2021-12-31, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cedderik
Inlägg 7359 av bullmumset
Det fanms ju 2 filer sen tidigare i Emils mobil.. Har det tillkommit nån mer efter det?
Tror att du missuppfattat...
Senast redigerad av Vemdalen62 2021-12-31 kl. 00:47.
2021-12-31, 00:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Vad för nytt ner än larmsamtalwt till kimmo var det som kom fram i hovrätten?
Det är inget nytt, utan samma som spelats upp i tingsrätten.
Ett försök att insinuera att någonting annat skett, för att försöka så tvivel, för att sänka straffet..
Det är två inspelade klipp, samma som tidigare, samt Kimmos samtal med 112
2021-12-31, 00:47
Avslutad
Citat:
Men faktum är att Loveangelie faktiskt hade rätt i det där med ljudupptagning om ljud som ifrågasattes då 😚
Det är uppenbarligen ett "löst skott", ett försök att så tvivel.
Det är precis samma ljud som åklagaren åberopat, fast försvararen vill hitta någonting att göra det tvivelaktigt
2021-12-31, 01:00
Avslutad
Citat:
Det fanms ju 2 filer sen tidigare i Emils mobil.. Har det tillkommit nån mer efter det?
Det är korrekt.
Två inspelningar, med paus emellan. Allt inom några minuter. Sen dör Emil.
Ingen ny hemlig inspelning.
Lite som att försöka få någon att man hört rätt, fast man hört fel i en sångtext, man är övertygad om att man har hört rätt.
Tex "Barn under Joels säng" istället för "born in the USA"
2021-12-31, 09:56
Medlem
Citat:
Men faktum är att Loveangelie faktiskt hade rätt i det där med ljudupptagning om ljud som ifrågasattes då 😚

Det jag hörde är att det är så att advokaten krävde att film nr 1 började tidigare än vad åklagaren hade klippt.
Där hör man ett visst ljud och ser svagt att Emil då laddade sin pistol. Åklagaren ska då ha hört med anhöriga som då sagt att det låter så när Emil tog på sig klockan.
Något som försvaret hävdat är trams och dag två hade dom flera olika vapenexperter såsom polis, militär, jakt experter, och samtliga sagt att det är ljudet från när man trycker i kulor i ett magasin.
Så nä, jag tror inte det är slut på långa vägar.
2021-12-31, 10:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Det jag hörde är att det är så att advokaten krävde att film nr 1 började tidigare än vad åklagaren hade klippt.
Där hör man ett visst ljud och ser svagt att Emil då laddade sin pistol. Åklagaren ska då ha hört med anhöriga som då sagt att det låter så när Emil tog på sig klockan.
Något som försvaret hävdat är trams och dag två hade dom flera olika vapenexperter såsom polis, militär, jakt experter, och samtliga sagt att det är ljudet från när man trycker i kulor i ett magasin.
Skojar du?
Vad du har hört?!
OM det fanns någon sanning i vad du har hört av någon, så skulle det blåsts upp, tidigare, inte sista dahen, vid slutpläderingarna.
Rättegången hade fått skjuts upp, de hade inte skrivit domen.
Ge dig, det blir patetiskt.
Det är över, för Lydia Barth, du kan säker hälsa på henne så småningom, om hon sköter sig😉
2021-12-31, 10:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Mystiken tätnar, först satte Emil scenen och klippte det han ville ha med, sen trixar åklagaren med bevisen...
Snälla, ta mopedbilen och kör iväg, långt bort.
Låt Emils efterlevande få ro.
2021-12-31, 10:27
Medlem
Cedderiks avatar
Citat:
Jag vet inte mer än det jag tog från domen som stod i mitt ursprungliga inlägg, det står så, inte jag som missuppfattat.
2021-12-31, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det är korrekt.
Två inspelningar, med paus emellan. Allt inom några minuter. Sen dör Emil.
Ingen ny hemlig inspelning.
Lite som att försöka få någon att man hört rätt, fast man hört fel i en sångtext, man är övertygad om att man har hört rätt.
Tex "Barn under Joels säng" istället för "born in the USA"

Har läst det mesta i tråden under tids gång.

Har bara hört talas om en inspelning tidigare (den som Es bror skrivit om i tråden... om det nu stämmer, det är trots allt FB).

Kommer inte ihåg att du haft uppe att det är två inspelningar. Vad framkom i den som det inte pratats så mycket om i tråden tidigare? Kom det fram i rättegången när du var närvarande?

Ps Du sa tidigare att slasken var på ca 700 sidor... med tanke på att FUP var tunn (som en del skrivit) hur många sidor var den på? Ds
Senast redigerad av Tufsankatt 2021-12-31 kl. 10:44.
2021-12-31, 10:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Har läst det mesta i tråden under tids gång.

Har bara hört talas om en inspelning tidigare (den som Es bror skrivit om i tråden... om det nu stämmer, det är trots allt FB).

Kommer inte ihåg att du haft uppe att det är två inspelningar. Vad framkom i den som det inte pratats så mycket om i tråden tidigare? Kom det fram i rättegången när du var närvarande?

Ps Du sa tidigare att slasken var på ca 700 sidor... med tanke på att FUP var tunn (som en del skrivit) hur många sidor var den på? Ds
Det är två inspelningar, under samma tid, bägge finns återgivna, ord för ord. Bägge är på ca 4 minuter styck.

Fupen är på 347 sidor, samt ett tilläggsprotokoll på 161 sidor.
Sen har det tillkommit två ytterligare tilläggsprotokoll i tingsrätten.
2021-12-31, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det är två inspelningar, under samma tid, bägge finns återgivna, ord för ord. Bägge är på ca 4 minuter styck.

Fupen är på 347 sidor, samt ett tilläggsprotokoll på 161 sidor.
Sen har det tillkommit två ytterligare tilläggsprotokoll i tingsrätten.

Ord för ord, men inga ljud som kommit fram i rättegången du var på?
2021-12-31, 11:32
Medlem
Jag har läst igenom domen. Ett bra, sakligt och grundligt domslut som bygger vidare på tingsrättens dom.

Det står inget om en armada av experter eller om något ”mystiskt” ljud. Men våra foliehattar och konspirationsteoretiker vill gärna fortsätta att greppa efter halmstrån.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in