Citat:
Ursprungligen postat av
N.Armstark
Varför är du arg? Vad menar du att jag insinuerar?
Ulf Lööf bor på Odalgården, det vet de flesta som deltar i tråden. Jag tycker att det är suspekt att så många äldre, lite egna, män med fastigheter råkar bo på Odalgården. Gentlemannen i fråga äger en lägenhet i Uppsala. Det måste vara något särkilt på Odalgården som lockar dessa äldre herrar att lämna sina lägenheter och flytta till en kursgård.
Det kanske är den goda maten.
Jag kan mycket väl tänka mig att livet på Odalgåden kan passa en person som Esbjörn, av flera skäl.
När man blir lite äldre och behöver hjälp med vissa skaer, är man ofta hänvisad till hemtjänst mm. Om du har svårt att klara av att städa, handla och laga mat, sköta om allt som hör det som rör det som beheöver göras dagligen, får du kanske möjligheter att genom att bo där en möjlighet att slippa de delarna plus att du kanske har andra boende där som du kan umgås med inom ett rimligt avstånd.
Nu vet jag inte så mycket om Odalgården och Esbjörns boende fungerar, men jag vet många äldre som mina egna äldre släktingar som trots intakt intellekt, får allt svårare att klara av det dagliga runt sitt liv.
Det som förut verkade vara så lätt, ringer de till oss för att få avklarat. De hänger helt enkelt inte med lika lätt och allt tar en sådan tid. Det samhälle man en gång kände till är inte detsamma, de kontakter man hade har gått i pensin. Andra runt om har dött och ensamheten trycker sig på.
De boenden som äldre annars är hänvisade till ser inte alls lika fina ut som Odalgården ser ut i pressen i varje fall.
Det finns ju många äldre som trots att de inte alls har vare sig kommit till åren så att de har svårgheter ännu, flyttar till typ + 55 boenden, där det finns mycket av service, uppehållsrum, gym, simbassäng, bibliotek mm, men Esbjörn kanske kände att han ändå hade anknytning till Marielund, hade bekanta där och trivides i miljön?
Jag vet inget om Majkgård och om hon slingrar sina fingrar om en massa män, på det sätt som du menar att hon kanske gör.
Om hon är sådan är det verkligen inte roligt för Esbjörn.
Själv tänker jag att man i Ebbas kläder, behöver ha mer på benen om man gör tydliga insinuationer i media om att
två personer:
"
Två personer som menar sig ha anspråk på fastigheten och som har egna ekonomiska intressen i saken."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/gW7zp9/ebba-busch-i-fastighetsbrak-med-esbjorn-81
M*atz ska väl vara den ena, Majkgård den andra?
Vi i tråden kan absolut ha funderingar, det är inte fel, men själv tycker jag att jag har för lite information för att veta.