2022-02-08, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Min fetning i citatet.
Jag tror snarare att han delade 70:an med binninge alt att de drog i sig en var och binninge sa:
"Skönt att det inte blir nåt prövningstillstånd, för då kunde både jag, piff & puff och månkan legat risigt till. Men eftersom jag var hans första adv...ombud menar jag så får det inte verka som om han har förlorat så försök att låta som om Esbj vunnit och Ebba förlorat i alla fall. Tryck hårt på Esbj:s dispositionsrätt, säg att han får vara i huset i flera år och tryck hårt på att Ebba blivit dömd för förtal"
Ungefär så.

Ja, något åt det hållet var det nog. I vilket fall så famlade han efter orden, velade fram och tillbaka, visste inte riktigt vad han skulle säga. Men han hade i alla fall läst på nog här i tråden för att ha fattat att det var något med överklagan som inte hade med förlikningen att göra, men helt klart hade han inte fattat hur allt hängde ihop och vad som inte gjorde det. Rejält snurrigt, famligt och taffligt blev det i alla fall. Man kan faktiskt undra hur expressen kan ens överväga att lägga ut något så dåligt, det håller ju inte ens amatörkvalitet liksom.
2022-02-08, 23:58
Medlem
Merrybums avatar
Nämen kära Ebbotar, det har varit intressant att bjäbba med er. Jag har lärt mig mycket nytt. Jag har krigar i många forum och om många frågor och händelser. Aldrig har jag haft motkombattanter som er. Jag nöjer mig med att säga det. För ni blir ju så arga annars. Så Jag önskar fridens liljor till er alla och hoppas att ni nu när Ebba trotts allt vunnit kan finna i era hjärtan att sluta svärta Esbjörn och människorna ikring honom nu.
2022-02-09, 00:03
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det är lugnt, det är inte över förrän den feta damen har sjungit, mycket kan hända i och med att det finns tid för en meningslös överklagan till Högsta Domstolen.
Själv ser jag framför mig hur Esbjörn engagerar en ny brännvinsadvokat och drar staten inför Europadomstolen för mänskliga rättigheter. Något måste man ju göra för vinsten av husförsäljningen. Men då är släktgården Ebbas och hon har både hunnit renovera och flytta in. Men Esbjörn kommer aldrig att glömma den oförrätt Sverige genom sina domstolar utsatt honom för genom att kränka hans mänskliga rättigheter och inte ta hänsyn till att han ångrade försäljningen eller inte tog hänsyn till hur hans tidigare advokater samt fullmaktsinnehavare tvingade honom att skriva under en förlikning.

Undrar vad Esbjörns juridiska omkostnader landat på hittills? En halv miljon? Än borde det finnas pengar kvar och lycksökare som vill företräda honom rättsligt verkar det finnas gott om. Jag ser fram emot reportage i Expressen av Leif Brännström där han följer Esbjörn till Strasbourg, kanske första gången Esbjörn är utomlands? Nej, den här tråden kommer nog att leva länge än. Om inte annat så finns det nog några i tråden som kommer att diskutera släktgårdens värde under minst ett decennium till
2022-02-09, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mzs
Ja, något åt det hållet var det nog. I vilket fall så famlade han efter orden, velade fram och tillbaka, visste inte riktigt vad han skulle säga. Men han hade i alla fall läst på nog här i tråden för att ha fattat att det var något med överklagan som inte hade med förlikningen att göra, men helt klart hade han inte fattat hur allt hängde ihop och vad som inte gjorde det. Rejält snurrigt, famligt och taffligt blev det i alla fall. Man kan faktiskt undra hur expressen kan ens överväga att lägga ut något så dåligt, det håller ju inte ens amatörkvalitet liksom.
Det blir så när hjärnan är marinerad i sprit och kloak"jurister" har inflytande och ev hållhakar på en.
Senast redigerad av ksitpeks 2022-02-09 kl. 00:09.
2022-02-09, 00:09
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Jösses vilken pajasblaska expressen är. Den där brännvinsjournalisten har ju inte koll på någonting, säger massa felaktiga saker om affären och säger till och med emot sig själv. Vad är det för ärthjärna till chefredaktör som håller sig med sådana alkisar till "journalister"? Han har inte ens koll på att det går att överklaga beslutet trots att det står i klartext i protokollet. Han kan fan inte ens raka sig själv utan att misslyckas och ställer sig sedan i "TV" och ser ut så där. Va fan, delade han en 75 med Esbjörn innan han gick in i studion eller?

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/esbjorns-bolins-overklagan-nekas/

Nåja, vi vet bättre.
Husaffären var redan avklarad i oktober.
Överklagan av stadfästelsen hade inget med förlikningsavtalet eller husaffären per se att göra.
Det går att överklaga beslutet från hovrätten. Men inte heller ett sådant har någon effekt på husaffären eller förlikningsavtalet.

Ja felaktigheter alltid, han sa att hon erkände ett grovt brott men nog var det inte ett grovt brott utan grovt förtal
2022-02-09, 00:16
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Nämen kära Ebbotar, det har varit intressant att bjäbba med er. Jag har lärt mig mycket nytt. Jag har krigar i många forum och om många frågor och händelser. Aldrig har jag haft motkombattanter som er. Jag nöjer mig med att säga det. För ni blir ju så arga annars. Så Jag önskar fridens liljor till er alla och hoppas att ni nu när Ebba trotts allt vunnit kan finna i era hjärtan att sluta svärta Esbjörn och människorna ikring honom nu.

Kan vara bra att veta för alla att fastighetsmarknaden ändå fortsätter fungera rent juridiskt! Om säljare tilläts esbjörna sig ur ingångna överenskommelser så skulle landets ekonomi haverera inom 6 till 9 månader. Vem 17 skulle våga köpa en bostad under de premisserna där säljare i en uppåtgående marknad hela tiden kunde dra sig ur!?

Synd om Esbjörn som utnyttjats av ”vänner” med dunkla avsikter och diverse rättshaverister.

Synd om Ebba som helt oförtjänt fått utstå spott och spe från er med andra partisympatier.
2022-02-09, 00:19
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Tackar, precis som väntat - ett nekande utan motivering.
Ja, dock har det tagit förvånansvärt lång tid att komma fram till följande slutsats
"Hovrätten har gått igenom målet och kommit fram till att det inte finns skäl att ge
prövningstillstånd i detta fall."
Men det är ju covid-tider och säkert ett ansträngt läge. Men det var ett väldigt oväntat drag av Esbjörn att överklaga stadfästelsen av den förlikning han tidigare skrivit under. Rättshaveriska tendenser skulle jag vilja hävda.
2022-02-09, 00:21
Medlem
Citat:
Så Jag önskar fridens liljor till er alla och hoppas att ni nu när Ebba trotts allt vunnit kan finna i era hjärtan att sluta svärta Esbjörn och människorna ikring honom nu.

Pro primo:
Ebba har inte "vunnit" innan SH:s beslut vunnit laga kraft och det lär det inte göra eftersom säröpiraten eller ytterligare någon "jurist" från samma kloakgäng som han och binninge sannolikt kommer att överklaga till HD.

Pro secundo:
Jag önskar inte fridens liljor till dig och de du önskar mig kan du köra upp i din sura stjärt.

Pro tertio:
Esbjörn och skithögarna runt omkring kommer åtminstone jag att fortsätta svärta intill den dag de bett Ebba om förlåtelse på sina bara knän samt gottgjort henne för det lidande hon pga dem fått utstå, åtminstone ekonomiskt, hennes tidsspillan är tyvärr för evigt förlorad.
2022-02-09, 00:30
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Lite lustigt ändå med Brännström han har intervjuat Esbjörn innan han fått beskedet från SH.
Esbjörn håller på att vårstäda huset? Han har ett flerårigt avtal som ger honom rätt att vara där?
Ebba har alla nycklar och tillträtt fastigheten för flera månader sedan, så vadå håller på att vårstäda?
Är det inte möjligen något syftningsfel av Brännström? Är det verkligen Ebbas hus han är i? Köpeskillingen är betald och vad jag förstår så har nycklarna överlämnats till Ebba? Så här skriver Brännström.
"Hovrättens beslut också betyder att Ebba Busch kan andas ut och överta huset fullt ut. Hon har redan betalt de 3,9 miljonerna som var köpesumman och kan nu gå vidare med sin vilande lagfartsansökan. I den träffade överenskommelsen/förlikningen finns en hemlig klausul som betyder att Bolin får vistas i huset under vissa perioder några är framåt.

– Jag håller nu på och städar , säger Bolin när vi når honom."
Men det framgår inte att det är i Ebbas hus han befinner sig. Det känns konstigt om Esbjörn skulle gå där och städa och pyssla.
2022-02-09, 00:32
Medlem
Kämpendahls avatar
Det bästa av allt är väl ändå att Esbjörn slipper spela dement nu längre. Nu kan han börja leva igen
2022-02-09, 00:37
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Är det inte möjligen något syftningsfel av Brännström? Är det verkligen Ebbas hus han är i? Köpeskillingen är betald och vad jag förstår så har nycklarna överlämnats till Ebba? Så här skriver Brännström.
"Hovrättens beslut också betyder att Ebba Busch kan andas ut och överta huset fullt ut. Hon har redan betalt de 3,9 miljonerna som var köpesumman och kan nu gå vidare med sin vilande lagfartsansökan. I den träffade överenskommelsen/förlikningen finns en hemlig klausul som betyder att Bolin får vistas i huset under vissa perioder några är framåt.

– Jag håller nu på och städar , säger Bolin när vi når honom."
Men det framgår inte att det är i Ebbas hus han befinner sig. Det känns konstigt om Esbjörn skulle gå där och städa och pyssla.

Den där hemliga klausulen låter lite som den Jonas Sjöstedt proklamerade på en illa genomförd pressträff efter nattmanglingen med Stefan Löven…. Inte värd ett skit, när allt kom till kritan!
2022-02-09, 04:12
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Löskefolket Esbjörn med anhang, har alldeles på egen hand, svärtat ned sig själva.
Vilket jävla patrask, Ebba fick på halsen!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in