Citat:
Ursprungligen postat av
MadZero99
Alltid lika kul när det är finns allvetande experter i kriminologi på Flashback .
Tack, jag gör mitt bästa för att bidra till den här debatten om det aktuella fallet i Malmö 😎
Citat:
Ursprungligen postat av
MadZero99
Han är omhäktad av en anledning..
Polisen har kanske inte någon annan hypotes och satsar allt på ett kort? Dvs, den häktade maken måste vara den skyldige i deras ögon?
Citat:
Ursprungligen postat av
MadZero99
Om både gärningsmannaprofilgruppen och sökningar på nya ställen är aktuellt och han ändå blir omhäktad, så tyder det ju på att något av dessa har förstärkt teorin om att han är skyldig.
Eller så har man ingen annan misstänkt i nuläget och vill inte stå tomhänta i media?
Citat:
Ursprungligen postat av
MadZero99
Vi kan sitta med våra egna teorier fram och tillbaka från båda håll men det är helt uteslutet att han hålls häktad ”bara för att”.
Se ovan.
Citat:
Ursprungligen postat av
MadZero99
Polisen må ha viss historik med inkompetens men med tanke på alla resurser dom har tagit in, speciellt gärningsmannaprofilgruppen, så tvivlar jag högst att så är fallet.
Det finns tre troliga händelseförlopp här.
Antingen är maken inblandad i hennes försvinnande, hon har begått suicid eller så har hon försvunnit frivilligt. Det behövs nog ingen GMP-grupp för att luska vidare i detta?
Citat:
Ursprungligen postat av
MadZero99
Nåja, ska bli intressant att se om dom hittar något nästa sök.
Hur länge till kan dom söka utan att hitta något?