Citat:
Ursprungligen postat av
MisterSeven
För oss vilka inte skriver så många inlägg utan oftast enbart läser i denna tråd eller andra trådar för den skull är det tacksamt att båda sidor blir belysta.
Därför ska du och andra vilka även visar upp Esjörns saker i affären från hans sida sett ha en eloge, för om en tråd blir för ensidig blir det aldrig bra.
Än om det här i denna tråd känns som en kamp mellan David och Goliath, men den verkliga kampen mellan Ebba och Esbjörn är väl också så, David mot Goliath
När kommer SH att lämna ett besked, finns det något datum eller kan det komma vilken dag som helst?
Nu är jag också ganska sent inkommen i tråden, och har inte läst bakåt i tråden och inte heller varken alla aktbilagor eller allt som media rapporterat.
Genom att det är en snedfördelning i de "två lägren" i tråden är extremt påfrestande psykiskt att vara i den oposisionella lägret, särskilt för t ex merrybum som stundtals varit ensam mer eller mindre.
Ett inlägg från de som håller på Esbjörn, renderar i så många svar, att debatten blir enormt sned; angrepp och försvar, dvs ingen verklig diskussion. Desstutom förvrängs det man skriver av vissa i oändlighet, vilket återigen resulterar i meningslösa inlägg.
Nu behöver jag för säkerhets skull lägga in en reservation; jag blir plötsligt osäker på varifrån jag fått uppgiften att huset är byggt av timmer.
Jag tycker mig ha läst det någonstans, men nu när jag läser Densias, Notars och Anticimex beskrivningar hittar jag enbart uppgift om trästomme och bjälklag i trä.
Oavsett, så har inte Denisa rekommenderat rivning, utan skriver:
"En tänkt köpare räknar sannolikt med en relativt omfattande renovering och moderniserin avbyggnaden i samband med tillträde.
Så för mig låter väl "fallfärdigt" (Ebbas eget ord) mer som ett hus som närapå måste rivas. Kanske inte så stor överdrift, men ändå med den övriga informationen hon ger, färgas det av ett hus som är mer som ett rivobjekt och inte ens ett hus att prata om. Vinklat helt enkelt.