Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Jag skulle som intressent av Esbjörns fritidshus, absolut fundera över varför huset och tomten ser ut som det gör, fundera varför han bor på Odalgården och tänka mig för lite extra om ag dessutom märkte att han vara lite egen.
Jag skulle säkerligen fråga de som känner Esbjörn närmare om han är helt klar i knoppen och om man kan fråga honom om han är intresserad av att sälja.
Aldrig i mitt liv skulle jag tjata, utan säga att om han ångrar sig, kan han vända sig till mig om han vill och aldrig i hela mitt liv skulle jag vija göra en så stor affär utan att ha en mäklare inkopplad för att allt ska går helt rätt till. En mäklare som kan området kan också ge både råd och hjälpa till med saker så att man får bästa pris och trygg affär.
Eller tycker du att detta är fel?
Det var ju precis det hon gjorde, efter att hon fått höra på byn att han frågat efter köpare.
”Jag skulle säkerligen fråga de som känner Esbjörn närmare om han är helt klar i knoppen och om man kan fråga honom om han är intresserad av att sälja.”
Det var det hon inte gjorde tjatade alltså.
Men om han ångrar sig kan han vända sig till mig, vilket
var vad Esbjörn inte gjorde alltså.
”Aldrig i mitt liv skulle jag tjata, utan säga att om han ångrar sig, kan han vända sig till mig om han vill”
Esbjörn ville inte ha en dyr mäklare när Ebba frågade, han är säljare och kan inte tvingas anlita mäklare.
”En mäklare som kan området kan också ge både råd och hjälpa till med saker så att man får bästa pris och trygg affär.”
Tycker du att detta var fel?