2022-02-03, 17:59
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Många barn känner dessutom en stor lojalitet mot exempelvis sin mor trots att de vet att hon handlar fel från tid till annan.

Hur många söner i den åldern vågar säga emot sin mor som kanske har ett rätt vilt temperament?

Om alkohol dessutom var inblandat så kanske barnen helt enkelt inte vågade opponera sig?
Detta kan du ha rätt i - på hemmaplan, men mamma sitter inte med vid utredningssamtalen med soc. Dessutom tror jag att dina två sista stycken framför att gäller förhållandet mellan son och far.
Citera
2022-02-03, 18:15
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Det är ingen orimlig teori att B kan ha besökt C i dennes bostad lite senare på kvällen för att prata ut och dricka alkohol? Hon skulle väl först träffa någon väninna efter att ha träffat maken vid Oxie?

Om detta hypotetiska scenario ägde rum så kan ett bråk väl ha utbrytit där som slutade med att hon av misstag råkade avlida under handgemäng?

C drabbades sen av panik och försökte städa upp situationen så gott det gick?

Vi ska nog inte krångla till det hela allt för mycket, ofta finns det en enkel förklaring till människors frånfälle.

Ändå är det bland annat det du klipper bort ur mitt inlägg:

Citat:
Lika mycket som du utesluter mord.

I teoretiserandet är du nu på att båda var fulla vid dödstillfället, men du vill inte att C ska ha kört rattfull med sonen i bilen så du har krånglat in dig i att han var nykter när hon försvann i Oxie och att hon gick därifrån tillbaka till lägenheten för mer bråk. Är det då du får det till att båda är fulla? Sedan kopierar du scenariot från "chauffören" som i dina ögon är oskyldig för att han inte kunde dömas pga. att dödsorsaken inte kunde fastställas eftersom huvudet saknades. Konstigt nog blir C sedan så chockad enligt dig att han lyckas gömma henne men glömmer i två månader vad som hänt.

Med så invecklade bortförklaringar och naiva synsätt är allt möjligt.

Utredningen runt barnen visar att C kunde vara våldsam så den enkla versionen är, som jag svarat dig bra många gånger, sannolikt att han den här gången var tillräckligt våldsam för att hon inte skulle överleva.

I ditt invecklade hypotetiska scenario är det förstås bara en tillfällighet att Bs telefon aldrig mer positioneras på någon annan plats än där hon sist sågs i livet med C, och att det inte tycks finnas ett enda vittne som sett henne gå tillbaka till lägenheten.
Senast redigerad av SmurfStorm 2022-02-03 kl. 18:19.
Citera
2022-02-03, 18:26
Medlem
Citat:
Vet du hur mycket hon drack? Kan hon inte ha tappat kontrollen ibland?

Vänta lite nu, hur vet vi att inte även hon prickade in de två sista punkterna? Barnen var väl knappast närvarande varje gång de vuxna drack? Vem har C hotat förresten?

Var exakt står detta? Borde inte du avvakta FUP förresten? Du vet nog helt enkelt för lite just nu om omständigheterna kring parets destruktiva relation. Ok?

Nej, varför skulle han det? Han köpte istället ett Playstation men det hamnade tyvärr under kranen.

Hon drack tillräckligt mycket för att barnen skulle notera det. Allt står i domen från kammarätten. Jag kommer inte skedmata dig med information som postats och laddats upp flera gånger.

Du kan väl iaf läsa domen och svara på frågan om du tror C hotade och misshandlade barnen och C?
Citera
2022-02-03, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barby

Jag kan berätta vad han sa om situationen hemma. Han sa till mig samma sak som i socialen. Hermodsdal är ett mycket farligt område. Där skjuter kriminella gäng på varandra. Det är farligt för vuxna att gå där på dagarna. Och Beata höll sina barn, inklusive sin 7-årige son, ute till 21:00. C visade mig en video på hur han förde sin son till huset i mörkret, och barnets mamma öppnade inte dörren och tvingade sin son att stå bakom glasdörren och vänta. Själv gick hon in i källaren med en kvinna. Jag såg videon med mina egna ögon.

Har du någonsin funderat över vem denna kvinna var och varför de gick ner i källaren?
Låt mig påminna dig om att B är död, förmodligen mördad av C. Och att hon hade ansökt om kontaktförbud etc. Kvinnan du såg på filmen kanske hade med detta att göra? Kvinnan kanske var från socialtjänsten/polisen/någon kvinnojour. Och var kanske där för att skydda B från C. Vi vet inte. Att de gick ner i källaren kan ju ha varit för att kunna ta sig ut via en bakväg. För som sagt: vi vet att B är död, förmodligen mördad av C. Hennes skyddsbehov kan ha varit stort. Och vi vet ju inte vad som hände efter filmsnutten du såg. Kanske släpptes sonen och C in efter att B var i trygghet. Kanske var tanken att även föra barnen dit man hade tänkt att föra B, eftersom de givetvis även hade ett skyddsbehov. Vi vet inte vad som hände efter den filmsnutt du såg. Vi vet inte ens vad som utspelade sig på filmsnutten.
Citera
2022-02-03, 18:36
Medlem
Citat:
Vet du hur mycket hon drack? Kan hon inte ha tappat kontrollen ibland?

Vänta lite nu, hur vet vi att inte även hon prickade in de två sista punkterna? Barnen var väl knappast närvarande varje gång de vuxna drack? Vem har C hotat förresten?

Var exakt står detta? Borde inte du avvakta FUP förresten? Du vet nog helt enkelt för lite just nu om omständigheterna kring parets destruktiva relation. Ok?

Nej, varför skulle han det? Han köpte istället ett Playstation men det hamnade tyvärr under kranen.

Beata hanterar alkohol bättre än vad Cezary gör. Cezary kan dricka mer men min man som faktiskt varit med han och drack säger att han dricker för mycket och blir lätt irriterad och känslosam. Detta var då 3 år sedan men tror inte så ändrar drastiskt.

Tror inte på playstation historian. Vart fick han pengarna från om hans företag var konkurs?

Deras gemensamma är också alldeles för ung för ett playstation.
Citera
2022-02-03, 22:39
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Jag tycker Barby ger någorlunda realistiskt bild av läget jämfört med alla andra som tycker att allting varit pappans fel.
Så är det sällan fallet. Om det har funnits konflikter då är vanligast att båda två är skyldiga lika mycket och inte kunde uppföra sig som vuxna människor.
Om Barby kunde gräva ner sin yxa och vara en aning neutral då skulle vi fått det bästa bilden av läget.
...och där rymde den sista hästen!
Du menar alltså att B får skylla sig själv för att C slog henne gul och blå. Tycker du inte det var vuxet av henne att begära skillsmässa då, som ett sätt att slippa konflikterna?
Citera
2022-02-03, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Jag tycker Barby ger någorlunda realistiskt bild av läget jämfört med alla andra som tycker att allting varit pappans fel.
Så är det sällan fallet. Om det har funnits konflikter då är vanligast att båda två är skyldiga lika mycket och inte kunde uppföra sig som vuxna människor.
Om Barby kunde gräva ner sin yxa och vara en aning neutral då skulle vi fått det bästa bilden av läget.
Tveksamt. Barby ansåg det sannolikt att en lskare styckat kroppen och slängt ut delarna runtomkring i Bökeberg.

Krångla inte till det. C var våldsam. Han slog mamma, vilket sönerna vittnat om. Ingen har sett B slå C även om också hon drack alkohol. Vissa har helt enkelt inte våld i sig. Andra har det. Och tar lätt till nävarna. I det här fallet vet jag hur jag gissar. Och FU bekräftar det troligtvis.
Citera
2022-02-04, 00:24
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agnieszkaa
Be*t* hanterar alkohol bättre än vad Cez*r* gör. Cez*r* kan dricka mer men min man som faktiskt varit med han och drack säger att han dricker för mycket och blir lätt irriterad och känslosam. Detta var då 3 år sedan men tror inte så ändrar drastiskt.

Men varför ska vi lita på dig och dina berättelser? Du känns rätt partisk här och nu hade du och din man dessutom inte umgåtts med paret ( enligt dig själv) på hela 3 år. Mycket hinner hända under denna tidsperiod, man kan dessutom fråga sig HUR mycket du och din man brukade dricka med B och C? Var deras barn också med när ni drack?

Citat:
Tror inte på playstation historian. Vart fick han pengarna från om hans företag var konkurs?

Haha bra försök att försöka förminska Barbys trovärdighet men platt fall tyvärr, hantverkare är dessutom sällan black, C har säkert haft extraknäck med pengarna rakt ner i fickan. Konsollen var antagligen en Ps4 och en sån begagnad med spel går att hitta för 1500 kr, det är ingen jättesumma så sluta att överdriva.

Citat:
Deras gemensamma är också alldeles för ung för ett playstation.

Knappast, barn spelar barnspel på Playstation. Det märks att du tillhör en äldre generation som inte har koll.
Sonen är dessutom 7 år gammal, många i den åldern spelar tv-spel.

Det finns alltså i nuläget ingen anledning att diskvalificera Barbys uppgifter i tråden, vi får dock avvakta FUP och se vad som hänt.
Citera
2022-02-04, 00:47
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Hon drack tillräckligt mycket för att barnen skulle notera det.

Vad menas med tillräckligt mycket?

Citat:
Allt står i domen från kammarätten.

Jag har läst den, många frågetecken kvarstår.

Citat:
Du kan väl iaf läsa domen och svara på frågan om du tror C hotade och misshandlade barnen och C?

Jag tror (en teori) att man har hittills bara skrapat på ytan om vad som hände mellan B och C i deras helt uppenbart destruktiva relation?

Det går i nuläget nog inte att utesluta att båda parter kan ha pucklat på varandra?

Får man fråga varför du är så enögd och inte så lite partisk när du betraktar det aktuella fallet?
Citera
2022-02-04, 01:43
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Får man fråga varför du är så enögd och inte så lite partisk när du betraktar det aktuella fallet?
Oerhört förbryllande att du ställer den frågan till Heretic77, och inte till dig själv?

Efter snart 1.200 (i stort sett) likalydande inlägg blir jag fundersam över om det öht kan finnas någon fb-are som inte skulle ha förstått det du säger dig anse i alla dessa inlägg betr din teori/agenda.

Cezary har berövat Beata livet, vilket inte kan ursäktas på något vis (varken juridiskt, moraliskt el. etiskt) oavsett hur deras relation har varit ur ett faktamässigt och objektivt perspektiv.

Du har ju skrivit inlägg på fb (som hänvisats tilll i den här tråden) där du anser att kvinnor ältar en massa. Vi är många som känner till minst en extremt ältande man på nätet!
Citera
2022-02-04, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
R@tzm@n, Cez@ry R@f@l borde finnas i polisens register för sexualbrott ngn-stans mellan 2010-2014. De har hans DNA. Han är ett svin. Söver med Rohypnol innan han begår sina handlingar.

När nya polishuset byggdes eller strax före det när parkeringsplatsen grävdes ut alt när grunden lades arbetade han där. Han bodde på Augustenborg inhyrd i en mindre lägenhet med en massa andra polacker. Han gick på på puben Harem på Augustenborgstorget.

Särskilt kännetecken:
R@tzm@n, Cez@ry R@f@l har ett extremt ärr över hela handflatan i vänster hand.

Varför inte ta en repris på denna skribents uppgifter? De känns minst lika informativa och trovärdiga som andra skribenters inlägg. Läs även detta isf:
(FB) Malmö 2021-09-25: Misstänkt människorov, Beata Ratzman hittad avliden 2021-11-20
Citera
2022-02-04, 02:13
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Oerhört förbryllande att du ställer den frågan till Heretic77, och inte till dig själv?

Jag är i grund och botten rätt opartisk när det gäller det aktuella fallet i Malmö. Jag trodde redan på ett tidigt stadium att båda parter har slagit och behandlat varandra illa och i nuläget pekar väl en del åt detta håll? Varför tror du att jag tagit ställning?

Citat:
Efter snart 1.200 (i stort sett) likalydande inlägg blir jag fundersam över om det öht kan finnas någon fb-are som inte skulle ha förstått det du säger dig anse i alla dessa inlägg betr din teori/agenda.

Du har i vanlig ordning missförstått mina inlägg, C har med stor sannolikhet slagit B men det går samtidigt inte heller att utesluta att även hon kan ha använt sig av våld om vi ska lita på Barby och dennes intressanta information?

Citat:
Cez*r* har berövat Be*t* livet, vilket inte kan ursäktas på något vis (varken juridiskt, moraliskt el. etiskt) oavsett hur deras relation har varit ur ett faktamässigt och objektivt perspektiv.

Tack men i nuläget så finns det väl en hel del som verkar peka på en tragisk olyckshändelse i samband med gräl och bråk, kanske i berusat till stånd hos båda parter? Får man fråga varför du är motståndare till denna hypotes? Berövat låter dock missvisande, vad sägs istället om orsakat som C faktiskt medgett?

Citat:
Du har ju skrivit inlägg på fb (som hänvisats tilll i den här tråden) där du anser att kvinnor ältar en massa. Vi är många som känner till minst en extremt ältande man på nätet!

FB är ett diskussionsforum, jag kanske postar många inlägg men det är en följd av min stora arbetskapacitet och ingen normal individ kan väl ha något emot människor som vill hålla debatten levande?

Men vad gäller det aktuella fallet så är det rätt uppenbart att vi hittills inte ens fått veta en bråkdel av alla ingredienser vad gäller parets destruktiva relation. Kanske kommer även du till slut att inta en mer neutral hållning vad det aktuella fallet i Malmö?

En fråga nu: Tror du att C kan frias från mordmisstankarna och istället enbart dömas för brott mot griftefriden?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2022-02-04 kl. 02:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in