2021-10-27, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Nu blev det rörigt! Var hon i Oxie en dag innan försvinnandet?

Nej ! Hon bad honom i torsdags för att han kör henne i fredag.
Citera
2021-10-27, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Nej ! Hon bad honom i torsdags för att han kör henne i fredag.

Ok, något mer du vill berätta?
Citera
2021-10-27, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Han är självklart misstänkt för han är häktad. Omhäktad därför att han är misstänkt.
Dom har alltså på goda grunder häktat honom. Det är det vi vet, det är du som är ute och flyger med helt ovidkommande teorier.
Hör du möjligen till kategorin som tycker att om en kvinna är berusad är det hennes eget fel om hon blir våldtagen och eller slagen? Det låter i a f så
Bara för att han är häktad behöver inte alls betyda att han är åtalad eller skyldig till ett brott.
Då lägger vi ner det här.
Citera
2021-10-27, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadZero99
Och han berättade detta för dig när ni egentligen inte känner varandra?

Många berättar mig sina hemligheter. ) Ibland får jag chock Hur lätt folk berättar om hemska saker som hände dem på den första samtal med mig. Kanske dom litar på mig? Kanske lyssnar jag på ett speciellt sätt? Jag vet inte.
Citera
2021-10-27, 19:35
Medlem
Citat:
Jag faktisk tycker sund om barn. Att dom måste uppleva igen mammas försvinnande. Den älste pojke var ju bara 7 år gammal för 8 år sedan, presis som hans yngste bror är nu. Jag hoppas att deras mamma i liv, läser min inlägg och skäms för att hon utsätt sina barn för såna upplevelse igen.

Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Ja den "försvunna kvinnan" har ju tydligen övergett sina barn i Polen när hon åkte till Sverige 2013.....

Hmm... ni skriver under att Beata lämnat sina barn förut, men vi ser ju att hon INTE gjort det annat än i nödsitsen hon var i då. Dessa barn lever ju i Sverige med sin mamma 🤔 (alltså gjorde det innan försvinnandet). Så hon har inte övergett sina tidigare barn, punkt med den saken!

Citat:
Hej igen!

Det är roligt att läsa vad ni tycker om mig

Jag vill berätta om min teori. Beata bad sin man att köra henne till Oxie en dag innan försvinnanden. Hon var inte rädd att åka med honom. Hon kunde ta med sig den äldste sonen. Varför följde med dom den yngste ? Har någon tänkt om detta?

I bilen började dem bråka framför sonen, som är bara 7 år gammal.

Han gick med henne ut ur bilen. Jag tror att dem slågit varandra. Säkert att hennes blod finns det på hans kläder.

Man blev upprörd och lämnade henne där. Hon var i liv.

Beata hade telefon med sig och kunde ringa vem som helst för hjälp. Om vi ska tro hennes man, Beata har en älskling, en bil och en lägenhet i Polen. Säkert att polisen fick information om detta och ska söka henne i Polen.

Sista information som jag hörde och vill berätta för er : Hon ändrade utseende. Iallafall en person som känner henne väl kunde inte känna henne först. Hon hade med sig den 7 åriga sonen, då förstår den person att det är hon !!!

Den sista information får mig tro att hon förberedde sin flykt i förväg.

PS. Jag är inte ung. Och svenska språket är inte min modersmål. Vissa skulle vara mer toleranta. Tack.

- Att den yngsta sonen var med var såklart mannens beslut!?

- 😂😆😂 ursäkta men kan inte hålla mig från det roliga här! Tror säkert att någon annan går NU med sonen därute om så är fallet, att någon bekant sett det. Måste vara en av soc ordnad vicemamma! 🙂
Citera
2021-10-27, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Bara för att han är häktad behöver inte alls betyda att han är åtalad eller skyldig till ett brott.
Det har jag heller aldrig påstått
Citera
2021-10-27, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Nej. Och den ursprungliga frågan handlade inte om skuld. Utan om misstanke. Han är på sannolika skäl misstänkt. Annars hade han inte omhäktats.
Citera
2021-10-27, 20:09
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Många berättar mig sina hemligheter. ) Ibland får jag chock Hur lätt folk berättar om hemska saker som hände dem på den första samtal med mig. Kanske dom litar på mig? Kanske lyssnar jag på ett speciellt sätt? Jag vet inte.

Är du frisörska?
Citera
2021-10-27, 20:46
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Alltid lika kul när det är finns allvetande experter i kriminologi på Flashback .

Tack, jag gör mitt bästa för att bidra till den här debatten om det aktuella fallet i Malmö 😎

Citat:
Han är omhäktad av en anledning..

Polisen har kanske inte någon annan hypotes och satsar allt på ett kort? Dvs, den häktade maken måste vara den skyldige i deras ögon?

Citat:
Om både gärningsmannaprofilgruppen och sökningar på nya ställen är aktuellt och han ändå blir omhäktad, så tyder det ju på att något av dessa har förstärkt teorin om att han är skyldig.

Eller så har man ingen annan misstänkt i nuläget och vill inte stå tomhänta i media?

Citat:
Vi kan sitta med våra egna teorier fram och tillbaka från båda håll men det är helt uteslutet att han hålls häktad ”bara för att”.

Se ovan.

Citat:
Polisen må ha viss historik med inkompetens men med tanke på alla resurser dom har tagit in, speciellt gärningsmannaprofilgruppen, så tvivlar jag högst att så är fallet.

Det finns tre troliga händelseförlopp här.

Antingen är maken inblandad i hennes försvinnande, hon har begått suicid eller så har hon försvunnit frivilligt. Det behövs nog ingen GMP-grupp för att luska vidare i detta?

Citat:
Nåja, ska bli intressant att se om dom hittar något nästa sök.

Hur länge till kan dom söka utan att hitta något?
Citera
2021-10-27, 20:58
Medlem
Citat:
Det finns tre troliga händelseförlopp här.

Antingen är maken inblandad i hennes försvinnande, hon har begått suicid eller så har hon försvunnit frivilligt. Det behövs nog ingen GMP-grupp för att luska vidare i detta?

Hur länge till kan dom söka utan att hitta något?

Jag tror att gärningsmannagruppen är inkallad främst för att analysera mgm. Det man tittar på först är om han klarat av att utföra dådet själv och vart iså fall han lagt kroppen.

Man kan tycka att dom även bör titta på hur troligt det är för Beata att hålla sig undan frivilligt och vilka möjligheter hon skulle ha till det.

Dom kommer säkert leta efter kroppen så länge dom får in tips eller hon blir hittad.
Citera
2021-10-27, 21:03
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Hmm... ni skriver under att Beata lämnat sina barn förut, men vi ser ju att hon INTE gjort det annat än i nödsitsen hon var i då. Dessa barn lever ju i Sverige med sin mamma 🤔 (alltså gjorde det innan försvinnandet). Så hon har inte övergett sina tidigare barn, punkt med den saken!

Vilken nödsits pratar du om?

Du försöker förminska hennes försvinnande 2013 utan ett ord till vare sig make och barn. Hon försvann och hörde inte av sig på flera veckor.

Maken som var lämnad ensam med 4 barn var nog istället den som befann sig i nöd?

Den "försvunna kvinnan" ansåg dessutom kanske att hon befann sig i en ny "nödsituation" fast i Malmö 8 år senare?

Historien brukar upprepa sig som bekant.
Citera
2021-10-27, 21:13
Medlem
Citat:
Vilken nödsits pratar du om?

Du försöker förminska hennes försvinnande 2013 utan ett ord till vare sig make och barn. Hon försvann och hörde inte av sig på flera veckor.

Maken som var lämnad ensam med 4 barn var nog istället den som befann sig i nöd?

Den "försvunna kvinnan" ansåg dessutom kanske att hon befann sig i en ny "nödsituation" fast i Malmö 8 år senare?

Historien brukar upprepa sig som bekant.

Nödsituation, misshandlande, dödshotande partner. Och ja, samma helvete 8 år senare i Malmö. Fast snäppet värre, tror jag!
Historien kan upprepa sig är bekant för de flesta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in