2022-02-06, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
42 år. Någon måste ha namnet?
Förnamnet borde vara Mikael då han presenterade sig som det. Han frågade även "När är du i Malmö?" i chatten så han borde också vara från Malmö...

Mikael 42 år från Malmö alltså... Efternamn?
Citera
2022-02-06, 17:06
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klickis
Dumpen är inte till för att tillfredsställa oss. Jag är helt övertygad om att det som är raderat går att få fram av en it-tekniker om det behövs. För min del framgår det väldigt tydligt att det inte lek med brädspel som han förväntar sig.

Nja, jo på en vanlig hårddisk som inte blir använd ligger det ju till och med kvar oförstört... Kan vilken tomte som helst få tillbaka.

Men på en modern telefon med bra pinkod eller en krypterad dator med stabilt lösenord. Lite knepigare... Tror inte polisen grejar den biten utan lösenord ärligt talat.

Det är om det sker någon säkerhetskopiering ut på molnet. Då kan dom ju få hjälp av molnleverantören. Vet inte hur hjälpsama dom är?
Citera
2022-02-06, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.R.
Förnamnet borde vara Mikael då han presenterade sig som det. Han frågade även "När är du i Malmö?" i chatten så han borde också vara från Malmö...

Mikael 42 år från Malmö alltså... Efternamn?

Kan ju vara hela Södra Skåne....

Men hur Många 42-åriga läkare som heter Mikael finns det?

Någon borde känna igen aset.
Citera
2022-02-06, 17:21
Medlem
>>Gåtan<<s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Ja, det är iofs sant. Det verkar inte göras i princip några kontroller från männens sida på att det hela är äkta. Om det är för att de är korkade eller för att de är förblindade av kåthet är svårt att säga.

Logiken bakom Nigeriabrev är inte en raffinerad skojare utan ett offer som närmast vill bli lurad. Så fort de fått en första överföring känner sig offret investerad och det blir lättare att få mer pengar eftersom de vill ha tillbaks sin första insats. Eller som en känd sol och vårare sa - Äldre damer är giriga och därför enkla offer.

Jag tror t.ex. att det stämmer att många av männen aldrig träffat någon tidigare och det är de-facto som de säger första gången. Omöjligt i min värld att föreställa mig ostmannen får napp med några 13-åriga tjejer som existerar i verkligheten. Klart det kommer finnas undantag, men att skicka kukbilder verkar vara halva grejen som en sorts internetblottning.
Citera
2022-02-06, 17:35
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasmine4555
Senaste verkar vara en läkare eller åtminstone jobba inom vården. Så läskigt!! Blir spännande att se vad som händer med hans jobb. Äckel.

Läkare kan också vara knäppa. Martin Trenneborg drogade, kidnappade och låste in en kvinna i en bunker som han hade byggt på sin gård. Han fick 6 års fängelse och blev naturligtvis av med sitt läkarleg.
Citera
2022-02-06, 17:38
Medlem
Jasmine4555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Jo, det är nog inte så att dom kvoterar in pedofiler inom transportsektorn. Det finns nog överallt. Några av dina vänner är det säkert. Om du har några?

Äsch nytt namn, skägg och snagga håret så kan han säkert söka jobb i Göteborg. Med lite tur kommer det in en 2m lång patient med leverproblem snart!

Har inte nämnt att det bara är transportsektorn gubben lille. Men det blir extra creepy när det är någon inom vården som faktiskt ser och gör mycket kanske med barn inom arbetet.
Hade jag märkt att någon av mina vänner haft sådana tendenser hade det varit tack och adjö direkt! Kan be dom skriva till dig i så fall så kan ni bli vänner.
Citera
2022-02-06, 17:41
Medlem
Ghastens avatar
Skulle vara intressant om det finns 13åringar som skulle vara intresserade av dessa äckliga män.
Eller är alla bara fakeprofiler. Suttit och läst och någon säger först lite ung men se fortsätter dem med hur dom ska ligga med dem.

Lär nog vara uppe i 100 män i slutet på året.
Citera
2022-02-06, 17:45
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av >>Gåtan<<
Logiken bakom Nigeriabrev är inte en raffinerad skojare utan ett offer som närmast vill bli lurad. Så fort de fått en första överföring känner sig offret investerad och det blir lättare att få mer pengar eftersom de vill ha tillbaks sin första insats. Eller som en känd sol och vårare sa - Äldre damer är giriga och därför enkla offer.

Jag tror t.ex. att det stämmer att många av männen aldrig träffat någon tidigare och det är de-facto som de säger första gången. Omöjligt i min värld att föreställa mig ostmannen får napp med några 13-åriga tjejer som existerar i verkligheten. Klart det kommer finnas undantag, men att skicka kukbilder verkar vara halva grejen som en sorts internetblottning.

Så desto mer tid tid männen lägger ner på sina konversationer desto starkare känslor får de och är då villigare att ta en högre risk när de ska träffa personen? Eller är det själva kukbilderna som är valutan?

Med känslor menar jag inte kärlek, även om det säkert kan förekomma.
Citera
2022-02-06, 17:48
Medlem
Klickiss avatar
Citat:
Har inte nämnt att det bara är transportsektorn gubben lille. Men det blir extra creepy när det är någon inom vården som faktiskt ser och gör mycket kanske med barn inom arbetet.
Hade jag märkt att någon av mina vänner haft sådana tendenser hade det varit tack och adjö direkt! Kan be dom skriva till dig i så fall så kan ni bli vänner.

..... så kan ni bli vänner. 😁 Skulle tro att någon behöver nya vänner.
Citera
2022-02-06, 17:48
Medlem
Yani-Josefssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Läkare kan också vara knäppa.
Är du övertygad om att det är en läkare vi såg? Jag är inte bevandrad inom vården men kan det månne tänkas vara en sjuksköterska? Eller är stetoskopet reserverat silverryggarna med läkarexamina?
Citera
2022-02-06, 17:55
Medlem
Hussefars avatar
Citat:

Haha! Denna tråden är fullsketen med härskartekniker. Älskar det.
Citera
2022-02-06, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Inga åker ju fast så vad är syftet, han lurar efterblivna män i en fälla från någon sajt för att sen få nollorna som tittar på filmerna att swischa honom pengar.

Hade han gjort det av hjärta så hade han gjort det gratis, ni är lättlurade!
Pinsamt att han måste försörja sig som en webbhora idag.

Men vad fan är det ni inte förstår?

Det spelar ingen roll om en naken trettonåring ligger insmord i glidmedel och vrålar om att bli tagen - DET ÄR INTE OK!

En man förstår det.

Spelar det någon roll om gärningsmannen har vunnit nobelpris eller har ett jobb på Samhall? Nä. Inte ett skit - för ett barn ska inte ligga med en vuxen. Punkt.

Det har yrats om att det ligger i den manliga genetiken att ligga med barn. Hellre en 7åring än en plastdocka eller en 50åring. Mmmm. Eller hur?

Män har i alla tider begått våldtäkter i krigssammanhang. Det är sant. Män har skändat barn. Apor och andra däggdjur kör samma race, så visst kan man tänka att det finns biologi i bakgrunden. Men vad ni outvecklade primater inte fattar är att det där sker i abnorma sammanhang. En flock skyddar sina barn. En man som våldför sig inom flocken åker ut med huvvet före, i bästa fall.

Om nu Dumpen skrämmer skiten ur en förståndshandikappad men vuxen man så att han inte i framtiden våldtar ett barn, vad är problemet?

Att sidan ligger och svajar på förtalsgränsen är väl inget som någon annan än sidägarna behöver bekymra sig för när de hänger ut män som är värda det.

Att någon skulle dra in pengar åå verksamheten ät väl oxå helt irrelevant. Det är knappast första eller sista gången filk tjänar pengar på en verksamhet som gör gott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in