2022-01-31, 17:58
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
så där ja - ska också börja cutta av era inlägg när jag citerar

Esbjörn klarade testerna Å nej, långt ifrån så när han började koka ägg istället för att steka dem (eller om det var tvärsom) och när utredaren påpekade detta så försökte han rationalisera men det blev bara etter värre. Knycklade ihop en tom matförpackning och lade in i kylskåpet m.m. och det redan för 12 år sedan!!

Ja ni ser själva hur illa däran han är och visst har det visat sig gång på gång i denna "husaffär" att han handlat irrationellt. Ja det ni har haft så förskräckligt roligt åt. Helt klart är detta ett sk åldringsbrott och av betydligt större magnitud än om det varit fråga om ett bankkontobedrägeri eller smyckestöld i hemmet.

Vet du varför han kokte äggen i stället? var det inte för han inte hittade grytan, detta tyder på kreativitet i mina öron
att förvara "matförpackning" det var en tom plastpåse var har man en tom plastpåse? ja har man plats så kan man mycket väl ha den i kylen.
i min kyl finner man i bland tomma mjölkpaket och det beror inte på demens!
2022-01-31, 17:59
Medlem
Noterar att namninsamlingen "Rör inte Esbjörn" nu nått över 150 underskrifter. Dock har några personer skrivit under två gånger, och några verkar vara nära släkt till namninsamlingens skapare Mathilda Lückner.

https://www.skrivunder.com/ror_inte_esbjorn

Observera att namninsamlingen är synkad met Mathilda Lückners inslag i Ring P1 från 4 februari 2021 (04:23 in i sändningen):

https://sverigesradio.se/ringp1?date=2021-02-04

Verkar riggat. Sedan insamlingen startade har Mathilda Lückner raderat nästan hela sin Facebook och flyttat till Frankrike. Skumt. Är det någon som kan hitta en koppling mellan Lückner och Binninge/Majkgård/Lullma?
2022-01-31, 18:00
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Har du ingen som helst källkritisk förmåga?
Endast ett fruktansvärt tspyende av ordmassor, citerande och länkande.
Kan du nu vara vänlig och läsa igenom de länkade handlingarna på sid 1.

Jag har hänvisat tydligt och klart varifrån citatet kommer.

Jag har inte hävdat att det är sant. Det hänger inte på mig som citerar att granska varenda uppgift i ett citerat stycke.

Länken är tillräcklig för att för var och en läsa själv.
2022-01-31, 18:00
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
När var det som Esbjörn visade kontraktet till bekantingen?

"I förhöret med vittnet framkommer att Esbjörn varit hemma hos honom kort efter att han skrivit på kontraktet. Vittnet ska då ha förklarat att köpekontraktet var bindande, varpå Esbjörn blev förtvivlad."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7KvJVo/nya-esbjorn-vittnet-han-var-gratfardig

Det var efter röjningen och efter han så gladeligen pratat med EB.
OM det stämmer i sak vet vi ju inte säkert, då detta är tredjehandsuppgifter
Samt att Binninge matar dom hungriga tidningarna med felaktigheter, " förhöret"
Senast redigerad av braattha 2022-01-31 kl. 18:16.
2022-01-31, 18:09
Medlem
Citat:
Ja men snälla.

Det är väl inte jag som påstår detta och ska redovisa hela förhöret, vem som har förhörts, vem som förhörde, ange målnummer, rättegångsdatum, blablabla...

Helt ärligt, jag citerar direkt ur tidningen.

Jag har ingen som helst skyldighet att redovisa vare sig det ena eller andra.
Har jag påstått att du ska redovisa förhör? Håll ordning på vilka du diskuterar med.

Jag noterade att du bara skrev av utan att fundera.
2022-01-31, 18:14
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ja men snälla.

Det är väl inte jag som påstår detta och ska redovisa hela förhöret, vem som har förhörts, vem som förhörde, ange målnummer, rättegångsdatum, blablabla...

Helt ärligt, jag citerar direkt ur tidningen.

Jag har ingen som helst skyldighet att redovisa vare sig det ena eller andra.

Det här med olika information i media, kontra inlämnade bilagor, har varit Binninge och Brännströms signum. De har ofta farit med osanning i artiklarna, men sällan levererat tillstymmelse till samma information till rätten.

Du har, precis som alla andra ingen skyldighet att leverera verifierbar fakta, men jag tror att för de som är intresserade av att närma sig sanningen, är det där med verifierbart viktigt. Sedan behöver man inte gång på gång verifiera det som redan blivit verifierat, men kommer man med något nytt, tycker väl jag att trovärdigheten hänger på verifierbarheten.

Skulle jag påstå att Binninge är Dahmers barn och käkar spädbarn till frukost tillsammans med Majkgård, tror jag att de flesta inte tror mig på mitt ord, utan kräver mer.
2022-01-31, 18:32
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Inget av det som du gnyr om är bevisat av det du påstår. Tvärtom så är allt motbevisat av den värdering och den psykologutredning som barnmisshandlare Binninge lämnat in till rätten. Det är väldigt enkelt att förstå, Densia värdering visar att ingen begagnat sig av någons lättsinne.

Det är dessutom helt omöjligt att ha både en lindrig och en svår kognitiv funktionsnedsättning. Det vore som att påstå att någon kan vara både under- och överviktig. Det är helt omöjligt att kombinera lindrig och svår, förstår du?

Det är bevisat i flera utredningar att Esbjörns funktionsnedsättning är lindrig, då kan den under inga som helst omständigheter samtidigt vara svår eller ens lite mer än lindrig!
Nämen kära du det är ju precis det det inte är. Faktumet att du måste göra texten fet tyder på att du vet det oxå. Nästa gång måste du väll ta till chaplock för att markera.

Att ha en lindrig kognitiv funktionsnedsättning som sedan övergår i en allvarligare kognitiv funktionsnedsättning, det vill säga det man förr kallade demens.

Nu tog ju jag inte upp värderingar. Men tack för att du gjorde det. Ebba har sagt till Aftonbladet att hon gjorde två skriftliga värderingar. Sedan har hon backat upp det genom att skriva om som på Facebook.

Men hon har inte en enda att visa upp. Så det finns inget som säger att det finns någon värdering gjord från varesig Esbjörns eller Ebbas sida innan kontraktet skrivs på. Man kan då ifrågasätta om Ebba verkligen skött affären så korrekt som hon hävdar att hon gjort.
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Det är väl ändå så att utredningar har konstaterat att Esbjörns funktionsnedsättning var lindrig. Idag kan den mycket väl vara svårartad och så även för 1,5 år sedan. Som sagt har degenereringen satt igång ja då finns det ingen förbättring att vänta utan tyvärr precis tvärtom....
Precis, i nästan 100 % av fallen utvecklar gamla människor som fått diagnosen lindrig kognitiv funktionsnedsättning en demens inom ett par år.
Citat:
Tack, det är så här man är van att andra skribenter i andra trådar hjälper till så att man får lite rätsida på sina funderingar. Liksom att man själv har genom åren hjälpt nya skribenter.

Jag började med att kolla lite från media, men sedan hann jag inte mer.

Detta brev som är daterat den 3/9, det är alltså det omtalade rekommenderade brevet.

Vet du om detta brev finns i aktbilagorna, (vilket nummer?)
Det är på något sätt för personligt för dom. Det märks bland annat på att det är så svårt att skilja på sak och person. Vi är här för att vi tycker att Ebba agerat fel. Dom är här för att skydda Ebba, oavsett vad hon gjort.
2022-01-31, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hexpipan
Noterar att namninsamlingen "Rör inte Esbjörn" nu nått över 150 underskrifter.

Merparten av de som kostat på sig en kommentar visar att de inte förstår jordabalken och att allt de vet (eller känner) om tvisten har de fått från Expressens "bevakning"

Skulle något av de stora mediahusen kostat på sig att skriva en artikel om hur juridiken ser ut och vad Esbjörns ombud borde gjort så tror jag rätt många av dem skulle ha en annan åsikt
2022-01-31, 18:37
Medlem
Citat:
Jag skulle som intressent av Esbjörns fritidshus, absolut fundera över varför huset och tomten ser ut som det gör, fundera varför han bor på Odalgården och tänka mig för lite extra om ag dessutom märkte att han vara lite egen.

Jag skulle säkerligen fråga de som känner Esbjörn närmare om han är helt klar i knoppen och om man kan fråga honom om han är intresserad av att sälja.

Aldrig i mitt liv skulle jag tjata, utan säga att om han ångrar sig, kan han vända sig till mig om han vill och aldrig i hela mitt liv skulle jag vija göra en så stor affär utan att ha en mäklare inkopplad för att allt ska går helt rätt till. En mäklare som kan området kan också ge både råd och hjälpa till med saker så att man får bästa pris och trygg affär.

Eller tycker du att detta är fel?
Man hade en mäklare med som skötte pappersarbetet, Anticimex för att besikta huset och Notar som gjorde en värdering. Sedan skulle man träffas på banken och avsluta affären. Vad gäller tjatandet så har vi Majkgårds vittnesmål om detta. Men egna ekonomiska intressen gör att hennes vittnesmål får tas med en stor nypa salt.

Det är vad jag tycker.
2022-01-31, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Nämen kära du det är ju precis det det inte är. Faktumet att du måste göra texten fet tyder på att du vet det oxå. Nästa gång måste du väll ta till chaplock för att markera.

Att ha en lindrig kognitiv funktionsnedsättning som sedan övergår i en allvarligare kognitiv funktionsnedsättning, det vill säga det man förr kallade demens.

Nu tog ju jag inte upp värderingar. Men tack för att du gjorde det. Ebba har sagt till Aftonbladet att hon gjorde två skriftliga värderingar. Sedan har hon backat upp det genom att skriva om som på Facebook.

Men hon har inte en enda att visa upp. Så det finns inget som säger att det finns någon värdering gjord från varesig Esbjörns eller Ebbas sida innan kontraktet skrivs på. Man kan då ifrågasätta om Ebba verkligen skött affären så korrekt som hon hävdar att hon gjort.
Precis, i nästan 100 % av fallen utvecklar gamla människor som fått diagnosen lindrig kognitiv funktionsnedsättning en demens inom ett par år.
Det är på något sätt för personligt för dom. Det märks bland annat på att det är så svårt att skilja på sak och person. Vi är här för att vi tycker att Ebba agerat fel. Dom är här för att skydda Ebba, oavsett vad hon gjort.
Eftersom det mesta du påstår om demens är fel, vore det bättre att du inte fantiserade så mycket.

Alla går inte från lindrig kognitiv störning till demens.

Första gången vi vet om, 2010, så fick han diagnosen lindrig kognitiv störning. Det är drygt 11 år sedan, så var fick du att nästan 100% blir dementa inom ett par år? Alla har inte samma takt. Var finns den uppgiften?
Senast redigerad av Volvoellersaab 2022-01-31 kl. 18:48.
2022-01-31, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum

Det finns flera utredningar med diagnosen lindrig kognitiv funktionsnedsättning, det finns inte en enda utredning på något annat. Definitivt inte demens eller allvarlig kognitiv funktionsnedsättning. För man kan inte ha både en lindrig och en allvarlig funktionsnedsättning samtidigt. Det förstår alla utom du. Dessutom ljuger du om statistiken mellan kognitiv funktionsnedsättning och demens.

Det finns i dagsläget minst tre olika värderingar inlämnade till rätten, två av dem dessutom gjorda av olika företag. Värderingarna är gjorda av Riksmäklarna, Densia, Notar, Värderingsdata och Valueguard. Sedan fanns det en som påstods vara gjord av Hakan, men den visade sig vara en förfalskning. Sedan har förmodligen Ebba Busch bank begärt eller gjort en egen värdering för att uppfylla kraven de har för att få göra affärer med en PEP.
2022-01-31, 18:55
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Det här med olika information i media, kontra inlämnade bilagor, har varit Binninge och Brännströms signum. De har ofta farit med osanning i artiklarna, men sällan levererat tillstymmelse till samma information till rätten.

Du har, precis som alla andra ingen skyldighet att leverera verifierbar fakta, men jag tror att för de som är intresserade av att närma sig sanningen, är det där med verifierbart viktigt. Sedan behöver man inte gång på gång verifiera det som redan blivit verifierat, men kommer man med något nytt, tycker väl jag att trovärdigheten hänger på verifierbarheten.

Skulle jag påstå att Binninge är Dahmers barn och käkar spädbarn till frukost tillsammans med Majkgård, tror jag att de flesta inte tror mig på mitt ord, utan kräver mer.

Jag har inte aning om varifrån aftonbladet fått sina uppgifter.
Jag har läst i aktibilaga 71, s 5, muntlig bevisning, punkt 4 om att och om vittnet UL skulle vittna om.

Eftersom jag inte har hunnit läsa alla bilagorna, vet jag inte om det han skulle vittna om finns i något dokument, men förmodar att så inte är fallet, med tanke på alla påhopp.

Jag har inte en aning om Hestras advokater har dokumenterat vad UL hade att vittna om, men kan inte det vara fallet? Man vill väl ändå göra ett slags förhör med den som ska vittna

Kanske ab fått tillgång tll detta genom UL själv som ab ändå intervjuar?

Jag kan även tycka att ni som har kunskap om att något inte stämmer också kan bidra med den kunskapen, istället för att en hel flock hoppar på en varenda gång man skriver något.

Jag har inte påstått något, utan citerat, med källa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in