2022-02-02, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Den enda som står för konstigheter i detta fallet är Ebba. Hon är den enda som agerat tvivelaktigt, ljuget, blivet förtalsdömd, pissat på åklagaren och lagen offentligt,,,, osv osv osv. Ingen annan i denna sopa har gjort några som helst fel eller konstigheter.
Om vi bortser från förtalsmålet, som inte har något med den här tråden att göra. Vilka BEVISBARA felaktigheter har ebba begått rörande husaffären.

INGET dravel om moral och så vidare utan rena fakta. Vad I Tvisten Har Ebba Gjort Fel

Det får stå för dig att du inte anser att någon på Esbjörns sida har gjort några fel eller konstigheter.
Det är rätt många som påpekat konstigheter och rena fel, sen att du väljer att ignorera dem är en. annan sak.

Du ser inget konstigt i att den enda juridiska hjälp man kunde uppbringa i hela Uppsala med omnejd var Binninge?
Inte heller något konstigt att man istället för att försöka få till ett möte med Ebba så att de kunde diskutera en hävning "gömmer" sig och vägrar kommunicera? (därav att det slutade med en stämmning)
Inte något konstigt med att Media får information om ärendet innan rätten har den tillhanda?
Inget konstigt med att medias bevakning är rejält vinklad och kryddad med rena lögner?
Inget konstigt med att det lämnas in en polisanmälan mot ebba ~3 månader efter det påstådda brottet, kort efter att Ebba lämnade in sin stämningsansökan?

När det gäller rena fel så kan vi väl ta Sture Terseus som ett lysande exempel.
Eller du kanske inte anser att det är fel att skicka in förfalskad bevisning till svea hovrätt
Senast redigerad av rhdf 2022-02-02 kl. 21:51.
2022-02-02, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Du gör nog bäst i att inte blanda dig i andras diskussioner när du inte hänger med. Frågan är inte hur välinfad han var utan om han överhuvudtaget visste om anmälan!!

Å vem tror du han avsåg med "en firma i Örebro" om inte Binninge!

Så där ja - ljug (förvräng) ihop nåt ytterligare nu - jag kommer inte att svara!
Han fick reda på anmälan i efterhand och visste inte ens vem Binninge var, han kände bara till att en firma i Örebro var inblandad.

Binninge i sin tur visste inte heller att Esbjörn Bolin blivit förhörd förrän hans kompis Brännström på Expressen berättade det. Detta efter att utredningen blivit nedlagd. De hade ingen kontakt med varandra. Det fanns en mellanhand, revisorn, som skötte kommunikationen.

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/ebba-busch-anmaldes-for-tradskovling-nu-frias-hon/
2022-02-02, 21:46
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Fan vad kul, det måste man se. Hoppas han tar det i början. Är rädd för att man skulle få krupp av att lyssna på hennes skeva verklighetsuppfattning i 30 min.

Den enda som står för konstigheter i detta fallet är Ebba. Hon är den enda som agerat tvivelaktigt, ljuget, blivet förtalsdömd, pissat på åklagaren och lagen offentligt,,,, osv osv osv. Ingen annan i denna sopa har gjort några som helst fel eller konstigheter.

Att de mest befängda fantasier angående samtliga människor kring Esbjörn diktas upp på detta forum har någon som helst förankring i verkligheten.

Det tror jag du har rätt i. Jag tror inte ens han kan kolla upp värdet på ett hus eller läsa om bostadsaffärer på internet.

Jag tror vidare att han lever i sin lila bubbla på grund av sin kognitiv funktionsnedsättning. I den lilla och vana världen kan Esbjörn fungera någorlunda bra. Men när har kommer ut i stora vida världen kär han på cyklister och säljer hus av misstag.
Men snälla människa, hur har du bara mage att sitta och spy galla över en person som inte har med detta att göra och som inte har gjort något som är ifrågasättningsbart i detta.

Men jag ska nog svara med samma mynt. Helena, bjöd hon inte ut sig lite för Esbjörn? Där vid kontrakskrivningen, för att distrahera Esbjörn från vad han skrev på.

Både Ebbas mor och far tillhör ju ledarskiktet inom Livets Ord. De är vana vid att inte bli ifrågasatta, topstyra och använda församlings medlemmar som schackbrickor.

Pappa Truls han känns väl jävligt skev. Assa jag tror att det är han som planerat detta. Jag tror att Ebba egentligen vill göra det rätta och låta Esbjörn få behålla sitt hus. Men troligt vis törs hon inte trotts pappa Truls.

Det jag gjorde nu, är precis vad som görs här om människor runt Esbjörn. Utan att ha någon form av bevisning matas det sida upp och sida ner med rent skitsnack. Ni ska vara glada att Ebba-kritiker har lite mera folkvett än er. För akta er vad skit man skulle kunna hitta om och på Trus och Helena. Och om deras syskon, kusiner, vänner, barn och församlingsmedlemmar. Och helvete fan vad skitsnack det kunde blivet om säg Truls, Helena och advokaten Karins föräldrar kände varandra.

Dina fantasier är väldigt lik en postare här som försvann Marryblunt tur var väl det.
2022-02-02, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Det är ju helt enkelt inte sant att det inte finns vare sig el eller vatten i huset.
Varför kan inte Ebba hålla sig till sanningen här.

Huset är visserligen nedgånget, men varken el eller vatten saknas, det kan läsas i mäklarnas objektbeskrivning och även i Anticimex.
Det är väl en definitionsfråga.
Elsystemet beskrivs som "av äldre standard och har passerat sin tekniska livslängd" (om jag inte minns helt fel)
Det betyder alltså att man behöver byta ut hela elsystemet, dvs samma läge som att det inte finns någon el alls. Huset har dessutom enbart sommarvatten (om jag åter igen inte minns fel) och toaletten får vatten från sjön. Visserligen smart att inte spola med dricksvatten. Men gissningsvis behöver hela va-systemet ses över

Så ur perspektivet att man vill ha ett säkert och fungerande hus med någotsånär modern standard så kan man nog anse att både el och vatten saknas
2022-02-02, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Kanske har sagts innan i tråden men Ebba skall höras av Anders i 30 minuter
SVT2 Idag 22:00 - 22:30

Blir det husförhör månntro
Såg det nyss på SvTplay.
Ingenting om hennes fullbordade köp av fastigheterna Marielund 1:7 och Marielund 4:77 så det genererade inget content till den här tråden iaf.

Men de som vill använda programmet för att vräka ur sig hat mot Ebba har ju en skvallertråd om henne att spy galla i.
2022-02-02, 21:57
Medlem
Citat:
Nä, jag litar inte på Ebba, och återigen bevisar hon att hon gör skäl för min misstro mot hur hon har skött affären.

I DN berättar Ebba i en intervju i maj- 21 om sitt husköp:

(Observera att detta är en transkription av vad Ebba själv säger)
" Ja, det är ett enkelt husköp. Ett litet hus som är fallfärdigt, inget rinnande vatten, el eller nånting. Men det är ett hus som jag tror skulle kunna bli ett tryggt hem för mina barn och mig själv. Jag har köpt det av en man som jag har lärt känna under sommaren och som velat sälja till mig.

Jag har köpt det enligt konstens alla regler. Jag ser ingen anledning till att backa från det husköpet bara för att personer har hotat mig med att smutskasta mig i media. Det tycker jag inte är rätt och riktigt. Även om man är beslutsfattare och makthavare så ska man inte vara rättslös. Alla måste vara lika inför lagen.
"
https://www.dn.se/sverige/partiets-vadjan-till-ebba-busch-ga-inte-vidare-till-domstol/

Det är ju helt enkelt inte sant att det inte finns vare sig el eller vatten i huset.

Huset är visserligen nedgånget, men varken el eller vatten saknas, det kan läsas i mäklarnas objektbeskrivning och även i Anticimex.

Jag vet inte ens om man kan säga att huset är fallfärdigt med rätta, även om jag själv har definiterat det som ett ruckel. Men husets stomme är timmer, och jag skulle tro att om huset verkligen var fallfärdigt, dvs att allt timmer var kört, då handlar det inte längre om ett hus som kan renoveras. Visst, man kan väl tolka Ebbas beskrivning av huset som lite målande, men sammataget beskriver hon huset i (ännu) sämre skick än det är.

Det som är sant är att huset behöver renoveras rejält, och man behöver naturligvis dra in ny el överallt och även vatten/avlopp är med säkerhet i sådant skick att man behöver åtgärda detta. Stora summor måste till för att huset ska bli ett beboeligt åretrunt hus för en barnfamilj med moderna krav.

Ingen tycker väl och har väl inte heller sagt att det är rätt att Ebba ska ge upp husköpet för hot om smutskastning i media. Det är ett typiskt retoriskt grepp som vänder ljuset från den riktiga frågan om Ebba har justa agerat just och moraliskt. Även om vissa media gör rubriker av ingenting, så finns det i den här frågan frågetecken, och som partiledare får du accptera att bli granskad. Det är något som Ebba vet, och hon har satt sitt eget rykte på jepardy genom att stövla fram.

Istället handlar det om synpunkter som har kommit fram om Ebbas husköp har väckts om just Ebbas agerande i husköpet och Esbjörns ånger som har fått en del att undra om Ebba inte har funderat på att backa, köpa ett annat hus. Inte att hon ska back för hot om smutskastning i media.

Det har i dagarna varit flera artiklar om KD och Ebba. I DN har Ebba hävdat att KD en gång bildades för att motverka nazism, vilket inte är sant.

I Expressen skriver Anna Hellgren, redaktör och kritiker på Expressens kultursida om Ebbas uttalande:
"Ebba Busch låter dock inte något så futtigt som sanningen stå i vägen."
På KDs hemsida har man dock nu tagit bort uttalandet och kallar detta en "uppdatering".

"”Vi uppdaterar hemsidan löpande”, hälsar partiet. "

https://www.expressen.se/kultur/anna-hellgren/varfor-ljuger-busch-om-kds-forflutna/

Nä, det är precis sådant här som gör att jag inte litar på Ebba. Jag håller med Expressens journalist:

Enligt Esbjörn Bolin saknar huset vatten, värme och avlopp. Ljuger han också? När ska du ledsna på hans lögner och sluta lita på allt han säger?

https://www.docdroid.net/qesaUhB/uppsala-tr-t-8555-20-aktbil-25-svaromal-pdf#page=2
2022-02-02, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Binninge i sin tur visste inte heller att Esbjörn Bolin blivit förhörd förrän hans kompis Brännström på Expressen berättade det.

Jag skulle vilja veta när den där första anmälan som Binninge försökte skicka in gjordes.

Den som finns länkad här i tråden inkom ju 2020-12-14., märkligt nog har både DN och Expressen läst anmälan 2020-11-29.
2022-02-02, 22:03
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Nä, jag litar inte på Ebba, och återigen bevisar hon att hon gör skäl för min misstro mot hur hon har skött affären.

I DN berättar Ebba i en intervju i maj- 21 om sitt husköp:

(Observera att detta är en transkription av vad Ebba själv säger)
" Ja, det är ett enkelt husköp. Ett litet hus som är fallfärdigt, inget rinnande vatten, el eller nånting. Men det är ett hus som jag tror skulle kunna bli ett tryggt hem för mina barn och mig själv. Jag har köpt det av en man som jag har lärt känna under sommaren och som velat sälja till mig.

Jag har köpt det enligt konstens alla regler. Jag ser ingen anledning till att backa från det husköpet bara för att personer har hotat mig med att smutskasta mig i media. Det tycker jag inte är rätt och riktigt. Även om man är beslutsfattare och makthavare så ska man inte vara rättslös. Alla måste vara lika inför lagen.
"
https://www.dn.se/sverige/partiets-vadjan-till-ebba-busch-ga-inte-vidare-till-domstol/

Jag vet inte ens om man kan säga att huset är fallfärdigt med rätta, även om jag själv har definiterat det som ett ruckel. Men husets stomme är timmer, och jag skulle tro att om huset verkligen var fallfärdigt, dvs att allt timmer var kört, då handlar det inte längre om ett hus som kan renoveras. Visst, man kan väl tolka Ebbas beskrivning av huset som lite målande, men sammataget beskriver hon huset i (ännu) sämre skick än det är.

Det som är sant är att huset behöver renoveras rejält, och man behöver naturligvis dra in ny el överallt och även vatten/avlopp är med säkerhet i sådant skick att man behöver åtgärda detta. Stora summor måste till för att huset ska bli ett beboeligt åretrunt hus för en barnfamilj med moderna krav.

Ingen tycker väl och har väl inte heller sagt att det är rätt att Ebba ska ge upp husköpet för hot om smutskastning i media. Det är ett typiskt retoriskt grepp som vänder ljuset från den riktiga frågan om Ebba har justa agerat just och moraliskt. Även om vissa media gör rubriker av ingenting, så finns det i den här frågan frågetecken, och som partiledare får du accptera att bli granskad. Det är något som Ebba vet, och hon har satt sitt eget rykte på jepardy genom att stövla fram.

Istället handlar det om synpunkter som har kommit fram om Ebbas husköp har väckts om just Ebbas agerande i husköpet och Esbjörns ånger som har fått en del att undra om Ebba inte har funderat på att backa, köpa ett annat hus. Inte att hon ska back för hot om smutskastning i media.

Det har i dagarna varit flera artiklar om KD och Ebba. I DN har Ebba hävdat att KD en gång bildades för att motverka nazism, vilket inte är sant.

I Expressen skriver Anna Hellgren, redaktör och kritiker på Expressens kultursida om Ebbas uttalande:
På KDs hemsida har man dock nu tagit bort uttalandet och kallar detta en "uppdatering".

"”Vi uppdaterar hemsidan löpande”, hälsar partiet. "

https://www.expressen.se/kultur/anna-hellgren/varfor-ljuger-busch-om-kds-forflutna/

Nä, det är precis sådant här som gör att jag inte litar på Ebba. Jag håller med Expressens journalist:

Jag är inte specielt imponerad av fulelen som finns i huset, hur vet vi att det finns el? den lilla lampa som fans kunde lika gärna drivas av något batteri med omformare för att göra intervjun gemytlig.
Vattnet har inte funnits där sen Esb var i färd med detta för ca 12 år sen dom brukade hämta vatten på stationen sa MZ om ja inte mins fel.
Vattnet som har funnits är draget från sjön i en luftledning så detta kanske fanns på 1900 talet som bevattning och ev gråvatten. i dag är det inte tillåtet eller troligen inte funktionellt heller.
du vet vatten fryser och med den rören mm.
med tanke på hur väl Esb skötte huset tvivlar jag på att han har tömt det inför vintern. eller tror du han har värmt huset i alla år?
Huset har dessutom läckt in vatten i taket och syllen är rutten om du kollar på Anticimex besiktning
Senast redigerad av braattha 2022-02-02 kl. 22:05.
2022-02-02, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Jag skulle vilja veta när den där första anmälan som Binninge försökte skicka in gjordes.

Den som finns länkad här i tråden inkom ju 2020-12-14., märkligt nog har både DN och Expressen läst anmälan 2020-11-29.
Varifrån kommer anmälan som länkas till i tråden? Det står på sidan 2 i den att en ”ursprungligt anmälan” finns med som bilaga. Det hade varit intressant att se den också, för det finns uppenbarligen två!
2022-02-02, 22:34
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Läste han inte Sjönära på köpeavtalet 🤔
Esbjörn tar sig rätten att läsa och förstå det han vill.

Expressen hade ju också med sjönära i sina skandalartiklar så bara läsa innantill.
För hade han haft köpeavtalet framför sig hade han väl kunnat se de datum som stod där.
Han skulle ju leta upp det och skicka en kopia, undra om det någonsin kom fram någon kopia?
Så vilka papper hade någon stuckit under näsan på honom.
Vi vet att någon utanför bild tidigare stått och pekat åt honom, fingret som pekade syntes!
Samt stuckit utskrifter från artiklar i obskyr media i nypan på honom vid intervjuer.
Så vem är det som går igenom posten, som läser och förstår åt honom?
2022-02-02, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Jag är inte specielt imponerad av fulelen som finns i huset, hur vet vi att det finns el? den lilla lampa som fans kunde lika gärna drivas av något batteri med omformare för att göra intervjun gemytlig.
Vattnet har inte funnits där sen Esb var i färd med detta för ca 12 år sen dom brukade hämta vatten på stationen sa MZ om ja inte mins fel.
Vattnet som har funnits är draget från sjön i en luftledning så detta kanske fanns på 1900 talet som bevattning och ev gråvatten. i dag är det inte tillåtet eller troligen inte funktionellt heller.
du vet vatten fryser och med den rören mm.
med tanke på hur väl Esb skötte huset tvivlar jag på att han har tömt det inför vintern. eller tror du han har värmt huset i alla år?
Huset har dessutom läckt in vatten i taket och syllen är rutten om du kollar på Anticimex besiktning
Det påstås i flera inlägg att huset ska ha en timmerstomme, men jag har inte hittat något belägg för detta vare sig i Densias eller Anticimex rapporter. Där står bara stomme och bjälklag i trä. Men det är det väl även i vanliga lösvirkeshus? Det känns som att någon har planterat en trådsanning om timrade väggar.
2022-02-02, 22:38
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Expressen hade ju också med sjönära i sina skandalartiklar så bara läsa innantill.
För hade han haft köpeavtalet framför sig hade han väl kunnat se de datum som stod där.
Han skulle ju leta upp det och skicka en kopia, undra om det någonsin kom fram någon kopia?
Så vilka papper hade någon stuckit under näsan på honom.
Vi vet att någon utanför bild tidigare stått och pekat åt honom, fingret som pekade syntes!
Samt stuckit utskrifter från artiklar i obskyr media i nypan på honom vid intervjuer.
Så vem är det som går igenom posten, som läser och förstår åt honom?

Om minnet inte sviker mig så framgick det väl att det var en kvinna.
Tror att vi var överens om att det var Majkgård eller Lullmaa som sufflerade.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in