Var har jag skrivit det?
Nu klistrar du på mig slutsatser som jag varken har dragit eller skrivit, eller hur?
Jag citerade från artikel i ab om vad Esbjörns "nära bekante" sa i intervjun. Det var så mycket jag skrev.
Personligen har jag svårt att personer som inte själva är involverade i den här väldigt uppmärksammade historien, vare sig i press eller i en rätt (jag vet alltså inte något om, om denna person var kallad som vittne), skulle ge sig ut och blåljuga, även om man skulle vilja hjälpa sin bekant.
Du får väl läsa artikeln själv, men jag har inte skrivit att vare sig ska vittna i rätten om att Esbjörn inte fick köpebrevet uppläst för sig eller att han inte fick läsa köpebrevet?
Du drar slutsatser om vad jag har skrivit helt på egen hand, där jag tog upp och citerade bekantingen från ab om att vännen sa att Esbjörn inte verkade förstå innebörden av köpebrevet.
"Vad trodde Esbjörn att han skrev på då?
– Jag vet inte riktigt, han trodde att det var något preliminärt.[...]"
//
"– Esbjörn har blivit dåligt upplyst, jag lägger stor last på den som gjorde avtalet. Så ska man inte göra, det måste göras klart vad det innebär för den som säljer."
//
"– Han ville ju inte sälja, det sa han ju också. Det skulle bli arvegods.
Han säger att Esbjörn funderar mycket över tvisten, att han är ledsen.
–Jag ställer mig gärna i rätten och berättar om det här. Jag kommer säga samma sak där som jag säger till dig nu."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7KvJVo/nya-esbjorn-vittnet-han-var-gratfardig
Och nej, jag är inte Majkgård, såsom Pappa65 påstår. Jag förstår att det kommer att vara helt omöjligt att "tvätta bort" det påståendet, eftersom det redan är gjort, och flera av de som håller på Ebba i affären ständigt påstår att jag ljuger.
På det viset känns det närapå omöjligt för mig att vara kvar i tråden, men samtidigt blir det en omöjlig ekvation, då påståendet resulterar i att hur jag än gör så blir svaret att jag är Majkgård.
Det är riktigt sällan jag blir arg, och ännu mer sällan jag blir riktigt riktigt arg. Men nu har jag kommit till en punkt där jag blir anklagad för en amssa saker som jag verkligen inte är skyldig till.
Jag avskyr lögnare, och med det menar jag personer som med vilja ljuger, förvränger och utelämnar, allt för att låta påskina något som inte stämmer.
Ja, jag vet att jag genast kommer att få tjugo inlägg om vilken lögnare jag är.
Jag har under mina år aldrig varit med om maken till obalans och så mycket fula saker som skribenterna kallar sina meningsmotsåndare.