2022-02-04, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Vad tror du om denna intressanta info? Finns ju inget som emotsäger det.

Om polisen har hans DNA och han begick brott som har anmälts mellan 2012-2014, så borde det kanske komma ut saker? Nu eller så småningom.
Citera
2022-02-04, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Uttryckte jag mig så luddigt att det föreföll som att jag menade det fetade?
Nä, jag bara överförklarade som tillägg. Vissa härinne förstår inte annars
Citera
2022-02-04, 18:45
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Jag tror det var C som höll i trådarna i denna dysfunktionella familj.

Tack men varför tror du istället inte att det var B som höll i många trådar?

Citat:
Videon på fb där han filmar dom i karusellen är nog talande för hela deras situation.

Videon är nog mer talande för din förmåga att misstolka C:s avsikter?

Citat:
Hade han velat lämna, tror jag han hade gjort det på dagen.

Hade hon velat lämna hade hon kunnat göra det på dagen, precis som hon lämnade Piotr och barnen några år tidigare.

C ville dock kanske stanna för sonens skull?

Citat:
Trådskribenter har berättat att C söp och slogs friskt redan innan han träffade B.

Och hennes tidigare liv var inte kantat av märkliga omständigheter? Du kommer kanske ihåg Piotrs berättelse?

En annan trådskribent har dessutom berättat om sina samtal med C. Detta litar du dock inte på av någon anledning?

Citat:
Detta beteende tog han med sig och till slut stod inte B ut och ansökte om skilsmässa.

Hon tog väl också med sig en massa bagage från tiden i Polen som gift? Vad är det förresten som säger att C stod ut med henne? Det finns människor som stannar i ett dött äktenskap för barnens skull. C var kanske en sån person?
Citera
2022-02-04, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011

Hade hon velat lämna hade hon kunnat göra det på dagen, precis som hon lämnade Piotr och barnen några år tidigare.

Och hennes tidigare liv var inte kantat av märkliga omständigheter? Du kommer kanske ihåg Piotrs berättelse?

En annan trådskribent har dessutom berättat om sina samtal med C. Detta litar du dock inte på av någon anledning?

Hon tog väl också med sig en massa bagage från tiden i Polen som gift? Vad är det förresten som säger att C stod ut med henne? Det finns människor som stannar i ett dött äktenskap för barnens skull. C var kanske en sån person?

C var fysiskt starkare än B som du själv påpekat. Och nu när vi vet att han misshandlat och orsakat sin frus död, så hade han förmodligen haft ihjäl henne långt tidigare om hon försökt lämna?

En annan skribent har dessutom berättat att han slagit och våldtagit andra kvinnor innan han träffade B. Tror du han haft ihjäl sin tidigare fru från Polen också?
Citera
2022-02-04, 18:56
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Nej en mer trolig teori går ut på att de kan ha grälat och bråkat om vårdnaden om sonen men sen inträffade en oavsiktlig tragisk olyckshändelse?

Det finns väl inget i nuläget som motsäger denna hypotes?

Om vi för ett ögonblick skulle ta och bena ut din hypotes att hon dog av en tragisk olyckshändelse.

1. Om jag slår dej på käften så är min avsikt att skada dej, det kan du väl hålla med om? Om du då trillar och slår huvudet i en sten eller i en bordskant och dör så säger lagen mord eller dråp eftersom jag borde ha begripit att slaget jag delade ut på dej kan resultera i att du ramlar och faktiskt avlider, alltså mitt ansvar. Är du med så långt.

2. En tragisk olyckshändelse är för mej när en förälder råkar backa över sitt barn på infarten till sitt hus eller när en jägare skjuter mot ett djur och kulan går igenom djuret och råkar träffa en människa så den skadas eller avlider eller när en skridskoåkare går igenom isen och drunknar, det är för mej tragiska olyckshändelser.
Citera
2022-02-04, 18:57
Medlem
Citat:

Vad tror du C hade med sig i bagaget från sitt äktenskao i Polen...en död fru?
Citera
2022-02-04, 18:57
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nä, jag bara överförklarade som tillägg. Vissa härinne förstår inte annars
Jag blev väldigt fundersam eftersom just du påpekade det. Du har annars alltid klart för dig och brukar inte feltolka. (Även om vi gått runt varandra vid något tillfälle.`
Citera
2022-02-04, 19:10
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
C var fysiskt starkare än B som du själv påpekat.

Det är bevis för vad?

Citat:
Och nu när vi vet att han misshandlat och orsakat sin frus död, så hade han förmodligen haft ihjäl henne långt tidigare om hon försökt lämna?

Men det där är ju bara väldigt osunda tankegångar du ger uttryck för, parets relation var säkert kantad av problem i åratal för att urarta på slutet. Vi vet fortfarande dessutom inte hur, var, när och varför kvinnan avled?

Däremot verkar du av någon anledning utesluta en oavsiktlig tragisk olycka när de kanske grälade och bråkade om vårdnaden?

Det stora problemet med människor som dig är att ni vägleds av fördomar som inte alls behöver stämma. Du borde definitivt begrunda varför du är så oerhört trångsynt eller för all del enögd 😎

Citat:
En annan skribent har dessutom berättat att han slagit och våldtagit andra kvinnor innan han träffade B. Tror du han haft ihjäl sin tidigare fru från Polen också?

Vilka oerhört avvikande tankar och fantasier du och den där konstiga skribenten har?😱
Detta säger nog mer om er själva än om C.

Du svarade aldrig heller på min fråga om nu äktenskapet var en sån plåga för B så varför stack hon inte på dagen som hon gjorde med Piotr och ungarna?
Citera
2022-02-04, 19:15
Medlem
Citat:

Du svarade aldrig heller på min fråga om nu äktenskapet var en sån plåga för B så varför stack hon inte på dagen som hon gjorde med Piotr och ungarna?

För att C hotade och misshandlade henne. Hon riskerade att dödas om hon lämnade honom.

Tror du det är sammanträffande att B råkade ut för en tragisk olycka precis efter att hon ansökt om skilsmässa och enskild vårdnad?
Citera
2022-02-04, 19:19
Medlem
[quote=Lawnmoverman2011

Man får intrycket att du inte vill att det lilla barnets ens ska ha någon far?[/QUOTE]

Men varför tror du att det lilla barnet inte vill träffa sin pappa?
Varför berättar lillkillen om att både han och hans mamma utsatts för våldshandlingar av sin egen pappa? Tror du lillkillen ljuger om detta?
Citera
2022-02-04, 19:26
Medlem
Citat:

Det stora problemet med människor som dig är att ni vägleds av fördomar som inte alls behöver stämma. Du borde definitivt begrunda varför du är så oerhört trångsynt eller för all del enögd 😎

Kallar du det fördom att misstänkta en make som sitter häktad på sannolika skäl för mord som dessutom erkänt att han orsakat hennes död?

Det stora problemet med människor som dig är att ni vägrar se verkligheten som den är. Inte ens när verkligheten presenteras form av domar och utredningar.

Du borde begrunda varför du har svårt att acceptera verkligheten eller för den delen skelögd.
Senast redigerad av Heretic77 2022-02-04 kl. 19:34.
Citera
2022-02-04, 20:05
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Nu har sammanfattning av LVU -utredningen, Förvaltningsrättens dom och Kammarrättens fastslagande gett de läsförståelsekunniga mer kött på benen medan tråden fortsätter med samma rundgång-på-repeat som tidigare. Därför tror jag inte att FUP heller kommer att göra någon skillnad.
Att åklagare och även Hr kan ifrågasättas efter en FUP som ger fler frågor än svar, likt fallet med Emilia i Tollarp, är jag fullt medveten om. Men detta fall förefaller vara ett klassiskt skolexempel på våld i nära relation.

Helt rätt!
Men, dom som har en agenda och samtidigt lider av mani kan aldrig ta in fakta.
Aldrig någonsin.
Så det är ingen större ide att diskutera med dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in