2022-02-07, 19:30
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Tänker du att Ebba ska vinna många sympatier när allmänheten ser en fullständigt knäck gammal man?

Ebba har lika mycket att göra med att Esbjörn är knäckt, som du. Absolut ingenting med andra ord.

Esbjörn är en vuxen, erfaren man. Han är kapabel att göra fastighetsaffärer och han gjorde en sådan för ett pris som har själv satte och som inte var oskäligt. Som vilken vuxen person som helst i jobbiga situationer, så får man faktiskt ta ansvar.

Eftersom det inte finns några som helst juridiska bevis för att affären gått orätt till, något Esbjörn visste om och så även hans entourage, så borde de ha stannat upp och använt mer en en halv hjärncell innan de agerade. Esbjörn är i allra högsta grad medverkande i den taktik de valde och agerat efter.

Den taktik de valde var dömd att förlora även den. Man målar inte in någon i ett hörn, där enda alternativen är att slå tillbaka eller dö och personen är en fighter.

Nej, hade de haft en enda fungerande hjärncell, hade de förhandlat i tysthet och försökt få igenom sin vilja med hjälp av diplomati. Det hade kostat Esbjörn några kronor att hålla Ebba ekonomiskt skadeslös, men han hade å andra sidan haft en riktig chans att få tillbaka sin fastighet.

Om Esbjörn är knäckt, har han försatt sig i den situationen själv, eller med hjälp av vänner. Ebba är inte skyldig till det. Han valde spel, spelplan och spelare och ändå förlorade han.
2022-02-07, 19:37
Medlem
Citat:
Tänker du att Ebba ska vinna många sympatier när allmänheten ser en fullständigt knäck gammal man?
Det är nog bara du, kubun och ytterligare en handfull Ebbahatare som kommer att se en knäckt gammal man.
2022-02-07, 19:37
Avslutad
Citat:

Jag tror att det bästa (ev enda) utfallet för Ebba att komma undan utan att bli hatad av de flesta människor i vårt land är att Esbjörn skulle dö inom kort, innan demensutredningen blir klar.
Så antar att Ebba med familj håller tummarna för det, ett normalt samvete finns ju ändå inte med egenskapsbanken.
2022-02-07, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Jag tror att det bästa (ev enda) utfallet för Ebba att komma undan utan att bli hatad av de flesta människor i vårt land är att Esbjörn skulle dö inom kort, innan demensutredningen blir klar.
Så antar att Ebba med familj håller tummarna för det, ett normalt samvete finns ju ändå inte med egenskapsbanken.
Det katastrofala förtroenderaset kommer säkert så småningom, ännu syns det inte. Hur är det MrSeemen och Glädjeröven är det någon som sätter åt Busch på partiledardebatten, eller har Truls förbjudit sånt?
2022-02-07, 20:24
Medlem
Citat:

Vad händer om demensutredning kommer fram till han inte har demens?

Verkar mer som du håller tummarna för esb ska dö och vara dement. Vart är ditt samvete?
2022-02-07, 20:27
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Va?! Men Ulf då, som lånat ut bilen, trots vetskap om att Esb är oförmögen till att ens släppa en fis? Fick han, Ulf, stå för ev böter?

Esbjörn är förmögen till en hel del enligt polisen som förhörde honom ett par dagar innan han skrev på kontraktet med Ebba.
Även tingsrätten i Uppsala ansåg att Esbjörn var klar i huvudet ett halvår efter att han hade skrivit på kontraktet med Ebba.

Ulf har inte begått något brott när han lånade ut bilen.

https://www.docdroid.net/2WkfPmV/uppsala-tr-b-5628-20-aktbil-20-dom-esbjorn-bolin-kopia-av-d-pdf
2022-02-07, 20:30
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Ebba har lika mycket att göra med att Esbjörn är knäckt, som du. Absolut ingenting med andra ord.

Esbjörn är en vuxen, erfaren man. Han är kapabel att göra fastighetsaffärer och han gjorde en sådan för ett pris som har själv satte och som inte var oskäligt. Som vilken vuxen person som helst i jobbiga situationer, så får man faktiskt ta ansvar.

Eftersom det inte finns några som helst juridiska bevis för att affären gått orätt till, något Esbjörn visste om och så även hans entourage, så borde de ha stannat upp och använt mer en en halv hjärncell innan de agerade. Esbjörn är i allra högsta grad medverkande i den taktik de valde och agerat efter.

Den taktik de valde var dömd att förlora även den. Man målar inte in någon i ett hörn, där enda alternativen är att slå tillbaka eller dö och personen är en fighter.

Nej, hade de haft en enda fungerande hjärncell, hade de förhandlat i tysthet och försökt få igenom sin vilja med hjälp av diplomati. Det hade kostat Esbjörn några kronor att hålla Ebba ekonomiskt skadeslös, men han hade å andra sidan haft en riktig chans att få tillbaka sin fastighet.

Om Esbjörn är knäckt, har han försatt sig i den situationen själv, eller med hjälp av vänner. Ebba är inte skyldig till det. Han valde spel, spelplan och spelare och ändå förlorade han.

Spelet han valde hade hög insats det visste inte Binninge mfl.
Dom hade räknat med en promenadseger, det skrev även dom på faceb. att hon skulle nog backa!
2022-02-07, 20:34
Medlem
Citat:
Du borde söka hjälp. Ditt hat mot Ebba har djupare rötter än den här affären. Att dessutom sitt och önska livet ur folk är inte heller ett bra tecken.
"De flesta människorna i vårt land" har inte aning om vad som hänt och bryr sig inte heller.
Dessutom har ju Ebba inte begått något fel - så varför skulle folk de bry sig?
2022-02-07, 20:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Du borde söka hjälp. Ditt hat mot Ebba har djupare rötter än den här affären. Att dessutom sitt och önska livet ur folk är inte heller ett bra tecken.
"De flesta människorna i vårt land" har inte aning om vad som hänt och bryr sig inte heller.
Dessutom har ju Ebba inte begått något fel - så varför skulle folk de bry sig?

Antar att du behöver bättre läskunskap, för vem har önskat livet ur Esbjörn, inte jag.
Det jag skrev var att det nog är enda räddningen för Ebba.

Jag noll hat mot Ebba som politiker, däremot hur hon har hanterat denna affär från ruta 1.
2022-02-07, 20:40
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Det är nog bara du, kubun och ytterligare en handfull Ebbahatare som kommer att se en knäckt gammal man.

Mja om man nu betänker vid vilken tidpunkt vinden vände till motvind för team Esbjörn, så finns många olika samverkande händelser som verkligen fått medborgarnas ögon att öppnas.

1. Först får allmänheten veta vem Binninge verkligen är och vad han gjort (på FB visste vi redan)

2. Sen uttalar sig Esbjörn live i TV4s morgonprogram och visar sitt rätta jag, inte bilden Expressens Brännström målat upp i sina skandalreportage med vinklade lögner om den gråtande demente Esbjörn.

3. Direktsändning av bl.a Expressen från MUF där Esbjörn på frågan ”om han av egen fri vilja utan att några påtryckningar förekommit undertecknat köpeavtalet?” svarar JA!

4. Sen överklaga sin egen stadfästelse, så fort att han fått ut sina 3.9 milj och Ebba tillträtt fastigheten.

Så knäckt gammal man är det inte längre någon som ser i Brännströms fantasi artiklar.
Nä just ja, oroväckande tyst i Expressen efter att Sture också började slira på sanningen.
2022-02-07, 20:44
Medlem
Citat:
Antar att du behöver bättre läskunskap, för vem har önskat livet ur Esbjörn, inte jag.

Jag noll hat mot Ebba som politiker, däremot hur hon har hanterat denna affär från ruta 1.

Du önskar bara esb är dement.
2022-02-07, 20:45
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:

På vilket sätt har hon hanterat detta som fått dig att så personligt hata henne?
Svara med fakta om hur hon handlat fel, inte personangrepp och påhittade argument.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in