2022-02-10, 05:44
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm007
Mycket humor har du,det ger jag dig!
Du hoppas mycket du,,det är kanske det du lever på!
Tror dock Tegnell och andra forskare har lite mer kött på benen än dina HOPPAS och tror utan några källor alls.💩

Vart är dina källor på att vi kommer få problem igen?

Varför skulle inte genomgången infektion ge skydd mot nästa säsong?

Det jag säger är att den kommer INTE försvinna utan återkomma likt influensa,,sen hur kraftig den är eller hur sjuka folk blir kan man bara spekulera i vilket du är ett riktigt proffs på,,tro och hoppas menar jag 👍🏻😊
Jag fortsätter hoppas. En sann optimist har jag alltid varit och hoppas den här skiten där ut så vi kan återfå livet före 2020. Möjligen att SARS-CoV-2 sållar sig till de andra 4 corona virus som enbart ger enstaka förkylningar och inte en influensaperiod varje år.
Dock verkar denna mutation lite för stabil och ger värre sjukdom i vissa fall än vad förkylningar brukar göra. Dessutom kommer denna, Omikron, inte som en mutation på tidigare mutationer, Alfa, Deltam utan bygger direkt på ursprungliga varianten från Wuhan.

Ja fakta, är väl allt vi läst om i den här tråden sedan januari 2020 då den började och det finns mycket bra här men också en jäkla massa skit. Ofattbart att de som inte tror på pandemin eller inte tro på vaccinet mm hänger här och kräks sin smörja.
Men konkret fakta finns inte. Har aldrig funnits och historier som "experten" Tegnell berättat om har ofta visat sig vara gissningar de håller på med på FHM.

igår var en riktigt bra dag och var och handlade en del och alla skyltar och klistermärken på golvet om att hålla avstånd var borta. Nu hoppas vi det håller och att skiten försvinner för gott. 2 år av elända börjar ta slut.

Sköt om dig.
Citera
2022-02-10, 05:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Jag fortsätter hoppas. En sann optimist har jag alltid varit och hoppas den här skiten där ut så vi kan återfå livet före 2020. Möjligen att SARS-CoV-2 sållar sig till de andra 4 corona virus som enbart ger enstaka förkylningar och inte en influensaperiod varje år.
Dock verkar denna mutation lite för stabil och ger värre sjukdom i vissa fall än vad förkylningar brukar göra. Dessutom kommer denna, Omikron, inte som en mutation på tidigare mutationer, Alfa, Deltam utan bygger direkt på ursprungliga varianten från Wuhan.

Ja fakta, är väl allt vi läst om i den här tråden sedan januari 2020 då den började och det finns mycket bra här men också en jäkla massa skit. Ofattbart att de som inte tror på pandemin eller inte tro på vaccinet mm hänger här och kräks sin smörja.
Men konkret fakta finns inte. Har aldrig funnits och historier som "experten" Tegnell berättat om har ofta visat sig vara gissningar de håller på med på FHM.

igår var en riktigt bra dag och var och handlade en del och alla skyltar och klistermärken på golvet om att hålla avstånd var borta. Nu hoppas vi det håller och att skiten försvinner för gott. 2 år av elända börjar ta slut.

Sköt om dig.

Missförstå mig inte,,jag är med dig när det kommer till att man var jävligt trött på detta och hoppas allt lägger sig.
Min tankebana är just att det redan florerar minst 4 coronavirus på planeten som orsakar förkylningar och nu får vi en corona till,sen vilken variant är bara att spekulera.

Sen kan Tegnell dra åt helvete precis som alla jävla karriärsbögar och kappvändare runtom!
Dock tror jag forskare vet lite mer om själva viruset än jag själv och väldigt många på FB.
Hoppas skiten dör ut imorgon och allt blir bra,men tror inte att det kommer ske.
Citera
2022-02-10, 06:19
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm007
Missförstå mig inte,,jag är med dig när det kommer till att man var jävligt trött på detta och hoppas allt lägger sig.
Min tankebana är just att det redan florerar minst 4 coronavirus på planeten som orsakar förkylningar och nu får vi en corona till,sen vilken variant är bara att spekulera.

Sen kan Tegnell dra åt helvete precis som alla jävla karriärsbögar och kappvändare runtom!
Dock tror jag forskare vet lite mer om själva viruset än jag själv och väldigt många på FB.
Hoppas skiten dör ut imorgon och allt blir bra,men tror inte att det kommer ske.

En del forskare vet lite mer om viruset än de vill berätta också.... Skrämmande verksamhet i de där labben. O det byggs nya labb i snabb takt lite varstans i världen. Så frågan är när nästa virus läcker?

Vi har redan haft två troliga läckor dvs original Wuhan varianten o musvarianten omikron.

Tegnell är en epidemiolog med erfarenhet från Afrika o det märks i hans agerande.
Citera
2022-02-10, 06:23
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Nej det är inte ett bevis. Norge och Sverige är inte jämförbara länder. Demografin skiljer sig åt en hel del på kritiska punkter t ex andelen äldre och mörkhyade är klart högre i Sverige. Lägg till Sveriges klart sämre äldrevård och sjukvård så förklarar det i princip hela skillnaden. Att bara jämföra dödstal rakt av och hävda att det är bevis på restriktioners förträfflighet är extremt enkelspårigt.

Lockdowns har bevisligen noll effekt. Förutom att de förstör samhällen och människors liv då. Att Tegnell får makten att göra precis vad som helst men väljer att göra "ingenting" hedrar honom. Det är fan inte många människor som skulle klara av att motstå en sådan frestelse, vilket vi har sett i de flesta andra länder där denna tidigare otänkbara maktposition har förvandlat ledare till tyranner.

Ni som har befunnit er i Sverige under hela den här tiden ska vara jävligt glada. Själv har jag avundsjukt tittat på här från utlandet.
Var hittar du statistiken på andelen äldre mörkhyade i Sverige och Norge?
Eller menar du att andelen äldre är större i Sverige än i norge och att andelen mörkhyade är större i Sverige än i Norge.
Citera
2022-02-10, 06:25
Medlem
Madagascars avatar
Smittspridningen ökar fortfarande. Det syns på sjukhusinläggningarna och dödsfallen. I Sverige har endast ca 43% av befolkningen fått/tagit tredje sprutan. (I Danmark är det ca 62%.) Sjukvården är pressad på flera ställen i landet.

Då tycker de styrande att det är lämpligt att ta bort alla restriktioner!!? Jag fattar inte att de inte väntade endast ett par veckor tills man tydligt såg att smittspridningen var på väg ner och att sjukvårdsbelastningen minskat. Ett par veckor till hade även inneburit betydligt fler som hade tagit tredje sprutan.

Smittspridningen kommer förstås öka ytterligare som en följd av att man tagit bort restriktionerna. Folks vilja att vaccinera sig kommer minska eftersom pandemin är "över".

Sjukhusinläggningarna och dödsfallen med/av covid kommer därmed öka ytterligare. Sjukvården kommer belastas än hårdare.
Senast redigerad av Madagascar 2022-02-10 kl. 06:33.
Citera
2022-02-10, 06:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
En del forskare vet lite mer om viruset än de vill berätta också.... Skrämmande verksamhet i de där labben. O det byggs nya labb i snabb takt lite varstans i världen. Så frågan är när nästa virus läcker?

Vi har redan haft två troliga läckor dvs original Wuhan varianten o musvarianten omikron.

Tegnell är en epidemiolog med erfarenhet från Afrika o det märks i hans agerande.

Personligen tycker jag att labbteorin borde undersökas närmare då det inte är att utesluta.
Bara att viruset kommer ifrån samma stad som labbet borde ge den högsta misstankegraden.Lite som att kliva ut ur en lägenhet där det ligger en mördad person i.
Du kanske inte är skyldig men…
Att omicron är ytterligare ett ”släpp” har jag missat helt,har du någon länk eller dyl så skulle jag uppskatta det 😊
Citera
2022-02-10, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Smittspridningen ökar fortfarande. Det syns på sjukhusinläggningarna och dödsfallen. I Sverige har endast ca 43% av befolkningen fått/tagit tredje sprutan. (I Danmark är det ca 62%.) Sjukvården är pressad på flera ställen i landet.

Då tycker de styrande att det är lämpligt att ta bort alla restriktioner!!? Jag fattar inte att de inte väntade endast ett par veckor tills man tydligt såg att smittspridningen var på väg ner och att sjukvårdsbelastningen minskat. Ett par veckor till hade även inneburit betydligt fler som hade tagit tredje sprutan.

Smittspridningen kommer förstås öka ytterligare som en följd av att man tagit bort restriktionerna. Folks vilja att vaccinera sig kommer minska eftersom pandemin är "över".

Sjukhusinläggningarna och dödsfallen med/av covid kommer därmed öka ytterligare. Sjukvården kommer belastas än hårdare.

Du menar att smittan fortfarande ökar i Stockholm, Göteborgs och Skåne?
En källa på det är du snäll!

Vad jag sett så verkar det minska
Citera
2022-02-10, 07:26
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Du menar att smittan fortfarande ökar i Stockholm, Göteborgs och Skåne?
En källa på det är du snäll!

Vad jag sett så verkar det minska

Du kan omöjligt titta på nya fall. Testningen har kraftigt avtagit.

Jag avser Sverige.

Jag drar slutsatsen att smittspridningen i Sverige ökar eftersom antalet inlagda med/för covid ökar. Syns här:

https://platz.se/coronavirus/#jump-to-at-hospital
Citera
2022-02-10, 07:30
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Vem som smittade vem först spelar ingen roll. Det finns ingen anledning att smittas 10x mer om efternamnet skulle vara Ali. Resultaten tyder på att smittspridningen inom de utlandsfödda grupperna var betydligt högre. Inte att smittspridningen mellan svenssons och utlandsfödda var 10x högre än mellan svenssons.

Det räcker med en svensk som smittar en utlandsfödd, sen åker svensken hem och sätter sig i karantän medan Ali fortsätter arbeta i sin taxi, kindpussar sina kompisar, skakar hand och pratar högljutt, smittar sin fru som jobbar på äldreboendet osv. Sen är cirkusen igång. Du får nog fundera lite till.
Citera
2022-02-10, 07:36
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Tangentbordskrigare ut i fingerspetsarna!
Men skall vara försiktig med att spela Allan bakom skärmen. Risken finns annars att man tror på det på riktigt och går på fel gubbe i verkligheten.
Tror aldrig du slagit någon på käften..

Vad det gäller Reinfeldt, så gjorde han väldigt mycket bra för Sverige som vi fortfarande har nytta av.
Tyvärr blev han godhetsknarkare och tappade det i slutet..

Vad du tror om vad jag gjort är betydelselöst. Min polare röstade på Reinfeldt, han ångrar sig djupt, har ff inte slagit honom på käften.

Reinfeldt gjorde mer skada än nytta, monterade ner beredskapslager mm som vi behövt nu under pandemin och skevade ner hela demografin som vi nu har fått lida för. Men visst, du är i din fulla rätt att försvara ett haveri.
Citera
2022-02-10, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Du kan omöjligt titta på nya fall. Testningen har kraftigt avtagit.

Jag avser Sverige.

Jag drar slutsatsen att smittspridningen i Sverige ökar eftersom antalet inlagda med/för covid ökar. Syns här:

https://platz.se/coronavirus/#jump-to-at-hospital

Klart jag inte tittar på nya fall.

Enligt mig pekar avloppstesterna samt stabila inläggningar på det. Glöm inte att andelen som läggs in av andra anledningar verkar öka hela tiden, så den siffran kan du inte gå på.
Lika dumt som att gå på inlagda på IVA.
Citera
2022-02-10, 07:41
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Klart jag inte tittar på nya fall.

Enligt mig pekar avloppstesterna samt stabila inläggningar på det. Glöm inte att andelen som läggs in av andra anledningar verkar öka hela tiden, så den siffran kan du inte gå på.
Lika dumt som att gå på inlagda på IVA.

Va!? Hur är det med logiken? Om antalet inlagda med Covid ökar så är det mycket rimligt att anta att smittspridingen av Covid ökar! (Det finns en viss fördröjning förstås.)

Stabila inläggningar?? Du ser ju från min länk att antalet inlagda med Covid ökar.

Avloppstesterna är mycket skakig data...
Senast redigerad av Madagascar 2022-02-10 kl. 07:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in