Citat:
Ursprungligen postat av
MrBarnaby
Det inte bara "påstås" att han ljög om utstämplingstiden, det är bevisat att han ljög. Frågan är varför? Det är inte alls ovanligt att brottslingar ljuger både vid förhör och rättegångar, som SE gjorde. Att ljuga som vittne vid rättegång är straffbart, tror jag, men det brottet är preskriberat gissar jag och så är han ju som bekant död, dessutom.
Ja det borde absolut kunnat funka, speciellt om han inte kommit tillbaka då på kvällen. Men nu kom han ju tillbaka och snacket borde rimligen gått på Skandia om hur bra signalementet stämde in på honom ("hemskt mycket" som SE själv sa) i kombination med att han lämnade bygget ungefär vid tidpunkten för mordet.
Han gjorde det bästa möjliga av den prekära situationen och det funkade ju. Än idag lär det finnas folk som tror att SE bara var ett "konstigt" uppmärksamhetstörstande vittne. Ungefär som HH tyckte 1986. Den bilden har verkligen satt sig så av med den öronlappsförsedda kepsen för SE.
Är det inte så att lite drygt 80 procent av svenskarna ser lite längre än den götlaborgska näsan räcker?
Att Skandiamannen skulle stått och småpratat i receptionen, sen gått ut på Sveavägen (visserligen alldeles för sent enligt stämpeluret) och klippt Palme och skjutit på frun (utan känt vapen eller tänkbart motiv) och därefter tagit en löprunda för att återvända till brottsplatsen…?
Det är det ärligt talat väldigt få som tror.
Hur han än jonglerar med tiden som ett av Crilles försvarsvittnen.
Beundrar er som lägger det pusslet år efter år.
Eller beundrar, jag är nog mest fascinerad. Ni är som regredierade barn med en snuttefilt. Fakta? Fuck it!