ni hittar på inte stämmer. Det står Skada den som skadar mig, i inlägget.

Det frias långt fler än det fälls. De flesta våldtäktsmän når aldrig rättssalen.

Nej, det är fullständigt normalt att anmäla inlägg. Du manipulerar på riktigt friskt. Under alla inlägg finns en anmälningsfunktion. Personangrepp och uppvigling är anmälningsbart och att försöka tysta någon genom falska anmälningar för att beröva den sjukskrivning, det är rubbat.

Hela du stinker. Du är sjukligt manipulativ, förslagen och utstuderad på vis jag insåg omedelbart och det har definitivt inte visat sig vara felaktigt.

Människor likt dig är farliga, extremt farliga på individnivå men även för samhället på sikt.

Förhoppningsvis läser något offer för din människotyp, vår "dialog" och känner igen ditt sjukliga beteende och slutar ifrågasätta sig själv för att istället inse att det är en avvikande människotyps retorik som pågår och som den utsatts/utsätts för. Människor likt dig löser inga "problem", eller "missförstånd", ni skapar dem. Med åren blir ni skickligare och därmed behövs en diskussion i samhället för att uppmärksamma er eftersom ni inte är enstaka förövare utan är ett strukturellt mönster av hur onda människor manipulerar med fakta för att utöva makt mot någon.
Din kriminalitet är inget som stör mig personligen. Det går inte att kränka en annan människa, det går bara att bestämma sig för att man är kränkt. Jag ser ner på kränkta människor och tänker inte bli en sådan själv. Jag låter därför dina hot passera, även om jag givetvis inte låter dem stå oemotsagda.

Nej, det är inte sunt att anmäla människor som man stör sig på. Det du försöker göra är att skaffa dig makt genom att försöka manipulera de som är starkare än du till att ställa sig på din sida. Detta har tyvärr framgång ibland, vilket har lett till ett stort antal justitiemord. Det vi måste göra är att ifrågasätta kränkthet, vi måste göra det till något fult att vara kränkt.

Jag tror att det är ganska uppenbart för var och en som läser den här tråden vem det är som är manipulativ. Jag förespråkar att varje människa tar ansvar för sitt eget liv, medan du förespråkar en offerkultur med justitiemord. Jag håller god ton och undviker så långt det är möjligt personangrepp, medan du hotar och svär åt alla som inte håller med dig.
Citera
2022-02-09, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Det är åtminstone inte märkligt att de blir våldtagna, så mycket kan vi nog enas om. Först röstar och vurmar kvinnor för att importera horder av lågintelligenta halvapehannar med bristande konsekvenstänk från tredje världens alla hörn, sedan klistrar de på sig klänningar som ser ut att vara målade på kroppen och ger sig ut att vingla runt ensamma och berusade om helgnätterna och sedan gråter de ut i massmedia att ”män är svin” för att de blev överfallsvåldtagna. Däremot vill de inte peka ut etniciteten på våldtäktsmännen ”då det kan spela främlingsfientligheten/SD i händerna”.

Är huvudet dumt så är det bannemig karma att kroppen får lida. Våldtäkt är inget undantag. Och sen sitter vita män och tar de här ludren i försvar när man påpekar det uppenbara, som de snöpta fittriddare de är.

Har lite blandade åsikter på detta, men blir tvungen att delvis instämma med dig trots att jag är fredlig, för att jag också är trött på dessa lättklädda, lättkränkta pk-tjejer som inte förstår nackdelarna med massinvandringen och efter att ha blivit våldtagna fortsätter med sina pk-fasoner. Det gäller att uppfostra sina döttrar och söner till att vara försiktiga, skötsamma och fria från pk-trams.

Dock är det fel att våldtäktsmän får gå fria/får milda straff och straffrabatter och utländska sexförbrytare slipper utvisning, och det att tjejer är berusade och sköter sig på det sättet ger ingen rätt att våldta.
Citera
2022-02-09, 19:05
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Din kriminalitet är inget som stör mig personligen. Det går inte att kränka en annan människa, det går bara att bestämma sig för att man är kränkt. Jag ser ner på kränkta människor och tänker inte bli en sådan själv. Jag låter därför dina hot passera, även om jag givetvis inte låter dem stå oemotsagda.

Nej, det är inte sunt att anmäla människor som man stör sig på. Det du försöker göra är att skaffa dig makt genom att försöka manipulera de som är starkare än du till att ställa sig på din sida. Detta har tyvärr framgång ibland, vilket har lett till ett stort antal justitiemord. Det vi måste göra är att ifrågasätta kränkthet, vi måste göra det till något fult att vara kränkt.

Jag tror att det är ganska uppenbart för var och en som läser den här tråden vem det är som är manipulativ. Jag förespråkar att varje människa tar ansvar för sitt eget liv, medan du förespråkar en offerkultur med justitiemord. Jag håller god ton och undviker så långt det är möjligt personangrepp, medan du hotar och svär åt alla som inte håller med dig.
Sjukersättning är en socialförsäkring.

Om du betalar din försäkring privat för dig och dina barn och sedan sker något oförutsett som innebär att en av er behöver ta ut pengarna pga att arbetsförmågan helt saknas, så är det inte ett brott. Detsamma gäller socialförsäkring även om det då berör hela befolkningen och inte enbart de i ditt hem.

Väldigt enkelt.

Jag tror att det är väldigt uppenbart för de flesta att ni hela tiden hittar på argument som härskartekniker mot mig och att jag låter er spela ut alla era kort för att öppet visa hur manipulationer går till.

Du förstår, det var väldigt många år sedan jag slutade bry mig. Jag har utsatts för din människotyps smutskastningskampanjer flera gånger i mitt liv och är väldigt härdad. Däremot är tydligen ni mindre vana vid människor likt mig, sådana ni gått för långt med och som därmed är likgiltig inför alla era angrepp. Jag vet att ni är avvikande. De mest genuint onda människor jag mött i mitt liv, gör exakt likt dig och andra här på flashback. Du argumenterar som efter en manual för antisociala människor.

Jag har fortfarande aldrig hotat dig. När jag skrev dig, syftade jag som jag nämnt, vid dig som potentiell gärningsman, inte dig här som lögnare. Men visst är det bekvämt för dig att plocka ut det du vill och hävda att det jag menade var hot på grund av dina lögner kring min person. Vilket inte ens är åsikter som jag själv omskrivit dem som, det är och förblir lögn och dikt. Ändå vet du att precis som jag att jag bemötte förtal om mig som galen.

Viktigt att se i dessa manipulativa ansatser mot mig är att
Jag är sjuk om jag motsätter mig övergrepp och sexuellt våld, då är jag totalt opålitlig, instabil och galen. Baserat på att jag kan vittna om egna erfarenheter och berätta om vad som skett mig. Crazy-labeling för att ta ifrån all kredibilitet

I nästa andemening är jag fullt frisk enligt samma människor och de uppmanar att anmäla mig till Försäkringskassan precis efter att påstått att jag är spritt språnget galen.

Jag är tydligen så hysteriskt instabil och psykiskt sjuk att mitt ord inte är vatten värt och inte ska ha trovärdighet men 100% arbetsför enligt samma människor som knappast har minsta insyn i mitt liv varken åt ena eller andra hållet.

Begrunda vilka ansatser som görs för att framstå som saklig samtidigt som det är uppenbara manipulationer eftersom en förövare tar till all information de kommer över eller har för att attackera offret. Dessa typer fortsätter grundlöst att anklaga mig för vad de själva gör baserat på att jag som utsatts känner igen förövare när de påbörjar de kampanjer de kör för att vinna makt. Jag gissade att det mycket väl kan röra sig om sexualförbrytare, åtminstone någon form av gärningsmän och faktum är att ingen normalfungerande människa gör de påhopp de gör.

Det går inte att besvara dem efter deras egna argument eftersom de är för störda för att påverkas såsom en friskare individ skulle göra.

Det här kan vara den personen du i god tro skickar dina barn till, för att han verkar vara en sådan fantastisk pappa. Det kan vara läkaren du ger förtroendet med ditt liv och hälsa i tanken av att han kommer behandla dig rättvist. Det kan vara din kollega du litar till som förstör bakom ding rygg osv.

Påhitten gällande mig fortgår i syfte att andra ska manipuleras att helt avläsa mig efter hans skruvade perspektiv. Sannolikt med hans erfarenhet av att manipulera omvärlden mot någon. Det finns en benämning kring den här fasaden han försöker måla upp av sig själv: The mask of sanity.
Citera
2022-02-09, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av palats
Ja. Men om min flickvän någon gång suger av mig utan att först fråga om samtycke är det ingen jätteallvarlig grej.

Om du samtycker till sexakten så är det inte våldtäkt. (Tex. att du gärna blir oväntat avsugen av din flickvän och vill det).

Om du inte samtycker till sexakten, så är det våldtäkt. (Tex. att Hubba-Bengt trycker på dig analt, oväntat och mot din vilja, eller att din flickvän suger av dig oväntat när du verkligen inte vill, tex. pga. att du är sjuk och har rännskita).
Citera
2022-02-09, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Och jag förklarade att det inte fanns några galler, vägbommar och beväpnade soldater. EU, fri rörlighet, bara att välla in i hundratusental till varm choklad och tårögda femtekolonnare. Det hade inte varit möjligt utan kvinnornas förräderi. Hade en enad folkopinion sagt nej hade detta inte hänt, men er skrevklåda gjorde det möjligt.

80% av alla män som hade kunnat rösta 2018 och 90% av alla kvinnor som hade kunnat rösta 2018, hade valt att rösta på partier som mer eller mindre ville "öppna sina hjärtan". Så borttagandet av kvinnlig rösträtt hade som sagt inte gjort ett skit. situationen hade sett likadan ut som idag, ändå.

Men du kanske vill inskränka rösträtten för alla män och kvinnor som inte röstar på SD, AFS eller annat liknande parti? Dvs. du vill ha diktatur? Inskränkt kvinnlig rösträtt och diktatur alltså. Du kanske har mer gemensamt med de där "barnen" som du inte vill ha hit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in