Citat:
Ursprungligen postat av
Merrybum
Jag har ju redan svarat på dessa frågor ett flertal gånger. Med bevis och argument för min sak. Du vet att jag har rätt, så sluta fråga om sådant du vet.
Jag sparade en fråga dock. Hur jag vet att Ebba ljög när hon sa att hon inte skulle genomföra affären? Tja, jag låter alls rättsprocess tala för sig själv. Hon har ju uppenbarligen jobbat hårt för att genomför den. Om man måste förklara bort ett påstående på sättet du gör är det en lögn.
Ett strafföreläggande är att likställa med en dom. Så jag gör som Ebba, kallar en spade för en spade.
Jag kan inte påverka om Esbjörn är dememt eller inte. Vad jag hoppas på är en adekvat utredning. Då både jag och SH verkar vara av den uppfattningen att det inte finns ännu.
Hur Esbjörn är som person är irrelevant. Även skitstövlar har rätt till sina hus.
Vad har Esbjörn sagt om Ebba och hennes familj? Och var har han sagt det menar du? Ebba har ju förvisso sagt en del ofördelaktigt oxå. Så där kanske de är lika goda kålsupare båda två.
Och slutligen. Esbjörn har inga papper på att han funktionell och kapabel.
Så Ebba ljög för ett år sedan, för att jag idag försöker berätta för dig vad hon sa?
Ebba gav ett löfte där vissa förutsättningar krävdes. Där och då sa hon det. Inga bortförklaringar, utan rakt och tydligt.
Att bli dömd, är inte att likställa med att få ett strafföreläggande.
Ja, du vill ha en demensutredning. Men varför har de inte gjort ett endaste dugg förrän nu? De har haft månader och år på sig. En demensutredning har noll bevisvärde för det de överklagar, så vad har det med rättsfalket att göra?
Att hovrätten går Esbjörns ärende, är skrämmande. Esbjörn har ett ombud som ska ta tillvara Esbjörns rätt.
Skitstövlar som säljer sina fastigheter, har ingen rätt kvar där.