2022-02-01, 22:52
Medlem
Har ett kommande urinprov inför ett jobb och är nojig som fan.
Det ska nämligen skickas till labb, därav min stress.

Tog ca 0,5g kokain den 5:e december och har nu provet 9:e februari, alltså 2 månader emellan. Tar väldigt sällan, senaste gången jag tog innan detta är nog över ett år tillbaka. Väger 76kg är 181cm lång och väldigt aktiv av mig.

Vet att det är "metaboliten" eller vad det heter dom letar efter och har läst att den ska vara ute ur systemet på några dagar. Det jag nojjar över är att det ska skickas till labb. Finns det risk att detta upptäcks där ändå eller kan jag vara lugn. Har läst så mycket olika men hittar väldigt lite om just labbanalyser.

Snälla erfarna, skicka era erfarenheter och kunskap!
Citera
2022-02-01, 23:51
Medlem
TryhardPolices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oroligindivid
Har ett kommande urinprov inför ett jobb och är nojig som fan.
Det ska nämligen skickas till labb, därav min stress.

Tog ca 0,5g kokain den 5:e december och har nu provet 9:e februari, alltså 2 månader emellan. Tar väldigt sällan, senaste gången jag tog innan detta är nog över ett år tillbaka. Väger 76kg är 181cm lång och väldigt aktiv av mig.

Vet att det är "metaboliten" eller vad det heter dom letar efter och har läst att den ska vara ute ur systemet på några dagar. Det jag nojjar över är att det ska skickas till labb. Finns det risk att detta upptäcks där ändå eller kan jag vara lugn. Har läst så mycket olika men hittar väldigt lite om just labbanalyser.

Snälla erfarna, skicka era erfarenheter och kunskap!

Du klarar det så va lugn, slajfat flera gram och blivit ren på labbanalyser efter 3-5 dagar, tränar 3-5 ggr i veckan. 83kg 178cm.
Citera
2022-02-01, 23:54
Medlem
TryhardPolices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spoeksugga
Hur länge kan en 0,3:a amfetamin synas i urin vid analys tror ni? Läst lite i tråden och har uppskattat det till en 7-8 dagar, men handlar inte det om högre doser? Om vi utgår från en person med genomsnittlig metabolism.

72h om du svettas lite.
Citera
2022-02-02, 12:28
Medlem
Detta gäller en nyanställning och där gör de drogtest via företagshälsovården, urinprovet skickas till ackrediterat labb för analys.

Jag har rökt en joppe kvällstid under ett par år, slutade helt i november, runt den 25e typ. Rökte sen en liten joppe /kväll under 5 dagar mellan 31/12-5/1. Sen dess ingenting alls.

Testade med sticka, cut off 20/50/150 i torsdags förra veckan o de visade ingenting, testade däremot med en 20ng/ml sticka i måndags o då var det pos. Igårkväll kom ett svagt streck när ja testade så neg. Varför?

Kommer jag klara ett up som skickas på analys nästa vecka, vad mäter dom där? Jag har inte bantat eller tränat så det skulle utsöndras mer dessa dagar..

Måste fixa detta eftersom det skickas direkt till labb och behöver konkret info från er som vet 🙌
Citera
2022-02-02, 12:30
Medlem
Hallå skrev här tidigare om sub nu råka ja få i mig en stadig rykare dos vid runt 11.30 .. Kommer förmodligen pissa hos frivården imorgon och ska redan upp i nämnden har lång del å pallar ej åka in igen .. går det att dricka mängder med vatten innan och pissa ett antal gånger och få ett ogiltigt prov ? Tacksam för snabba svar mvh
Citera
2022-02-02, 13:26
Medlem
Spoeksuggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TryhardPolice
72h om du svettas lite.
Så kort? Av egen erfarenhet eller vad?
Citera
2022-02-02, 14:51
Medlem
Alla som har erfarenhet av test inför nyanställning på Previa får gärna berätta allt ni vet, övervakat eller inte. Cutoff på lab, antar det är Karolinska? Isåfall är ju analys på 10 ng/ml, se mitt inlägg några kommentarer ovan detta för bakgrunden..
Citera
2022-02-02, 16:10
Medlem
BritneyBlazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plump1.0
Hur länge syns droger på urin verifikation? (Där dom tar urin och skickar drt till labb )

Någon som har varit positiv på sticka och sen negativ på analys ? (På droger , ej korsreaktioner)

Sen nått helt annat . Många, ink jag själv har tidigare frågat kring Kratom . Kan meddela för dom som inte vet det att det har kommit stickor för Kratom .
Kan också säga att jag var positiv på Kratom efter 6 dagar på salivprov. Någon som vet hur länge det sitter i där?

Vart skicka dom det för analysera det vet du det?
Citera
2022-02-02, 16:30
Medlem
BritneyBlazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebellion13
Alla som har erfarenhet av test inför nyanställning på Previa får gärna berätta allt ni vet, övervakat eller inte. Cutoff på lab, antar det är Karolinska? Isåfall är ju analys på 10 ng/ml, se mitt inlägg några kommentarer ovan detta för bakgrunden..
Stämmer det är Karolinska och nej är det nyanställning så övervakar dom dig inte, min brorsa var där för någon vecka sen och fick gå in på toan helt ensam
Citera
2022-02-02, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BritneyBlaze
Stämmer det är Karolinska och nej är det nyanställning så övervakar dom dig inte, min brorsa var där för någon vecka sen och fick gå in på toan helt ensam

Tack för svar!! Ok, är det helt säkert? Funderar i allra värsta fall på att ha med mig urin i ett provrör dit o hälla i isåfall, testade neg på en 25 sticka för nån timme sen hemma men väldigt svagt streck så känner mig verkligen inte säker med analys än. Röker inte längre men har ju inte gått så lång tid än så dessvärre finns de väl kvar en del spår i analysen..
Citera
2022-02-02, 16:46
Medlem
BritneyBlazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebellion13
Tack för svar!! Ok, är det helt säkert? Funderar i allra värsta fall på att ha med mig urin i ett provrör dit o hälla i isåfall, testade neg på en 25 sticka för nån timme sen hemma men väldigt svagt streck så känner mig verkligen inte säker med analys än. Röker inte längre men har ju inte gått så lång tid än så dessvärre finns de väl kvar en del spår i analysen..
Så som jag förstod det var det inget medvetande om att det var ett ”drogtest” då det var en hälsokontroll och då säger dom att man få göra det på plats, vilket isåfall är förståeligt att dom inte hänger med in och kollar på en, och om du ska ha med urin in kan de bli lite knasigt för tror dom tar tempen på kisset isåfall måste du på något sätt värma upp det så det inte märks att det är manipulerat.
Citera
2022-02-02, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BritneyBlaze
Så som jag förstod det var det inget medvetande om att det var ett ”drogtest” då det var en hälsokontroll och då säger dom att man få göra det på plats, vilket isåfall är förståeligt att dom inte hänger med in och kollar på en, och om du ska ha med urin in kan de bli lite knasigt för tror dom tar tempen på kisset isåfall måste du på något sätt värma upp det så det inte märks att det är manipulerat.

Attans! Funkar det att ha röret med urin innanför tröjan mot kroppen liksom? Då blir det ju iallafall kroppsvarmt, måste kolla vilken temp det ska ha men kanske kan funka. Annars får jag avboka pga sjukdom och hoppas det ser bättre ut en vecka efter.. 🤔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in