2022-02-06, 11:36
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Nä det fanns mycket i den texten som inte stämde, jag är bara trött på att behöva upprepa mig för personer som har en egen livlig fantasi och som därigenom smutskastar Emil.
Som tur är får man många pm om att man har rätt. Men folk är trötta på er.
Så sorry, du har fel igen.
ok för jag kommer med ihåg att det mesta mums sammanfattade har kommit från DIG.
Tycker du seriöst att det är de som konfronterar dig med dina "sanningar" som smutskastar honom men inte du?
Jag har aldrig blivit illa berörd av ett nättroll förr men du får mig fan att gråta. Och då är jag ändå endast intresserad av själva fallet och Lydias psyke.

Men eftersom du inte längre vill svara oss "som har fel" om saker du berättat eller vet om det berörda MORDET/RÄTTEGÅNGEN så kan ni ju öppna en egen tråd i genren "kändisskvaller" eller nått? (du och "alla" som PMar dig)
2022-02-06, 11:39
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25TaLife
Har stora bekymmer med att hitta en fungerande länk till FUP'en.
Finns det en vänlig skäl som vill förbarma sig över en stackare som mig?
Tack!
länken i tråden fungerade inte för mig heller nu när jag hade bytt dator. Förde över den dock till usbminne när jag bytte men vet inte hur jag kan lägga upp den.
Men kanske någon annan sitter på den som kan lägga upp på nytt?
2022-02-06, 11:44
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Inget att gråta över,Lydia är dömd och så var det med det
tacka gudarna för det även fast "ängeln" påstår det är långt ifrån över
2022-02-06, 11:52
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
tacka gudarna för det även fast "ängeln" påstår det är långt ifrån över
Ängeln har en annan syn på det hela och ingen fel i det.Nu är det 18år el livstid som gäller och ängeln kommer att förstå det en dag,så du har rätt,det är över.
2022-02-06, 12:16
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
inga åtgärder kommer att vidtas.Men varför förföljer du ängelen i tråden?
du som är "ny" här i tråden kan ju annars ställa frågan till ängeln då hon inte vill svara oss andra om varför detta är långt ifrån över trots HDs avslag.

Att sitta i tråden och typ säga "jag vet nått som inte ni vet" för inte direkt diskussionen om själva fallet (som tyvärr mest trollats bort) vidare.
2022-02-06, 13:11
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
ok tack.
googlade och fick detta svar från lagen.nu:

"Resning i brottmål kan beviljas till förmån för den tilltalade vid grova rättegångsfel såsom brott eller jäv från domares eller åklagares sida eller vittne eller falsk handling åberopats eller vittne ljugit."

Så innan ängeln försöker leta reda på ett spett och en grävling för att kunna bevisa sannolikheten just i detta fall kan vi nog alla andra komma överens att resning i detta fall är totalt kört med tanke på det jag fetade i texten om resning.

Japp sannolikheten att Lydia Kristina Barth kommer ut före 2033, är väldigt liten, om hon sköter sej och syr postsäckar enligt givna instruktioner, om inte så kan voltan bli längre
2022-02-06, 13:59
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Han har ju enbart sammanfattat det som är i hens egen fantasi.
Som info kan man ju även säga att det är inte bara jag som har lyft fram de saker jag också lyft fram. Om man läser tråden från början, så ser man det.
Och som jag sagt, jag tror inte det är slut än, och om man kan tänka lite längre än vad näsan räcker, så kan man förstå vad jag menar.

Nu verkar ju du inte ha svart bälte i tänkade, men tror du att Thomas Bodström, har ess i rockärmen
kaniner i hatten, eller en trollstav så kan påverka rättsystemet

Januari 2033, lägg in det i din kalender, för då slipper Lydia den gröna mysdräkten och plasttofflorna
som Kriminalvården tillhandahåller för skattepengar
2022-02-06, 14:55
Medlem
WinnieSeilas avatar
Citat:
Okej, återigen: Leta upp var jag har sagt att det var utpressning. Kom igen, leta upp det! Du ljuger så det står härliga ting. Och är det någon som smutskastar någon, så är det du!
Snälla Lovangelie, även om du i november förra året drog i gång världens semantik-diskussion om just detta, återstår det faktum att du visst har spridit rykten om vad du själv kallade en "hämndaktion".
Du "lyssnade på när Emil avslöjade företagshemligheter som Lydia skulle säga vidare till personen i andra ändan av luren. Det är väl snarare en hämdaktion från både Emil och Lydia, och inte någon utpressning."
Detta som svar på mumsbulles fråga "Menar du att lilla Lida rent av sysslat med utpressning?" efter det inlägg där du först omtalade "händelsen".
Själv tycker jag inte att ordet hämndaktion är ett särskilt mycket snällare ord att använda för att beskriva brottsoffrets påstådda sysslor.
Så nej, du använde inte ordet "utpressning", men syftet med dina "uppgifter" återstår; du ville sprida "information", eller rakt ut sätta ut rykten som ville skada brottsoffrets omdöme och eftermäle. Hur elakt är inte det, jämfört med att fråga "fel" ord?

Det ursprungliga inlägg har, bekvämt nog, blivit raderat i likhet med dina hundratal andra inlägg där du sprider falska rykten och smutskastar offret, skäller ut och felaktigt lägger ord i munnen på andra användare, ljuger ihop och även försöker röja användares anonymitet. Nej, jag kan tyvärr inte citera, det har nog raderats …

Hur som helst, dags att lugna ner er. Du kommer inte vinna priset för bästa "vännina"/"knullkompis" eller vad du nu idag vill lägga tid på att tramsa om att "din" roll ska kallas.
Inte heller retorikpriset, för den sakens skull.

Om ni undrar från vilket inlägg citatet kommer, kan ni själv söka i tråden. Jag lägger länken i det andra forumet 😏
2022-02-06, 15:16
Medlem
WinnieSeilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Se det fetade ovan
Helt plötslig har Lydia Emil och Ängeln sedan suttit i Emils kök tillsammans och planerat företagsspioneri.
Se där! Nog ett exempel på Cherubens lögner och ryktesspridning.
Även om Cheruben aldrig var i Emils hus när Lida var där, så kunde hon lyssna på "hämndaktioner" utförda av brottsoffret och hans egna Mata Hari. Säkerligen via avlyssningsutrustning, tror du inte? Vad spännande det ska bli att höra vad mer Lovangelie kan berätta från köket i Bålsta!
Och hur var det annars, fanns det någon annan konto som kunde backa storyn? Var det måhända bara falsk ryktesspridning, trams och off topic?
2022-02-06, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WinnieSeila
Se där! Nog ett exempel på Cherubens lögner och ryktesspridning.
Även om Cheruben aldrig var i Emils hus när Lida var där, så kunde hon lyssna på "hämndaktioner" utförda av brottsoffret och hans egna Mata Hari. Säkerligen via avlyssningsutrustning, tror du inte? Vad spännande det ska bli att höra vad mer Lovangelie kan berätta från köket i Bålsta!
Och hur var det annars, fanns det någon annan konto som kunde backa storyn? Var det måhända bara falsk ryktesspridning, trams och off topic?

Nu ljuger du igen.
Jag har visst varit där i köket när Emil och Lydia var där. Och dessutom var det Emil som ville föra vidare info. Lydia hjälpte bara till med kontakten ju, och som jag sagt innan att hon förde vidare infon.
2022-02-07, 04:00
Avslutad
Citat:
Nu ljuger du igen.
Jag har visst varit där i köket när Emil och Lydia var där. Och dessutom var det Emil som ville föra vidare info. Lydia hjälpte bara till med kontakten ju, och som jag sagt innan att hon förde vidare infon.
Nu kan jag inte låta bli att fråga dig, eller rättare sagt be dig förklara i vilket syfte E ville ha Lydia Barths hjälp med att föra vidare information till en kontakt.
Vad var det för kontakt? Gällde det studier?
Lydia har inte jobbat inom åkeribranschen ej heller med grus, annat än att hennes framtid grusats och hennes planer blivit till sand. Lydia har inte jobbat alls, egentligen. Hon har mest agerat glädjeflicka, eller kaffeflicka kanske låter bättre?
Vad var det för syfte med samtalet?
Varför kunde E inte ringa själv, det hade väl varit smidigare? Det låter märkligt att du skulle suttit där, i vilket syfte var du där? Varför höll inte Lydia sig undan så du och E kunde ägnat er åt det som du och E har ett sånt stort intresse för? Inte ville ni väl ha en trekant med hans vackra kusin? Det var ju du och E? Varför skulle Lydia ringa sin kontakt och förmedla vad E ville förmedla?
Hur kunde det komma sig att E inte presenterade dig som sin flickvän, då du och E haft en kärleksrelation sen maj 2020? Lydia träffade Emil innan nyårsafton 2020/2021, vilken de inte firade tillsammans
Varför firade inte du och E in det nya året, ni skulle bygga en framtid tillsammans och letade hus? Eller var du i utladstjänst hos din parisare?
2022-02-07, 04:05
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiloMinderbinder
Teknikalitet, men det kan vara viktigt att hålla isär begreppen:
"Avrättning" är när en person dödas som en följd av en lagakraftvunnen dom.
Annars är det "mord", "dråp" eller "vållande till annans död".

Jaa, tack för det!
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Nu är detta Sverige och svenska lagar.
Det sista ordet är sagt, tack och lov slipper anhöriga vänta på ytterligare en rättegång.
Högsta Domstolen har gått igenom allt och finner ingenting som tyder på att Lydia på något sätt skulle få ett mildare straff.
Hur länge tänker du fortsätta vanära Emils minne?
Vid vilken instans tror du att Lydia kan få ett mildare straff?
Dina påståenden har visats sig vara illaluktande fisar som skingras ganska snabbt. Fortsätter du flatulera riskerar du att skita ner dig fullständigt.
Men men, skit ska skit ha och Lydia är där hon ska vara, så kan samhället vara en tryggare plats för befolkningen, iallafall i några år.

Mmm, man kan ju faktiskt klaga till ex EU om att det är ex en mycket undermålig polisutredning......det har hänt förr. Du får leta efter de fallen själv!!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in