Citat:
Ursprungligen postat av
Gynekologstol
Du missförstår (medvetet?) vad jag menar. Jag har aldrig hävdat att någon har rätt att tvinga någon till sex, bara att varje människa har möjlighet att undvika situationer där de kan komma att tvingas eller på annat sätt utsättas. Om det nu är så viktigt att inte bli avsugen mot sin vilja, varför då lägga sig i samma säng som en kvinna som vill ha sex? Om det nu är så viktigt att bilder av en inte sprids, varför då skicka dem till någon överhuvudtaget?
Samma sak gäller kvinnor. Om en kvinna inte vill ha sex, varför då skicka ut signaler som indikerar att hon vill? Det säger ju sig självt att risken att hamna i obehagliga situationer minskar radikalt om man är tydlig med vad man vill. Du får tycka vad du vill, men en lättklädd kvinna som kanske till och med klänger eller lägger sig brevid en man skickar ut sexuella signaler. Jag förstår vad du menar med att man hela tiden skall vara uppmärksam och inte ta sig rättigheter, men jag tycker samtidigt att det är en närmast autistisk åsikt. Världen fungerar inte så, och detta är något som alla helt enkelt får leva med.
Jag tror att de flesta människor håller med mig här faktiskt. Trots allt så diskuterar vi ett (som jag uppfattar det) marginellt problem. Nu umgås jag (med undantag för min dotter) förvisso bara med medelålders kvinnor, men i min umgängeskrets så är det ingen som uppför sig som det beskrivs i den här tråden. Inte heller har min fru berättat om att hennes väninnor skulle däcka på soffor och blueballa män på löpande band.
Jag missförstår dig inte alls, du har suttit här nu i x antal inlägg och tyckt att tjejer får "skylla sig själva" för vad andra väljer att utsätta dem för.
Flickor, tjejer, kvinnor KAN INTE undvika alla tillfällen, situationer, platser där alltså "vissa" väljer att utsätta dem för skit.
Det är en fysikalisk omöjlighet, allright?
Alltså precis på samma sätt som att det är lika svårt för pojkar, killar, män att undvika alla situationer, platser etc...där "vissa" väljer att utsätta dem för skit.
Hur fan ska killen i exemplet veta om tjejen i sängen är intresserad i sex med just honom?
samt dessutom är en sån pantad idiot att hon tycker att hon ska ha nån rätt till andras underliv bara för att de råkar lägga sig i horisontellt läge bredvid dem?
Killar har rätt att leva så tryggt som det bara går att göra möjligt, och därför så ålägger man människorna runt honom ett jävla EGENANSVAR för sitt beteende.
Man lägger alltså inte andras val av beteende som HANS ansvar.
Och , berätta....vilken "signal" sänder en tjej tycker du som i förtroende ger dig en nakenbild, för att du frågade henne, och hon är intresserad av just DIG och ingen annan och vill visa detta för dig.....att du ska förråda hennes förtroende och sända det till hela skolan i alt och mening att skada henne?
Berätta.
Sen berätta även...hur fan kvinnor ska veta exakt vilka "signaler" som gäller som "sexuella invitationer" för 100% av alla manliga individer i världen.
Är det att visa fotanklarna, håret, gå på ett speciellt vis, vara nyduschad, ha utslaget hår, bära smink,
slicka sig om munnen, inte bära BH, gå i en park, gå på fest, ha kjol, skratta högt eller bara att du existerar....och äger en fitta?
För vet du, enligt min ringa erfarenhet så spelar det vad jag gjort och gör som kvinna ingen roll alls för vad "vissa" väljer att bete sig. jag har blivit illa behandlad oavsett vad.
Så hey....alla kvinnor kanske bara ska ta livet av sig i din värld....om de vill undvika alla dessa "vissa" som du nu så ihärdig tycker ska slippa bära ansvar för sina egna handlingar via att ansvaret istället ska läggas på andra?