2022-02-07, 04:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Det fetade, jaa, det ska styrkas eller dementeras......av vaddå???? Joo, FÖRUNDERSÖKNINGEN!

Gör man verkligen det, i förundersökningen?? Den stoppas ju direkt när man "upptäcker" filmen, sedan absolut inget mer jobb på den!

Fup och sedan domstolen sågar totalt Ls "uppvisande" av ex ånger, varför framkommer inte.

Vad är det i Ls agerande efter det tragiska skottet som du tycker är likgiltigt?? Vad hade L kunnat göra annorlunda, menar du??

Sedan vill jag att du ska veta att det känns väldigt konstigt att argumentera med en moderator på denna nivå, då en moderator bör vara opartisk och endast döma användare efter regelverk och inte åsikter!
Du förstår fortfarande inte vad en förundersökning är?

Resten av inlägget visar att du inte förstår någonting alls av det svenska rättssystemet, samt att du verkar ha lite svårt med läsförståelsen.

Du vet väl om att du leker med elden när du kommenterar och försöker mästra en moderator?
Senast redigerad av Mumsbulle 2022-02-07 kl. 04:26.
2022-02-07, 04:31
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25TaLife
Har stora bekymmer med att hitta en fungerande länk till FUP'en.
Finns det en vänlig skäl som vill förbarma sig över en stackare som mig?
Tack!

Sök på StefanS inlägg, men jag tror länkarna "går sönder" efter en månad.....själv har jag den inte.
2022-02-07, 09:30
Medlem
WinnieSeilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Nu ljuger du igen.
Jag har visst varit där i köket när Emil och Lydia var där. Och dessutom var det Emil som ville föra vidare info. Lydia hjälpte bara till med kontakten ju, och som jag sagt innan att hon förde vidare infon.
Nej, det gör jag inte. Ditt inlägg visar vem som ljuger.
Hur var det nu, hade du avlyssningsutrustning eftersom du aldrig varit i Emils hus på samma tid som Lida?
Citat:
Hej.
Jo det är väl självklart att jag varit hemma hos Emil, men har förstått att när jag var där, så var Lydia i Uppsala hos klasskompisar, tentor, eller med sina barn. Ja och fram till mitten av april hade hon och barnen en egen lägenhet som jag förstod det. Och nej, jag bor inte i Bålsta om nu någon tror det.
2022-02-07, 09:37
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WinnieSeila
Hur var det nu, hade du avlyssningsutrustning eftersom du aldrig varit i Emils hus på samma tid som Lida?

Problemet för lögnare i ängelns division är minnet, det blir problematiskt när man glömt vad man ljuger om, mycket bra och observant inlägg Winnie
2022-02-07, 09:50
Medlem
WinnieSeilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det är den kallblodiga mörderskan jag snackar om.
E lät henne få mat och husrum, när han bad henne lämna honom dödade hon honom.
Det var det med läsförmågan åt somliga, den är ju som vi vet inte helt på plats.
Jag tycker det är bra att du orkar hänga med och balansera tråden med dina inlägg och besvara allt trams och off topic. Det är inte enkelt när trollens taktik är att rapportera hej vilt allt som dokumenterar deras lögner.
Jag försökte skicka ett pm, men din inbox verkar vara full.
2022-02-07, 09:50
Medlem
Citat:
Nu kan jag inte låta bli att fråga dig, eller rättare sagt be dig förklara i vilket syfte E ville ha Lydia Barths hjälp med att föra vidare information till en kontakt.
Vad var det för kontakt? Gällde det studier?
Lydia har inte jobbat inom åkeribranschen ej heller med grus, annat än att hennes framtid grusats och hennes planer blivit till sand. Lydia har inte jobbat alls, egentligen. Hon har mest agerat glädjeflicka, eller kaffeflicka kanske låter bättre?
Vad var det för syfte med samtalet?
Varför kunde E inte ringa själv, det hade väl varit smidigare? Det låter märkligt att du skulle suttit där, i vilket syfte var du där? Varför höll inte Lydia sig undan så du och E kunde ägnat er åt det som du och E har ett sånt stort intresse för? Inte ville ni väl ha en trekant med hans vackra kusin? Det var ju du och E? Varför skulle Lydia ringa sin kontakt och förmedla vad E ville förmedla?
Hur kunde det komma sig att E inte presenterade dig som sin flickvän, då du och E haft en kärleksrelation sen maj 2020? Lydia träffade Emil innan nyårsafton 2020/2021, vilken de inte firade tillsammans
Varför firade inte du och E in det nya året, ni skulle bygga en framtid tillsammans och letade hus? Eller var du i utladstjänst hos din parisare?

Ja, jag har ju redan förklarat syftet han hade, men jag kan väl ta det en gång till för dig.
Syftet var för att han ville hämnas på en P som då var en tidigare arbetskamrat på B, som dessutom hans ex legat med.
Att han tog hjälp av Lydia var för att en av hennes vänner hade kontakt med Skanska, så då förmedlade hon i telefon de Emil så till henne.
Förstod du nu, eller ska jag ta det igen?
2022-02-07, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WinnieSeila

Nu var det ju skillnad på olika besök.
När jag var där och lyssnade på det samtalet, så var jag bara över på en snabb kopp kaffe, då det var vid ca 11.30 tiden på en tisdag.

De gånger jag sov över, var Lydia aldrig där.
Är det så svårt att förstå? Här liksom skrivit det innan också.
2022-02-07, 09:57
Avslutad
Citat:
När jag var där och lyssnade på det samtalet, så var jag bara över på en snabb kopp kaffe, då det var vid ca 11.30 tiden på en tisdag.

Det vet du så exakt, att det var en tisdag, till och med tidpunkt? Vilket datum var det? Jag menar, det skulle gå att kolla upp ifall Lydia var i skolan, på psyket eller om E var ledig eller på jobbet?
Frågorna och mystiken tätnar...
2022-02-07, 09:58
Medlem
WinnieSeilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Problemet för lögnare i ängelns division är minnet, det blir problematiskt när man glömt vad man ljuger om, mycket bra och observant inlägg Winnie
Tack så mycket, det uppskattas! Jag vill också tacka dig för att du orkar svara på allt trams och off topic som skrivs, även om det rapporteras upp och i mente utan skäl.
Anledningen att vi bryr oss är nog för dig som för mig, flashback är flashback med alla sina fel och brister, men bara mycket, mycket sällan blir en tråd så infekterad som denna, där en rad av användare kommer in och smutskastar både offret och andra involverade, på samma tid som dom försöker få det att framstå annorlunda.

—————
Vila i frid, Emil. Du var nog inte vara sig värre eller bättre än någon utav oss andra som vandrar på denna jord, och du förtjänade i alla fall inte att bli mördad och även efter din död bli utsatt för en kampanj som smutskastar ditt minne.
2022-02-07, 09:59
Medlem
WinnieSeilas avatar
Citat:

Nej, det har du inte. Dina lögner ska inte få stå obesvarade i tråden, även om du rapporterar tills du blir blå.
2022-02-07, 11:41
Medlem
Citat:
Ja, jag har ju redan förklarat syftet han hade, men jag kan väl ta det en gång till för dig.
Syftet var för att han ville hämnas på en P som då var en tidigare arbetskamrat på B, som dessutom hans ex legat med.
Att han tog hjälp av Lydia var för att en av hennes vänner hade kontakt med Skanska, så då förmedlade hon i telefon de Emil så till henne.

Förstod du nu, eller ska jag ta det igen?
Det låter dom du vill göra detta till nåt allvarligare än vad det är för att smutskasta Emil. Lite kärleksdrama har vi väl alla vart med om.
Jag tror inte Lydia hade några såna kontakter och jag tror inte Emil hade en sån hög position på Bellmans så det kunde vara några allvarliga saker
Jag tror du vill göra en höna av en fjäder om du iht har varit med om detta. Om detta var företagshemligheter skulle han väl inte ta det framför dig som skvallrar och sprider så mycket skit
Senast redigerad av Vemdalen62 2022-02-07 kl. 11:45.
2022-02-07, 13:59
Medlem
Citat:
Det vet du så exakt, att det var en tisdag, till och med tidpunkt? Vilket datum var det? Jag menar, det skulle gå att kolla upp ifall Lydia var i skolan, på psyket eller om E var ledig eller på jobbet?
Frågorna och mystiken tätnar...

Vad är det för mystiskt med det?
Jag tog fel på veckodag, det var en måndag, den 18 januari om du nu vill veta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in