2022-02-05, 17:26
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Nej det skrev jag inte. Lär dig använda citationsfunktionen från och med nu annars rapporterar jag varje instans av felcitat till moderatorerna framöver.

Läs vad jag skrev, du verkar inte ha gjort det.

Det känns dom dina argument tog slut, du blev förbannad och böt ämne.
Låt mig citera EXAKT vad du har skrivit i ämnet.

"Och nej man blir inte sjuk av sprutan. Du kan få en reaktion av sprutan vilket inkluderar feber men du är inte sjuk bara för att du har feber, du har ett symptom som kan misstolkas som att vara sjuk"

Detta påstående motsätter jag mig och hävdar att du har fel.

Så förklara då för mig när en immunförsvarsreaktion på andra saker än virus, bakterier, svamp osv klassas som sjukdom enligt dig.

Jag förstår efter alla dina inlägg att du vurmar för vaccinet och är livrädd för sjukdomen. Jag tror också att vaccinet har räddat liv men när du påstår att 40 graders feber, muskel och ledvärk, frossa och huvudvärk inte klassas som sjuk utan en reaktion för att försvara vaccinet så blir det larvigt.

En fråga till om någon får dessa symptom efter sprutan skulle du rekomendera dom att köra ett hårt konditionspass då?
Eftersom dom inte är sjuka utan det bara är en reaktion tänker jag eller?
Citera
2022-02-05, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
För bara någon dag sedan stod det i stora rubriker i Skitpressen och Skitbladet "flockimmunititet är snart uppnådd!!!!" och var skit glada. Nu idag säger Tegnell att det kommer aldrig uppnås.
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/tegnell-sp%c3%a5r-lugn-period-%e2%80%93-men-utesluter-inte-bakslag/ar-AATvb9S?ocid=mailsignout&li=BBqxCu3

Bakslag går inte utesluta heller.
Citera
2022-02-05, 17:41
Medlem
Komiskt att dödsfallen ökar dramatiskt bland vaccinerade i Israel trots att de är bland de mest vaccinerade av alla och inne på spruta nummer fyra haha.

Citat:
Israel is among the most highly vaccinated and boosted country on the planet. They are breaking daily records for Covid deaths. Our public health establishment needs to explain this, to come to terms with it, and to adjust accordingly. Now, because people are dying.

- Aaron Kheriaty, MD. Fellow @EPPCdc. Sr Fellow @ZephyrInst. Chief of Ethics @UnityProjectUSA. Psychiatrist Doc1 Health. Writings in @WashingtonPost

https://pbs.twimg.com/media/FKyArjkUYAA9Uif?format=jpg&name=large
Citera
2022-02-05, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/tegnell-sp%c3%a5r-lugn-period-%e2%80%93-men-utesluter-inte-bakslag/ar-AATvb9S?ocid=mailsignout&li=BBqxCu3

Bakslag går inte utesluta heller.

Du måste ha riktig panik över att pandemin är slut när du börjar ge Tegnell som källa för dina önsketänkanden..
Citera
2022-02-05, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Du måste ha riktig panik över att pandemin är slut när du börjar ge Tegnell som källa för dina önsketänkanden..
Panik över att öppnat upp samhället så fort när smittan är så pass hög inte så genomtänkt av folkhälsomyndigheten och regeringen.
Citera
2022-02-05, 18:05
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phony
Komiskt att dödsfallen ökar dramatiskt bland vaccinerade i Israel trots att de är bland de mest vaccinerade av alla och inne på spruta nummer fyra haha.

- Aaron Kheriaty, MD. Fellow @EPPCdc. Sr Fellow @ZephyrInst. Chief of Ethics @UnityProjectUSA. Psychiatrist Doc1 Health. Writings in @WashingtonPost

Den femte dosen kommer att platta till kurvan.

Jag lovar, den här gången kommer det att funka
Citera
2022-02-05, 18:18
Medlem
Komiskt att lockdowns visade sig vara lika värdelösa som vaccinet. Jag skrattar gott åt alla lydiga får i världen som gör precis som deras regim befaller dom att göra haha. Idioter. De har förlorat sin frihet. De har förlorat sin lycka. De har förlorat all och ändå vill de ha MER k*k
Citera
2022-02-05, 18:27
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phony
Citat:
Israel is among the most highly vaccinated and boosted country on the planet. They are breaking daily records for Covid deaths. Our public health establishment needs to explain this, to come to terms with it, and to adjust accordingly. Now, because people are dying.

Nej, Israel tillhör inte längre Världens mest vaccinerade länder. Israelerna lyckades få tag i vaccin tidigt. Israel blev därmed ett av Världens mest vaccinerade länder i vaccineringens inledning. Men därefter har många andra länder gått förbi Israel i vaccinering.
Citera
2022-02-05, 18:33
Medlem
Dirk.Coetzees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Det hade varit smidigt med en gris tatuerad i pannan också. Poängen är att covidpass är helt irrelevanta för smittspridning. Det finns inget vetenskapligt stöd för att använda dem. Mot den bakgrunden så är det befängt att hänga upp sig på om någon har topsat sig själv i näsan för ett tillfrisknandebevis. Det är ändå helt godtyckligt. Det handlar om att sätta ribban 1mm eller 1.1mm över marken, det stoppar ingenting ändå.

Många av de s.k "Antivaxxarna" har ju den åsikten att eftersom det inte är 100% skydd mot Covid-19 så fungerar det inte alls, och det är därför meningslöst att ta vaccinet.
Ungefär lika stolligt som de konservativa i USA! 😅
Det är alltså inte lönt att debattera vidare med de här personerna, de får sköta ev. meningsutbyte med "sina egna" när det gäller det här!
Citera
2022-02-05, 18:38
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Det är du som är så tröttsam så damerna du träffar aldrig vill se dig mer.
Men du säger väl inte så mycket så de fattar att det är något fel på dig.
Men troligen har du börjat inse det själv och därför du är som du är här på forumet.
Kaxig när ingen ser dig. Nej vi har inte sett din apa och det är nog ofint om du kallar damerna för sådant.
Ett bra tips är att inte dra upp dina antivaxxer historier när du nästa gång träffar en tjej för risken är att du får svar på tal omgående. Men den risken är väl liten för du säger ju inte så mycket.

Antivaxxer är de som försöker påverka andra att vaccinet mot covid är farlig och inser inte att de själva utgör en fara för samhället då de lyckas få med sig en och en annan.
De tror inte på varken pandemin eller viruset utan att det är en komplott från myndigheterna och lägger otroligt mycket tid på något de inte tror på.

En del av dem stryker med själv i sådant de inte tror på. Tragiska människor.

https://www.dn.se/varlden/amerikanska-antivax-profilerna-som-sjalva-dor-i-covid/

Vad i helvete babblar du om?

Jag träffar sedan drygt ett år tillbaka en tjej som också är och kommer förbli ovaccinerad, för övrigt. Vad nu detta har med någonting att göra. Faktum är att det finns rätt många tjejer med dessa åsikter. Inte inom sekten du tillhör kanske, men utanför din lilla bubbla. Jag tror t om att det finns fler kvinnor än män som är skeptiska till det heliga vaccinet. Det är i alla fall min känsla.

Här har du en t ex:

https://www.youtube.com/watch?v=4ZvNzhN3x74

Men det är ju intressant att du har sån brist på argument att du måste gräva i dina meningsmotståndares flera år gamla posthistorik för att ha något att komma med. Hint: Det finns en anledning till att jag inte skriver i den tråden mer och inte gjort på länge. Problemet är nämligen inte längre aktuellt. Men du kan ju leta vidare bland mina 4000+ inlägg och se om du hittar något annat, nästa gång du får slut på argument menar jag

Tillbaka till ämnet:

Citat:
Antivaxxer är de som försöker påverka andra att vaccinet mot covid är farlig och inser inte att de själva utgör en fara för samhället då de lyckas få med sig en och en annan.

Nej, antivaxxer enligt sekten du tillhör är de som ställer frågor, lyfter andra perspektiv, ifrågasätter massvaccinering av barn och unga, ifrågasätter myndigheters sätt att presentera statistik kring vaccinerade kontra ovaccinerade, ifrågasätter de läkemedelsbolag som säljer vaccinet, eller de människor som helt enkelt av någon anledning väljer att inte ta vaccinet. Just det här vaccinet dvs, man kan ha tagit tusen andra sprutor genom åren, men tackar man nej till just detta är man fortfarande, enligt din sekt, "antivaxxer".

Att man i din sekt fått för sig att allt ifrågasättande av det heliga och gudomliga vaccinet är "en fara för samhället", det är ert problem och något jag har svårt att bry mig om. Precis som jag har svårt att bry mig om vad andra sekter säger om mina åsikter och mina val i livet.

Citat:
En del av dem stryker med själv i sådant de inte tror på. Tragiska människor.

https://www.dn.se/varlden/amerikanska-antivax-profilerna-som-sjalva-dor-i-covid/

På tal om att svälja allt man läser Skrattretande propaganda.

Om du tror på ett enda ord som kommer från DN är det inte konstigt att du är så förvirrad. Men spring iväg och lek vidare med resten av sekten du. Själv kommer jag sannolikt dö senast imorgon eftersom jag är ovaccinerad med det heliga vaccinet så det gäller att göra det bästa av min förmodligen sista dag i livet...

Senast redigerad av hardusettminapa 2022-02-05 kl. 18:40.
Citera
2022-02-05, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Nej, Israel tillhör inte längre Världens mest vaccinerade länder. Israelerna lyckades få tag i vaccin tidigt. Israel blev därmed ett av Världens mest vaccinerade länder i vaccineringens inledning. Men därefter har många andra länder gått förbi Israel i vaccinering.

Du förstår väl att det är för att man har börjat räkna 5-11-åringar med i statistiken? De började vaccineras från den 1 nov..

90% av dom som är över 60 år har fått 2 doser plus en booster.
Citera
2022-02-05, 19:07
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Du är ju fan inte klok!!

Menar du på riktigt att DU vet bättre än alla dessa läkare som sitter och berättar om sina iakttagelser?

Nej, jag påstår mig inte veta bättre. Jag påstår mig utgå från vad som sägs i videosnutten.

Personerna berättar om sina observationer om en ökning av cancer och andra sjukdomar. Dom säger inte att sjukfallen beror på vaccinerna. Men dom kommer med mycket starka antydningar. Det indikerar att dom har starka önskemål att klandra vaccinerna för dessa sjukfall.

Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Du verkar inte förstå engelskan.. det Peter McCullough säger är att 1 enda dödsfall av BARN är för mycket. Eftersom det satt en pappa i salen som hade förlorat sin pojke pga myokardit.

Nej, han säger inte specifikt att 1 dödsfall bland barn är 1 för mycket. Han säger bara dödsfall. Men innan uttalandet om dödsfall, fokuserade han huvudsakligen på pojkar och unga män. Så du har delvis rätt.

Det är välkänt att bland dödsfallen till följd av Kina-viruset, så dominerar dom äldre åldersgrupperna. Men det finns även några barn bland offren. Så ifall Peter McCullough vill ha nolltolerans mot dödsfall, så borde han även visa fientlighet mot viruset, och inte bara vaccinerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in