2022-02-09, 10:00
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsyourfault
Lägg ner de så vi slipper offerkoftor som dig. Många av oss vill inte se låg kvalité med Arnold, Van Damme och annat trash. Det finns uppenbarligen en marknad eftersom många vill se 'woke' (dvs. verkligheten). Film blir bara bättre och bättre. Det kallas utveckling. Sådana som du kallar vi 'boomers'.
Vad är kvalitetsfilm enligt dig? Bara intresserad utefter ditt inlägg.
Woke är en smula överdrivet på det stora hela men om du tror att woke speglar verkligheten så är det nog dags att lämna lägenheten och logga ut från twitter en stund.
Senast redigerad av BlackMetal 2022-02-09 kl. 10:06.
Citera
2022-02-09, 10:01
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
TS är ologiskt. Det existerar ingen vara som mer än film är beroende av att tillfredsställa sina kunder. Om woke är inne så blir det många wokefilmer. Om woke är ute bli det inga wokefilmer.

Kan finnas enstaka undantag som när Filminstitutet påtvingar 50% kvinnliga regissörer, de gör alltid samma film om sin familj. Men detta fungerar bara i korta perioder och sedan är pengarna slut.

Woke som i senaste Disney-filmen är rimligen förödande för Disney. Jag vägrar tro att människor är så dumma att de betalar 150 kr och sedan sitter där "det här är nog en bra film". utan de slutar gå på Disney och där försvann den inkomsten och företags-iden som fungerat sedan 1927.

Folk går inte på bio lika ofta idag och det finns betydligt färre människor som har ett stort intresse för film.
Folk masskonsumerar tv-serier för att det inte finns något annat att titta på och sedan säger man oftast "nja den var inte så bra".
Istället för att försöka göra bra filmer gör man filmer om populära återkommande superhjältar samt fokuserar på publikfrieri där man spelar på nostalgi, chockfaktor, geekdom o.s.v. för att väcka en reaktion hos publiken.
Superhjälte X slåss mot superhjälte Y, vem kommer vinna wowowow, vem är det under huvan, är det Luke Skywalker? Det är Luke! *bölgråter*, Leo bränner hippie med eldkastare OMG! O.s.v.

Fanns ett konstnärsskap förut som inte finns idag. När regissören visste bäst och hade en vision som var större än att bara ställa in sig hos publiken.
Citera
2022-02-09, 10:02
Medlem
NeinChads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballongmannen2
Känns som varenda rulle som kommer ut på sistone har någon slags woke. Iallafall från västvärlden och främst USA då. Detsamma kan väl sägas om tvserier. Tex bubblaren Sydkorea är väl ett land som fortfarande gör fantastisk film och intressanta serier utan woke-skiten.
Gjorde samma reflektion för bara nån vecka sen efter att ha sett en sydkoreansk serie på Netflix. "Fan vad skönt utan all jävla woke-skit" var min tanke.

Det är ju också rätt svårt att se amerikanska filmer och serier efter att ha blivit judepillrad i och med att man ser att nästan alla som spelar vita karaktärer i sådana produktioner egentligen är judar. T.o.m. de som spelar nazister..

Så mitt tips är total bojkott utav woke-skiten från väst och i stället kolla sydkoreanska och ryska filmer. Såg även en oväntat bra polsk rulle nyligen: Small World (2021).
Citera
2022-02-09, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Kan hålla med dig. Det blir stundtals så överdrivet att man nästan bara fokuserar på det. Tvingades (av frugan) att kolla på sex and the city, den nya säsongen. Den handlade typ bara om homosexualitet och svarta. Lite som att man tvingats klämma in extra mycket woke för att sälja de gamla kärringarna...

Visst kan företelserna få vars med på vita duken men måste alla nya serier handla om det?

Det är sannerligen intressant hur den vita mannen, eller om det är någon annan som håller i trådarna - verkar vara så förbannat besatt av just svarta och homosexuella. Besattheten känns nästintill pervers, på sitt egna sätt.

Det är väl ungefär 1-2% av ett lands manliga befolkning som är homo, alltså en väldigt liten minoritet, ändå så ska man ha med bögar och visa bögerier i princip allt som släpps. ALLT! Jag har själv inget emot bögar min egen bror är bög, men denna ständiga bögpropaganda överallt har ju börjat gå en på nerverna. Visst att det är med homosexuella här och där då och då, fine - men att konstant "in your face"-tvinga på den stora majoriteten bögerier i mer eller mindre varenda jävla film/serie som släpps? Hmm...

Titta bara på Netflix..
Senast redigerad av Ballongmannen2 2022-02-09 kl. 10:13.
Citera
2022-02-09, 10:05
Medlem
Huzzahs avatar
Anime som någon annan skrev är ett bra tips. Lite ovant med formatet till en början tyckte jag men det vänjer man sig vid relativt fort.

The last duel var faktiskt en bra film som kom nu. Skönt med lite hederlig riddarfilm och de hade byggt storyn på ett roligt sätt.

Ser också mycket fram emot House of Gucci som jag inte haft möjlighet att se än.

Lägg inte ner, det finns hopp!😉
Citera
2022-02-09, 10:08
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Folk går inte på bio lika ofta idag och det finns betydligt färre människor som har ett stort intresse för film.
Folk masskonsumerar tv-serier för att det inte finns något annat att titta på och sedan säger man oftast "nja den var inte så bra".
Istället för att försöka göra bra filmer gör man filmer om populära återkommande superhjältar samt fokuserar på publikfrieri där man spelar på nostalgi, chockfaktor, geekdom o.s.v. för att väcka en reaktion hos publiken.
Superhjälte X slåss mot superhjälte Y, vem kommer vinna wowowow, vem är det under huvan, är det Luke Skywalker? Det är Luke! *bölgråter*, Leo bränner hippie med eldkastare OMG! O.s.v.

Fanns ett konstnärsskap förut som inte finns idag. När regissören visste bäst och hade en vision som var större än att bara ställa in sig hos publiken.
Det är en annan femma. "Filmen" dog med Harry Potter och Sagan om ringen, när filmmakarna förstod att de kan tjäna miljarder på att biobesökaren bara känner sig hemma, och inte vill se något som sticker ut. På så sätt är filmen död sedan 15 år eller så, det kan jag hålla med om.

Men det finns åtskilliga eror där man gjort skräpfilm i 10 år t.ex 1955-65 med alla Elvis-filmer och 75 åriga regissörer som bottenexempel. Sedan kom den nya vågen som levde vidare med bra film i minst 30 år.
Citera
2022-02-09, 10:10
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Det är sannerligen intressant hur den vita mannen, eller om det är någon annan som håller i trådarna - verkar vara så förbannat besatt av just svarta och homosexuella. Besattheten känns nästintill pervers, på sitt egna sätt.

Det är väl ungefär 1-2% av ett lands manliga befolkning som är homo, alltså en väldigt liten minoritet, ändå så ska man ha med bögar och visa bögerier i princip allt som släpps. ALLT! Jag har själv inget emot bögar min egen bror är bög, men denna ständiga bögpropaganda överallt har ju börjat gå en på nerverna. Visst att någon serie eller film här och där har med homosexuella, fine, men att tvinga på den stora majoriteten bögerier i mer eller mindre varenda jävla produktion som släpps? Hmm...

Titta bara på Netflix..
Det är för att en bög enbart definierar sig som bög och inget annat, antagligen är hans tankar 100% hans kropp.

Förklaring 2 är att det faktiskt är exotiskt att titta på något annat på filmskärmen än en 45-årig lite grånande gubbe. Man vill se lite snygga människor som har de rätta kläderna. Clint Eastwood eller Matrix hade inte blivit något utan sin estetiska stil. Bögar och snygga kvinor älskar stil och yta och kan tillföra något här.
Citera
2022-02-09, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
Det är för att en bög enbart definierar sig som bög och inget annat, antagligen är hans tankar 100% hans kropp.

Förklaring 2 är att det faktiskt är exotiskt att titta på något annat på filmskärmen än en 45-årig lite grånande gubbe. Man vill se lite snygga människor som har de rätta kläderna. Clint Eastwood eller Matrix hade inte blivit något utan sin estetiska stil. Bögar och snygga kvinor älskar stil och yta och kan tillföra något här.

Vafan menar du? Bara bögar som klär sig snyggt och stiligt?
Citera
2022-02-09, 10:23
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Vafan menar du? Bara bögar som klär sig snyggt och stiligt?
Det är dina fördomar som hittade ordet "Bara".

Det manliga gays gjort för film, musik, kläder går inte att underskatta.
Citera
2022-02-09, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeinChad
Gjorde samma reflektion för bara nån vecka sen efter att ha sett en sydkoreansk serie på Netflix. "Fan vad skönt utan all jävla woke-skit" var min tanke.

Det är ju också rätt svårt att se amerikanska filmer och serier efter att ha blivit judepillrad i och med att man ser att nästan alla som spelar vita karaktärer i sådana produktioner egentligen är judar. T.o.m. de som spelar nazister..

Så mitt tips är total bojkott utav woke-skiten från väst och i stället kolla sydkoreanska och ryska filmer. Såg även en oväntat bra polsk rulle nyligen: Small World (2021).

Ryska, polska... tröskeln känns hög för att orka ta sig genom något med de språken. Men jag vet att det bara är jag som är fördomsfull och naiv med denna kommentar, så don't hate me for it. Men de gör alltså bra grejjer?
Citera
2022-02-09, 10:32
Medlem
Kapten-Booms avatar
Citat:
Känns som varenda rulle som kommer ut på sistone har någon slags woke. Iallafall från västvärlden och främst USA då. Detsamma kan väl sägas om tvserier. Tex bubblaren Sydkorea är väl ett land som fortfarande gör fantastisk film och intressanta serier utan woke-skiten.

Det är alltid vita som är de onda och det är synd om de svarta, eller så är de svarta hjältarna. Alla tidigare kända vita karaktärer/hjältar osv är nu svarta, tex Bond. Alla färgade är i alla lägen heliga varelser. Pussande bögar, transor, feminism, taniga tjejer som spöar specialtränade muskelberg till män. Var det inte nästa stålmannen som skulle vara bög/transa eller? Vita är rasister och referenser till bommulsplantagen. I medeltidens europa springer det runt kolsvarta negrer i rustning... You know the drill.

Det känns ju nästan som det håller på att komma till en gräns nu då man funderar på om man ska lägga ner sitt film/serieintresse eller inte. För film har man ju alltid gillat i 30 år plus nu. Känns ju jävligt trist. Jag tycker såklart det är viktigt i sig att folk ska representeras korrekt m.m, men att numera mer eller mindre varje jävla gång behöva få det upptryckt i sitt ansikte? Är det "korrekt" att kolsvarta afrikaner springer runt i rustning i medeltidens Europa? Att konstant bli påtvingad woke? Jag som vanlig heteroman ska väl tex inte behöva känna mig som en sämre människa för jag inte tycker om att se bögar kyssas och i värsta fall sätta på varandra i röven hela tiden, när jag bara vill slappna av efter jobbet med en film eller en serie?

Vad tycker och tänker ni?

Riktigt tråkig utveckling enligt mig.

Själv tittar jag uteslutande på äldre filmer, gärna 90-tal och tidigare. Den filmkategorin är inte bara bättre pga. avsaknad av woke utan oftast bättre handling, mer känsla och mindre specialeffekter, bättre manus, mm.

Woke-hysterin är trots allt väldigt ny, så bara man väljer bort filmer från de senaste åren så har man ju närmast oändligt många filmer att välja på. Det är väl främst nyproducerat som får väljas bort, men som sagt, även om man bortser från woke så är oftast manus mm. inte så bra ändå på nyare skräp.

Sedan får man väl se när trenden vänder, ska man matas med propaganda så fort man vill koppla av efter jobbet så dalar ju mitt intresse direkt, och jag kan tro att många känner likadant. Att stora amerikanska företag böjer sig för politiska vindar har väl rimligen ett pris i form av bristande efterfrågan från konsumenterna, så i slutändan är det ju ändå konsumenterna som väljer. Inte för inte säger man ju "Go woke get broke".
Citera
2022-02-09, 10:34
Medlem
Kapten-Booms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsyourfault
Film blir bara bättre och bättre.

Fair enough, låt oss se vad konsumenterna tycker och hur efterfrågan ser ut på amerikanskproducerat mot andra kategorier om ett par år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in