2022-02-05, 15:16
Medlem
Drickbacks avatar
Givetvis var Urk det bättre laget igår och vinner sådan match 99 av 100 men nu kom det en skräll och givetvis är det kul att notera det i skrift 😋
Var väl bästa passningsspelet på länge och chanser kom man till och den där tursamma vinsten/poängen uteblev igår när man förtjänade den.. Blir ofta lite hets när ”topplagen” förlorar väntade segrar och det är något vi alla får ta.

Bara se på Chelsea som just nu bara har 1-1 med några minuter kvar.
Citera
2022-02-05, 15:48
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Ni har spelat längst i högsta ligan men ändå förbisprungen av giganterna, visar mest på att ni varit ert deltagarlag de flesta av säsongerna. Lite pinsamt att sitta och skryta om det, bevisar faktiskt att Arsenal har varit en med midtable klubb än både Liverpool och United.

Om ni varit en stabil toppklubb och inte United, hur kommer det sig då att statistiken ser ut såhär när Arsenal spelat mest säsonger i toppfotbollen (efter everton)? Bevisar ju mer på att ni varit en midtable klubb de flesta av de åren.

Most wins in the top-flight overall: 2,000,*Liverpool[4]

Most wins overall: 2,217,*Manchester United[5]

Most wins at home in top-flight overall: 1,246,*Liverpool[4]

Most wins at home overall: 1,409,*Manchester United[5]

Most wins away in top-flight overall: 693,*Liverpool[4]

Most wins away overall: 808,*Manchester United[5

]Most consecutive wins from start of a top-flight season:*11,*Tottenham Hotspur*(First Division,*1960–61)[6]

Most consecutive top-flight league wins:*18, joint record[8]Manchester City*(26 August 2017 – 27 December 2017)Liverpool*(27 October 2019 – 24 February 2020)

Most consecutive wins (all competitions):*21,*Manchester City*(19 December 2020 – 2 March 2021)[9]

Most consecutive top-flight league wins at home: 24,*Liverpool*(Premier League, 9 February 2019 – 11 July 2020)[10]

Most consecutive top-flight league wins away: 12,*Manchester City*(Premier League, 19 December 2020 – 14 May 2021)

Most wins in a top-flight season:*32, joint recordManchester City*(Premier League,*2017–18*and*2018–19)[12]Liverpool*(Premier League,*2019–20)
Så det spelar alltså ingen roll att Man United, Liverpool, spurs och så vidare har spelat X-antal säsonger utanför högstadivisionen, medans The Gunners har spelat 100+ år utan att ramla ner från div.1? LMAO! 😂

Du ser, statistik gäller även för pre-70 talet.
Citat:
Ursprungligen postat av MosesMetare
Matt Busby och Alex Ferguson har styrt Manchester United i 51 av de 75 säsonger som spelats efter andra världskriget. Då återstår alltså, enligt dig, 24 säsonger då United varit en "mid-table"-klubb.
På de 24 säsongerna har Manchester United varit på placeringarna:
1-3: 7 gånger
4-5: 5 gånger
6-10: 9 gånger

Så 12 av 24 säsonger utan Busby eller Ferguson har United varit topp 5, och 21 av 24 säsonger topp 10. Onekligen ett fruktansvärt mediokert mittenlag....

Obs: Kanske ska tillägga att jag är långt ifrån ett United-fan. Snarare tvärtom, då Manchester City är mitt favoritlag sedan jag började följa fotbollen när jag var liten, säsongen 1984/85.
Det är ju exakt det som jag säger... utan Busby/Ferguson så har Man Utd alltid varit en småklubb, och nu är de tillbaka där de hör hemma (Midtable).
Citera
2022-02-05, 16:49
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Så det spelar alltså ingen roll att Man United, Liverpool, spurs och så vidare har spelat X-antal säsonger utanför högstadivisionen, medans The Gunners har spelat 100+ år utan att ramla ner från div.1? LMAO! 😂

Du ser, statistik gäller även för pre-70 talet.

Det är ju exakt det som jag säger... utan Busby/Ferguson så har Man Utd alltid varit en småklubb, och nu är de tillbaka där de hör hemma (Midtable).

Men förstår du inte att med tanke på att Liverpool har tagit mer poäng än Arsenal genom alla åren i högsta divisionen så har Arsenal varit mer mittenklubb än Liverpool.

Men ger fan i att fortsätta diskutera med en vägg, du är fan en flatearther.
Citera
2022-02-05, 16:57
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Men förstår du inte att med tanke på att Liverpool har tagit mer poäng än Arsenal genom alla åren i högsta divisionen så har Arsenal varit mer mittenklubb än Liverpool.

”Lol” ”lmao” ”Ole-Gollum” ”Feta röda whiskey näsan”

Bara där borde vi fatta att det är ett barn eller kraftigt efterbliven person vi har att göra med och således lämna personen i fred. Det är hög tid att sluta citera eller konversera med personen för det ger verkligen inget.
Citera
2022-02-05, 17:02
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma

Bara där borde vi fatta att det är ett barn eller kraftigt efterbliven person vi har att göra med och således lämna personen i fred. Det är hög tid att sluta citera eller konversera med personen för det ger verkligen inget.

Du är iofs inte så mogen alla gånger heller

Det är väl ingen av oss alltid. Men överlag kan vi hålla oss hyfsat seriösa och det är väl det som skiljer från oss övriga från två icke nämnda i tråden. För allas trevnad är det nog bra om vi kollektivt bestämmer oss för att inte ta diskussionen med dessa.
Citera
2022-02-05, 17:04
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Du är iofs inte så mogen alla gånger heller

Det är väl ingen av oss alltid. Men överlag kan vi hålla oss hyfsat seriösa och det är väl det som skiljer från oss övriga från två icke nämnda i tråden. För allas trevnad är det nog bra om vi kollektivt bestämmer oss för att inte ta diskussionen med dessa.

Jag är inte mogen oftast tramsig cp individ men jag håller iallafall inte en nivå eller ett intellekt på ett dagisbarns nivå. Han är fullkomligt tappad/gått i barndom.

Men utan generalen hade din klubb diskuterats lika mycket som Southampton i denna tråden. En obetydlig mittenklubb har de blivit.

”Men vi vann ligan utan förlora 2001!!!!!!111”

Garvböl
Citera
2022-02-05, 17:10
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Jag är inte mogen oftast tramsig cp individ men jag håller iallafall inte en nivå eller ett intellekt på ett dagisbarns individ.

Men utan generalen hade din klubb diskuterats lika mycket som Southampton i denna tråden. En obetydlig mittenklubb har de blivit.

”Men vi vann ligan utan förlora 2001!!!!!!111”

Garvböl

Tramsa med glimten i ögat är a och o. Det är om man faktiskt är övertygad att det man tramsar om stämmer som det blir obehagligt.

Hade föredragit om det inte diskuterades så mycket om Arsenal faktiskt. Det du skriver stämmer faktiskt fram tills i år. Att det blev så mycket skriverier om den uppskjutna matchen mot Tottenham visar väl att Arsenal är relevanta igen. Hade det varit typ Norwich skulle ingen brytt sig.
Citera
2022-02-05, 17:59
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:

Vafan spelar det för roll? Som sagt, historia gäller även innan 1977.

Är inte mitt problem att du är en mindre begåvad homo sapien.
Citat:

Lol = Lots of laugh, LMAO = Laughing my ass off. Det är förövrigt sällant att man inte gör både och när man läser dina inlägg. Solskjaer fick smeknamnet ”Ole-Gollum” på div forums på nätet under starten/mitten av 00-talet p g a att han de facto ser ut som en Hobbit, och ”The Big, Fat Whiskynose” har varit Ferguson’s smeknamn så länge jag kan minnas. Jag fattar att du enbart är en butthurt MU-supporter, men är det ngt mer som jag ska ta och skola dig med fakta i?
Citera
2022-02-05, 18:02
Moderator
zanteras avatar
Det är ju tråkigt när en supporter för ett lag kan få alla på ett forum att ogilla laget för övriga Arsenal-supportrar här är ju ganska vettiga och kul att diskutera med. Dock känns det nästan som supporter-delen har minskat mer och mer och nästan alla inlägg handlar om hur dåliga Man Utd och Liverpool är. Sen har vi pajas-nr2 där 95% av inläggen handlar om hur dåliga Arsenal är så det känns ju lite löjligt.

Är ju synd att det inte finns någon sorts ignorera-funktion så kunde vi alla härinne göra oss av med clownerna och leva i ett någorlunda utopi där vi kanske är oense ibland men vi kan iaf ha diskussioner som vuxna och vi kan erkänna våra misstag när vi har fel.
Citera
2022-02-05, 18:17
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Det är ju tråkigt när en supporter för ett lag kan få alla på ett forum att ogilla laget för övriga Arsenal-supportrar här är ju ganska vettiga och kul att diskutera med. Dock känns det nästan som supporter-delen har minskat mer och mer och nästan alla inlägg handlar om hur dåliga Man Utd och Liverpool är. Sen har vi pajas-nr2 där 95% av inläggen handlar om hur dåliga Arsenal är så det känns ju lite löjligt.

Är ju synd att det inte finns någon sorts ignorera-funktion så kunde vi alla härinne göra oss av med clownerna och leva i ett någorlunda utopi där vi kanske är oense ibland men vi kan iaf ha diskussioner som vuxna och vi kan erkänna våra misstag när vi har fel.

Håller med, alla arsenalsupprtrar här inne är vettiga utom en person. Så ska faktiskt försöka låta bli att ge han bränsle.

Arsenal har fått så mkt hat här pga denne person för han slår vilt uppåt. Lite tråkigt men så är det. Vore kul om moderatorer kunde stänga av dem för trams eller förstörelse av en tråd
Citera
2022-02-05, 18:21
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera

Det är som jag skrev tidigare. Om vi bara bestämmer oss kollektivt för att ignorera skräpet så blir det bra för allas trevnad. Det är när nån trillar i fällan som det ballar ur. Men det är som jag sagt innan också svårt ibland när man fått ett par kalla innanför västen och känner för att gaffla lite.
Citera
2022-02-05, 18:22
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Håller med, alla arsenalsupprtrar här inne är vettiga utom en person. Så ska faktiskt försöka låta bli att ge han bränsle.

Arsenal har fått så mkt hat här pga denne person för han slår vilt uppåt. Lite tråkigt men så är det. Vore kul om moderatorer kunde stänga av dem för trams eller förstörelse av en tråd

Det blir så som du säger när man har en person som lever i en annan verklighet och som konstant slår uppåt och ska hävda sig. Det är lite som den perioden här i tråden när varannat inlägg kretsade kring att Wolves skulle sluta top4 och utmana om CL inom närmsta åren. När supportrar är vettiga oavsett vilket lag de håller på så går det att ha diskussioner om saker. När man får personer som uppträder som karikatyrer från Simpsons med galna uttalanden vecka efter vecka då spårar det bara ur.

Finns ju ändå flera supportrar här till lag som i nuläget inte vinner titlar eller utmanar men som lyckas vara nyanserade och kan vara positiva och negativa om sina lag beroende på hur det går. Sen finns det personerna som inte ska nämnas som lever i någon sorts förnekelse "snart händer det" även om inga tecken på det finns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in