Citat:
Jao. Svaret är nog att De är väldigt väldigt lätt-triggade, räcker med ansikte eller uns av kvinnliga former på reklamer eller i tidningar eller på stan kan jag tänka mig. Se på muslimerna de har ju "förstått" detta och täcker kvinnorna helt för att inte "provoceras". 99% fel men jag kan ge dom 1% av förståelse för hur de menar och tänker, även fast jag 100% är emot det och tänker jävla tattare som inte kan lägga band på sig och respektera andra!
Anekdot: Jag var med på tiden då det var topless på brudarna i Sverige på både stränder och simhallar och vi delade duschar på idrottsanläggningar ibland. Det var normalt som alla kunde leva med och respektera.
Anekdot: Jag var med på tiden då det var topless på brudarna i Sverige på både stränder och simhallar och vi delade duschar på idrottsanläggningar ibland. Det var normalt som alla kunde leva med och respektera.
Finns olika syn på vad burka har för användningsområde. Ett är att kvinnan inte ska ses som ett objekt, utan ses för sin personlighet/intelligens etc. Låter ju fint, men återigen: män är inga djur och kan mycket väl se en kvinnas personlighet och intelligens även om man råkar se ansiktet och påklädd kropp på henne. Sedan finns det den synen att kvinnan inte ska kunna locka till sig andra män, vilket kan främja trohet och minska spridningen av sexuellt överförbara sjukdomar. Vissa menar att det är en religiös symbol. Osv.
Det man kan se är som med ditt exempel: sr man en massa kvinnor topless blir man van vid det (även om kvinnobröst alltid är fint att se) och det blir inte lika laddat. Och det blir definitivt inte laddat med en kvinna som är fullt påklädd men har en viss urringning. Men om man ser kvinnor i burka varje dag och sedan ser en kvinna som är fullt påklädd, men har en viss urringning, så kan detta bli oerhört laddat. Så burka är på intet vis bra, för om män som bara ser bruka dagarna i ända ser en normalt klädd kvinna, så tja... Bättre de vänjer sig vid att "se men inte röra".