Citat:
Du utgår från att denna åklagare gjort en korrekt bedömning. Men tycker samtidigt att åklagaren i Ebbas förtalsmål gjorde fel. Du hör inte skölj hur skev du låter?
Jag har läst det. Tänk jag tolkade att han menade bilar och skrot när han talade om spekulanter. Inte själva huset.
Att Ebba bara röjde sly har med all önskvärd tydlighet framkommit av Ebbotar i tråden. Och jag visste inte att det fanns folk som köpte sly.
Jag har läst det. Tänk jag tolkade att han menade bilar och skrot när han talade om spekulanter. Inte själva huset.
Att Ebba bara röjde sly har med all önskvärd tydlighet framkommit av Ebbotar i tråden. Och jag visste inte att det fanns folk som köpte sly.
Vad fanns det för juridiska grunder i att fälla Ebba för otillåten röjning? Hon hade köpt fastigheten och hon hade ett okay från Esbjörn att röja. Ser inte ens något omoraliskt eller oetiskt i det hela.
Det enda jag tycker hon gjorde fel (med facit i hand), är att hon var het på gröten. Hon kunde ha gjort en inventering av vad som skulle göras, utan att göra minsta åverkan där och då. Två-tre veckor till av vanvård hade inte gjort någon skillnad och en kvarts effektiv slyröjning hade rensat uppfarten så att bilar hade kommit fram, så någon kalendertidsförlust var det inte frågan om heller. Men allt det här är så lätt att tycka till om i efterhand, när vi kan se hur Esbjörn och hans anhang inte är att lita på.
Ebba röjde nog ingenting. Det var andra som gjorde. Dels för att hon vid ena (påstådda) tillfället satt och skrev kontrakt med Esbjörn och vid andra tillfället satt "i sitt kontor" enligt Esbjörn själv. Tredje tillfället är det dock okänd status på.
Vad röjdes då? Inte var det några träd som uppfyllde kriterierna för att kallas träd. Det var sly och blivande träd. Sånt som går att ta bort med en röjsåg. De stubbar som visas i polisanmälan visar utan undantag inga riktiga träd. Däremot visas åtminstone en gammal stubbe som fällts år innan den här affären. Det är faktiskt fult att ta med sånt i en polisanmälan.
Har du mycket sly, så kan du sälja det. Du får nog inte mycket för det, men sälja det går alldeles utmärkt. De flisar det på plats, så kostar det lite mindre att transportera det.