Citat:
Ursprungligen postat av
Gynekologstol
Jag kan ju börja med att citera dig:
Inga förbehåll, inget resonemang om självförsvar, ingenting. Du skriver bara rätt upp och ner att du är kapabel att döda en människa som inte håller med dig. Med tanke på dina löjliga anmälningar så är det väl inte särskilt otänkbart att polisen hade fått ytterligare ett papper i papperskorgen om något hade skrivit något liknande till dig. Jo, det är konstigt att anmäla anonyma forummedlemmar. Faktum är att det är så konstigt att det övergår till att vara helt rubbat.
Jag säger inte att du nödvändigtvis behöver begå ett brott när du sitter med bidrag i din hyresrätt och anser dig orättvist behandlad av världen. Jag säger bara att det kan vara så, och att helt klart är ett klandervärt beteende. Hur som helst så anser jag att sådana som du skall angripas politiskt (genom att sänka och helst ta bort bidragen) och inte individuellt genom anmälningar.
Den som verkligen är maktlös i dessa sjuka processer är den person som blir anklagad. Från en dag till en annan så blir han (oftast en han) berövad alla sina rättigheter och inlåst med restriktioner, allt för att en kvinna påstår något. Helt sjukt att ett sådant vapen har satts i händerna på människor som inte sällan är rena galningar.
Att sådana som du kallar för våldtäktsmän försvarar sig mot anklagelserna är inte samma sak som att skrämma den som anklagar till tystnad. Tyvärr så utgår sådana som du från att en kvinna aldrig ljuger om våldtäkt, vilket tyvärr har lett till att till exempel hörsägen numera anses utgöra bevisning i sexualmål. Detta är mycket skrämmande och är något som måste stoppas. Jag tror på devisen att hellre fria än fälla, och om en man anklagas för våldtäkt så utgår jag från att han är oskyldig fram till att motsatsen är bevisad. Tänk att det skall vara så kontroversiellt att ta ställning för det som borde vara grundbulten för hela vår rättsordning.
Taget ur kontexten där texten enbart är uppdelad för att ni annars klagar och det står klart och tydlig:
Jag råkar inte illa ut. Jag har råkat illa ut.
Jag har dessutom full kapacitet till att skada den som skadar mig så mycket kan jag säga. Jag är Karl nog för mitt hus. Och jag saknar allt ansvar i att jag råkat ut för dåliga män, enda ansvar jag har är när jag svarat genom att låta dem råka ut för mig. Jag är definitivt inte den schablonbilden ni avarter till människor klär över brottsdrabbade kvinnor med.
Lägg ner detta med att hela tiden hitta på påståenden kring mig. Jag är en snäll, mjuk kvinna som äcklas av minsta våld och faktiskt upplever det rent fysiskt när jag ser sådant på TV och med största sannolikhet är särskilt mycket mer känslig än andra för våld,blod och lidanden med en mycket hög empatisk förmåga som innebär att jag knappast sitter och ser på våldsammare filmer och liknande här hemma. Det innebär inte att jag inte är kapabel att döda dig rakt av. Men jag är inte bara mjuk och lugn, jag har en mycket högre intelligens än genomsnittet vilket i korrelation till att jag inte är psykopat, har en högre tolerans för andra människor än vad jag hade haft utan empatisk förmåga och den faktiskt höga sympati jag känner. Ni bör se mig som kall snarare. Om jag hade haft de problem ni påstår felaktigt,hade jag suttit inne, innan jag klev ut ur tonåren. Jag är definitivt behärskad. Och det är ni män som projicerar era egna känslor på mig. Jag är inte ett skit imponerad av er. Ingen behöver er och ingen har någonsin gjort. Vi lever i ett civiliserat samhälle och där är det sympatiska män som är empatiska och högre utvecklade än vad du och de dina är, som är samhället behövliga.
Innebörden är glasklar gällande att jag syftar på att jag är kapabel gällande de män som skadar mig och kommer efter ert trams om att jag skulle vara någon offerspelande våp som är totalt instabil och oregerlig. Det syftar därmed inte på meningsmotstånd utan självförsvar vid utsatthet för mäns våld. Precis som jag förtydligat.
Att du vägrar att acceptera det beror på att du manipulerar. En förövare saknar intresse för att lösa "missförstånd", lösa problem osv. Det rör sig dessutom inte något missförstånd här utan du vet mycket väl att jag inte syftar på dig och dina lögner om mig utan precis som det står innan som förtydligar innebörden av vad meningen du plockar ut berör
Jag har dessutom full kapacitet till att skada den som skadar mig så mycket kan jag säga. Ingenstans står det något kring att döda folk för att de inte tycker likadant, utan inlägget berör TYDLIGT med meningen
Jag har dessutom full kapacitet till att skada den som skadar mig så mycket kan jag säga. situationer på liv och död som uppstår mot mig, inte av mig.
Vad ni som utsätts för våldsmän kan känna igen är den rutin misshandlare har av att förvränga saker. De vill inte komma tillrätta med det som faktiskt sagts eller menats eftersom deras syfte handlar om makt och att manipulera för att "vinna" diskussioner. Var gång ni backar bandet för att säga "Vänta nu... så sa jag inte!" eller "Det var inte så jag menade.." hugger de vidare.
Beteendet skaffade de tidigt i livet. Den här meningen som är utplockad kommer av att dessa män beskriver mig som hysterisk, sjuk, falskanklagande osv mellan raderna (jag minns inte det de säger i huvudet men det är vanligt bland förövare med dylika påståenden) och precis vad än du svarar kommer de spinna vidare på det eftersom det de är ute efter är vad som helst de kan använda emot dig. De är mycket vana då det är de som utsätter andra för smutskastningskampanjer och vet därmed väldigt väl hur vi normalfungerande fortsätter diskutera medan deras syfte är enbart att få material för att manipulera med, manipulera fram reaktioner osv.
Plötsligt i den här dialogen hävdar ovanciterade skribent att jag mordhotat honom för hans åsikters skull, Begrunda väl vad jag skrev som jag plockat ur ursprungsinlägget i ordningsföljd och denne typs följdpåstående.
Jag vet att det finns människor, som precis som mig drabbats av förvirring, blivit oroliga, mått dåligt osv försökt lösa problem när de mött dessa djävulska människotyper.
Det är därför jag fortsätter skriva för att de personerna som har utsatts eller utsätts ska få se och kunna stanna upp och reflektera under en förövares pågående manipulationer på vis de sannolikt inte gör när det gäller dem själva och de istället försöker försvara sig, förklara utförligare lösa konflikter. Problemet, ligger i de här typerna. De är genuint onda.
Detta är deras vanligaste taktiker. Att du tappar fotfästet, blir orolig, förvirrad beror på att det inte är normala hjärnor med beteenden fån normala människor. Det är svårt att reagera normalt på något som är avvikande och sjukligt.
De är enbart ute efter att få dig och andra att tro att problemen ligger hos dig. Gå inte på det! Det är människor med utpräglad narcissism, antisocial personlighet och i vissa fall, renodlade psykopater.
Jag skriver tydligt att jag inte accepterar hittepå kring mig som person rörande mig som brottsoffer, dvs någon som är lögnaktig och instabil och bara spelar för att sympatin jag aldrig fått. Ingenstans står det att jag i meningen av mig som brottsoffer menar att jag ämnar kunna döda andra på grund av åsikter när jag pratar om brott. Läs om stycket och begrunda som alla vet att jag våldtogs en hel natt medan jag höll på att kvävas av mina spyor vid femton, utsattes för utpressning några år efteråt och vid 19 utsattes för ett våldtäktsförsök som var en direkt upprepning av den situation som utlöste PTSD hos mig vid 18.
Lägg ner detta med att hela tiden hitta på påståenden kring mig. Jag är en snäll, mjuk kvinna som äcklas av minsta våld och faktiskt upplever det rent fysiskt när jag ser sådant på TV och med största sannolikhet är särskilt mycket mer känslig än andra för våld,blod och lidanden med en mycket hög empatisk förmåga som innebär att jag knappast sitter och ser på våldsammare filmer och liknande här hemma. Det innebär inte att jag inte är kapabel att döda dig rakt av. Men jag är inte bara mjuk och lugn, jag har en mycket högre intelligens än genomsnittet vilket i korrelation till att jag inte är psykopat, har en högre tolerans för andra människor än vad jag hade haft utan empatisk förmåga och den faktiskt höga sympati jag känner. Ni bör se mig som kall snarare. Om jag hade haft de problem ni påstår felaktigt,hade jag suttit inne, innan jag klev ut ur tonåren. Jag är definitivt behärskad.
Det är därmed klart och tydligt att jag inte syftar på något annat än att om jag varit så instabil som de hittar på syftar på att jag då efter de sista svårare trauman jag utsattes för, istället hade dödat och fängslats efter att ha attackerat någon av de förövare jag utsatts för. Om det inte vore det jag syftade på när jag säger att jag är kapabel att döda dig men inte är så instabil som de försöker påskina med crazy-labeling, varför skriver jag då att jag isåfall hade suttit inne vid tonårens slut? Jo, för att jag syftar på att försvara mig vid brott mot mig och min person, ingenting annat.
[/b]