2022-02-03, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mzs
Det kan mycket väl vara så att huset är byggt med en stomme av stående timmer, och det kan då mycket väl ha varit spontat timmer. Det var inget ovanligt sätt att bygga hus i början av 1900-talet att använda stående timmer med panel på utsidan och putsade väggar på insidan. Och det kan ju hängt med i detta hus. Med största sannolikhet är det i så fall ett mycket gediget hus Ebba köpt.

Att ett hus sägs vara timrat betyder inte nödvändigtvis att det är liggande råtimmer
Jag tror att huset har en plankstomme, det innebär givetvis inte att huset inte kan vara gediget. Jag får gardera med att jag likt lillen-68 inte är född före förra sekelskiftet så jag var inte heller med och byggde huset.
2022-02-03, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7Pe8q5hqE7S
Fun Fact: Juridikkonsulterna saknar sedan två veckor tillbaka F-skattesedel:
https://www.allabolag.se/5590288121/verksamhet
Bolaget fick en ny styrelseledamot 2020-11-19. Det var påpassligt precis innan stämningen lämnades in till tingsrätten av Ebba Busch. Den förre ledamoten tillika utredaren i företaget verkar sedermera ha hamnat i klammeri med lagen.
Hoppas att Binninges mamma snart lämnar in deklarationen, det är inte bra att släpa med sånt.
2022-02-03, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Fy fan vad ni är korkade på Ebba-sidan. Den ene värre än den andra. Jag har väl för fan inte sagt att just det står i polisrapporten att Binninge och han var tillsammans å fotade men så var det. Esbjörn visade väl Binningen vägen till stugan och vad som kapats ned.

Vad jag säger står i rapporten är att Esbjörn säger i förhöret att han visste om att en anmälan hade gjorts.
Men varför uppger han inte detta i förhöret... Den ENDA källa som finns är just detta förhör.
Och där uppger han tydligt att han INTE varit med vid fotograferandet. LJUGER han polisen rakt upp i ansiktet? Det är det du säger alltså. Wow - Esbjörn är en större skitstövel än jag trodde.

Vad det står i förhöret är att Esbjörn har en revisor som han inte känner till - dessutom i Örebro.
Det står också att han INTE var med vid något fotograferande - eller när anmälan gjordes.
Han var inte informerad om att det skulle göras någon heller.

Har Esbjörn ett företag i Örebro som han driver?
Vem har en revisor som man inte känner till, och vem betalar revisorns arvode (det kan ju alltså inte vara Esbjörn - för hur ska han kunna veta att han sa betal någon han inte vet finns).
Vems företag är det revisorn utför revisioner åt?
Är det möjligtvis någon annan som nyttjar Esbjörns plånbok för att bakom ryggen på honom betala för tjänster man anser vara onödiga att stå för själv?
Senast redigerad av martinator 2022-02-03 kl. 07:26.
2022-02-03, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mzs
Det kan mycket väl vara så att huset är byggt med en stomme av stående timmer, och det kan då mycket väl ha varit spontat timmer. Det var inget ovanligt sätt att bygga hus i början av 1900-talet att använda stående timmer med panel på utsidan och putsade väggar på insidan. Och det kan ju hängt med i detta hus. Med största sannolikhet är det i så fall ett mycket gediget hus Ebba köpt.

Att ett hus sägs vara timrat betyder inte nödvändigtvis att det är liggande råtimmer

Det skulle jag nog säga är ovanligt - men stående timmer.
Liggtimmrat med stående (eller liggande längre norrut) fasadbeklädnad är däremot vanligt.
2022-02-03, 07:13
Medlem
fnirps avatar
Citat:
<klipp>

Ebba såg det och tog chansen till å sko sig på den svages bekostnad vilket förorsakat mången sömnlös natt för hennes lätta byte den senile (egne) snart 83 årige gamle mannen.

<klipp>

Du må ha skämts över hennes debacle i SVT:s "30 minuter" för nån timme sen. Jag storskrattade rakt ut vid ett flertal tillfällen. Det märks tydligt att hennes "husaffär har märkt henne och det är hennes egen förskyllan.

<klipp>

Antalet sömnlösa nätter Esbjörn fått på grund av Ebba är betydligt färre, än de sömnlösa nätter han fått av sina ombud och sitt eget beteende.

Hade han försökt med direktkommunikation/förlikning med Ebba, istället för att gå ut i media, hade processen gått mycket snabbare. Nån vecka max, istället som nu, när vi snart har hållit på i 1,5 år. Hade Esbjörns ombud varit kunniga och jobbat mer effektivt, hade de kunnat lämna in informationen till tinget snabbare och sluppit be om uppskov.

Esbjörn var 81 när affären gjordes. Hans ålder var möjligtvis relevant när affären gjordes upp. Hans ålder nu är totalt irrelevant, då han har ett batteri av folk runt sig som förhoppningsvis ser till hans bästa.

Han är inte senil. Har aldrig varit, eller påstått sig varit det. Varför försöker du nedgradera Esbjörn till ett kolli? Det är inte schysst mot Esbjörn och eftersom det är väldigt långt från hans kända tillstånd, så nedgraderar du dig själv.

Angående 30 minuter så var fastighetsaffären inte uppe alls. Tyckte Anders frågor var relevanta, dock onödigt repetitiva. Hakade upp sig en kvart på semantik om det var svenska KD eller KD-rörelsen som var antinazister och det där med regeringsbildandet. Bättre med ett bredare frågebatteri än att låta som en skiva som hakat upp sig.
2022-02-03, 07:30
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag tror att huset har en plankstomme, det innebär givetvis inte att huset inte kan vara gediget. Jag får gardera med att jag likt lillen-68 inte är född före förra sekelskiftet så jag var inte heller med och byggde huset.

Ni har fel. Mitt specialtränade murmeldjur funnit att stommen är 100% kobolt som räcker till världens alla batterier. Inte nog med det, även hela marken är fullsmockad med kobolt. Så alla har haft fel i värderingen. Ebba sitter på en superförmögenhet på miljarders miljarder.

Mer sansat, spelar byggtekniken i detalj roll här? En renovering (med eller utan restaurering) kostar flera miljoner oavsett. Garanterat kommer det komma upp ett antal dyrbara surdegar när det renoveras, just för att underhållet inte har inträffat på många årtionden. Stommen kommer ha skador nånstans. Ebba kommer säkert få lägga ut många hundratusen til, till sådana överraskningar.
2022-02-03, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Fan vad kul, det måste man se. Hoppas han tar det i början. Är rädd för att man skulle få krupp av att lyssna på hennes skeva verklighetsuppfattning i 30 min.

Den enda som står för konstigheter i detta fallet är Ebba. Hon är den enda som agerat tvivelaktigt, ljuget, blivet förtalsdömd, pissat på åklagaren och lagen offentligt,,,, osv osv osv. Ingen annan i denna sopa har gjort några som helst fel eller konstigheter.

Att de mest befängda fantasier angående samtliga människor kring Esbjörn diktas upp på detta forum har någon som helst förankring i verkligheten.

Det tror jag du har rätt i. Jag tror inte ens han kan kolla upp värdet på ett hus eller läsa om bostadsaffärer på internet.

Jag tror vidare att han lever i sin lila bubbla på grund av sin kognitiv funktionsnedsättning. I den lilla och vana världen kan Esbjörn fungera någorlunda bra. Men när har kommer ut i stora vida världen kär han på cyklister och säljer hus av misstag.
Men snälla människa, hur har du bara mage att sitta och spy galla över en person som inte har med detta att göra och som inte har gjort något som är ifrågasättningsbart i detta.

Men jag ska nog svara med samma mynt. Helena, bjöd hon inte ut sig lite för Esbjörn? Där vid kontrakskrivningen, för att distrahera Esbjörn från vad han skrev på.

Både Ebbas mor och far tillhör ju ledarskiktet inom Livets Ord. De är vana vid att inte bli ifrågasatta, topstyra och använda församlings medlemmar som schackbrickor.

Pappa Truls han känns väl jävligt skev. Assa jag tror att det är han som planerat detta. Jag tror att Ebba egentligen vill göra det rätta och låta Esbjörn få behålla sitt hus. Men troligt vis törs hon inte trotts pappa Truls.

Det jag gjorde nu, är precis vad som görs här om människor runt Esbjörn. Utan att ha någon form av bevisning matas det sida upp och sida ner med rent skitsnack. Ni ska vara glada att Ebba-kritiker har lite mera folkvett än er. För akta er vad skit man skulle kunna hitta om och på Trus och Helena. Och om deras syskon, kusiner, vänner, barn och församlingsmedlemmar. Och helvete fan vad skitsnack det kunde blivet om säg Truls, Helena och advokaten Karins föräldrar kände varandra.
Kära lilla du, vad trevligt att du visar ditt rätta ansikte mer och mer, så att det blir glasklart att du enbart är här för att spy galla över Ebba, och i förbifarten kränka Esbjörn med omdömen som "dement".
Men jag måste säja att jag inte känner igen ditt språk riktigt. Det är lika många felskrivningar som vanligt, men det är osedvanligt många kraftord.
Och den här meningen kan du gärna få utveckla:
"Att de mest befängda fantasier angående samtliga människor kring Esbjörn diktas upp på detta forum har någon som helst förankring i verkligheten. "
Den är helt obegriplig.
2022-02-03, 08:54
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngenHemma
Kära lilla du, vad trevligt att du visar ditt rätta ansikte mer och mer, så att det blir glasklart att du enbart är här för att spy galla över Ebba, och i förbifarten kränka Esbjörn med omdömen som "dement".
Men jag måste säja att jag inte känner igen ditt språk riktigt. Det är lika många felskrivningar som vanligt, men det är osedvanligt många kraftord.
Och den här meningen kan du gärna få utveckla:
"Att de mest befängda fantasier angående samtliga människor kring Esbjörn diktas upp på detta forum har någon som helst förankring i verkligheten. "
Den är helt obegriplig.
Hur kan du tycka det? Jag tycker att den är helt klar och tydlig. Den enda bevis som uppbringats som bevis för att oegentligheter pågår från någon på Esbjörns sida är den Facebook tråd som har presenterats. En tråd som i första hand handlar om omtanke om en gammal man. Majkgård har inte skrivet ett ord i den tråden. Så allt kring henne är enbart fantasier.

Det är väldigt spännande att du skriver att jag nu visar mitt rätta ansiktet. För jag väljer ju bara att göra precis vad Ebbotar gjort sedan dag ett. Vad säger det om deras ansikte tycker du!

Bevisen jag har för att Truls och Bettan skulle ha ett finger med i detta spel är att båda har träffat Esbjörn under denna affär. Att de har en hög status på orten och inom som församling. Med sådana bevis på handen skulle Ebbotar löpa amok och spekulationer presenterade som sanningar skulle hagla i tråden. Dessutom utmålar jag ju Ebba som ett oskyldigt offer och som inte gjort några andra fel än att inte våga trotsa sin far och ledare.

Så vad i detta menar du inte är en spegling av Ebbotarnas ansikte i denna tråd?

För övrigt är det spännande hur okommenterat mitt inlägg lämnats. Mina inlägg brukar resultera i en svallvåg av kommentarer och ifrågasättande. Minsta detalj brukar nagelfaras och ifrågasättas. Men faktumet att jag blandar in Trus och Bettan låter man gå fullständigt okommenterat. Dock hammare man ut ett 50 tal inlägg under natten för att gömma mitt inlägg i massorna.

Men tack för du lyfte fram det nu på morgonen. För det finns fler bevis för att Tvivelaktiga Truls är hjärnan bakom detta än att Majkgård är det.
Senast redigerad av Merrybum 2022-02-03 kl. 08:57.
2022-02-03, 09:03
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Jag tror det stämmer att Esbjörn inte ville ha mäklare, om jag hade varit Ebba hade jag propsat på det.

Vad är ditt problem? Finns ingen som helst anledning för Ebba att plocka in en totalt överflödig mäklare.
Du måste släppa dina underliga idéer och komma ner på jorden.

Och du har fortfarande inte svarat på min fråga.
2022-02-03, 09:11
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ja å vad tror du det beror på? Just det att han låtit huset förfalla utvändigt visar ju med övertydlighet på att Esbjörn är allt annat än helt okey. Så vidrigt av Ebba att utnyttja den gamle mannens tillstånd. Man gör bara inte så om man inte är en cyniker av ett mycket ovanligt slag.

Det har ingenting med Esbjörns allmänna sinnestillstånd att göra. Finns ganska många människor som är precis som Esbjörn. Skall fan inte renoveras eller underhållas inte. Vissa kör också tar det de har när det skall lagas. Så blir det som det blir också efter några år.
2022-02-03, 09:15
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Har jag inte alls det. Det är andra här som förvrängt det så. Binninge sa till mig att han hade så svårt att förstå innebörden och att han ville försäkra sig om att Esbjörn verkligen förstod allt. Jag tror det var två timmar han sa det hela tog och det var ju väldigt omtänksamt att ta det så varsamt. Det var nog första gången Esbjörn konfronterades med en sådan handling, så köra över honom med motivering att man ju bara tog tillvara på hans intresse för hans bästa och vinna tid ville han inte.

Så fräckt av er att förvränga en så omtänksam handling till något avskyvärt.

Var det det han var mot barnen också? Omtänksam. Han ville bara deras väl.
Från den mannens sida finns knappast någon trovärdighet av det som kommer från hans mun. Bortförklaring för att försöka flytta fokus till något han anser vara rätt.
2022-02-03, 09:17
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Varför har inte Esb nämnt något om detta i polisförhöret, han var ju så detaljerad om allt annat?
En lap dance kan ju få vilken man som helst att tappa fattningen.

Citat:

Helena, bjöd hon inte ut sig lite för Esbjörn? Där vid kontrakskrivningen, för att distrahera Esbjörn från vad han skrev på.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in