2022-02-08, 23:50
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trombocyt
Ok, men då har du aldrig varit utsatt för någon med borderline på riktigt. Alla jag har träffat, och det är ganska många, berättar ungefär samma historia och alla har läst bok efter bok, inlägg efter inlägg för att förstå vad det är de har råkat ut för. Den klassiska borderline-historien är den om att du har träffat din soulmate, någon som är helt fantastisk och dyrkar marken du går på, men efter en tid börjar din drömkille/tjej plötsligt bete sig annorlunda. Blir kall och elak. Försvinner plötsligt. Kommer tillbaks och vill inte berätta vad som hänt. Låtsas som ingenting. Och så upprepas det. I snabbare cykler. Oftast tills både den anhörige och den personlighetsstörde kraschar.

Flickvän med borderline har lämnat. Snälla hjälp!!
Finns det någon man här som har haft en flickvän med borderline?
Att leva med någon med borderline personlighetsstörning
Lär dig mer om borderline

Borderline Flickvän
Att vara tillsammans med en tjej som har borderline (flashback-tråd, yey!)
Vad händer med min sambo??

Trombocyt, jag har försökt förklara några ggr nu för dig att det jag var intresserad av att få ta del av, - var ditt påstående om tiden. " Från några månader upp till ett år" skrev du att det kunde ta m.m.... jag undrade om du hade en länk ang det påståendet då jag aldrig hört talas om det.

Således handlar det inte om länkar ang Borderline. Jag kan själv leta upp sånt, tack.
2022-02-09, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Skrämmande läsning och tror tyvärr det är så här det kan vara med L. Jag själv känner igen mig en del i det beteendet som Stig-B berättade om dock långt ifrån så allvarliga saker, sen är jag ju inte diagnostiserad med borderline heller men en del av symptomen går hand i hand med ADHD.

Sen kan det vara nyttigt att läsa hans nästa inlägg. Det är lite så jag har försökt förklara här i tråden, i detta fall har vården OCH framför allt hon själv misslyckats rejält med att ge/ta emot rätt hjälp.
jag ska citera just en mening från honom

""Viktigt att förstå att hon aldrig menade göra såhär. Hon är trasig. Hon kan inte bättre. För en frisk person framstår borderlinestörda människor som onda demoner som förstör allt. Men de vill inte illa. De är små spädbarn i vuxna kroppar. Spädbarn blir förtvivlade om de inte får mat när de är hungrig. Så fungerar borderlinepersoner. På alla fronter. Det finns inget "vi" eller "du" i deras värld. Bara jag, mig mitt och mina behov. De behöver inte kärlek eller förhållanden, de behöver stödboenden och hjälp.""

(FB) Är de med borderline farliga?

Jag känner ett antal vänner som varit öppna med sina diagnoser och det finns som det ofta gör Grader hur drabbad man är av sin diagnos. Två av dom har jag delat boende med, dock inte samtidigt, under längre tid. Det var förvisso tidvis en prövning, men i klass med Stig B extrema beskrivning var det inte.

Visst hela skalan finns, men att L skulle vara Extrem finns inget som tyder på.
2022-02-09, 00:56
Medlem
Citat:
Skrämmande läsning och tror tyvärr det är så här det kan vara med L. Jag själv känner igen mig en del i det beteendet som Stig-B berättade om dock långt ifrån så allvarliga saker, sen är jag ju inte diagnostiserad med borderline heller men en del av symptomen går hand i hand med ADHD.

Sen kan det vara nyttigt att läsa hans nästa inlägg. Det är lite så jag har försökt förklara här i tråden, i detta fall har vården OCH framför allt hon själv misslyckats rejält med att ge/ta emot rätt hjälp.

""Viktigt att förstå att hon aldrig menade göra såhär. Hon är trasig. Hon kan inte bättre. För en frisk person framstår borderlinestörda människor som onda demoner som förstör allt. Men de vill inte illa. De är små spädbarn i vuxna kroppar. Spädbarn blir förtvivlade om de inte får mat när de är hungrig. Så fungerar borderlinepersoner. På alla fronter. Det finns inget "vi" eller "du" i deras värld. Bara jag, mig mitt och mina behov. De behöver inte kärlek eller förhållanden, de behöver stödboenden och hjälp.""

Jag kan inte tolka det såsom du gör. Vi tolkar Olika. Det är tillåtet.

Nåja, L var inte mer hjälplös än att hon kunde läsa in en gymnasieexamen och bli antagen till SLU, Uppsala. Jag vet hur svårt det är att i efterhand läsa in en gymnasieexamen, det är ruggigt svårt och få lyckas.
2022-02-09, 07:35
Avslutad
Citat:

Det är som om att denne person haft med Lydia att göra, skrämmande läsning, men som sagt var, det ger en förståelse för vad det innebär med personlighetsstörningen.
2022-02-09, 07:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Nåja, L var inte mer hjälplös än att hon kunde läsa in en gymnasieexamen och bli antagen till SLU, Uppsala. Jag vet hur svårt det är att i efterhand läsa in en gymnasieexamen, det är ruggigt svårt och få lyckas.
Nu vet vi inte hur det låg till med hennes prestationer, annat än att det inte fungerade med studierna i Uppsala
2022-02-09, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Så kom shitstormen... vad knasigt var du med när Emil jagade? Varför har du hållit tyst så länge? Du har sett att han dödat ett djur?
Varför sket Lida i sina barn?
Varför föredrog hon droger, vin och sex, framför sina barn?
Vad var bakgrunden till Lidas vapenintresse? Hon medverkade vid väpnade rån, vid 13 års ålder?! Var Lida jägare? Hon gillar bus, eller hur? Makten ett vapen ger, eller få män att överösa henne med gåvor och prinsessbröllop? Varför ägde hon tre jaktvapen samt flera licensfria vapen? Bröllop på operan...jo, jag tackar, med fixarprissen som hon stalkade och flörtade med på fejsboken när hon fortfarande var gift med Kim*o, om jag inte minns fel.
Du vet och jag vet att Lida inte tog hand om sina barn. Att Emil inte kunde ha sina barn som han ville, berodde på att Lida ville partaja och få fri dricka, det har inte undgått någon att han haft ett alkoholmissbruk, vilket Lida utnyttjade eftersom hon är omåttligt törstig.
Varför är Lida systematiskt otrogen?
Lida förstörde Emils liv och tog allt ifrån honom, precis som hon sagt.
Hur gärna ni än vill, så är Lida en fara för samhället.

Trots alla påhopp så har Emils ex berättat några positiva saker om Lida, det är fanimig starkt, att trots allt försöka se någonting gott i det hela, att hennes och Emils barn inte upplevde Lidas rätta jag..

Du tror inte att det är så att Lida helt enkelt inte är vad du trott?
Hur kommer det sig att Drottning-Kocko och lovadevil samt ccederik är i tråden för att få veta sanningen? Sanningen har ni lite svårt att förstå.
Använd inte ordet "sanning", som beskrivning av något absolut.
Vad som är "sanning" är ofta beroende av vem som säger det, vem som tycker sig ha sett eller tycker sig veta. "Sanning" är i få fall något objektivt.
Att det är en sanning att Lydia avlossade geväret är nog oomtvistligt, och inte något som jag eller någon annan varken kan förklara eller försvara, men att allt som påstås här skulle vara "sanning" är inte lika klart.
Det finns olika sanningar för olika personer.
Jag VET (dvs har inte bara "hört") att Lydia var mån om sina barn och ambitiöst försökte driva sin gård.
Jag VET att hon var varm, klok och omhändertagande när det gällde såväl barn som djur.
Jag VET att hon inte är den alltigenom onda människa, som ett gäng Flashbacktroll vill måla upp henne som.
Jag VET INTE vad som hände i huset i Bålsta, eller hur hennes mående var under de senaste åren, men jag VET alltså att det också finns eller fanns en annan Lydia; en smart, varm och charmig tjej.
Så, alla ni som inte VET utan bara TYCKER, byggt på vad ni har läst eller hört - lägg ner. Ni är bara troll.
2022-02-09, 08:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MiloMinderbinder
Right!
Hon var den som med stor kärlek skyddade sina barn när pappan till några av dem slog sönder gården.

Citat:
Vad som är "sanning" är ofta beroende av vem som säger det, vem som tycker sig ha sett eller tycker sig veta. "Sanning" är i få fall något objektivt.
Att det är en sanning att Lydia avlossade geväret är nog oomtvistligt, och inte något som jag eller någon annan varken kan förklara eller försvara, men att allt som påstås här skulle vara "sanning" är inte lika klart.
Jag VET (dvs har inte bara "hört") att Lydia var mån om sina barn och ambitiöst försökte driva sin gård.
Jag VET att hon var varm, klok och omhändertagande när det gällde såväl barn som djur.
Jag VET att hon inte är den alltigenom onda människa, som ett gäng Flashbacktroll vill måla upp henne som.
Jag VET INTE vad som hände i huset i Bålsta, eller hur hennes mående var under de senaste åren, men jag VET alltså att det också finns eller fanns en annan Lydia; en smart, varm och charmig tjej.
Så, alla ni som inte VET utan bara TYCKER, byggt på vad ni har läst eller hört - lägg ner. Ni är bara troll.
Det verkar inte som du hade så stor koll på din kompis.
Det du skriver är väldigt märkligt, ingenting som finns omnämnt eller polisanmält eller eventuell lämplighet som vårdnadshavare, om det du påstår vore sant.
Lydia avrättade en människa
2022-02-09, 08:40
Avslutad
Citat:
Might so be, men hur många av alla gaphalsar härinne vet hur de skulle reagera när de pressades?

Citat:
Vad är det jag inte förstår?

Citat:
Du hade fel om din kompis.
Tacka livet att det inte var du som blev avrättad.
2022-02-09, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Du hade fel om din kompis.
Tacka livet att det inte var du som blev avrättad.
Det är din "sanning". Jag har min, och jag vet att min är sann. Vet du att din sanning är sann?
2022-02-09, 10:09
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

ja jag tror absolut inte att L var så extrem som i hans flickväns fall.
Men om vi leker lite med tanken?
1. hennes liv och leverne (efter jag lusläste journalerna igår såg jag en tjej med helt klart "svår " ADHD (de vill ju inte klassa upp den i grupper längre men ändå fick jag "medelsvår")
om inte mitt minne sviker mig hade du kopplingar inom psykiatrin? (kan varit någon annan medlem) Jag är inte så insatt i själva "borderline" mer än att jag vet att många punkter går hand i hand med ADHD. kanske det i Lydias fall liksom i mitt är ADHDn som spökar men inte exakt lika "hårt" (att skjuta någon är ju såklart mer än hårt så ingen misstar vad jag menar)
Kimmo har bland annat vittnat om otrohet, hur hon kan kasta saker när hon blir arg m.m

2. upprepandet som han med borderlinetjejen berättar då hon satt i en timme o fråga om han kn*llar hennes mamma. Nu har jag inte

EDIT: AJ kaninen hoppade på tangentbordet och råkade skicka iväg det innan det är klart!. fortsätter i ett nytt inlägg här nedan
2022-02-09, 10:18
Avslutad
sååå när ska hon låsas in?? vilken tid det tar!! samma fängelse som Johanna Möller tro?
2022-02-09, 10:28
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
ja jag tror absolut inte att L var så extrem som i hans flickväns fall.
Men om vi leker lite med tanken?
1. hennes liv och leverne (efter jag lusläste journalerna igår såg jag en tjej med helt klart "svår " ADHD (de vill ju inte klassa upp den i grupper längre men ändå fick jag "medelsvår")
om inte mitt minne sviker mig hade du kopplingar inom psykiatrin? (kan varit någon annan medlem) Jag är inte så insatt i själva "borderline" mer än att jag vet att många punkter går hand i hand med ADHD. kanske det i Lydias fall liksom i mitt är ADHDn som spökar men inte exakt lika "hårt" (att skjuta någon är ju såklart mer än hårt så ingen misstar vad jag menar)
Kimmo har bland annat vittnat om otrohet, hur hon kan kasta saker när hon blir arg m.m

2. upprepandet som han med borderlinetjejen berättar då hon satt i en timme o fråga om han kn*llar hennes mamma. Nu har jag inte

EDIT: AJ kaninen hoppade på tangentbordet och råkade skicka iväg det innan det är klart!. fortsätter i ett nytt inlägg här nedan

fortsättning sorry heh.

2. upprepandet som han har med borderlinetjejen berättar då hon satt i en timme o frågar om han kn*llar hennes mamma. Nu har jag inte HÖRT filmen om skjutningen men i text upprepar hon så här:

Lydia: Nu Är du helt dum i huvudet. Ta ner den nu. Ta ned den nu. Ta ner den. Ta ner den nu. Ta
ner den. Det är för din egen skull. Ta ner den. Du vill hamna på sjukhus? Få mig i fängelset?
Är det de du vill? Ta ner den nu. Jag menar de, vi har ingenting kvar och förlora. Vad är det
du inte förstår? Du har redan pajat allting
(kommer ihåg när jag var runt 25-30 och var tillsammans med killen jag handen på hjärtat någonsin älskat och satt i telefon med honom och skrek "gör slut då,gör slut då" om och om igen tills han efter en timme ca gjorde slut, och på den vägen blev det tyvärr) Som sagt, inte lika grovt som i killens tjejs fall men fortfarande likheter med allt upprepande.

3. JAG tänket.
Allt handlar om en själv. man har svårt se in i andras känslor m.m Händer något är det en själv man "tycker synd om" (jag hade förträngt en händelse som hände utomlands när jag var runt 20,(onykter såklart) då en kille sa något dumt till mig och jag tog min krycka (hade stukat foten där nere) och drämde till honom i ansiktet. Han tappade framtanden och jag kunde inte se jag gjort något fel alls, han hade ju sagt nått dumt ju.)
Detta sa Lydia i polisbilen efter mordet:
"När vi närmar oss polishuset säger Lydia att hon har sålt en hästgård och gått i personlig
konkurs. Hon säger att hon har försökt hålla sig undan att hamna i den här situationen under
hela livet men att hon nu sitter där hon sitter.
Lydia nämner flertalet gånger under färden att hon studerar på universitet och uppfattas vara
väldigt stolt över detta.
Lydia frågar några gånger om målsäganden lever eller inte"
Lydia själv vet att det är hennes fel och vet om sin problematik (fetade)

jag tror som sagt att hon gick in i någon autistisk trans direkt efter mordet, klädde på sig, la in bössan och ringde 112+Kimmo som sen blev till ett vrål när hon insåg sanningen: att hon pajat SITT liv nu.

Finns så mycket "bevis" egentligen på hur hon mår/mådde egentligen hela livet om man bara lägger in lite hjärna och hjärta i fupparna och då kan finna "motivet" till detta mord utan att på något sätt försöka göra Emil till den drivande.
Dags att låta hans minne vila i fred nu.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in