Citat:
Ursprungligen postat av
Loveangelie
Okej, återigen: Leta upp var jag har sagt att det var utpressning. Kom igen, leta upp det! Du ljuger så det står härliga ting. Och är det någon som smutskastar någon, så är det du!
Snälla Lovangelie, även om du i november förra året drog i gång världens semantik-diskussion om just detta, återstår det faktum att du visst har spridit rykten om vad du själv kallade en "hämndaktion".
Du "
lyssnade på när Emil avslöjade företagshemligheter som Lydia skulle säga vidare till personen i andra ändan av luren. Det är väl snarare en hämdaktion från både Emil och Lydia, och inte någon utpressning."
Detta som svar på mumsbulles fråga
"Menar du att lilla Lida rent av sysslat med utpressning?" efter det inlägg där du först omtalade "händelsen".
Själv tycker jag inte att ordet hämndaktion är ett särskilt mycket snällare ord att använda för att beskriva brottsoffrets påstådda sysslor.
Så nej, du använde
inte ordet "utpressning", men syftet med dina "uppgifter" återstår; du ville sprida "information", eller rakt ut sätta ut rykten som ville skada brottsoffrets omdöme och eftermäle. Hur elakt är inte det, jämfört med att fråga "fel" ord?
Det ursprungliga inlägg har, bekvämt nog, blivit raderat i likhet med dina hundratal andra inlägg där du sprider falska rykten och smutskastar offret, skäller ut och felaktigt lägger ord i munnen på andra användare, ljuger ihop och även försöker röja användares anonymitet. Nej, jag kan tyvärr inte citera, det har nog raderats …
Hur som helst, dags att lugna ner er. Du kommer inte vinna priset för bästa "vännina"/"knullkompis" eller vad du nu idag vill lägga tid på att tramsa om att "din" roll ska kallas.
Inte heller retorikpriset, för den sakens skull.
Om ni undrar från vilket inlägg citatet kommer, kan ni själv söka i tråden. Jag lägger länken i
det andra forumet 😏