Citat:
Ursprungligen postat av
Merrybum
Jag tänker att i det huset ska väggar slås ut, planritning kök och badrum ska blåsas och byggas upp igen. Jag hade i det läget inte tagit in en målare för offert det första. För det var ju inte snickare, rörmokare, takläggare, arkitekter eller elektriker Ebba skulle släppa in.
Ebba hade inte tillträtt huset när hon lånade nyckel för att släppa in en målare. Men hon kanske lånade nyckeln och släppte in en massa annat folk, bakom Esbjörns rygg vad vet jag.
Att du idiotförklara mig på grund av att jag inte skulle välja att ta in en målare som första offert vid en total renovering säger mer om dig än om mig.
Jag saknar så klart din enorma expertis vad gäller husrenoveringar, men om jag tänkte mig behålla ett hus så ursprungligt som möjligt och renovera med varsam hand så skulle jag nog ta in målare som mätte fram ursprungliga färgnyanser och fabrikat innan jag tog in snickare, rörmokare, takläggare och elektriker.
För när de väl har gjort sitt så kan det vara svårt att veta vad det var för färger på allt som hamnat i avfallssäckarna i containern och ersatts med nytt friskt virke.
Men du vet så klart bäst eftersom du är en utbildad konservator och husrenoverare.