2022-01-24, 22:52
Medlem
Homoaktivists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lundaelev
Såg någon som skev om ketos. Har läst på det lite och det verkar vara ganska bra! Delvis så tappar man runt 5 kg första veckan om man är tjock, vilket en del skulle säga att jag är Dessutom verkardet vara bra att fortsätta med efter dessa två veckorna också.

Väldigt svårt att hitta några direkta "regler" dock. Jag tolkar det som om man ska äta runt 20 gram kolhyderater varje dag och sen hålla sig väldigt lågt med kolhydrater och att röra sig och speciellt gymma mycket

Du måste dock hålla koll på kalorierna oavsett vilken diet du än äter.

Keto/LCHF innebär följande

En kycklingfilé, helst rullad i bacon och fylld med ost, sen ska du gärna hälla smör över denna och ha en bruk bearnaisesås till. Få kolhydrater javisst, men en satans kaloribomb.
Citera
2022-01-25, 04:35
Medlem
Citat:
Såg någon som skev om ketos. Har läst på det lite och det verkar vara ganska bra! Delvis så tappar man runt 5 kg första veckan om man är tjock, vilket en del skulle säga att jag är Dessutom verkardet vara bra att fortsätta med efter dessa två veckorna också.

Väldigt svårt att hitta några direkta "regler" dock. Jag tolkar det som om man ska äta runt 20 gram kolhyderater varje dag och sen hålla sig väldigt lågt med kolhydrater och att röra sig och speciellt gymma mycket

Men skulle tippa att du går ner i ren fett (kol) 2,4kg på 2 veckor, men det försvinner även vatten.

Du kan i varje andetag max andas ut 0,01gram kol(fett) *17000 andetag/dygn
max 4,4% koldioxid i utandningsluften 500ml luft/andetag blir 22ml koldioxid 1.98gr/liter ger 0.04gram koldioxid/utandning varav 0,01 gram är kol.

Även viktminskning måste följa naturlagarna.
Citera
2022-01-26, 06:20
Medlem
Citat:

5kg. Bara för att få människor att hoppa på ännu en diet och misslyckas. Det finns ingen som äter efter dieter i verkligheten som man vill få överviktiga att tro utan det är ett påhitt av miljardindustrin.
Äta lite kolhydrater, motionera och konditionsträna. Nu börjar det likna en sund livsstil, men ingen diet.
Citera
2022-01-26, 18:41
Medlem
maxatdunders avatar
Börjat min deff sedan några veckor tillbaka, lyckligtvis har man bra metabolism och förutsatt att jag orkar kommer jag ligga på 10 % till våren redan, ligger på uppskattningsvis 15 % just nu. Något ovant att äta vitkål/blomkål/broccoli i mängder, är alltid lite hungrig men helt klart hanterbart då jag prioriterar att vara en rippad tank till våren istället för att avnjuta tjocka kalorier. Det är rätt tydligt att med bra diciplin och rutiner kommer man lång i deffen, har stått emot suget att småäta en del. Hur går det för er andra?
Citera
2022-01-26, 19:02
Medlem
Zuzumbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Börjat min deff sedan några veckor tillbaka, lyckligtvis har man bra metabolism och förutsatt att jag orkar kommer jag ligga på 10 % till våren redan, ligger på uppskattningsvis 15 % just nu. Något ovant att äta vitkål/blomkål/broccoli i mängder, är alltid lite hungrig men helt klart hanterbart då jag prioriterar att vara en rippad tank till våren istället för att avnjuta tjocka kalorier. Det är rätt tydligt att med bra diciplin och rutiner kommer man lång i deffen, har stått emot suget att småäta en del. Hur går det för er andra?

Snart +5 kg för året.
Citera
2022-01-26, 19:10
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zuzumba
Snart +5 kg för året.

Du satsar på biggest loser intagningen i sommar?
Citera
2022-01-26, 19:16
Medlem
Zuzumbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Du satsar på biggest loser intagningen i sommar?

Haha!
Citera
2022-01-31, 14:44
Medlem
Hur många hekton kan man maximalt gå ner på en dag? Jag menar i fett och muskler, inte vätska. Jag gissar 2-3 hekton, och mer än så kan inte kroppens kemi klara av. Ni som kan, vad säger ni?
Citera
2022-02-02, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Gore-Rytm
Hur många hekton kan man maximalt gå ner på en dag? Jag menar i fett och muskler, inte vätska. Jag gissar 2-3 hekton, och mer än så kan inte kroppens kemi klara av. Ni som kan, vad säger ni?

Är en genomsnittlig förbrukningen ca 2000-2500kcal så blir det ungefär det du skrev. Dock är det dåligt för kroppen och när man äter dåligt och det skapas en kedjereaktion i kroppens välmående som påverkar kommande dagar negativt.
Citera
2022-02-03, 01:20
Medlem
sadustenellers avatar
Tja! Börjat gymma nu igen, käkar för det mesta kyckling och blandar det med spaghetti, ris, tacobröd och naturellt kvarg och proteinpulver, tar även något multivitamin piller för folk som idrottar mkt (ICAs egna) och omega3, är det något annat jag ska ta med i kosten? Vet ju många brukar köra broccoli med, men e det ngt som hjälper till med muskelökningen eller är det bara för o vara hälsosam?
Citera
2022-02-03, 01:50
Medlem
Zuzumbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sadusteneller
Tja! Börjat gymma nu igen, käkar för det mesta kyckling och blandar det med spaghetti, ris, tacobröd och naturellt kvarg och proteinpulver, tar även något multivitamin piller för folk som idrottar mkt (ICAs egna) och omega3, är det något annat jag ska ta med i kosten? Vet ju många brukar köra broccoli med, men e det ngt som hjälper till med muskelökningen eller är det bara för o vara hälsosam?

Det låter fint, tacobrödet är mest skit men fungerar ju bra för att få i sig helheten. Släng till lite D-vitamin i dina kosttillskott så är du rätt okej. C-vitamin är bra om du inte dricker jos eller äter frukter.

Broccoli är jättenyttigt om din mage grejar det. Titta även på babyspenat, man kan koka ned det i grädde och krydda lite så blir det riktigt gott.

Inget vanligt tillskott i sig bidrar egentligen till muskelökning. Men det bidrar till att kroppen kan få i sig optimal näring, för att sedan sekundärt bli mer optimerad och fokusera på att återhämta sig efter träning, vilket primärt sker från näring via sedvanlig kost. Gärna från hyfsat högt protein-intag på det.

Tillskott och vitaminer är i regel inte nödvändiga för muskelutveckling om du äter en bra och varierad kost, men det kan underlätta.
Citera
2022-02-03, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WONGnr1
Är en genomsnittlig förbrukningen ca 2000-2500kcal så blir det ungefär det du skrev. Dock är det dåligt för kroppen och när man äter dåligt och det skapas en kedjereaktion i kroppens välmående som påverkar kommande dagar negativt.

Tack för svar!

Hur mycket tror du man kan gå upp i vikt på en dag, om man bortser från maten i magen och vätskan? Är det samma som att gå ner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in