2022-02-05, 21:06
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Det jag ville ha svar på var hur EmmeLee så säkert vet att Lydia kommer dö, inget annat.
Hur ni orkar läsa in allt annat begriper jag inte och slutade läsa halvvägs eftersom era svar inte intresserar mig.
Emils liv och leverne efterfrågade jag öht inte.

Man kan välja att scrolla förbi och ignorera om det inte passar istället för att skriva noveller som varken är intressanta eller informativa.

varför klumpar du ihop två av varandra oberoende inlägg, jag omformulerar mina frågor
tycker du att det är ok med lögner, varför frågar du inte andra i tråden om samma sak ?

Anledningen till att jag frågar är att jag börjar tvivla på om det var rätt val i livet att skydda såna som er från hot från främmande makt,, jag inser mer å mer att ni rakade får inte är värda att skyddas.
så köp en glass å njut
Senast redigerad av BMC64 2022-02-05 kl. 21:14.
2022-02-05, 21:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Det jag ville ha svar på var hur EmmeLee så säkert vet att Lydia kommer dö, inget annat.
Hur ni orkar läsa in allt annat begriper jag inte och slutade läsa halvvägs eftersom era svar inte intresserar mig.
Emils liv och leverne efterfrågade jag öht inte.

Man kan välja att scrolla förbi och ignorera om det inte passar istället för att skriva noveller som varken är intressanta eller informativa.

Detta svar bekräftar vad många redan förstått, att den verkliga orsaken till att Emil mördats, Lydia, skall tramsas bort.
Nu orkar jag inte bemöta idiotin längre. För den som är intresserad, skicka pm. Detta leder ingenstans.

Dont waste words on people who deserve your silence.
Sometimes the most powerful thing you can say is nothing at all
2022-02-05, 21:55
Medlem
Reimers avatar
Väldigt sent tycks media också vaknat, det här kom i Expressen alldeles nyss.

Citat:
Högsta domstolen prövar inte domen

I tingsrätten dömdes Lydia Barth till 18 års fängelse – en dom som fastställdes i hovrätten.

Nu kommer högsta domstolens besked. HD meddelar inte prövningstillstånd i fallet, vilket innebär att domen står fast.

”Högsta domstolen har gått igenom materialet. Det har inte kommit fram något skäl att meddela prövningstillstånd”, skriver HD i sitt beslut.

Lydia Barth hade via sin försvarsadvokat Thomas Bodström yrkat på att få sänkt fängelsestraff. Förhoppningen var att dömas för vållande till annans död, grovt brott, eller dråp.

Så blev det alltså inte.

https://www.expressen.se/nyheter/domen-star-fast-lydia-barth-mordade-sambon/

Jag gillar HD,s lagom lakoniska ton i beslutet, inget skäl att bevilja prövningstillstånd.

Enda smolket i glädjebägaren är väl att Lydia inte blev dömd till livstid men den sedvanliga kvinnorabatten klappade in, den rosa lagboken borde avskaffas.
2022-02-05, 22:44
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Väldigt sent tycks media också vaknat, det här kom i Expressen alldeles nyss.

https://www.expressen.se/nyheter/domen-star-fast-lydia-barth-mordade-sambon/

Jag gillar HD,s lagom lakoniska ton i beslutet, inget skäl att bevilja prövningstillstånd.

Enda smolket i glädjebägaren är väl att Lydia inte blev dömd till livstid men den sedvanliga kvinnorabatten klappade in, den rosa lagboken borde avskaffas.

Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Nu syftade jag på att jag har svarat på alla frågor om hur jag kände Emil, om jag kunde bevisa att jag kände Emil m.m.
Sen när man ställde en motfråga, fick man inget svar. Så då får man ju anta att personerna inte ens kände Emil.
Ja det finns fler saker man kan göra efter ett domslut, även efter högsta domstolen, men det är absolut inget jag tänker avslöja här för er. Om ni hade kunnat uppföra er normalt, hade jag troligtvis skrivit ner det, men nu.....nej, inte en chans.

"Nu kommer högsta domstolens besked. HD meddelar inte prövningstillstånd i fallet, vilket innebär att domen står fast."

sen det fetade i ängelns text..

väntar med spänning
2022-02-06, 08:59
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
"Nu kommer högsta domstolens besked. HD meddelar inte prövningstillstånd i fallet, vilket innebär att domen står fast."

sen det fetade i ängelns text..

väntar med spänning

Resning är det sista som finns att ta till, men sannolikheten för resning i detta fall är lika stor som att en snöboll inte smälter i helvetet, det är otroligt svårt att få till en resning

Definition på otroligt svårt :
Att medelst ett rödglödgat spett införa varmt smör i ändan på en ilsken grävling
2022-02-06, 10:25
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Resning är det sista som finns att ta till, men sannolikheten för resning i detta fall är lika stor som att en snöboll inte smälter i helvetet, det är otroligt svårt att få till en resning

Definition på otroligt svårt :
Att medelst ett rödglödgat spett införa varmt smör i ändan på en ilsken grävling

ok tack.
googlade och fick detta svar från lagen.nu:

"Resning i brottmål kan beviljas till förmån för den tilltalade vid grova rättegångsfel såsom brott eller jäv från domares eller åklagares sida eller vittne eller falsk handling åberopats eller vittne ljugit."

Så innan ängeln försöker leta reda på ett spett och en grävling för att kunna bevisa sannolikheten just i detta fall kan vi nog alla andra komma överens att resning i detta fall är totalt kört med tanke på det jag fetade i texten om resning.
2022-02-06, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Haha, men ge dig. Du har inte haft en relation med Emil. Inte varit hans KK heller. Inget du sagt om honom har stämt med verkligheten. Det är det ju flera som nu intygat.

Jag kände honom och har varit i forumet sen detta hände. Med sanningen.

Din agenda vet nog inte ens du själv.
Du vill bara försvara och försköna Lida.
Sänka och smutsa ner Emils minne.

Du är så avundsjuk på alla andra som har stått nära Emil, så du kan inte ta det. Du är sinnessjuk ju.
Jag har inte smutsat ner något minne.
2022-02-06, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det är skrattretande att somliga poppar upp som moralens väktare..
Användaren ängeln, har gjort allt för att få det att framstå som om Emil levde ett gangsterliv, det var många som var efter honom, han sysslade med affärer vid sidan av sitt arbete mm
Det ena mer absurt än det andra. Det skulle vara utpressning och sabotage av företagshemligheter, med hjälp av Lydia. Det skulle förekommit sexorgier, för att E var mycket intresserad av sex, han var otrogen och hade många tjejer efter sig. Han hade enligt ängeln fiender vilket gjorde att han bar skottsäker väst och hade flera oregistrerade pistoler liggande, som ängeln påstod att barnen lekt med, fast hon har inte träffat barnen..
Det är så urbota dumt och hennes sanning finns bara i hennes huvud.
Emils ex och bror har själva berättat, inte alltför smickrande, snarare smärtsamt om Emil, men det negligeras, då ljuger dem, eller trollar, precis som jag trollar, som berättat om att jag var på plats vid rättegångarna, att jag haft kontakt med polis, åklagare, tingsrätt och hovrätt, men blir överhopad av en handfull skribenter som anmäler mina inlägg och spottar på mig i skrift.
Inte ens när lögner överbevisas tar smutskastningen av brottsoffret slut.
Bilden av Bålstas scarface eller Bålstas boybandcrush, har ängeln försökt bygga upp.

Okej, återigen: Leta upp var jag har sagt att det var utpressning. Kom igen, leta upp det! Du ljuger så det står härliga ting. Och är det någon som smutskastar någon, så är det du!
2022-02-06, 11:06
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det är skrattretande att somliga poppar upp som moralens väktare..
Användaren ängeln, har gjort allt för att få det att framstå som om Emil levde ett gangsterliv, det var många som var efter honom, han sysslade med affärer vid sidan av sitt arbete mm
Det ena mer absurt än det andra. Det skulle förekommit sexorgier, för att E var mycket intresserad av sex, han var otrogen och hade många tjejer efter sig. Han hade enligt ängeln fiender vilket gjorde att han bar skottsäker väst och hade flera oregistrerade pistoler liggande, som ängeln påstod att barnen lekt med, fast hon har inte träffat barnen..

Det är så urbota dumt och hennes sanning finns bara i hennes huvud.
Emils ex och bror har själva berättat, inte alltför smickrande, snarare smärtsamt om Emil, men det negligeras, då ljuger dem, eller trollar, precis som jag trollar, som berättat om att jag var på plats vid rättegångarna, att jag haft kontakt med polis, åklagare, tingsrätt och hovrätt, men blir överhopad av en handfull skribenter som anmäler mina inlägg och spottar på mig i skrift.
Inte ens när lögner överbevisas tar smutskastningen av brottsoffret slut.
Bilden av Bålstas scarface eller Bålstas boybandcrush, har ängeln försökt bygga upp.

Citat:
Okej, återigen: Leta upp var jag har sagt att det var utpressning. Kom igen, leta upp det! Du ljuger så det står härliga ting. Och är det någon som smutskastar någon, så är det du!

Eftersom det endast verkar vara utpressningen du reagerade på så verkar det bara vara EN sak mums ljög om och resten är enligt din mening sant?
Så den korrekta beskrivningen av Emil borde alltså vara alltså:

"Emil levde ett gangsterliv, det var många som var efter honom, han sysslade med affärer vid sidan av sitt arbete mm
Det ena mer absurt än det andra. Det skulle vara utpressning och sabotage av företagshemligheter, med hjälp av Lydia. Det skulle förekommit sexorgier, för att E var mycket intresserad av sex, han var otrogen och hade många tjejer efter sig. Han hade enligt ängeln fiender vilket gjorde att han bar skottsäker väst och hade flera oregistrerade pistoler liggande, som ängeln påstod att barnen lekt med, fast hon har inte träffat barnen"

Du tycker några användare här försökt smutskasta Lydia genom att kommentera hennes skönhetsoperationer, otrohet m.m men allt DU kastat ut dig om Emil, en mördad man (som du påstår dig varit "Den han Älskade.") bara är sanning och INTE smutskastning?

Att du ens kan se dig i spegeln utan att den går sönder.
Oavsett om du skulle vara en okänd älskade (som sen ändrades till älskare, KK) till Emil eller en 50-årig KK från typ Helsingborg till Lydia så är ditt beteende helt osmakligt och att du är helt känslokall när det gäller empati för Emils familj och barn med tanke på all "sanning" du kastar ut dig men värnar så mycket om Lydias familj och barn som kan må dåligt/bli mobbade pga saker som sägs om Lydia här är helt absurt.

OBS! edit: råkade radera "Det skulle vara utpressning och sabotage av företagshemligheter, med hjälp av Lydia" från det jag citerade i mums tex istället för i min text under. Går ej fixa till
Senast redigerad av Mercede 2022-02-06 kl. 11:14.
2022-02-06, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Eftersom det endast verkar vara utpressningen du reagerade på så verkar det bara vara EN sak mums ljög om och resten är enligt din mening sant?
Så den korrekta beskrivningen av Emil borde alltså vara alltså:

"Emil levde ett gangsterliv, det var många som var efter honom, han sysslade med affärer vid sidan av sitt arbete mm
Det ena mer absurt än det andra. Det skulle vara utpressning och sabotage av företagshemligheter, med hjälp av Lydia. Det skulle förekommit sexorgier, för att E var mycket intresserad av sex, han var otrogen och hade många tjejer efter sig. Han hade enligt ängeln fiender vilket gjorde att han bar skottsäker väst och hade flera oregistrerade pistoler liggande, som ängeln påstod att barnen lekt med, fast hon har inte träffat barnen"

Du tycker några användare här försökt smutskasta Lydia genom att kommentera hennes skönhetsoperationer, otrohet m.m men allt DU kastat ut dig om Emil, en mördad man (som du påstår dig varit "Den han Älskade.") bara är sanning och INTE smutskastning?

Att du ens kan se dig i spegeln utan att den går sönder.
Oavsett om du skulle vara en okänd älskade (som sen ändrades till älskare, KK) till Emil eller en 50-årig KK från typ Helsingborg till Lydia så är ditt beteende helt osmakligt och att du är helt känslokall när det gäller empati för Emils familj och barn med tanke på all "sanning" du kastar ut dig men värnar så mycket om Lydias familj och barn som kan må dåligt/bli mobbade pga saker som sägs om Lydia här är helt absurt.

OBS! edit: råkade radera "Det skulle vara utpressning och sabotage av företagshemligheter, med hjälp av Lydia" från det jag citerade i mums tex istället för i min text under. Går ej fixa till

Nä det fanns mycket i den texten som inte stämde, jag är bara trött på att behöva upprepa mig för personer som har en egen livlig fantasi och som därigenom smutskastar Emil.
Som tur är får man många pm om att man har rätt. Men folk är trötta på er.
Så sorry, du har fel igen.
2022-02-06, 11:35
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Du är så avundsjuk på alla andra som har stått nära Emil, så du kan inte ta det. Du är sinnessjuk ju.
Jag har inte smutsat ner något minne.
Diskuterar ni vem som legat mest med Emil?Själv fick jag aldrig prova honom
2022-02-06, 11:36
Medlem
25TaLifes avatar
Har stora bekymmer med att hitta en fungerande länk till FUP'en.
Finns det en vänlig skäl som vill förbarma sig över en stackare som mig?
Tack!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in