Citat:
Ursprungligen postat av
Mercede
ja jag tror absolut inte att L var så extrem som i hans flickväns fall.
Men om vi leker lite med tanken?
1. hennes liv och leverne (efter jag lusläste journalerna igår såg jag en tjej med helt klart "svår " ADHD (de vill ju inte klassa upp den i grupper längre men ändå fick jag "medelsvår")
om inte mitt minne sviker mig hade du kopplingar inom psykiatrin? (kan varit någon annan medlem) Jag är inte så insatt i själva "borderline" mer än att jag vet att många punkter går hand i hand med ADHD. kanske det i Lydias fall liksom i mitt är ADHDn som spökar men inte exakt lika "hårt" (att skjuta någon är ju såklart mer än hårt så ingen misstar vad jag menar)
Kimmo har bland annat vittnat om otrohet, hur hon kan kasta saker när hon blir arg m.m
2. upprepandet som han med borderlinetjejen berättar då hon satt i en timme o fråga om han kn*llar hennes mamma. Nu har jag inte
EDIT: AJ kaninen hoppade på tangentbordet och råkade skicka iväg det innan det är klart!. fortsätter i ett nytt inlägg här nedan

fortsättning sorry heh.
2. upprepandet som han har med borderlinetjejen berättar då hon satt i en timme o frågar om han kn*llar hennes mamma. Nu har jag inte HÖRT filmen om skjutningen men i text upprepar hon så här:
Lydia: Nu Är du helt dum i huvudet. Ta ner den nu. Ta ned den nu. Ta ner den. Ta ner den nu. Ta
ner den. Det är för din egen skull. Ta ner den. Du vill hamna på sjukhus? Få mig i fängelset?
Är det de du vill? Ta ner den nu. Jag menar de, vi har ingenting kvar och förlora. Vad är det
du inte förstår? Du har redan pajat allting
(kommer ihåg när jag var runt 25-30 och var tillsammans med killen jag handen på hjärtat någonsin älskat och satt i telefon med honom och skrek "gör slut då,gör slut då" om och om igen tills han efter en timme ca gjorde slut, och på den vägen blev det tyvärr) Som sagt, inte lika grovt som i killens tjejs fall men fortfarande likheter med allt upprepande.
3. JAG tänket.
Allt handlar om en själv. man har svårt se in i andras känslor m.m Händer något är det en själv man "tycker synd om" (jag hade förträngt en händelse som hände utomlands när jag var runt 20,(onykter såklart) då en kille sa något dumt till mig och jag tog min krycka (hade stukat foten där nere) och drämde till honom i ansiktet. Han tappade framtanden och jag kunde inte se jag gjort något fel alls, han hade ju sagt nått dumt ju.)
Detta sa Lydia i polisbilen efter mordet:
"När vi närmar oss polishuset säger Lydia att hon har sålt en hästgård och gått i personlig
konkurs.
Hon säger att hon har försökt hålla sig undan att hamna i den här situationen under
hela livet men att hon nu sitter där hon sitter. Lydia nämner flertalet gånger under färden att hon studerar på universitet och uppfattas vara
väldigt stolt över detta.
Lydia frågar några gånger om målsäganden lever eller inte"
Lydia själv vet att det är hennes fel och vet om sin problematik (fetade)
jag tror som sagt att hon gick in i någon autistisk trans direkt efter mordet, klädde på sig, la in bössan och ringde 112+Kimmo som sen blev till ett vrål när hon insåg sanningen: att hon pajat SITT liv nu.
Finns så mycket "bevis" egentligen på hur hon mår/mådde egentligen hela livet om man bara lägger in lite hjärna och hjärta i fupparna och då kan finna "motivet" till detta mord utan att på något sätt försöka göra Emil till den drivande.
Dags att låta hans minne vila i fred nu.