2022-02-08, 12:13
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Mja han skulle inte vittna mot utan för Esbjörn, men då måste han svara på alla frågor han får.
Sture har nog inte tänkt så långt, milt sagt att det ser mörkt ut på Esbjörns avbytarbänk.
Utvisningsbåset borde istället tillämpas av domstolen.
Breking nevs
Esbjörn nekas prövmingtillstånd
2022-02-08, 12:14
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Jag har ju redan svarat på dessa frågor ett flertal gånger. Med bevis och argument för min sak. Du vet att jag har rätt, så sluta fråga om sådant du vet.

Jag sparade en fråga dock. Hur jag vet att Ebba ljög när hon sa att hon inte skulle genomföra affären? Tja, jag låter alls rättsprocess tala för sig själv. Hon har ju uppenbarligen jobbat hårt för att genomför den. Om man måste förklara bort ett påstående på sättet du gör är det en lögn.

Ett strafföreläggande är att likställa med en dom. Så jag gör som Ebba, kallar en spade för en spade.
Jag kan inte påverka om Esbjörn är dememt eller inte. Vad jag hoppas på är en adekvat utredning. Då både jag och SH verkar vara av den uppfattningen att det inte finns ännu.
Hur Esbjörn är som person är irrelevant. Även skitstövlar har rätt till sina hus.

Vad har Esbjörn sagt om Ebba och hennes familj? Och var har han sagt det menar du? Ebba har ju förvisso sagt en del ofördelaktigt oxå. Så där kanske de är lika goda kålsupare båda två.

Och slutligen. Esbjörn har inga papper på att han funktionell och kapabel.

Så Ebba ljög för ett år sedan, för att jag idag försöker berätta för dig vad hon sa?

Ebba gav ett löfte där vissa förutsättningar krävdes. Där och då sa hon det. Inga bortförklaringar, utan rakt och tydligt.

Att bli dömd, är inte att likställa med att få ett strafföreläggande.

Ja, du vill ha en demensutredning. Men varför har de inte gjort ett endaste dugg förrän nu? De har haft månader och år på sig. En demensutredning har noll bevisvärde för det de överklagar, så vad har det med rättsfalket att göra?

Att hovrätten går Esbjörns ärende, är skrämmande. Esbjörn har ett ombud som ska ta tillvara Esbjörns rätt.

Skitstövlar som säljer sina fastigheter, har ingen rätt kvar där.
2022-02-08, 12:15
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Breking nevs
Esbjörn nekas prövmingtillstånd
Vad var det min magkänsla sa
2022-02-08, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Vad var det min magkänsla sa
Tisdag sa du också eller?
Medlem
Q6s avatar
Citat:
På vilket sätt har hon hanterat detta som fått dig att så personligt hata henne?
Svara med fakta om hur hon handlat fel, inte personangrepp och påhittade argument.

Citat:
Mja han skulle inte vittna mot utan för Esbjörn, men då måste han svara på alla frågor han får.
Sture har nog inte tänkt så långt, milt sagt att det ser mörkt ut på Esbjörns avbytarbänk.
Utvisningsbåset borde istället tillämpas av domstolen.

Bra att du nyper mig i armen, trodde att jag drömde att jag hade läst att Sture skulle kalla Berg för att vittna om hur han ljög för tingsrätten. En befängd tanke att Berg skulle vittna mot sig själv.
Medlem
Härligt. Vad ska sossar säga nu?
2022-02-08, 12:19
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Esbjörn vill uppenbarligen inte anlita någon som är ”dyr”. Verkar vara ett genomgående drag då han hellre låter hus och bilar förfalla och förgås än att anlita någon ”dyr” hantverkare/reparatör.

Misstankar att han motsatte sig att det anlitades någon advokat med samma motivation om när han inte ville ha någon mäklare, det var för dyrt.

Enligt kubun så krävdes det flera timmar av övertalning innan han skrev på Binninges rättegångsullmakt. Han insåg kanske helt plötsligt att Majkgårds kompis ville ha betalt.

Brukar väl vara ett kännetecken hos de med Hamsteridéer. Spara på all skit för det betyder så mycket och jag har behov av det en vacker dag om en 40-50 år.
De är så övertygade i sin lilla bubbla att sakerna som legat och förstörts är värda allt guld i världen.
2022-02-08, 12:21
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det råder ingen tvekan om att Ebba rustar sig till tänderna.
Det är inte av omtanke om Esbjörn som hon ger rådet till honom. Det är av omtanke om sig själv.

Hur skulle det se ut att hon startar ett krig mot en man som varken har alla hästar hemma och som dessutom inte har ett ombud.

Tvärtom är budskapet till Esbjörn: Kriget har startat. J

Bryter man ett avtal får man vackert ta konsekvenserna. Stod Esbjörn fritt att välja om han ville företräda sig själv eller använda någon annan.
2022-02-08, 12:21
Medlem
EggBoxJuans avatar
Underbara nyheter att rättsskipning fungerar ibland.
Synd att Ebba skulle behöva lägga så mycket tid och pengar på en tjurig envis gammal gubbe.
2022-02-08, 12:24
Medlem
https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/esbjorns-bolins-overklagan-nekas/

"Det står nu helt klart att KD-ledaren Ebba Busch tar över Esbjörn Bolins fastighet utanför Uppsala.

Svea hovrätt beslöt i dag på förmiddagen att inte bevilja prövningstillstånd."
2022-02-08, 12:24
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Tisdag sa du också eller?
Ja
2022-02-08, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/esbjorns-bolins-overklagan-nekas/

"Det står nu helt klart att KD-ledaren Ebba Busch tar över Esbjörn Bolins fastighet utanför Uppsala.

Svea hovrätt beslöt i dag på förmiddagen att inte bevilja prövningstillstånd."
Då så. Tack för denna tid. Det kommer säkert en överklagan till nästa instans eftersom det är rättshaverister Busch har att göra med. Men den blir lika meningslös.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in