2022-02-02, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Jag tänker att i det huset ska väggar slås ut, planritning kök och badrum ska blåsas och byggas upp igen. Jag hade i det läget inte tagit in en målare för offert det första. För det var ju inte snickare, rörmokare, takläggare, arkitekter eller elektriker Ebba skulle släppa in.

Ebba hade inte tillträtt huset när hon lånade nyckel för att släppa in en målare. Men hon kanske lånade nyckeln och släppte in en massa annat folk, bakom Esbjörns rygg vad vet jag.

Att du idiotförklara mig på grund av att jag inte skulle välja att ta in en målare som första offert vid en total renovering säger mer om dig än om mig.

Jag saknar så klart din enorma expertis vad gäller husrenoveringar, men om jag tänkte mig behålla ett hus så ursprungligt som möjligt och renovera med varsam hand så skulle jag nog ta in målare som mätte fram ursprungliga färgnyanser och fabrikat innan jag tog in snickare, rörmokare, takläggare och elektriker.

För när de väl har gjort sitt så kan det vara svårt att veta vad det var för färger på allt som hamnat i avfallssäckarna i containern och ersatts med nytt friskt virke.

Men du vet så klart bäst eftersom du är en utbildad konservator och husrenoverare.
2022-02-02, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Jaså minsann, hur kommer det sig då att hans "revisor" hade informerat honom om att en anmälan hade gjorts!? Det är ju vad han säger i polisförhöret....eller hur....eller menar du att han bara hittade på det? Undrar lite smått vart ditt vådaskott har tagit
Han säger ingenting sådant.
2022-02-02, 20:26
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Kanske har sagts innan i tråden men Ebba skall höras av Anders i 30 minuter
SVT2 Idag 22:00 - 22:30

Blir det husförhör månntro
Han har väl en gång tidigare hållit husförhör med henne så det kan väl inte komma igen?
2022-02-02, 20:27
Medlem
Dagboksbladet 2/2-22

Dagboksbladet:

https://docdro.id/6Y7C8K7
2022-02-02, 20:27
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Det var något den påstått demente farbrorn mindes, ett halvår efter........

men tillträdesdatum mm var det en hejdundrande blandning på.
Det är nästan så man mer och mer börjar tro att Esbjörn fått en historia uppdiktad för sig för att han skall vara lugn.

Tror att Esbjörn har levt i sin lilla bubbla, han verkar inte vara typen som surfar in på Flashback eller kvällspressen.
2022-02-02, 20:28
Medlem
Citat:
Kanske har sagts innan i tråden men Ebba skall höras av Anders i 30 minuter
SVT2 Idag 22:00 - 22:30

Blir det husförhör månntro

Hoppas det! Det vore bra om Ebba Busch fick utrymme att berätta sanningen om vad som hänt och även varför hon tyckte att strafföreläggandet om förtal var fel.
2022-02-02, 20:29
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bengtemalmstorm
Hur hittade Esbjörn Bolin Sture Tersaeus?

Sture var ombud för några flyktingar som jobbade hos Majkgård 2012.

http://www.swelawtrade.se/media.html#.YfrbVC9wGf0
Senast redigerad av Q6 2022-02-02 kl. 20:38.
2022-02-02, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bengtemalmstorm
Hur hittade Esbjörn Bolin Sture Tersaeus?
Om man ser till vad Tersaeus har åstadkommit så skulle jag gissa att det var efter ett tips från Binninge. Båda har en häpnadsväckande förmåga att kludda till saker.
2022-02-02, 20:35
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Dagboksbladet:

https://docdro.id/6Y7C8K7
Tack för det och tack för att du använder en nedladdningstjänst som inte försöker ta över ens enhet.
2022-02-02, 20:48
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Han säger ingenting sådant.
Jaha så det är något som polisen har fantiserat ihop - att han fick reda på att en polisanmälan hade lämnats in av någon firma i Örebro? För det står i alla fall i polisanmälan att han fått reda på det av sin "revisor". Vem han i polisförhöret avser med sin "revisor" har diskuterats i tråden ganska nyligen och varför så om han inte sagt det?
2022-02-02, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Sture var ombud för några flyktingar som jobbade hos Majkgård 2012.

http://www.swelawtrade.se/media.html#.YfrbVC9wGf0
Majkgård anställde dem på sin ”gård”. Jag hade ingen aning om att hon är bonde, vad produceras på den gården?
2022-02-02, 20:51
Medlem
Citat:
Jaha så det är något som polisen har fantiserat ihop - att han fick reda på att en polisanmälan hade lämnats in av någon firma i Örebro? För det står i alla fall i polisanmälan att han fått reda på det av sin "revisor". Vem han i polisförhöret avser med sin "revisor" har diskuterats i tråden ganska nyligen och varför så om han inte sagt det?
Läs polisförhöret, han blev inte informerad om polisanmälan av någon. Binninge kände inte heller till att han varit på förhör hos polisen. Binninge och Bolin hade ingen kontakt med varandra vid den tidpunkten.
Senast redigerad av N.Armstark 2022-02-02 kl. 20:58.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in