2022-02-04, 06:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Ja AH var (enligt SE) framme före SE men hon har alibi. SE var dock en aning blygsam här, han var framme innan skotten.

Du gissar med utgångspunkt från att du inte läst på alls.

Stig kom fram för sent. Han var kvar. Han hade inget vapen, inget motiv, och han kämpade som ett djur för att överdriva sin roll.
Citera
2022-02-04, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IamNotChevyChase
Om man stämplar ut från sitt arbete, säger adjö till kollegor och sen skjuter någon, i affekt, inför vittnen ca 2 min senare;

Känner man sig helrökt, halvrökt eller inte rökt alls? Hem och fortsätta sitt liv på vanligt sätt?

Helrökt är med största sannolikhet svaret och SE klarar helt enkelt inte av att vara passiv; han måste agera pga sin gärning i affekt.

Ja, det han gör med bekräftelsen av sin syn av LJ är en risk men den stämmer i plats och tid och gör det s a s på ett sätt ”sant”. Han är beredd att ta denna risk; Han har redan gått tillbaka till arbetsplatsen och han måste ner på MP alldeles strax efter skotten. Dvs han måste vara där när det precis har hänt; det är så han kan få ihop att de har blandat ihop honom med GM.

Han har inget att förlora; gör han inget så räknar han med att polisen snart knackar på dörren; bättre att röra om i grytan; föregå. Väck tvivel.

Det blir larvigare och larvigare.

Skandiamannen kom ut för sent för att höra mer än andra skottet.

Han hade inget vapen. Ingen påstår det. Trots fyra års utredning. Och en usel bok av dålig journalist.

Skandiamannen hade inget motiv.

Skandiamannen var en glad lax, sjöng gärna en trudelutt, både före och efter mordet.

Om man ska fantisera som du så måste man bortse från alla kända fakta. Det är beyond larvigt, det är KP-nivå.
Citera
2022-02-04, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag förstår inte varför det skulle vara en tokig gissning. Om du lyssnar på rättegångarna så ifrågasätter ju CP:s försvarsadvokater SE ganska hårt. Dels alltså i de två fallen jag tog upp i inlägget du svarade på nu, men också i det här fallet med att SE skulle ha sett någon i gränden:
https://www.youtube.com/watch?v=e6MiEBUIXyM&t=668s

Om du tycker att du har sett någon bättre och mer rimlig förklaring till att Arne Liljeros kallade SE som vittne, då kan du kanske ge en källhänvisning. Eller annars kanske gärna berätta mer om hur du själv tänker kring det här.

Menar du på allvar att du tror att en statsministermördares advokat misstänker en annan man för mordet och hans listiga åtgärd för att fria sin klient är att kalla denne man som försvarsvittne?

Kan det bli snurrigare?

Speciellt i ett läge då propagandan nått orkanstyrka och hela landet gått på CP-bluffen. Inte bara 19 procent av folket.

Du överträffar dikten, man. Till och med Netflix.
Citera
2022-02-04, 07:24
Medlem
quggels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Tycker det är tydligt att SE tassar på tå runt den heta gröten. CP var då, 1992, fortfarande kraftfull.

Stötte på karln 10 år senare och han hade då samma aura som en ringvålnad i Fylke.

Kan förstå att SE gick försiktigt fram med orden.

Precis, jag mötte också CP på en trottoar (runt 1999/2000) och j*vlar i mig, blicken, det var maximal ondska och hat i den, förmodligen för att han såg att jag kände igen honom. Man var tvungen att gå försiktigt fram, så självklart var SE försiktig med vad han sa.
Citera
2022-02-04, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Saga eller ej så är det nog så långt det går att komma med detta. Inget annat spår har någon bäring.

Inget annat? Skulle säga att Christer A.s revolver ensamt bär upp hela SE-spåret.
Här har du som sagt bara sagor och fula försök att trolla bort uppgifter.
Citera
2022-02-04, 07:34
Medlem
Citat:
Min gissning är att CP:s försvarare Arne Liljeros kallade SE som vittne just för att lyfta fram honom lite som alternativ gärningsman. Liljeros anade nog att det i själva verket var SE som hade skjutit Palme, men på den tiden hade väl Liljeros riskerat att bli betraktad som foliehatt (eller oetisk) om han hade varit tydligare med misstankar mot SE.

Citat:
Ursprungligen postat av RolleAndersson
Menar du på allvar att du tror att en statsministermördares advokat misstänker en annan man för mordet och hans listiga åtgärd för att fria sin klient är att kalla denne man som försvarsvittne?

Kan det bli snurrigare?

Speciellt i ett läge då propagandan nått orkanstyrka och hela landet gått på CP-bluffen. Inte bara 19 procent av folket.

Du överträffar dikten, man. Till och med Netflix.

Apropå att bli betraktad som foliehatt! Fredag!
Citera
2022-02-04, 07:37
Medlem
quggels avatar
Citat:
Ja, SE sade ju faktiskt (se sid 11) i den här sista intervjun han gav 1992, att det är besynnerligt att man inte intresserade sig för mannen med den blå täckjackan:
https://magasinetfilter.se/wp-content/uploads/2018/05/Intervju-i-Skydd-Säkerhet-nr-5-1992.pdf

Tror du att SE kan ha varit inne på att grändmannen med den blå täckjackan var CP?

Ja. Samma blå täckjacka som eldades upp... Ööhhh råkade bli "bränd i torktumlaren" av mannen som tagit samma flyktväg vid ett annat mord han begått i offrets närhet och sannolikt också med en hand. Mannen som för övrigt erkänt för flera olika personer, hade motiv och hade samma rörelsemönster som LL beskriver.
Citera
2022-02-04, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlitos
Inget annat? Skulle säga att Christer A.s revolver ensamt bär upp hela SE-spåret.
Här har du som sagt bara sagor och fula försök att trolla bort uppgifter.

Jag håller också CA som en möjlig gärningsman men faktum är att det precis som hos alla andra spår blir spekulationer. Ja, då inkluderar jag SE.
Citera
2022-02-04, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quggel
Ja. Samma blå täckjacka som eldades upp... Ööhhh råkade bli "bränd i torktumlaren" av mannen som tagit samma flyktväg vid ett annat mord han begått i offrets närhet och sannolikt också med en hand. Mannen som för övrigt erkänt för flera olika personer, hade motiv och hade samma rörelsemönster som LL beskriver.

I den här artikeln är SE bara några meter från händelsen och först framme vid paret Palme. Fast han har inte sett någonting av den springande mördaren. För mig går det inte ihop och är en medveten lögn, inte minnesfel.
Citera
2022-02-04, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RolleAndersson
Du gissar med utgångspunkt från att du inte läst på alls.

Stig kom fram för sent. Han var kvar. Han hade inget vapen, inget motiv, och han kämpade som ett djur för att överdriva sin roll.

Kan vara så men varför inte slå till med att säga att han sett mördaren? Det måste ju vara den ultimata biljetten för att vara intressant?
Citera
2022-02-04, 08:07
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ja, var kan man läsa underlaget till den här påstådda bedömningen att pipan skulle ha haft någon viss längd? Varifrån kommer den idén?
Jag tror idén om den långa pipan kommer från Delsborn.

https://magasinetfilter.se/wp-content/uploads/2018/05/VITTNESFÖRHÖR-Anders-Delsborn.pdf

" … ovanligt lång pipa".

Men i Hovrätten backade han, han menade att det var eldsflamman som var 30 cm lång.

https://www.youtube.com/watch?v=DNNfDEbtyNY&t=270s

Han sa också att han inte kan något vapen, alltså inte lika familjär med revolvrar som till exempel SE som i en intervju sa att han "personligen skulle använt ett smidigare vapen". Kanske en insikt han kom till när spädgrisen "skvalpade" runt i den tunna rockens (eller trekvartslånga jackans) ficka under lufsandet runt kvarteren.
Senast redigerad av MrBarnaby 2022-02-04 kl. 08:30.
Citera
2022-02-04, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Ni har ju inte kommit med nån teori som håller. Det finns bättre förklaringsmodeller där SE är GM.

Ok, så du utesluter alltså inte SE som GM?

Och förväxlingsteorin kallade du löjeväckande.

Så; Om SE är GM; vad menar du då är syftet med att SE gör som han gör?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in