Flashback bygger pepparkakshus!
2022-02-09, 00:44
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag tror att han drack för att han ville det.

Varför tror du hon drack? För att hon ville det?

Vem av de två drack förresten mest?

Citat:
Men han mådde säkert inte bra av situationen, bråk hemma, pandemi och kanske få jobb och lite pengar.

Han mådde kanske inte bra av henne och den person hon hade utvecklats till med tiden men stannade i äktenskapet pga sonen? Inte alls ovanligt i vissa relationer.

En destruktiv relation med en person som kanske bara grälar sliter väl dessutom med stor sannolikhet på humöret och livsglädjen? Men du vill förstås bara skylla allt på C i vanlig ordning?

Citat:
MEN det är en klen tröst för den stackars pojken som fick utstå både fysisk och psykisk misshandel.

Se min fråga lite längre ner. Du slår förresten verklig knorr på dig själv här i ren upphetsning. Vad tror du den lilla pojken kände när hans Playstation som han fått av pappa hamnade under kranen?

Citat:
Ja, jag skyller på C, för det var I huvudsak HAN som stod för den fysiska och psykiska misshandeln av pojken

Och moderns del i det hela då? Hade inte också hon ett ansvar?

Citat:
Det är C som bär skuld för det trauma han utsatt pojken för.

Men nu vet inte vi vem som var mest ansvarig för att äktenskapet hade urartat? Vi vet samtidigt inte heller var, när, hur och varför kvinnan avled? Du vill ju bara skuldbelägga C men det funkar inte så.

Citat:
Ja, det är jag. Och med all rätt!
Misshandlar man sitt barn fysiskt och psykiskt, som C gjorde, då har man förbrukat hela sitt tillitskapital, sin värdighet och sin rätt att få ha äran av att vara pappa.

Men när C slagit sin son? Var har du läst det? Länka tack. Jag kan inte hitta någon sådan uppgift nämligen.

Citat:
Det bör han givetvis inte alls, eftersom inga juridiska felaktigheter är begångna.

Det vet väl inte du, sen när är du juridiskt sakkunnig?
Citera
2022-02-09, 00:59
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Barnen berättar att pappa super och slår mamma och att dom är rädda för honom, och du vill att vi ska tro på att du tycker att bästa stället för det yngsta barnet att vara är med den mannen, ensam, utan mamma och sina storebröder.

Tack för ditt fortsatta engagemang men jag tror faktiskt att det bästa i nuläget för sonen är en kontinuerlig kontakt med pappan eftersom han trots allt bryr sig om sonen. Vi vet dessutom alldeles för lite om vad som hände den sista tiden i parets destruktiva relation för att enbart skuldbelägga C.

De flesta destruktiva relationer har två motparter som triggar varandra. Ansvaret för att parets relation urartade ska nog knappast bara ligga C till last?

Samtidigt var det väl inte bara pappan som söp utan även mamman enligt det dokument som tidigare lades upp i tråden? Eller läste jag fel? Du får gärna rätta mig isåfall.

(FB) Malmö 2021-09-25: Misstänkt människorov, Beata Ratzman hittad avliden 2021-11-20
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2022-02-09 kl. 01:03.
Citera
2022-02-09, 01:54
Medlem
[quote=Lawnmoverman2011|79017819]jag tror faktiskt att det bästa i nuläget för sonen är en kontinuerlig kontakt med pappan eftersom han trots allt bryr sig om sonen. QUOTE)

Vi ska tacka gudarna att du inte arbetar inom socialtjänsten med barn.
Vad tror du rör sig i barnets huvud efter vetskapen om att pappa orsakat mammas död.
Han fick endast 7 år tillsammans med sin mamma, mamma kommer aldrig mera finnas i hans liv, aldrig fira hans födelsedagar, aldrig se han växa och utvecklas, ta studenten, gifta sig etc....

Har du någonsin tänkt tanken att sonen inte vill ha kontakt med sin pappa i nuläget?
Detta barn har varit med om ett avskyvärt TRAUMA, det kommer sätta djupa spår i honom, kommer krävas vård och behandling i många år framöver.
Som tur finns det fortfarande medmänniskor med empatisk förmåga,tyvärr tillhör inte du den kategorin.

Sist men inte minst är det sonens vilja som gäller här och inte DIN!!!
Citera
2022-02-09, 02:03
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Han mådde kanske inte bra av henne och den person hon hade utvecklats till med tiden men stannade i äktenskapet pga sonen? Inte alls ovanligt i vissa relationer.
En destruktiv relation med en person som kanske bara grälar sliter väl dessutom med stor sannolikhet på humöret och livsglädjen? Men du vill förstås bara skylla allt på C i vanlig ordning?
Se min fråga lite längre ner. Du slår förresten verklig knorr på dig själv här i ren upphetsning. Vad tror du den lilla pojken kände när hans Playstation som han fått av pappa hamnade under kranen?
Och moderns del i det hela då? Hade inte också hon ett ansvar?
Men nu vet inte vi vem som var mest ansvarig för att äktenskapet hade urartat? Vi vet samtidigt inte heller var, när, hur och varför kvinnan avled? Du vill ju bara skuldbelägga C men det funkar inte så.
Men när C slagit sin son? Var har du läst det? Länka tack. Jag kan inte hitta någon sådan uppgift nämligen.
Ett saligt rundgående bjäbbel, i vanlig ordning! Vilket av tramset har relevans för Fr:s och Hr:s domar, vilket var vad tråden ventilerade?
Hur många ts ska ge dig samma länk för att du ska sluta fråga efter den? Alla?
Att du inte hittar relevant information denna gången heller förvånar nog ingen annan än dig själv. Och din avsaknad av läsförståelseförmåga har du bekräftat många gånger tidigare. Tråden är dock inte avsedd för specialpedagogiska insatser.
Citera
2022-02-09, 02:09
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Han (Cs äldre son) hade väl gått på Cs sagor om att B gjort så företaget hamnade hos Kronofogden och att C köpte massa bilar åt B m.m. Vilket vi kunnat motbevisa i tråden. Inga bilar registrerade på någon av dom utöver den C nyttjade, en med körförbud sedan länge och en liten skruttbil dom sålde. Inga skulder hos Kronofogden, vare sig dolda eller synliga, innan C häktades.
Att han tog bort alla sina inlägg om vad B skulle ha ställt till med visar väl på att han kommit på andra tankar. Det visar väl även att C inte var så mån om att vara sanningsenlig.
Nej, någon renhårig sanningssägare förefaller C inte vara. Jag undrar just vad han tänker fabulera ihop under rättegången?
Citera
2022-02-09, 02:11
Medlem
Citat:

Vem tror du drack mest? En späd kvinna eller en grovarbetare?

Citat:

Varför tror DU att C valde att stanna kvar i ett förhållande, med en mycket yngre och snyggare kvinna? Som dessutom hade 2 olika jobb för att försörja familjen.

Citat:
Vad tror du den lilla pojken kände när hans Playstation som han fått av pappa hamnade under kranen?

Du anser med andra ord att en Playstation är viktigare för ett barn, än att den lilla pojken hade haft en trygg uppväxt med sin pappa?
Märks att du inte har egna barn, alt inte minns hur det är att vara barn.

Sorgligt
Citera
2022-02-09, 02:25
Medlem
Drooids avatar
Citat:
...
Ja, det är jag. Och med all rätt!
Misshandlar man sitt barn fysiskt och psykiskt, som C gjorde, då har man förbrukat hela sitt tillitskapital, sin värdighet och sin rätt att få ha äran av att vara pappa.
...

Citat:
...
...
Nu skrev du något som var sant för en gångs skull. Tack?
Du har helt klart stora problem med finna och ta till dig 'uppgifter'.
Du har fått länkar levererade till dig av mig och flera andra. Besök trådstarten och läs Fr och Kr domar innan du postar igen. OK?
Ett citat från Kr's dom:
Citat:
O**** har inte haft någon anledning att berätta om våld mot honom själv
och mot sin mamma om det inte hade förekommit.
Citat:
...
...
Du uttalat dig om mycket. Juridik och en hel del annat.
Kan du posta ditt CV?
Senast redigerad av Drooid 2022-02-09 kl. 02:39.
Citera
2022-02-09, 02:28
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Vi ska tacka gudarna att du inte arbetar inom socialtjänsten med barn.

Hur vet du det? Vi ska nog istället tacka både gud och Hin håle för att du inte arbetar inom rättsväsendet.

Citat:
Vad tror du rör sig i barnets huvud efter vetskapen om att pappa orsakat mammas död.

Nu vet inte vi något om hur detta gått till. Om det handlar om en tragisk olycka i anslutning till gräl om exempelvis vårdnaden så kan väl ingen förebrå C för detta?

Citat:
Har du någonsin tänkt tanken att sonen inte vill ha kontakt med sin pappa i nuläget?

Har du tänkt tanken att sonen kanske behöver sin pappa just nu?

Citat:
Som tur finns det fortfarande medmänniskor med empatisk förmåga,tyvärr tillhör inte du den kategorin.

Du vet ingenting egentligen om vad eller vilka omständigheter som orsakat kvinnans bortgång men du är trots detta väldigt pigg på att spy galla över de som intar en mer opartisk attityd till detta fall. Du bryr dig inte heller om några barn utan det enda om är intressant är att demonisera pappan trots att du inte vet vad han kan ha gjort sig skyldig till. Du är dessutom inte empatisk, snarare motsatsen.

Citat:
Sist men inte minst är det sonens vilja som gäller här och inte DIN!!!

Tack men du för väl knappast sonens talan!!!
Citera
2022-02-09, 02:35
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ett saligt rundgående bjäbbel, i vanlig ordning! Vilket av tramset har relevans för Fr:s och Hr:s domar, vilket var vad tråden ventilerade?
Hur många ts ska ge dig samma länk för att du ska sluta fråga efter den? Alla?
Att du inte hittar relevant information denna gången heller förvånar nog ingen annan än dig själv. Och din avsaknad av läsförståelseförmåga har du bekräftat många gånger tidigare. Tråden är dock inte avsedd för specialpedagogiska insatser.

Du vill inte samarbeta och hjälpa till?

Jag har läst länkarna och kan inte hitta några uppgifter att C slagit sin lilla son?

Du får dock mer än gärna visa mig vart du läst detta?
Citera
2022-02-09, 03:04
Medlem
Citat:
Nu vet inte vi något om hur detta gått till. Om det handlar om en tragisk olycka i anslutning till gräl om exempelvis vårdnaden så kan väl ingen förebrå C för detta?

Det är bara DU som tror på detta scenario.
Och JO!!! Alla förebrår C för han tog livet av sitt barns mamma.

Citat:
Har du tänkt tanken att sonen kanske behöver sin pappa just nu?

Varför tror DU att den 7-åriga sonen behöver sin pappa nu? Han har ju berättat vad han vill. Ta dig en sekund att titta på första sidan.
Senast redigerad av Tausen 2022-02-09 kl. 03:19.
Citera
2022-02-09, 03:14
Medlem
Citat:
Du vill inte samarbeta och hjälpa till?

Jag har läst länkarna och kan inte hitta några uppgifter att C slagit sin lilla son?

Du får dock mer än gärna visa mig vart du läst detta?

Ställer mig frågande till denna kommentar du ofta använder. Samarbeta? 🤔

Vassegod! Läs och begrunda.
Citat:

Edit (Mod)#BoISaren 2022-01-29

Länkar till nytta för tråden (handlingar från rätten)
(FB) Malmö 2021-09-25: Misstänkt människorov, Beata Ratzman hittad avliden 2021-11-20

Ang barnen

Karrarrättens dom ang. "vård av unga"

Dom från Förvaltningsrätten

Mer kommer att fyllas på
Citera
2022-02-09, 03:19
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tausen
Det är bara DU som tror på detta scenario.

Tack men det är väl inte heller någon majoritet som tror på teorin att C är en seriemördare? Men utifrån vad vi vet just nu så känns teorin om en tragisk olyckshändelse i anslutning till bråk och gräl om vårdnaden om den gemensamma sonen som den kanske mest sannolika hypotesen?

Kan du motbevisa denna teori? Om inte så tagga ner lite i väntan på FUP.

Citat:
Varför tror DU att den 7-åriga sonen behöver sin pappa nu?

En pappa är alltid en pappa och det finns väl inget som pekar på att sonen inte betyder väldigt mycket för C eller tvärtom? Du däremot verkar vara direkt fientlig till allt som kan tala till C:s fördel och det är fan i mig inte till DIN fördel i den här debatten!

Citat:
Han har ju berättat vad han vill.

Han kan i teorin ha blivit påverkad av utomstående. Barn är lättpåverkade. Men det vet du redan.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2022-02-09 kl. 03:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in