2022-02-08, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
I i vilket fall som helst så ser det ju helt fallfärdigt ut
Ja, men inte räddningslöst förlorat och enligt de lokala byggnadsvårdsbestämmelsern så är därmed rivning uteslutet.
2022-02-08, 21:49
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Har du verkligen inte begripit vad uppgörelsen går ut på? Trots att du har haft svaret framför dig hela dagen? Läser du inte tidningarna?

Esbjörn Bolin har blivit anställd av Seniorpoolen för att städa huset åt Busch när hon är i Stockholm. Hon gör rutavdrag och slipper dessutom arbetsgivaravgiften när hon hyr in en pensionär för allehanda hushållssysslor och Esbjörn får lite ekonomisk hjälp att ersätta Majkgård för ett förlorat testamente.

Esbjörn städar, målar och snickrar på sitt älskade hus medan Ebba sitter vid poolen med barnen.

Det blev jättebra tillslut!

Grattis till huset EB
Men vad ska vi nu hitta på när detta är över ...
2022-02-08, 22:06
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Grattis till huset EB

Över?
Vi vet inte ännu om det är över Esbjörn har nog inte Esbjörnat färdigt ännu.
Ja eller vi får väl se om seniltesten blir färdig till nästa överklagan.
Men det finns nog andra intressanta trådar att spekulera i.
2022-02-08, 22:12
Medlem
Citat:
Grattis till huset EB
Oroa dig inte.
Om fyra veckor när säröpiraten eller ytterligare något majkgårdskt blockmongo från brännvinsjuridikens djupaste kloaker skickar in ett överklagande till HD så blir det full fart igen. Såväl på normalt folk i tråden som på trollen. ,
2022-02-08, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Jag tycker inte att SH verkar anse det bevista hur vida Esbjörn är dement eller inte.

Att du är full av fullständigt verklighetsfrämmande åsikter är ingen nyhet.

För egen del anser jag att det är alldeles uppenbart att SH anser det bevisat att Esbjörn inte är dement. De har fått dokument som Esbjörn själv lämnat in i tvisten som fastställer att han inte är dement, och domstolen gav inget prövningstillstånd. Tydligare kan det inte bli.

Både du och Esbjörn är loosers.
2022-02-08, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Svea Hovrätt skötte sig som vanligt alldeles utmärkt, stort tack till dem för deras tålamod, tar för givet att de läser här

https://anonfiles.com/N9z5G3Gex5/Svea_HR_T_13497-21_Slutligt_beslut_ej_s_rskilt_uppsatt_2022-02-08_pdf

https://anonfiles.com/P1zcG8Gbxe/T_13497-21_dagboksblad_4_pdf

Förhoppningsvis är dessa dokument de sista som hämtas och postas i tråden men osvuret är bäst, rättshaverister har ju en tendens att vilja köra ända in i kaklet och lite till.

Tackar, precis som väntat - ett nekande utan motivering.
2022-02-08, 22:33
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Grattis till huset EB

Det är lugnt, det är inte över förrän den feta damen har sjungit, mycket kan hända i och med att det finns tid för en meningslös överklagan till Högsta Domstolen.

Men det har varit en väldigt intressant tråd trots allt, för det mesta har ju fakta vi fått från alla inlagor faktiskt fått tala, alla har ju inte varit överens kan man lugnt påstå men de flesta har ju faktiskt läst och förstått vad som lämnats in som bevis och sakskäl.

Väl mött i en annan tråd hälsar jag till alla meddebattörer, meningsfränder och motståndare, ingen mannamån från min sida.
2022-02-08, 22:47
Medlem
Citat:
Så sorgligt för Esbjörn. Tänk att få en sådan smäll i slutet av livet. Hoppas det hemliga avtalet som ger honom viss rätt till huset är förmånligt skrivet för hans räkning. Så han iallafall får lite tillgång till sitt hus den vägen.

Problemet för Esbjörn är att han har brutit mot det avtalet, och det gäller därför inte längre. Han har själv förverkat den rätten och kan inte räkna med att vara välkommen på fastigheten längre.

Sedan kanske Ebba, som den gudomligt snälla själ hon är ändå låter Esbjörn besöka tomten. Men att han skulle gå dit tror jag inte en sekund på. Han har inte brytt sig om huset det senaste decenniet, och bryr sig helt säker bara ännu mindre nu.

Citat:
Domstolens beslut förändrar dock inte det omoraliska Ebba gjort i denna affär. Det har ju aldrig prövats juridiskt.

Ebba har genom hela affären agerat extremt etiskt och moraliskt korrekt.

Citat:
Men nu kan Ebba sända in sin pluton med arkitekter och hantverkare, hon bor säkert där om två månader, det skulle inte förvåna mig. Hoppas hon bjuder på hemma hos reportage. Det skulle vara spännande att se hennes restaurering av huset.

Ja, ääääntligen får huset en ägare som bryr sig om huset, som kan rusta upp det igen och ta väl hand om det, istället för en snål ogin surgubbe till ägare som inte brydde sig ett skvatt om det utan bara lät det förfalla.

Citat:
Men hur hon ska trivas där är för mig ofarbart.

För dig är de allra enklaste saker ofattbara, jo tack, det har vi sett prov på allt för många gånger.Du behöver inte upprepa allt du inte fattar, vi vet redan att du inte fattar.

Citat:
Domstolens beslut om att inte ge Esbjörn prövningstillstånd.
Förändrar inte faktumet att farsen har dragit med sig ytligare tre rättsliga processer för Ebba, en nedlagd polisanmälan, förtalet och skadeståndet gällande förtalet.

Som vanligt fattar du ingenting. Inget av det du nämner ovan ledde till någon rättsprocess för Ebba.

Citat:
Denna fars är omöjligt slut för Ebba. Får Mona frågor om Tobleronen efter 20 år, så kommer självklart Ebba att få leva med detta. I synnerhet som affären har så många frågetecken.

Med den skillnaden att Mona stal från svenska folket, medan Ebba inte har gjort något fel, utan tvärtom allting rätt. Något som massmedia insett sedan lång tid tillbaka och därför inte heller ställer några frågor om det. Undantaget några lättkränkta massmediala troll som tror att de kan vinna poäng på irrelevant dravel.

Citat:
Men tråden klingar nog snart av, vilket är ganska skönt. Men den finns här att läsa för all framtid och alla Ebbas omoraliska handlingar är bara ett par klick bort för vem som än är intresserad.

Närmare 60 000 klick bort och ändå inte en enda omoralisk handling från Ebbas sida. Bara en massa lögner från ett gäng förlorade troll.

"Grattis" din loosed, du vann inte en enda debatt och fick fel precis allt. Du är en lika stor looser som Esbjörn och barnvåldtäktsmannen Johann Binninge, för att inte tala om förfalskaren Sture Tersaeus.
2022-02-08, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Rubriken uppdaterad i anledning av Hovrättens beslut att fastställa den ingångna förlikningen.

Strix/Mod

Observera dock att det inte var förlikningen som fastställdes idag, utan stadfästelsen. Det är en mycket viktig och avgörande juridisk skillnad.

Även om stadfästelsedomen hade undanröjts hade förlikningen fortfarande varit opåverkad.
2022-02-08, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Vete fan om det kan vara så?

Någon har i alla fall börjat röja på tomten, tagit bort ett par bilar tror jag mig kunnat se och som sagt lämnat en lampa att lysa på en ytterknut.

Hur som haver, jag tror att Ebba Busch lärde sig något när det gäller att göra affärer med tattare, gör ingenting innan du har alla papper i din hand angående vad du än har köpt så jag tror att när hon väl får lagfarten i sin ägo då först kommer hon att göra något åt rucklet och skrottomten.

Det måste vara E*björn som rotat på tomten och i huset och hur fan han fått tillträde är ett mysterium med tanke på det hemliga avtalet.

Personligen tror jag inte ett ögonblick att Esbjörn rört en fena för att göra något åt tomten. Har han inget gjorde det senaste decenniet lär han inte ha gjort det nu.

Men om det skulle vara så, så kan det vara både skadegörelse och egenmäktigt förfarande, samt stöld. Inte för att Ebba lär anmäla honom. Men brott likväl. Man kanske skulle skicka in en anmälan för att få saken utredd Balansera okynnesanmälningarna lite...
2022-02-08, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse Gandhi
Har inte följt tråden på länge,så jag är inte uppdaterad.

Betalade Esbjörn vid något tillfälle tillbaka handpenningen till Ebba?

Har Ebba nu betalt hela köpeskillingen för fastigheten?

Cirkusen kring Esbjörn kan mycket väl fortsätta. Han kan ju t.ex.vägra att betala
sina juridiska ombud med hänvisning till att de har gett honom dåliga råd som har medfört ekonomisk skada.

Ja, jag tror det var i maj förra året som Esbjörn till sist betalade in handpenningen på ett klientmedelskonto hos länsstyrelsen. Det är då att likställa med en återbetalning. Men rent juridiskt har det ingen som helst verkan annat än för en eventuell beräkning av ränta. Vilket inte blev aktuellt i detta fallet. Ebba plockade aldrig ut pengarna utan medverkade istället till att Esbjörn kunde få ut dem igen i samband med förlikningen.

Hela affären avslutades i oktober när Ebba slutbetalade och Esbjörn presterade ett köpebrev m.m. Vad som skett därefter är i grund och botten bara en sak mellan Esbjörn och det svenska rättsväsendet, inte något som påverkar själv affären eller förlikningen.

Esbjörn har alla skäl att ifrågasätta den "juridiska rådgivning" han fått samt om om hans första ombud barnvåldtäktsmannen verkligen har agerat i Esbjörns intresse, eller sitt eget.
Senast redigerad av mzs 2022-02-08 kl. 23:11.
2022-02-08, 23:24
Medlem
Jösses vilken pajasblaska expressen är. Den där brännvinsjournalisten har ju inte koll på någonting, säger massa felaktiga saker om affären och säger till och med emot sig själv. Vad är det för ärthjärna till chefredaktör som håller sig med sådana alkisar till "journalister"? Han har inte ens koll på att det går att överklaga beslutet trots att det står i klartext i protokollet. Han kan fan inte ens raka sig själv utan att misslyckas och ställer sig sedan i "TV" och ser ut så där. Va fan, delade han en 75 med Esbjörn innan han gick in i studion eller?

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/esbjorns-bolins-overklagan-nekas/

Nåja, vi vet bättre.
Husaffären var redan avklarad i oktober.
Överklagan av stadfästelsen hade inget med förlikningsavtalet eller husaffären per se att göra.
Det går att överklaga beslutet från hovrätten. Men inte heller ett sådant har någon effekt på husaffären eller förlikningsavtalet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in