2022-02-02, 22:40
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Såg det nyss på SvTplay.
Ingenting om hennes fullbordade köp av fastigheterna Marielund 1:7 och Marielund 4:77 så det genererade inget content till den här tråden iaf.

Men de som vill använda programmet för att vräka ur sig hat mot Ebba har ju en skvallertråd om henne att spy galla i.
Nä, hon hade ju fullt göra med att tala nazister. Hon gör ju bort sig så pass frekvent att allt inte får rum på 30 minuter. Men jag är helt trygg med att frågor om huset kommer. Valrörelsen är lång.
2022-02-02, 22:42
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Det var något den påstått demente farbrorn mindes, ett halvår efter........

men tillträdesdatum mm var det en hejdundrande blandning på.
Det är nästan så man mer och mer börjar tro att Esbjörn fått en historia uppdiktad för sig för att han skall vara lugn.

Mmm….
Och Expressens ”faktaspäckade” artiklar framför sig, för att komma ihåg vad där stod.
Nåja det kröp fram till polisen att han faktiskt redan då sålt, att han gett tillstånd, att han själv närvarat.
Men det beror nog på, som Barry skrev, att Esbjörn uttrycker sig yvigt som han råkade försäga sig.
2022-02-02, 22:46
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Det är väl en definitionsfråga.
Elsystemet beskrivs som "av äldre standard och har passerat sin tekniska livslängd" (om jag inte minns helt fel)
Det betyder alltså att man behöver byta ut hela elsystemet, dvs samma läge som att det inte finns någon el alls. Huset har dessutom enbart sommarvatten (om jag åter igen inte minns fel) och toaletten får vatten från sjön. Visserligen smart att inte spola med dricksvatten. Men gissningsvis behöver hela va-systemet ses över

Så ur perspektivet att man vill ha ett säkert och fungerande hus med någotsånär modern standard så kan man nog anse att både el och vatten saknas

Lägg till att det i besiktningen står att toaletten hade passerar sin tekniska livslängd.

Kan ju vara bra med en fungerande toa med tanke på att knäpparen tycker att det är ok att dricka sjövatten, man lär väl spenderade rätt mycket tid där när man är magsjuk.
2022-02-02, 22:49
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Elsystemet beskrivs som "av äldre standard och har passerat sin tekniska livslängd" (om jag inte minns helt fel)
Det betyder alltså att man behöver byta ut hela elsystemet, dvs samma läge som att det inte finns någon el alls. Huset har dessutom enbart sommarvatten (om jag åter igen inte minns fel) och toaletten får vatten från sjön. Visserligen smart att inte spola med dricksvatten. Men gissningsvis behöver hela va-systemet ses över

Så ur perspektivet att man vill ha ett säkert och fungerande hus med någotsånär modern standard så kan man nog anse att både el och vatten saknas

Dricksvatten hämtades väl i dunk från macken? Var väl Matz som sa det?
2022-02-02, 22:52
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Jo, jag skrev ju det.
På sätt och vis är det en definitionsfråga, men eftersom det är en intervju i DN, är det viktigt att vara riktigt sanningsenlig. Risken är ju att någon börjar rota i det och så kommer sanningen fram.
Och då kan man väl ändå säga att det är en helt onödig lögn, eftersom det hade räckt med att säga att huset är ett hus som är i ett mycket omfattande behov av renovering, för att det ens ska vara möjligt att bo permanent i det med barn.

På det det viset visar hon att hon är lite av en risktagare, även med sådan här grejor, sådant som hon borde vara noggran med just då när hon är extra synad i sömmarna.
2022-02-02, 22:56
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bengtemalmstorm
Hur hittade Esbjörn Bolin Sture Tersaeus?

Monika Pernrot Lüllmas bekanta sedan han pysslade med utvisningshotade invandrare.

Majkgård ordnade jobb på sina kursgårdar och fixade med någon bostad.
Betalade minimilöner och fick pengar tillbaka på uthyrning.
Monika Pernrot Lüllmaa hade generalfullmakter, skötte migrationsverket o gråtartiklar i media.
Fick betalt för sina tjänster via generalfullmakter.
Bl.a Sture var ombud och skickade in nya prövningsärenden, överklaganden och annat sånt.
Dessa ombud fick betalt av staten (oss) via sociala eller rättslig ersättning.
2022-02-02, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Nä, hon hade ju fullt göra med att tala nazister. Hon gör ju bort sig så pass frekvent att allt inte får rum på 30 minuter. Men jag är helt trygg med att frågor om huset kommer. Valrörelsen är lång.
Vad nu valrörelsen har att med fastigheterna Marielund 1:7 och Marielund 4:77 som Esbjörn av egen fri vilja och utan tvång har sålt till Ebba.
Men visst, hon kanske kan agera martyr genom att profitera lite på att hon helt oförskyllt stått utan lagfart några månader efter förlikningen pga att Esbjörn varit utsatt för press från sina advokater, ombudet binninge och MPL. Så pressen som Esbjörn utsattes för av binninge, piff & puff och MPL kanske ger KD någon extra %-enhet i valet.

Btw när jag ändå har dig på tråden:
-Har barnskändaren Binninge varit medlem i KD?
-Vilket försäkringsbolag har godkänt binninge som juridiskt ombud och I vilket/vilka mål?
2022-02-02, 23:00
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jo, jag skrev ju det.
På sätt och vis är det en definitionsfråga, men eftersom det är en intervju i DN, är det viktigt att vara riktigt sanningsenlig. Risken är ju att någon börjar rota i det och så kommer sanningen fram.
Och då kan man väl ändå säga att det är en helt onödig lögn, eftersom det hade räckt med att säga att huset är ett hus som är i ett mycket omfattande behov av renovering, för att det ens ska vara möjligt att bo permanent i det med barn.

På det det viset visar hon att hon är lite av en risktagare, även med sådan här grejor, sådant som hon borde vara noggran med just då när hon är extra synad i sömmarna.

Hon är sanningsenlig, det finns inget dricksvatten indraget som fungerar, toaletten har passerat sin tekniska livslängd, eldragningen blir inte godkänd vid en besiktning utan måste göras om.
2022-02-02, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Du gör nog bäst i att inte blanda dig i andras diskussioner när du inte hänger med. Frågan är inte hur välinfad han var utan om han överhuvudtaget visste om anmälan!!

Om du hade levt som du lärt hade du då inte blandat dig i den här tråden överhuvudtaget, för du hänger inte med i någonting.

Vad gäller anmälan så visste han inte om att den gjordes, han fick veta det i efterhand, och inte ens då fick han veta allt. Det framgår i klartext i utskriften från förhöret.

Du borde inte blanda dig i diskussionerna i den här tråden när du inte hänger med!

Så här står det i utskriften.

Citat:
Vad gäller anmälan så är det någon som har skickat in den, han har själv inte gjort det. Det fick han reda på via sin revisor, att man har anmält och fotograferat. Det är någon firma i Örebro, som Bolin tror.

Esbjörn har inte själv skickat in anmälan. Han vet inte vem som har gjort det, han säger "någon".
Han fick veta av sin "revisor" att "någon" har gjort anmälan. Han tror att det är "någon firma i Örebro".

Citat:
Å vem tror du han avsåg med "en firma i Örebro" om inte Binninge!

Nu är det ju dock så att den grovt kriminella barnvåldtäktsmannen Johann Binninge varken är någon firma eller är anställd i någon firma. Han är ett kryp som kryper omkring i rännstenen för att inte upptäckas av myndigheterna, kronofogden m.m. Får han inte betala kontant på restaurangen så står han sig slätt, har inga kreditkort, blir sur och bär sig åt som ett grinigt barn.

Så vilken firma Esbjörn trodde att det var som hade skickat in anmälan, det vet vi inte.

Om han trodde att det var hans eget ombud, ja, då borde han ju till att börja med inte behöva tro, då borde han veta, för en sådan sak gör inte ett ombud utan att noga överlägga med sin klient, och dessutom så hade han ju i så fall sagt det.

Men förmodligen är det så att Esbjörn inte ens vid denna tidpunkt fått klart för sig att han försetts med ett ombud och än mindre träffat detsamma. Det enda han vet, eller tror sig veta, är att det finns "någon firma i Örebro".

Ja, detta säger verkligen allt om hur kräken kring Esbjörn lurar, bedrar och kör över honom, allt för sina egna vinnings skull.

Men som sagt, trollet kubun, borde inte lägga sig i dessa diskussioner, när hen inte hänger med.

Citat:
jag kommer inte att svara!

Det hade varit en befrielse. Men även denna lögn har du nu dragit så många gånger, den har aldrig varit sann. Du är ett lögnaktigt kräk lika värdelös som vilken pedofil som helst.
Senast redigerad av mzs 2022-02-02 kl. 23:45.
2022-02-02, 23:04
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Sture var ombud för några flyktingar som jobbade hos Majkgård 2012.

http://www.swelawtrade.se/media.html#.YfrbVC9wGf0

Mmm… då bodde redan Esbjörn sedan två år hos Majkgård i Dalarna.
Undra sa flundra, hur många som hunnit bo i de två BR sedan 2010.
Ja Ulfs BR ja, vem har bott i eller bor i den sedan han flyttade till Majkgård.
Hur länge har han bott i Marielund och bodde även han i Dalarna.
2022-02-02, 23:10
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det påstås i flera inlägg att huset ska ha en timmerstomme, men jag har inte hittat något belägg för detta vare sig i Densias eller Anticimex rapporter. Där står bara stomme och bjälklag i trä. Men det är det väl även i vanliga lösvirkeshus? Det känns som att någon har planterat en trådsanning om timrade väggar.
Jag vet inte hur vanligt det var med timmrade sommar hus i början på 1900 talet.
Utsidan ser onekligen ut som spåntad inte timmer, och det är nog stående spont insida luftspalt emellan.
Ingen ovanlig kombo då.
2022-02-02, 23:10
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Majkgård anställde dem på sin ”gård”. Jag hade ingen aning om att hon är bonde, vad produceras på den gården?

Kurser.
Kursgården.
Fäbodhotellet i Dalarna.
Ja den gården Esbjörn redan bodde på.
Undra sa flundra, ingick Esbjörn själv i smutsbyken?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in