Citat:
Ursprungligen postat av
Ballongmannen2
Känns som varenda rulle som kommer ut på sistone har någon slags woke. Iallafall från västvärlden och främst USA då. Detsamma kan väl sägas om tvserier. Tex bubblaren Sydkorea är väl ett land som fortfarande gör fantastisk film och intressanta serier utan woke-skiten.
Det är alltid vita som är de onda och det är synd om de svarta, eller så är de svarta hjältarna. Alla tidigare kända vita karaktärer/hjältar osv är nu svarta, tex Bond. Alla färgade är i alla lägen heliga varelser. Pussande bögar, transor, feminism, taniga tjejer som spöar specialtränade muskelberg till män. Var det inte nästa stålmannen som skulle vara bög/transa eller? Vita är rasister och referenser till bommulsplantagen. I medeltidens europa springer det runt kolsvarta negrer i rustning... You know the drill.
Det känns ju nästan som det håller på att komma till en gräns nu då man funderar på om man ska lägga ner sitt film/serieintresse eller inte. För film har man ju alltid gillat i 30 år plus nu. Känns ju jävligt trist. Jag tycker såklart det är viktigt i sig att folk ska representeras korrekt m.m, men att numera mer eller mindre varje jävla gång behöva få det upptryckt i sitt ansikte? Är det "korrekt" att kolsvarta afrikaner springer runt i rustning i medeltidens Europa? Att konstant bli påtvingad woke? Jag som vanlig heteroman ska väl tex inte behöva känna mig som en sämre människa för jag inte tycker om att se bögar kyssas och i värsta fall sätta på varandra i röven hela tiden, när jag bara vill slappna av efter jobbet med en film eller en serie?
Vad tycker och tänker ni?
Riktigt tråkig utveckling enligt mig.
Själv tittar jag uteslutande på äldre filmer, gärna 90-tal och tidigare. Den filmkategorin är inte bara bättre pga. avsaknad av woke utan oftast bättre handling, mer känsla och mindre specialeffekter, bättre manus, mm.
Woke-hysterin är trots allt väldigt ny, så bara man väljer bort filmer från de senaste åren så har man ju närmast oändligt många filmer att välja på. Det är väl främst nyproducerat som får väljas bort, men som sagt, även om man bortser från woke så är oftast manus mm. inte så bra ändå på nyare skräp.
Sedan får man väl se när trenden vänder, ska man matas med propaganda så fort man vill koppla av efter jobbet så dalar ju mitt intresse direkt, och jag kan tro att många känner likadant. Att stora amerikanska företag böjer sig för politiska vindar har väl rimligen ett pris i form av bristande efterfrågan från konsumenterna, så i slutändan är det ju ändå konsumenterna som väljer. Inte för inte säger man ju "Go woke get broke".