2022-01-31, 22:19
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Du har aldrig funderat över om ditt egna uppförande och dina påståenden, orsakar det du kallar ca 500 skärmdumpar som bevisar att du blir utsatt för Ebbottar i tråden?
Kan det inte vara så att de ca 500 endast är svaren, på de angrepp och filuranden du själv publicerat.
Om jag tycker det är rimligt att bli kallad och tilltalad på ett sätt jag blivet i den här tråden. Nej faktiskt inte. Om du frågar om jag ibland skriver inlägg för att Ebbotarna ska löpa amok så är svaret däremot Ja.

Men det är kanske lite svårt att förstå. Du är här för Ebbas skull, du hade varit här och försvarat henne vad än tråden handlade om. Jag är här för vad Ebba gjort, jag hade varit i denna tråd vem som än agerat så.

Jag har skrivet i många trådar. Jag är lite yvig i mitt språk, så att jag påstår och tänker om saker är inget ovanligt. Och så jobbigt är det inte att knäppa en skärmdump. Tanken är inte att jag ska använda dom till någonting. Det är en vana jag har.

Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Oj, så Esbjörn ligger om nätterna å grunnar på hur det kunde slå så slint i huvudet på honom så han skrev på kontraktet. Hur bara kan hon, den kallhamrade partiledaren för Kristdemokraterna, leva med vetskapen om det lidande hon orsakat denne gamle man - så totalt samvetslöst

Märkligt att inte FB-tråden öppnades upp i sin helhet när den sändes in som aktbilaga! Ett klumpigt misstag eller ett medvetet tilltag för å dölja något för rätten?
Visst skulle man må väldigt dåligt om man visste att man orsakat en gammal människa att må så. Hur Ebba ens kan tänka att hon ska bo och trivas i det där huset är ofattbart. Saknar människan helt förmåga att känna empati. Eller tycker hon på riktigt att hon är lite finare, lite bättre och lite viktigare än alla andra.
2022-01-31, 22:22
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Det raderades flitigt när det uppdagades här man kunde se vissa skribenter försvann och sen var saker borta hehe men allt finns ju sparat, hur dum får man bli egentligen.

Det finns mer än det som är inlämnat nämligen.
Jaha å varför lämnades inte hela det materialet in - vad är orsaken till det? Det som döljs under visa mer borde ju ha öppnats upp iaf i den förkortade versionen
2022-01-31, 22:32
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Hela finns med klockslag med, ska se om jag kan hitta den.

Tyvärr så han de radera en hel del innan Katrin fick ordning på skärmdumparna.

Skulle vara kul att se en mer omfattande version.
2022-01-31, 22:34
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Om du frågar om jag ibland skriver inlägg för att Ebbotarna ska löpa amok så är svaret däremot Ja.

Sen sparar du skärmdumpar på svaren och kallar det sen att du blivit utsatt av Ebbottarna.
2022-01-31, 22:35
Medlem
kubuns avatar
:
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Tyvärr så han de radera en hel del innan Katrin fick ordning på skärmdumparna.

Skulle vara kul att se en mer omfattande version.
ha ha ha det var alltså stjärnadvokaternas största stjärna som klantade till det så eller var det rent medvetet, så inte rätten skulle få se vad Binninge hade skrivit om 33§ avtalslagen
2022-01-31, 22:45
Medlem
Q6s avatar
Citat:
:ha ha ha det var alltså stjärnadvokaternas största stjärna som klantade till det så eller var det rent medvetet, så inte rätten skulle få se vad Binninge hade skrivit om 33§ avtalslagen

Du har uppenbarligen inte förstått sammanhanget, Katrin vill visa att några av de inblandade parterna har haft för avsikt att med påtryckningar via media få Ebba att backa utan att man behöver dra det till rätten.
Vad Binninge skriver om 33§ är fullständigt ointressant, det hade han fått utveckla i tingsrätten. Det hade ju varit tufft om vi nekade honom den rätten med hänvisning till något som han hade skrivit på FB.

Det är också ointressant att ha med Flyborg och andra batikhäxor då de inte har någon aktiv roll eller varit närstående till Esb.

Ursäkta om jag pratar över ditt huvud, inte lätt att sänka mig till din nivå.
2022-01-31, 22:46
Medlem
Citat:
:ha ha ha det var alltså stjärnadvokaternas största stjärna som klantade till det så eller var det rent medvetet, så inte rätten skulle få se vad Binninge hade skrivit om 33§ avtalslagen
Om Binninge ville att rätten skulle se vad han skrev om § 33 så hade han väl själv lämnat in en skärmdump till rätten. Dina funderingar är riktigt gulliga.
2022-01-31, 22:46
Medlem
Citat:
Nej, men det stjärn"juristen" nr 1, barnskändaren binninge som kluddade till det så in i h-e så att en förlikning var enda utvägen för att såväl Esbjörn som barnskändaren binninge och advokaterna piff & puff skulle slippa (bildligt talat) stå med bara rumpor i rättssalen och få (bildligt talat) varsitt kok stryk av Katrin Björklund.
2022-01-31, 22:48
Medlem
Citat:
Hela finns med klockslag med, ska se om jag kan hitta den.
Jag har den nånstans själv., men om du vill lägga upp den nånstans och länka till den så vore jag tacksam.
2022-01-31, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Om jag tycker det är rimligt att bli kallad och tilltalad på ett sätt jag blivet i den här tråden. Nej faktiskt inte. Om du frågar om jag ibland skriver inlägg för att Ebbotarna ska löpa amok så är svaret däremot Ja.

Men det är kanske lite svårt att förstå. Du är här för Ebbas skull, du hade varit här och försvarat henne vad än tråden handlade om. Jag är här för vad Ebba gjort, jag hade varit i denna tråd vem som än agerat så.

Jag har skrivet i många trådar. Jag är lite yvig i mitt språk, så att jag påstår och tänker om saker är inget ovanligt. Och så jobbigt är det inte att knäppa en skärmdump. Tanken är inte att jag ska använda dom till någonting. Det är en vana jag har.

Visst skulle man må väldigt dåligt om man visste att man orsakat en gammal människa att må så. Hur Ebba ens kan tänka att hon ska bo och trivas i det där huset är ofattbart. Saknar människan helt förmåga att känna empati. Eller tycker hon på riktigt att hon är lite finare, lite bättre och lite viktigare än alla andra.

Undrar hur esb första ombud kan sova vetande att han tvinga en dement person ut för bli intervjuad av media och få den dementa skriva på en förlikning mot personen vilja. Undrar hur han, advokater och esb vän kan sova om nätterna. Esb borde anmäla dom.

När du pratar om så kallade Ebbotarna, du pratat om dig och kubun? För ni löper ganska mycket amok i tråden.
2022-01-31, 23:18
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Du har uppenbarligen inte förstått sammanhanget, Katrin vill visa att några av de inblandade parterna har haft för avsikt att med påtryckningar via media få Ebba att backa utan att man behöver dra det till rätten.
Vad Binninge skriver om 33§ är fullständigt ointressant, det hade han fått utveckla i tingsrätten. Det hade ju varit tufft om vi nekade honom den rätten med hänvisning till något som han hade skrivit på FB.

Det är också ointressant att ha med Flyborg och andra batikhäxor då de inte har någon aktiv roll eller varit närstående till Esb.

Ursäkta om jag pratar över ditt huvud, inte lätt att sänka mig till din nivå.
Jaså minsann, vadan då detta så ofta återkommande påpekandet om detta "mörande" som det mest väsentliga i hela fb-tråden? Å om Flyborg nu är så oväsentlig i sammanhanget hur kommer det sig då att hon är så intressant för er? För det är alls inte just nu som hon förekommer i tråden och ja alla de andra batikhäxorna.

Ha ha ha så komiskt när du låtsas förklara något som "inte jag förstår" för nä inte fan kan det väl ändå vara så att inte du förstått

Borde ju vara ett misstag av stjärnadvokaten Katrin för vore jag den som skulle bedöma aktbilagan så hade jag garanterat spärrat upp ögonen just på detta att inte tråden var fullt öppnad och naturligtvis då undrat varför!!

Jojo, ni ser här nedan varför - Ebba visste om att Esbjörn var som hon kallar det "EGEN" och visst....han har inte hängt med i den dansen Ebba bjöd upp till.

Hade jag haft målet hade jag inte följt Binninges råd här utan just gått på §33 istället och ställt Ebba till svars för sitt tilltag. Hon var så jävla medveten om Esbjörns tillstånd. Så därför också Theo, hennes väninnas kompis, istället för en registrerad opartisk fastighetsmäklare som gjort Ebbas fulspel med den senile gamle svage åldringen omöjligt. Märk väl att Theo i en klausul friskrev sig från allt ansvar i "husaffären"... varför så om nu allt var i sin ordning!!!

Kopierat från aktbilaga 76
Enligt 33 § avtalslagen kan man
ogiltogforklara ett avtal som någon
ingått mot tro och heder. Det
innebar att man ingått avtalet trots
att man har forstått att motparten
inte vant medveten om... visa mer
0 ,
11 Johann Binninge
Om jag vore farbroderns ombud
skulle jag gå på 31:an
20 v Gilla Svara
Senast redigerad av kubun 2022-01-31 kl. 23:28.
2022-01-31, 23:33
Medlem
Citat:
Jaså minsann, vadan då detta så ofta återkommande påpekandet om detta "mörande" som det mest väsentliga i hela fb-tråden? Å om Flyborg nu är så oväsentlig i sammanhanget hur kommer det sig då att hon är så intressant för er? För det är alls inte just nu som hon förekommer i tråden och ja alla de andra batikhäxorna.

Ha ha ha så komiskt när du låtsas förklara något som "inte jag förstår" för nä inte fan kan det väl ändå vara så att inte du förstått

Borde ju vara ett misstag av stjärnadvokaten Katrin för vore jag den som skulle bedöma aktbilagan så hade jag garanterat spärrat upp ögonen just på detta att inte tråden var fullt öppnad och naturligtvis då undrat varför!!

Jojo, ni ser här nedan varför - Ebba visste om att Esbjörn var som hon kallar det "EGEN" och visst....han har inte hängt med i den dansen Ebba bjöd upp till.

Hade jag haft målet hade jag inte följt Binninges råd här utan just gått på §33 istället och ställt Ebba till svars för sitt tilltag. Hon var så jävla medveten om Esbjörns tillstånd. Så därför också Theo, hennes väninnas kompis, istället för en registrerad opartisk fastighetsmäklare som gjort Ebbas fulspel med den senile gamle svage åldringen omöjligt. Märk väl att Theo i en klausul friskrev sig från allt ansvar i "husaffären"...

Kopierat från aktbilaga 76
Enligt 33 § avtalslagen kan man
ogiltogforklara ett avtal som någon
ingått mot tro och heder. Det
innebar att man ingått avtalet trots
att man har forstått att motparten
inte vant medveten om... visa mer
0 ,
11 Johann Binninge
Om jag vore farbroderns ombud
skulle jag gå på 31:an
20 v Gilla Svara

Så du tycker också att Binninge var inkompetent. Han valde alltså fel grund för hävning. Alla tycker att Binninge var inkompetent, men ur olika perspektiv. Han kluddade verkligen till det.

Samtidigt så vill jag minnas att någon sade att rätten känner lagen. Men det blev ju en förlikning i stället. Så Berg och Behm var väl också inkompetenta. Alla har missat kubun, stjärnadvokaten, som finns på Flashback. Det måste kännas bittert.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in