2022-02-04, 01:00
Medlem
Anonymfs avatar
Fan. Nu fick jag en stor lust att ta med barnen på en lång flygresa. Mest av anledningen att TS verkar vara den största paragrafryttare nånsin. Folk som slänger sig med ordet ”olämplig” brukar ofta klä sig som om dom jobbar på Clas Ohlson, föredrar gröna äpplen och Ramlösa.
Citera
2022-02-04, 01:18
Avslutad
Jag tycker det är härligt.
Man har sparat pengar ett helt år och sen tar man ledigt och åker på en underbar semester.

Börjar på tåget med skrikande 5 åringar.
Sen flyger man i 10+ timmar och på flyget är det ett barn som gråter/skriker konstant.

Man kommer till hotellet, grannen är en trebarnsfamilj alla slår i dörrarna och skriker kl 0600 på morgonen.

Man går ut till poolen för att svalka sig lite. Ett barn har diaree och skiter i poolen.

Mm det är härligt, väl värt pengarna.

Summering: folk med barn borde stanna hemma
Citera
2022-02-04, 01:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cocacolacowboys
Jag är mer inne på att visa hänsyn till mina medmänniskor. Att ta med en nyfödd på en långresa är inte att visa hänsyn, tycker jag. Att ta med små skrikande barn på begravningar skulle jag inte heller göra… ja, det finns nog oändligt med situationer där det inte är passande.

Skulle vilja jämföra det med någon som spelar trashmetal på högsta volym på bussen.
Det gör man bara inte.

Och barn låter ännu värre
Citera
2022-02-04, 01:29
Medlem
Straminskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasquit

Face the facts, ibland måste man ta med sig barn på flyget.

När då?
Faktum är att dom allra flesta människor i världen aldrig tagit med sig barn på flyget.

Så det är alltså du som är undantaget som hävdar att det är ett faktum att man måste.
Citera
2022-02-04, 01:39
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Herregud en hel skolklass på museum! Borde de inte varit fastkedjade i sänggaveln där hemma?

Numer kan man ju få maten hemskjutsad så det är väl också något att reflektera över.
Egentligen ja, men de verkade sköta sig så de behövde inte åka i flismaskinen och vid det här laget borde de vara vuxna
Citera
2022-02-04, 02:00
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Man har sparat pengar ett helt år och sen tar man ledigt och åker på en underbar semester.

Sen flyger man i 10+ timmar och på flyget är det ett barn som gråter/skriker konstant.

Man kommer till hotellet, grannen är en trebarnsfamilj alla slår i dörrarna och skriker kl 0600 på morgonen.

Man går ut till poolen för att svalka sig lite. Ett barn har diaree och skiter i poolen.

Folk som har svårt för barn eller andra människor borde kanske fundera på att inte söka sig till ställen där sådana finns?
Citera
2022-02-04, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straminsky
Alternativ 4 - man stannar hemma och ger spädbarn/småbarn den lugna trygga miljö som dom behöver som allra mest i den känsliga ålder som dom befinner sig i snarare än att utsätta dom för onödiga risker och lidande bara för att man värderar drinkar och solsken högre än sina barns hälsa och välmående.

Håller med om resandet inte är av större nödvändighet för spädbarnet/småbarnets skull eller liknande som är av vikt.
Citera
2022-02-04, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejahejda
Håller med om resandet inte är av större nödvändighet för spädbarnet/småbarnets skull eller liknande som är av vikt.

Ska vi förbjuda barnvagnar också då eller? Tror ni barnen utvecklar mentala problem av att ligga i dem?
Citera
2022-02-04, 03:00
Medlem
Citat:
Ska vi förbjuda barnvagnar också då eller? Tror ni barnen utvecklar mentala problem av att ligga i dem?

Idiotiskt jämförelse
Citera
2022-02-04, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejahejda
Idiotiskt jämförelse

Varför? Barnet är ju inte hemma i tryggheten när föräldrarna är ute och kör med dem.

I andra länder får ju barnen följa med mamma vart hon än går på ryggen.
Citera
2022-02-04, 03:05
Medlem
Citat:
Varför? Barnet är ju inte hemma i tryggheten när föräldrarna är ute och kör med dem.

För att små bebisar inte kan tryckutjämna tex.
För att deras kroppar och hjärna är påtagligt mer känsliga.

Fortsätt jämför med idioti dravel.
Citera
2022-02-04, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla

Summeringen är att resande är överskattat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in