Citat:
Ursprungligen postat av
Beaver14
Den svenska epidemin är nu officiellt över. Det har tagit upp en stor del av min tid det senaste 1,5 åren, ohälsosamt mycket faktiskt. Därför känns det skönt att göra bokslut nu. Såvitt jag vet har jag lyckats klara mig från att åka på infektionen och så kommer det att förbli, såvida jag inte åker på den ordentligt och behöver åka in till sjukhus. I annat fall hamnar den i facket "jag var förkyld".
Kommer FoHM fortsätta med uppdateringar tisdag-fredag och pk torsdagar? De borde inte det, på sin höjd en veckovis rapport.
Kommer en del användare här fortsatt att förfäras över att den veckovisa rapporten visar på dödsfall och en rätt hög CFR framöver? Troligtvis.
Tack för denna tid, hoppas ni kan återgå till ett liv där allt inte kretsar kring statistikpinnar och framhastade "forskningsrapporter".
Nej nu när pandemin börjar närma sig sitt slut är det snarare tid för att dra upp tempot.
För rimligen är det väl snart dags att ställa folk till svars?
Har vi helt sonika glömt att tusentals äldre äldre avlivades med morfin där i början?
Att värdegrundsmarinerade läkare förseddes med listor över sina äldre patienter och utan minsta tvekan skred till verket och kryssade för ”ej sjukhusvård” på nolltid? Aldrig har de väl jobbat så fort förr.
Att Tegnell orsakat tusentals onödiga dödsfall genom att intala befolkningen att masker är livsfarliga och overksamma osv?
Nej nu börjar det bli dags för räfst och rättarting.