Citat:
Ursprungligen postat av
IamNotChevyChase
Det är säkert en massa saker som SE borde ha gjort eller inte gjort.. att det är riskfyllt, udda och ovanligt att skylta sig i media som GM må vara sant; men kanske anade även SE detta? Har t o m för mig att han var utbildad i media…
Men, du menar alltså att vi kan avskriva SE pga detta? I mina ögon; lite för lätt sätt att avskriva på.
Där och då, natten och dagen efter så är jag övertygad om att SE känner sig så rökt det bara går. Förr eller senare kommer någon räkna ut; myror i brallorna.. måste göra nåt..
Ut i media; ingen GM går ut i media ;-) ner på MP; och detta till strax efter skotten. Hur? Synen av LJ där och då stämmer; jag var där efter skotten.
Passivt stående vittne kan han inte heller vara… för som GM var han i rörelse.
Nej jag säger att det är en sak som gör att det inte går ihop med SE som mördare. En av många.
Ut i media kan han ju gå, men inte på bild. För som du säger måste det känts pressat, och den stora risken måste ändå vara att någon ska känna igen honom. Peka ut honom.
Varför kan han inte va passivt vittne för att han var GM i rörelse? Är det den vanliga idiotiska teorin om att han ska försvara sig med "Ja han såg mig, men några minuter efter mordet. Inte som mördare". Förväxlingsteorin är löjeväckande.