2022-02-04, 23:01
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zicksack
Tyvärr befarar jag en evighetsdiskussion om överklagan till Hovrätten av dessa som svärtar ner B om C blir dömd.
En överklagan blir det alldeles säkert, antingen av C, åklagaren eller båda parter och den här rundgången kommer att fortsätta i samma spår. Sanna mina ord!
Citera
2022-02-04, 23:04
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Så kan det ju vara 😄

Än verkar han inte besökt rättspsyk i 4 veckor. Borde framgått av dagboksbladen som Doiten hållit oss med. Men beslut tas kanske om (när) han får en fällande dom.
Är det inte avhängigt av vad p7an visade?
Citera
2022-02-04, 23:13
Medlem
Zicksacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel

Jo, paragraf 7-undersökning som ett första steg, främst för att bedöma om det finns behov av att gå vidare med en rättspsykiatrisk undersökning.
Citera
2022-02-04, 23:26
Medlem
sybels avatar
Citat:
Jo, paragraf 7-undersökning som ett första steg, främst för att bedöma om det finns behov av att gå vidare med en rättspsykiatrisk undersökning.
Då hade jag rätt för mig. Tack!
Citera
2022-02-05, 00:06
Medlem
sybels avatar
Citat:
Gissar detsamma. Men ”tillfällig sinnesförvirring utgör inte en särskild grund ansvarsfrihet utan får vägas in i uppsåtsbedömningen.”
https://lagen.nu/dom/nja/2020s169

Sen återstår det att se om C genomgått en RPU.
Lagen.nu var mycket intressant, men även skrämmande läsning: Om någon är så psykotisk att hen inte är medveten om handlingen och därmed inte har något uppsåt frias hen från ansvar. I o f sig kan man inte lastas till ansvar för något man inte vet skett men att bara släppa fri personen utan uppföljningsansvar är i mina ögon fullkomligt förkastligt. Människan måste ju få behandling! Med eller mot sin vilja. Annars kan samma sak hända om och om igen och många människor bli drabbade.
Citera
2022-02-05, 00:08
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det är bevis för vad?

Du svarade aldrig heller på min fråga om nu äktenskapet var en sån plåga för B så varför stack hon inte på dagen som hon gjorde med Piotr och ungarna?

Jag kan svara dig.
Hon hade en annan situation i Sverige. Hon hade jobb och nånstans att bo. Så lyxigt hade hon inte i Polen.
Citera
2022-02-05, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Inte alltid. Det är rutin med RPU vid en P7a som indikerat allvarlig psykisk störning. Men även om den inte påvisat något så kan beslut om en RPU begäras. Delvis kan det kanske bero på hur mordet skett. Eller att advokat/klient vill undvika ett längre fängelsestraff. Tror inte det blir nån RPU men det är en grov gissning från min sida.
Citera
2022-02-05, 01:44
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Inte alltid. Det är rutin med RPU vid en P7a som indikerat allvarlig psykisk störning. Men även om den inte påvisat något så kan beslut om en RPU begäras. Delvis kan det kanske bero på hur mordet skett. Eller att advokat/klient vill undvika ett längre fängelsestraff. Tror inte det blir nån RPU men det är en grov gissning från min sida.
Jaha. Tack! Jag trodde inte begäran om RPU gick igenom om inte p7 visat något, men där hade jag tydligen fel.
Citera
2022-02-05, 01:46
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Jag kan svara dig.
Hon hade en annan situation i Sverige. Hon hade jobb och nånstans att bo. Så lyxigt hade hon inte i Polen.

Tack men du som har svaret på allt, varför gifte hon sig överhuvudtaget med C och skaffade barn med honom om han nu var det största svinet i Malmö? Ville hon ha en riktig "Bad boy" eller vart låg problemet nånstans?

Jag tror själv att parets problem låg på ett djupare plan för det går nog verkligen inte bara att skylla alla problem som uppstod på C, kvinnor som B har väl också ett eget ansvar för alla de fel och misstag de begår i en relation går i kras?

Man får ibland intrycket att du försvarar henne bara för att hon är kvinna eller finns det något annat skäl bakom din minikampanj i tråden?

Barby har ju iallafall varit så pass ärlig så att han/hon har erkänt sin vänskap med C?
Citera
2022-02-05, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Tack men du som har svaret på allt, varför gifte hon sig överhuvudtaget med C och skaffade barn med honom om han nu var det största svinet i Malmö? Ville hon ha en riktig "Bad boy" eller vart låg problemet nånstans?

Jag tror själv att parets problem låg på ett djupare plan för det går nog verkligen inte bara att skylla alla problem som uppstod på C, kvinnor som B har väl också ett eget ansvar för alla de fel och misstag de begår i en relation går i kras?

Man får ibland intrycket att du försvarar henne bara för att hon är kvinna eller finns det något annat skäl bakom din minikampanj i tråden?

Barby har ju iallafall varit så pass ärlig så att han/hon har erkänt sin vänskap med C?

Var i tråden hittar du att Barby "erkänt sin vänskap med C"?

Som jag kommer ihåg från hens inlägg (i början av tråden) var hen förvånad att C typ "öppnade upp sig". Efter det har jag inte sett att Barby skrivit att hen var någon vän till C.
Kanske hen skrivit det till dig i ett PM och det var inte tanken att det skulle komma till trådens kännedom.
Citera
2022-02-05, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Många berättar mig sina hemligheter. ) Ibland får jag chock Hur lätt folk berättar om hemska saker som hände dem på den första samtal med mig. Kanske dom litar på mig? Kanske lyssnar jag på ett speciellt sätt? Jag vet inte.

Inlägg från 2021-10-27

Detta är ett svar på en fråga till dig i tråden.
Frågan var "Och han berättade detta för dig när ni egentligen inte känner varandra".

Har du tänkt om nu, funderat på varför du inte ställde någon motfråga när C (som du egentligen inte känner) helt oförhappandes snackade så mycket skit om sin äkta hälft? En monolog från C:s sida var det enl dig, så C hade lika gärna kunnat ställt sig mot en vägg och pratat om sina bekymmer. Ingen som ställer besvärande motfrågor...

En man som nu erkänt sig skyldig till att ha orsakat B:s död.

Ps Har gräsis missuppfattat att du hade en vänskap med C? Ds
Senast redigerad av Tufsankatt 2022-02-05 kl. 07:53.
Citera
2022-02-05, 09:36
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Var i tråden hittar du att Barby "erkänt sin vänskap med C"?

Som jag kommer ihåg från hens inlägg (i början av tråden) var hen förvånad att C typ "öppnade upp sig". Efter det har jag inte sett att Barby skrivit att hen var någon vän till C.
Kanske hen skrivit det till dig i ett PM och det var inte tanken att det skulle komma till trådens kännedom.
(FB) Malmö 2021-09-25: Misstänkt människorov, Beata Ratzman hittad avliden 2021-11-20

(FB) Malmö 2021-09-25: Misstänkt människorov, Beata Ratzman hittad avliden 2021-11-20
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in