2022-01-31, 19:54
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Nej jag menar mer att tabellen är väll en bra värdemätare vilka som värvat bäst i både trupp och stab. Sen tog du det som du gjorde. Men faktum är att som arsenalfan så borde man inte sitta och håna andra klubbar, jämför Tottenhams net spend med Arsenals och se vart dem är, tottenham är före er varje år i tabellen och nyligen CL finalister.

Det finns verkligen ingenting som talar för att något du säger ska stämma, då du haft fel om allt hittills, conte, vlahovic och hur ni skulle köra över Liverpool och torkade sen med 4-0.

När du säger något så känns det mer troligt att det motsatta händer.

Men du förstår inte! Arsenal tackade nej till Conte då Arteta är bättre och man avböjde Vlahovic då Nketiah är bättre. Samt att Arsenal var bättre mot Liverpool men domaren avgjorde.
Citera
2022-01-31, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Läs rätt, och höll dig till vad jag skriver.
1 år eller så skrev du först,sen skrev du 1-2 år..men Pepe e väl inom ramen?
Citera
2022-01-31, 20:11
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Nej jag menar mer att tabellen är väll en bra värdemätare vilka som värvat bäst i både trupp och stab. Sen tog du det som du gjorde. Men faktum är att som arsenalfan så borde man inte sitta och håna andra klubbar, jämför Tottenhams net spend med Arsenals och se vart dem är, tottenham är före er varje år i tabellen och nyligen CL finalister.

Det finns verkligen ingenting som talar för att något du säger ska stämma, då du haft fel om allt hittills, conte, vlahovic och hur ni skulle köra över Liverpool och torkade sen med 4-0.

När du säger något så känns det mer troligt att det motsatta händer.
Vad du än menar är helt irrelevant. Att du anser att tabellen vid det här läget, med nästan 20 omgångar kvar att spela, är en ”bra mätare” för vem som har värvat bäst ditt och datt.. säger mer om dina fotbollskunskaper än ngt annat.

Hursomhelst, allt talade för att Conte skulle bli våran nästa boss i september, och allt talade för att Vlahovic skulle bli en Gunners-spelare i januari, så vad hade jag fel med? Och vart i helvete hävdade jag att Arsenal skulle ”köra över” Liverpool.. vad jag skrev, var att det skulle bli en jämnspelad match (ngt som det oxå var fram tills outbursten mellan Arteta o Klopp). Höll dig åtminstone till fakta, din lilla köttbulle.
Citera
2022-01-31, 20:14
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
1 år eller så skrev du först,sen skrev du 1-2 år..men Pepe e väl inom ramen?
Nu syftade jag på spelare som vi har värvat sedan ca. 2020 eller så, inte under de sista 5-6 åren.
Citera
2022-01-31, 20:44
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Vad du än menar är helt irrelevant. Att du anser att tabellen vid det här läget, med nästan 20 omgångar kvar att spela, är en ”bra mätare” för vem som har värvat bäst ditt och datt.. säger mer om dina fotbollskunskaper än ngt annat.

Hursomhelst, allt talade för att Conte skulle bli våran nästa boss i september, och allt talade för att Vlahovic skulle bli en Gunners-spelare i januari, så vad hade jag fel med? Och vart i helvete hävdade jag att Arsenal skulle ”köra över” Liverpool.. vad jag skrev, var att det skulle bli en jämnspelad match (ngt som det oxå var fram tills outbursten mellan Arteta o Klopp). Höll dig åtminstone till fakta, din lilla köttbulle.

Inte "köra över" men du skrev faktiskt "krossa":

(FB) Allt om Engelsk Fotboll 2021/2022
Citera
2022-01-31, 20:45
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Haha, absolut inte. Du ser, jag är inte lika lättkränkt som det du uppenbarligen är Så du syftade alltså inte på Arsenal öht med det inlägget?

Måhända att spurs ligger före oss ATM, men vi kommer att ta i kapp de utan några bekymmer och knipa 4:e platsen i EPL 21/22. Mark my words

Du vet väl om att Man U, Spurs, West Ham, Wolves och Arsenal slåss om fjärde platsen.
Citera
2022-01-31, 21:00
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Inte "köra över" men du skrev faktiskt "krossa":

(FB) Allt om Engelsk Fotboll 2021/2022
Skrev det mest för att piffa upp stämningen i forumet inför matchen. Men ja, jag trodde att vi hade goda chanser till åka hem med 3p.
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Du vet väl om att Man U, Spurs, West Ham, Wolves och Arsenal slåss om fjärde platsen.
Tufft blir det, naturligtvis. Men jag tror det kommer stå mellan Arsenal och WHU.
Citera
2022-01-31, 21:01
Medlem
Imbazs avatar
Citat:

Men du kan skriva att ligan är avgjord med 20 omgångar kvar?eller har du inge skrivit det heller ? Du har egna spelregler. Förstår du inte hur illa det låter när du som arsenalsupporter gör dig rolig över tottenhams rekrytering när de varje år kommer före er i tabellen ?

Jag vet att allt pekade på att conte och Vlahovic skulle bli rekryterade till Arsenal, i ditt huvud.
ALLA andra här inne sa emot dig och hade faktiskt källor att visa upp. Undrar vilka som hade rätt ? Jo vi alla som sa emot dig, hur mycket ska du ha fel om innan du blir lite ödmjuk och kan rannsaka sig själv? Vad är det man brukar säga, diskutera inte med en idiot för dem kommer dra ned dig på samma nivå och slå dig med rutin. Lite så känns det varje gång med dig.
Citera
2022-01-31, 21:10
Medlem
Citat:
Skrev det mest för att piffa upp stämningen i forumet inför matchen. Men ja, jag trodde att vi hade goda chanser till åka hem med 3p.
Det måste vara underbart att leva i din lilla värld där argumenten som genom trollkonst alltid vänds till din fördel och där bevisen mot dig alltid kan bortförklaras som missuppfattningar.

Jag förstår inte drivkraften bakom alla dina otaliga inlägg i den här tråden, för att diskutera fotboll på ett seriöst och öppensinnat sätt det kan det omöjligen vara.
Citera
2022-01-31, 21:59
Medlem
Så Arsenal bryter aubas kontrakt helt och släpper han gratis...arsenal kommer inte bli 4a denna säsong om inget akut sker närmsta 2 timmarna
Citera
2022-01-31, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Jag håller med dig helt och hållet! Var kanske själv lite otydlig och försökte mest förstå varför surret kring klubbarnas situationer låter så olika.

Förstår heller inte varför de större klubbarna inte rycker mer i anfallsspelare från klubbar längre ner i tabellen. Många av dessa presterar ju regelbundet (mer eller mindre) och har gjort det över lång tid i ligan trots att deras klubbar i övrigt gått knackigt i perioder.
Det kan ju vara så att spelare som King, Wilson, Ings, Bamford m.fl. prioriterar att få i princip garanterad speltid och därför föredrar att spela i lag på den nedre halvan där man får starta varje vecka. Finns många riktigt bra och underskattade spelare i Premier League och det är såklart bra att dessa är utspridda över lagen och tabellen men ibland undrar man. Tycker man alltför ofta ser de större klubbarna ta stora risker och betala överpriser för spelare från andra ligor som sedan får svårt att etablera sig.
Aha då är jag med på noterna. På ett sätt förstår jag dig då om man bara tittar på resultat så finns det ingen större skillnad, medan om man tittar på hur spelet sett ut så är det ju ändå fastän jag håller på United inte svårt att konstatera att laget Arsenal fungerar betydligt bättre. Men återigen, som Arsenal-fan hade jag vart orolig för egentligen det enda laget som man kan säga presterar lika högt i topp-4 kampen är West Ham. Tottenham går hyfsat trögt i många avdelningar, United går fruktansvärt trögt och bägge dessa lagen är på samma nivå i tabellen. Om och när dessa lagen faktiskt börjar komma igång - vad skall Arteta plocka fram för ess ur kavajen då?

Du kan ju mycket väl ha en poäng i att en garanterad speltid är mer lockande men jag har svårt att se det längre. Den där gamla lojaliteten där spelarna hellre stannade för fansen, för klubben osv känns som taget ur en historie-bok numer. Man går dit där pengarna är bäst - oavsett om man sitter på bänken eller läktaren match efter match. Läste precis att Phil Jones nobbade ett lån i Bordeaux på resten av säsongen. Där är ett glasklart exempel på att speltid är skitsamma. I hans läge med alla skador så borde man tycka, en möjlighet att få spela kontinuerligt säsongen ut, visa vad man går för och få tillbaka momentum borde vara det viktigaste men ack nej, att få ha #4, en fet lön och tugga tuggumi på avbytarbänken brädar det.
Citera
2022-01-31, 22:53
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Men du kan skriva att ligan är avgjord med 20 omgångar kvar?eller har du inge skrivit det heller ? Du har egna spelregler. Förstår du inte hur illa det låter när du som arsenalsupporter gör dig rolig över tottenhams rekrytering när de varje år kommer före er i tabellen ?

Jag vet att allt pekade på att conte och Vlahovic skulle bli rekryterade till Arsenal, i ditt huvud.
ALLA andra här inne sa emot dig och hade faktiskt källor att visa upp. Undrar vilka som hade rätt ? Jo vi alla som sa emot dig, hur mycket ska du ha fel om innan du blir lite ödmjuk och kan rannsaka sig själv? Vad är det man brukar säga, diskutera inte med en idiot för dem kommer dra ned dig på samma nivå och slå dig med rutin. Lite så känns det varje gång med dig.
Ja, jag ser på det som nästintill omöjligt att Man City tappar den ledningen som de har vid det här skedet av säsongen. Men föralldel, fortsätt tro att Liverpool kommer vinna titeln du Vilken klubb av Arsenal FC och spurs är det som har hamnat före det ena laget i tabellen 13 av 20 ggr sedan starten av EPL sedan 1992/93? Och vilken klubb av The Gunners och spurs är det som har tagit hem flest pokaler under de här åren som kycklingarna har hamnat före oss i tabellen? Att spurs spelade CL-final i 2019 intresserar mig likt noll, och jag var alltid 100% övertygad om att de hade 0% chans att vinna den matchen.

När det gäller Conte och/eller Vlahovic till Arsenal, så förhöll jag mig enbart till rapporterna som gällde när det var aktuellt. Men gå runt och tro att detta var ngt som jag bara diktade upp du, couldn’t give a damn fcuk .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in