2022-02-03, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Nu börjar du prata om allt annat än vad detta handlar om. Vi lever nu & debatten handlar om vad som händer nu.
Svenska män, som grupp, har aldrig begått så få våldtäkter som nu, ändå skuldbeläggs dom för saker som görs av helt andra folkgrupper. Folkgrupper som kvinnor i hög utsträckning har röstat för att importera till Sverige.

Svenska män börjar nyktra till & vägrar ta på sig skulden för sådant dom inte är skyldiga till. Ett sundhetstecken.

Det var du som i vanlig ordning, har jag noterat, övergick till att prata etnicitet och invandring, inte jag.

INGEN skuldbelägger specifikt SVENSKA män för våldtäkter, detta är en fullständigt befängd antiintellektuellt förvirrat ihopblandning av 2 skilda saker.
Det som feminismen, som global ideologi, pekar ut som orsaken bakom sexuellt våld är maskulinitetsnormer som gäller, och format MÄN.
Har alltså nada med nationalitet att göra, eller för den delen män som biologiska varelser, en annan totalt förvirrad missuppfattning.
Citera
2022-02-03, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Nej precis, den som ifrågasätter den västerländska ordningen blir snabbt anklagad för att ha medeltida värderingar och förespråka islamism. Svart eller vitt ska det vara. Regler ses som förtryck. Samtidigt förfaller samhället bit för bit.
PÅ vilket sätt "förfaller" samhället bara för att man accepterar att kvinnor kan gå klädda som de vill?
Jag fattar faktiskt inte...

Förfaller samhälle tror du om män går i blommiga skjortor? eller börjar använda kjol?
Förföll europeiska samhällen i samma stund som kvinnor började använda byxor?
Liksom där det började gå snett i din värld?

Finns 1 enda riktigt hot/ risk idag avseende "förfall" och det är klimatet.
I övrigt så rullar det faktiskt på som vanligt, ÄVEN om kvinnor går i korta kjolar och visar magen.
Inget "förfall" överhuvudtaget.
Citera
2022-02-04, 06:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Det var du som i vanlig ordning, har jag noterat, övergick till att prata etnicitet och invandring, inte jag.

INGEN skuldbelägger specifikt SVENSKA män för våldtäkter, detta är en fullständigt befängd antiintellektuellt förvirrat ihopblandning av 2 skilda saker.
Det som feminismen, som global ideologi, pekar ut som orsaken bakom sexuellt våld är maskulinitetsnormer som gäller, och format MÄN.
Har alltså nada med nationalitet att göra, eller för den delen män som biologiska varelser, en annan totalt förvirrad missuppfattning.

Skitsnack. Feminismen är ingen global ideologi. Det enda 'globala' feminismens kultmedlemmar gör är att de gärna går globalt när hitta andras lidanden som argumentatoriska slagträn för egen vinning på hemmaplan.

Feminismen är en 'lyxvara' (läses som en 'diagnos') reserverad för rika västerländska kvinnor som tappat sin själ och betydelse i livet. Feminismen lever på blodet av ett fallerande samhälle.
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2022-02-04 kl. 06:58.
Citera
2022-02-04, 11:00
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:

Man skuldbelägger ALLA män, inklusive de 99% som aldrig ens skulle överväga detta brott. Samtidigt som man jobbar övertid med att importera så mycket som möjligt av dem som verkligen begår brotten till Sverige.

Personligen skulle jag aldrig hjälpa någon som jag vet har stått & viftat med en "Refugees Welcome"-banderoll. Man får skörda det man sått helt enkelt.

Det var så här det blev.
Citera
2022-02-04, 12:09
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Nej jag valde "sexbrott" som den kortaste sammanfattningen av det som studien avser...
eftersom det inte går skriva så långa rubriker.

Studien avser specifikt sexuella gråzoner på internet.
Och du valde "sexbrott" av skrivtekniska skäl? Lol.
Det är tydligen någon annans fel att du skriver vilseledande …

Citat:
Sexbrott är inte enkom våldtäkt.

Och just därför frågar jag dig vad du specifikt syftar på när du använder ett begrepp som betyder en massa olika saker, inklusive sexuella gråzoner, och då även specifikt i den virtuella världen.
Det är ju ett intressant perspektiv som framträder här.
Menar du att spridning av nudes är inkörsporten till våldtäkter?
Citera
2022-02-04, 12:15
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
På vilket sätt är ett samhälle våldtäkts-"skalbar"?
mest förvirrande jag läst på länge.

Nog är du förvirrad alltid.
Vad jag än säger så slänger du in ordet våldtäkt.
Du får formulera om frågan om du vill ha ett seriöst svar.
Citera
2022-02-04, 12:26
Medlem
Flammarions avatar
Citat:

Och detta har inget med våldtäkt att göra, våldtäkt hamnar i extremfacket.

Citat:
Jag skrev ju att våldtäkt inte har något med mitt inlägg att göra.
???

Citat:
På vilket sätt är ett samhälle våldtäkts-"skalbar"?
mest förvirrande jag läst på länge.

Jag skriver alltså två gånger på raken att mitt inlägg inte har med våldtäkt att göra …
Ändå verkar det inte fästa. Intressant.
Citera
2022-02-05, 09:49
Medlem
Citat:
Studien avser specifikt sexuella gråzoner på internet.
Och du valde "sexbrott" av skrivtekniska skäl? Lol.
Det är tydligen någon annans fel att du skriver vilseledande …

Och just därför frågar jag dig vad du specifikt syftar på när du använder ett begrepp som betyder en massa olika saker, inklusive sexuella gråzoner, och då även specifikt i den virtuella världen.
Det är ju ett intressant perspektiv som framträder här.
Menar du att spridning av nudes är inkörsporten till våldtäkter?

"[...]rapporten “Tjejer måste sluta skicka bilder” om pojkar och deras attityder och beteenden vad gäller nudes (nakenbilder) intimitet, sexualbrott och åldersskillnader."

Så står det i artikeln och jag plockade alltså ut det ord som var mest övergripande.

tror de allra flesta som håller sig någorlunda uppdaterade vet idag att "sexbrott" är en väldigt bred benämning på en radda negativa beteenden som har med sex att göra.

Jag menar att kvinnoförakt, skuldbeläggning av offer, maskulinitetsnormer som typ aggressiv dominans och oförmåga se kvinnor som likvärdiga etc etc är "inkörsporten till våldtäkt".

Och att beteendet att sända vidare tjejers "nudes" för att skamma tjejer samt äga åsikten att detta är "tjejens fel"... definitivt är ett beteende som bygger på allt ovan.
Citera
2022-02-05, 09:50
Medlem
Citat:
Nog är du förvirrad alltid.
Vad jag än säger så slänger du in ordet våldtäkt.
Du får formulera om frågan om du vill ha ett seriöst svar.

är DIN formulering, som är obegriplig, inte min.
Citera
2022-02-05, 11:26
Medlem
Pojkar lägger ansvar på flickor.
Flickor lägger ansvar på pojkar.

Ej förvånande.
Citera
2022-02-05, 12:55
Avslutad
Citat:
"[...]rapporten “Tjejer måste sluta skicka bilder” om pojkar och deras attityder och beteenden vad gäller nudes (nakenbilder) intimitet, sexualbrott och åldersskillnader."

Så står det i artikeln och jag plockade alltså ut det ord som var mest övergripande.

tror de allra flesta som håller sig någorlunda uppdaterade vet idag att "sexbrott" är en väldigt bred benämning på en radda negativa beteenden som har med sex att göra.

Jag menar att kvinnoförakt, skuldbeläggning av offer, maskulinitetsnormer som typ aggressiv dominans och oförmåga se kvinnor som likvärdiga etc etc är "inkörsporten till våldtäkt".

Och att beteendet att sända vidare tjejers "nudes" för att skamma tjejer samt äga åsikten att detta är "tjejens fel"... definitivt är ett beteende som bygger på allt ovan.

Och de 'kvaliteerna' är som mest dominanta i vilken kultur?
Citera
2022-02-05, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av palats
Pojkar lägger ansvar på flickor.
Flickor lägger ansvar på pojkar.

Ej förvånande.

Att flickor lägger ansvar på pojkarna som begått brott är logiskt.
Att pojkarna lägger ansvar för de brott pojkar begår mot flickor är ologiskt.

En liknelse:

Om en pojke visar "för mycket hud" och flickor därmed får för sig att bita snoppen av pojken. Vem är då ansvarig för brottet? Pojken som "visade för mycket hud" eller flickorna som bet av honom snoppen? Flickorna är givetvis ansvariga för brottet.

Detsamma gäller naturligtvis om flickor "visar för mycket hud" och pojkar därmed får för sig att våldta flickorna. Då är det givetvis pojkarna som är ansvariga för brottet.

Den som begår ett brott är ansvarig för brottet. Helt enkelt. Denna kan inte slingra sig genom att påstå "jamen han/hon visade så mycket hud" eller "jamen, han/hon skickade ju en nakenbild till mig". Nej, nej, nej. Den som våldtagit en flicka/pojke eller bitit snoppen av en pojke, är givetvis skyldig och ansvarig för brottet. Detta ansvar kan aldrig överföras till offret. Att visa för mycket hud eller skicka en nakenbild på sig själv (till någon som vill ha den) är inte olagligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in