2022-02-09, 12:02
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snopphanen
Trollen har uttryckt sig föraktfullt mot riskgrupper, mot "tjocka", mot långtidssjuka, mot personer som vaccinerar sig och mot sjukvårdspersonal, bland annat, hyfsat oförlåtligt men man får hoppas på karmalagen.
Jag kan tycka att det oförlåtliga har varit diskrimineringen och hetsen mot ovaccinerade. Men men, man får hoppas att det är över för gott nu och att inte regimen får för sig att fortsätta med sina QR pass och olagliga restriktioner nästa höst/vinter.

Kom ihåg att dom har släppt på restriktionerna en gång förut bara för att ta tillbaka dom igen.
Citera
2022-02-09, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlenn
Restriktionerna har ridit bort i horisonten för att aldrig komma tillbaka.

Jag rekommenderar dig att använda munskydd, visir och skyddsdräkt om du är rädd för att virus som är likvärdig med en influensa. Det kan även vara bra att du låser in dig själv.
Munskydd har man haft sen pandemins början och tänker fortsätta använda det.
Citera
2022-02-09, 12:04
Medlem
Tack för att det är över.
Alla överlevande vaccinerade får bygga upp ett nytt samhälle och försöka täcka upp för att alla ovaccinerade nu är döda.
Citera
2022-02-09, 12:04
Medlem
Agphyss avatar
ska bli intressant att se hur alla kåta distansare handskas med läget. De som jobbar/pluggar hemma vill absolut inte att restriktionerna hävs, utan man vill givetvis vakna när man vill, äta när man vill och kolla Netflix när man vill. Välkommen till 8-17 jobbet deluxe 2.0 på plats.
Citera
2022-02-09, 12:16
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Jag kan tycka att det oförlåtliga har varit diskrimineringen och hetsen mot ovaccinerade. Men men, man får hoppas att det är över för gott nu och att inte regimen får för sig att fortsätta med sina QR pass och olagliga restriktioner nästa höst/vinter.

Kom ihåg att dom har släppt på restriktionerna en gång förut bara för att ta tillbaka dom igen.

Ja sånt kan hända men man håller ju tummarna för att det inte ska behövas.
Diskriminering av ovaccinerade, nja. Ni kan väl se det som en förövning: det här är knappast den sista pandemin och det kan komma att bli ännu svårare att få förståelse för eran Stolta Frihet att Säga Nej Till Makten och Nej till att spruta in kapitalismens gift i kroppen och ja till att försvara ett demoniserat virus för mikroberna var minsann här före människan och vi måste lära oss sammanleva med dem, för immunförsvaret klarar det mesta och man ska inte störa naturen - om eller när det dyker upp nåt som spanska sjukan. Då kan ni stå där med eran Frihet.

Tack för mig.
Citera
2022-02-09, 12:17
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Or1PMk/folkhalsomyndigheten-om-covid-19-och-att-sverige-oppnar

Sara Byfors tror inte Sverige behöver stängas ner igen men utesluter ingenting.
Citera
2022-02-09, 12:19
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Israel har bara 66,3% fullvaccinerade, de var först ut att vaccinera men fick inte upp % fytalen.

Citat:
Ursprungligen postat av karlenn
Du hänvisar till en artikel som publicerades i augusti 2021?

64% fullvaccinerade enligt dagens siffror från det israeliska hälsovårdsministeriet. Stora grupper religiösa fundamentalister som vägrar vaccin.
7% ej fullvaccinerade och närmare 29% ovaccinerade.
Citera
2022-02-09, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Or1PMk/folkhalsomyndigheten-om-covid-19-och-att-sverige-oppnar

Sara Byfors tror inte Sverige behöver stängas ner igen men utesluter ingenting.

Men du hoppas iaf…
Härligt!
Håll alarmistfanan högt!
Citera
2022-02-09, 12:21
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
64% fullvaccinerade enligt dagens siffror från det israeliska hälsovårdsministeriet. Stora grupper religiösa fundamentalister som vägrar vaccin.
7% ej fullvaccinerade och närmare 29% ovaccinerade.

Ja det stämmer nog, jag tog siffran från googles statistik.
Citera
2022-02-09, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Den svenska epidemin är nu officiellt över. Det har tagit upp en stor del av min tid det senaste 1,5 åren, ohälsosamt mycket faktiskt. Därför känns det skönt att göra bokslut nu. Såvitt jag vet har jag lyckats klara mig från att åka på infektionen och så kommer det att förbli, såvida jag inte åker på den ordentligt och behöver åka in till sjukhus. I annat fall hamnar den i facket "jag var förkyld".

Kommer FoHM fortsätta med uppdateringar tisdag-fredag och pk torsdagar? De borde inte det, på sin höjd en veckovis rapport.

Kommer en del användare här fortsatt att förfäras över att den veckovisa rapporten visar på dödsfall och en rätt hög CFR framöver? Troligtvis.

Tack för denna tid, hoppas ni kan återgå till ett liv där allt inte kretsar kring statistikpinnar och framhastade "forskningsrapporter".

Nej nu när pandemin börjar närma sig sitt slut är det snarare tid för att dra upp tempot.

För rimligen är det väl snart dags att ställa folk till svars?

Har vi helt sonika glömt att tusentals äldre äldre avlivades med morfin där i början?

Att värdegrundsmarinerade läkare förseddes med listor över sina äldre patienter och utan minsta tvekan skred till verket och kryssade för ”ej sjukhusvård” på nolltid? Aldrig har de väl jobbat så fort förr.

Att Tegnell orsakat tusentals onödiga dödsfall genom att intala befolkningen att masker är livsfarliga och overksamma osv?

Nej nu börjar det bli dags för räfst och rättarting.
Citera
2022-02-09, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Israel har bara 66,3% fullvaccinerade, de var först ut att vaccinera men fick inte upp talen.

Siffran ser ut som den gör nu för att från och med 1 nov så började man räkna 5-11-åringar i statistiken (de började vaccineras då).

90% av dom som är över 60 år har fått 2 doser plus en booster.
Citera
2022-02-09, 12:44
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Siffran ser ut som den gör nu för att från och med 1 nov så började man räkna 5-11-åringar i statistiken (de började vaccineras då).

90% av dom som är över 60 år har fått 2 doser plus en booster.

Den siffran är beräknad på hela befolkningen och har varit så hela tiden på googles statistik. Det har de gjort hela tiden för att man ska kunna jämföra länder så det är inget som ändrats.

https://www.google.com/search?q=israel+corona&oq=israe&aqs=chrome.0.69i59 j69i57j69i61j69i60j69i65l2j69i60l2.1368j0j7&source id=chrome&ie=UTF-8#wptab=s:H4sIAAAAAAAAAONgVuLVT9c3NMwySk6OL8zJecQY zy3w8sc9YamwSWtOXmMM4BL3TU3JTM7MS3XJLE5NLE7 1yU9OLMnMzxOS5mJzzSvJLKkUEpTi50I1RkiCiwOukEeKi4tDP 1ffwLi4oIpnFxO3R2piTklGcEliSfEiVonM4qLE1ByF5Pyi_Lz Essyi0mKFYpAUAIvKCbKcAAAA
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in