2022-02-03, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Jag har rest relativt mycket med flyg genom åren och varje gång bävar jag för vilka passagerare jag skall få runt omkring mig i kabinen. Att flyga med vanligt flyg och släpa med sig småbarn är inget annat än ett tecken på egoism och nonchalans mot sina medmänniskor. Hur många gånger har man inte tvingats lyssna på gapande ungar i timmar eller haft nån snorunge som sparkar en i ryggen genom halva resan. Jag har provat att säga till föräldrarna några ggr men insett att det är verkningslöst. Har man inte förstånd att hålla ungarna borta från planen har man inte heller förmågan att förstå de olägenheter de ställer till med för andra.

Ser att några i tråden tycker att man skall stå ut med situationen och betala dyrare för att slippa ungar på planet. Det borde ju vara precis tvärt om. Skall man ha med sig småungar skall man hänvisas till speciella flighter till dubbla priser.

Håller med, småbarnfamiljstillägg eller egna flyg till dem.
Citera
2022-02-03, 08:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Jag har rest relativt mycket med flyg genom åren och varje gång bävar jag för vilka passagerare jag skall få runt omkring mig i kabinen. Att flyga med vanligt flyg och släpa med sig småbarn är inget annat än ett tecken på egoism och nonchalans mot sina medmänniskor. Hur många gånger har man inte tvingats lyssna på gapande ungar i timmar eller haft nån snorunge som sparkar en i ryggen genom halva resan. Jag har provat att säga till föräldrarna några ggr men insett att det är verkningslöst. Har man inte förstånd att hålla ungarna borta från planen har man inte heller förmågan att förstå de olägenheter de ställer till med för andra.

Ser att några i tråden tycker att man skall stå ut med situationen och betala dyrare för att slippa ungar på planet. Det borde ju vara precis tvärt om. Skall man ha med sig småungar skall man hänvisas till speciella flighter till dubbla priser.

Den enda egoisten här är du. Självklart skriker ungar ibland. Det spelar väl ingen roll om de sitter i en bil, buss eller i ett tåg?!

Om du är känslig och vill att alla ska anpassa sig efter dig så borde du hålla dig hemma, för reser man med offentliga transporter så miste man räkna med lite ljud.

Sen vill du att andra ska betala mer för att du har problem med ljud i offentliga transporter?! Hur fan tror du flygindustrin fungerar egentligen? Det är inget jävla spa för sånna som du.

Chartra ett privatjet nästa gång din jävla egoist!
Citera
2022-02-03, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simora
Använd brusreducerande hörlurar. Det vill man ju ha ändå, med tanke på hur själva planet låter - ett oändligt mycket större problem än skrikande barn.

Angående barnens väl och ve så tar de obetydlig skada av längre flygresor någon gång om året, och det vägs upp av att barnen har jätteroligt när man kommer fram till sol- och badsemestern. Dessutom är de flesta barn faktiskt ganska anpassningsbara och skriker inte för full hals i nio timmar, som många här verkar tro.

Jo det gör de. När en unge slutar skrika tar nästa över.
Citera
2022-02-03, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Den enda egoisten här är du. Självklart skriker ungar ibland. Det spelar väl ingen roll om de sitter i en bil, buss eller i ett tåg?!

Om du är känslig och vill att alla ska anpassa sig efter dig så borde du hålla dig hemma, för reser man med offentliga transporter så miste man räkna med lite ljud.

Sen vill du att andra ska betala mer för att du har problem med ljud i offentliga transporter?! Hur fan tror du flygindustrin fungerar egentligen? Det är inget jävla spa för sånna som du.

Chartra ett privatjet nästa gång din jävla egoist!

Du jämför flyg med andra färdmedel som bil och buss. När det gäller bil så behöver man aldrig dela fordon med snorungar om man inte vill. Likaså buss eller tåg. Här kan man byta till annan buss eller annan kupe. Det är lite värre att kliva av ett flygplan under färd. Fö skulle de flesta barn må bäst av att få vara hemma och slippa flygresor. Det skulle dom kunna göra om dom inte hade just egoistiska föräldrar som ser till sin egen solbränna i st för barnens bästa.

Visst finns det vissa undantag då det kan vara ok att ha med sig småbarn t.ex. vid flytt till annat land pga arbete. Men absolut inte i samband med solsemester.
Citera
2022-02-03, 08:59
Medlem
Facades avatar
Flyga är skittråkigt.
Inte en chans att jag skulle utsätta min snart 3 åring för ett långflyg.
Upp till ca 3-4 timmars flygning hade gått utan problem och inget han hade lidit av.
Men ett långflyg på 8 timmar är rena själsdöden för de flesta inklusive mig, inte en chans.
Spädbarn hade nog gått för de sover bara hela tiden men tråkigt med allt skrikande…

Sedan att åka utomlands på semester är överskattat.
Bilsemester i Sverige/Europa är det som gäller.
Citera
2022-02-03, 09:10
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straminsky
Jodå men från en ålder där dom kan uppskatta det och inte är lika påverkbara av det negativa med långa resor.

Det finns en anledning till att man inte har en 1-åring på axeln när Iron Maiden spelar på Ullevi.
1. Iron Maiden för en ettåring är inte nödvändigt för varken ettåringen eller föräldern, det är ett nöje,
2. Iron Maiden för en ettåring kan ge permanenta hörselskador om man inte
3. har på barnet ett adekvat hörselskydd.

Jag har haft barn på endagarsfestival. Gick hur bra som helst.
Citera
2022-02-03, 09:15
Medlem
cacas avatar
Vansinne flyga när barnen är för små, fast klart är väl gratis om de under viss ålder och man har dem i samma stol som man själv sitter i och sen vilka bilder man kan lägga upp på facebook och instagram om den perfekta familjen på den perfekta semestern. Barnet däremot har noll ut av semestern som den i framtiden inte kommer ha ett minne av.

Samma med fläskfetton som förväntar sig pga deras kroppshydda att personen på platsen bredvid ska sitta i 45 graders vinkel för deras diabetiker kroppar ska ut och resa och unna sig lite mer fettbildande och gott på resmålet. Dessa finns det dock bot mot då man bara sätter sig bredaxlat på sin plats och inte viker en cm, då tvingas de sätta sig roterat och i vinkel vilket gör deras resa till en mardröm. Har vart med om en ggr då t.o.m. flygvärdinnan kom till fettot och informera om den kunde sätta sig där då det var ledigt.
Små skrikande barn går fan inte göra mycket åt, även blöjbarn å skitlukt i halva planet svårt göra något åt.

Bolagen däremot kan göra något åt detta, längs bak eller längs fram i plan reserverat för barnfamiljer, givetvis med uppsatt vägg mot övriga resande.
Fetton ja de får boka dubbla platser så är en hel del av irritation under flyg borta.

Saknar inte det resande man hade för arbete under många år kan jag säga.
Citera
2022-02-03, 09:25
Medlem
Så länge man gör ett ärligt försök att underhålla barnen så står jag ut med det.
Citera
2022-02-03, 09:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Sitta still nån timme......de flesta flygresor är längre än så.

1 timme eller 5. So what? Vem fan bryr sig? Använd öronproppar och ögonbindel om du är så jävla känslig och sluta gnäll.

Det är en offentlig transport som ska frakta en jävla massa människor från punkt A till B. Inget jävla rehabcenter för utslitna gnällspikar.
Citera
2022-02-03, 09:44
Medlem
WatchItNows avatar
jag har 5 barn. Det är helt sjukt korkat att flyga med små barn. Det är enbart föräldrarna som vill det. Barn under 12 har lika roligt i lekparken på andra sidan gatan som på Manhattan, och de måste ha kommit i tonåren innan de fattar någonting alls. Jag resten med min 11-åring och 13-åring till Tokyo, en fantastisk 10-dagars-resa. Nu 10 år senare minns de nästan ingenting, de åt en burgare med ägg på. Så mycket för den 50.000kr-investeringen.

Åk till Gotland eller Stockholm med era barn. Mer spännande behöver det inte bli.
Citera
2022-02-03, 09:47
Medlem
Galdars avatar
Det lär ju suga att ta flyget med sina småbarn , vill bara sova genom långflyg . Men nu när jag själv har barn vars släkt bor på andra sidan jorden så kan jag inte undvika att flyga , kommer försöka passa på att resa så mycket som möjligt innan Skolplikten infaller , då våra liv är rätt flexibla just nu. Anser att det är viktigt för barnets språkutveckling också , vill givetvis att han ska bli så två språklig som möjligt . Vet inte ifall TS bara är ett troll eller har en begränsad tankeförmåga, klart som fan att det är störande med gapande barn på flyg, restauranger osv , men vissa har nog inga val , en uppoffring om man vill träffa sin släkt / jobba utomlands . En bra idé hade varit en isolerad del av flyget för småbarnsföräldrar så man kan sitta ostört i en annan del om man ska jobba / läsa . Stör mig nog mer på valfri fläsk Fia som ska ta upp all plats eller folk som ska envisas med att gå på toa 4 gånger i timmen så man får flytta sig ( sitter nästan alltid vid fönstret om det möjligt tack vare dem anledningen ).

Have a safe flight TS hoppas du får sitta bredvid ett dussin kolik barn .
Citera
2022-02-03, 09:49
Medlem
Suecotes avatar
Det finns bara ett kort svar: egoism. Med det möjliga tillägget: asocial störning. Likgiltighet för andra människor, alltså.

Många som skaffar barn tror att deras liv kan fortsätta som vanligt, bara med ett barn som ytterligare statussymbol. Många tror att de har uppfunnit något unikt, och beter sig överlägset mot andra. Egentligen skulle de nog helst lämna in barnet till en hundgård när de vill åka på semester...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in