Citat:
Farmen idag:Dagens Farmenavsnitt:
Valet av storbonde var ju givet. Nu har han ju chansen att skicka hem en från den andra pakten. Niklas och Arlind kommer ju inte att välja varandra. Av de tre så ligger väl ligger väl Abbe risigast till som andrekämpe. Det kommer ju inte tillbaka nån kille från Torpet, så det kommer ju antagligen att stå mellan dessa tre. För det är ju inte troligt att storbonden väljer nån tjej. Han kommer säkert att välja Arlind som förstekämpe, som hämnd.
Säger som nån annan - nu får de ju välja kvinna-man och automatiskt kunskap, och då blir nog inte Arre förstakämpe ändå. I så fall ligger ju Bella jäkligt risigt till
. Om en tjej blir vald till förstakämpe (t ex Gerty som Keisha har ett ondskefullt öga till) så kan ju Bella välja styrka om hon skulle bli vald till andrekämpe. Där har hon större chans än i kunskap. Om Jonas ändå vill välja en kille så är det nog Abel som ligger sämst till.
Jag kan tänka mig att Keisha, Bella och Monika kan bli gårdskämpar, där det är uppgjort redan innan att Keisha och någon av de övriga två ska få åka till Torpet. Nån får order att lägga sig, som Jonas fick göra. Vill Bella till Torpet så blir det Monika som får lägga sig. Monika är lägst i rang i det gänget, hon får göra som hon blir tillsagd. Hon är i princip kanonmat.
Det var idiotiskt av Monika att så tydligt liera sig med Levin-pakten, och att nu vara så aggressiv mot Arre. Hon borde ha försökt spela mer i mitten och hålla en låg profil.
. Om en tjej blir vald till förstakämpe (t ex Gerty som Keisha har ett ondskefullt öga till) så kan ju Bella välja styrka om hon skulle bli vald till andrekämpe. Där har hon större chans än i kunskap. Om Jonas ändå vill välja en kille så är det nog Abel som ligger sämst till. Jag kan tänka mig att Keisha, Bella och Monika kan bli gårdskämpar, där det är uppgjort redan innan att Keisha och någon av de övriga två ska få åka till Torpet. Nån får order att lägga sig, som Jonas fick göra. Vill Bella till Torpet så blir det Monika som får lägga sig. Monika är lägst i rang i det gänget, hon får göra som hon blir tillsagd. Hon är i princip kanonmat.
Det var idiotiskt av Monika att så tydligt liera sig med Levin-pakten, och att nu vara så aggressiv mot Arre. Hon borde ha försökt spela mer i mitten och hålla en låg profil.
Ingen har klagat på männens klädsel och kallat dem för "avklädda, lössläppta eller manshoror" ... så varför tillåts andra sitta och racka ner på deltagarna som är kvinnor vad gäller klädseln? Att kalla deltagande kvinnor för "avklädd, lössläppt och hora" ÄR att gå över gränsen tycker jag - när tråden är tänkt att handla om Farmen: dess sociala spel och utförda arbete och tävlingen!
. Hon förstod säkert att det snygga hade varit att prata med Keisha först men valde medvetet att skita i det.