2022-01-31, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Fan vad du påstår en massa skit om mig som inte är sant. Att du bara har mage å hitta på att jag sagt saker jag alls inte sagt och så renderar det i en massa inlägg till höger å vänster som borde vara ogjorda då de är baserade på ett påhitt från dig. Å värst du är inte ensam. Ni är en hel hög Ebba-lakejer med allt brunare tungor.

Hitta detta inlägg där jag säger att de över 65 inte får sälja sin fastighet nä det kan varken du eller resten av lakejerna. Ja ja - hur som är det kontraproduktivt och inte alls så att era påhitt till slut skall få sanningsstatus för att ni så frekvent upprepar era påfund. Så erbarmligt lågt....men men som sagt ALLA SER era tilltag.

Märkligt att du blir så ofantligt upprörd över att andra behandlar dig på samma vis som du behandlar andra. Varför tycker du att det är så förskräckligt att du blir behandlad på ditt eget vis? Säger det kanske något om hur du själv bär dig åt, kanske?

Du är ju en feg lögnaktig liten skit, klart du blir behandlad som en sådan också då! Vad annat förväntar du dig?

Du sprider en massa lögner och skitsnack om Ebba, påstår att hon begått en massa "åldringsbrott", vilket inte är sant. Det bevisas inte minsta av det faktum att du inte kan presentera vare sig några bevis eller några preciseringar kring vad det är du egentligen påstår. Du är avslöjad med ungefär lika många lögner i den här tråden som du har skrivit inlägg, de allra flesta om Ebba och några om Esbjörn och en och annan om din idol, den grova våldsbrottslingen, våldtäktsmannen och pedofilen Binninge som Esbjörn den fullständigt empatilöse rättshaveristen anlitade som ombud, bevisligen enbart för att hänga ut Ebba i pressen med smutskastning och förtal! Du sällar dig till en gäng grovt kriminella för att ljuga om och kasta skit på någon som gått utöver det vanliga för att hjälpa en gammal man och se till att hans intressen tas tillvara, och sedan blir du upprörd över att någon kastar skit på och ljuger om dig. Du är en sån ynklig patetisk liten skit att till och med Esbjörn i alla sina lögner framstår som tämligen reko.
2022-01-31, 00:16
Medlem
WestleyRichardss avatar
Citat:
Se mitt förra inlägg (FB) Ebba Busch i fastighetsbråk med Esbjörn, 81. Förlikning 21–10–11 Överklagad 21–11–09
där förklarar jag för såna som dig vad "initiera" står för!

https://www.synonymer.se/sv-syn/initiera

Du vill alltså initiera en inskränkning i äganderätten för de över 65 år.
2022-01-31, 00:24
Medlem
Ja, Professor Jan Marcussons utlåtande om rättshaveristen Esbjörn säger allt.

Citat:
"Min sammanfattande bedömning av de kognitiva testerna överensstämmer med psykolog Karlssons bedömning, att Bolin har en lindrig kognitiv funktionsnedsättning. Till det gör jag ett förtydligande att den diagnosen/bedömningen utesluter allvarliga nedsättningar av kognitionen som kan innebära att individen har nedsatt förståelse och fattningsförmåga/omdöme."

Det är UTESLUTET att Esbjörn har nedsatt förståelse, fattningsförmåga och omdöme.

Detta är också vad överförmyndarnämnden har fastställt i sitt utlåtande, Esbjörn förstår vad saker gäller och han är rättsförmögen.

Tack trollet kubun för att du hela tiden påminner oss om vilken ängel Ebba är, vilken grov våldsbrottsling Binninge är, och att Esbjörn är såväl rättsförmögen som att han mycket väl förstår saker och ting, trots att han är en sur, otrevlig rättshaverist till gubbtjuv.

Så länge du trollar i tråden kommer det aldrig att sina på tillfällen att lyfta fram förra Årets Kvinna nr 2 - Ebba Busch, och ej heller kommer det att sina på tillfällen att påpeka vilka grova brottslingar, bedragare, förfalskare och rättshaverister som agerar på Esbjörns sida.
2022-01-31, 00:45
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Har du trovärdig källa på det?

https://cdn-147.anonfiles.com/X3w6Y368ua/d7cda669-1643583970/Uppsala%20TR%20T%208555-20%20Aktbil%2082,%20Uppdaterad%20sammanst%C3%A4lln ing%20202.pdf

Sidan 21

”Vittnesförhör med Margareta Majkgård. Hon ska höras om sina iakttagelser av Esbjörn Bolins fysiska och psykiska förmåga vid hennes dagliga omsorg av Esbjörn Bolin, Esbjörn Bolins kognitiva status och hälsa innan och efter undertecknandet av köpekontraktet, hur Esbjörn Bolins kognitiva status och mående tar sig uttryck vid kontakt med Esbjörn Bolin, Ebba Busch och hennes vänners besök hos Esbjörn Bolin under vilka Ebba Busch och hennes vänner försökt övertala Esbjörn Bolin att sälja fastigheterna, det flertalet intressenter som har förklarat sitt intresse av att köpa fastigheterna men att Esbjörn Bolin har avböjt sådana förklaringar samt Ebba Buschs besök hos Esbjörn Bolin där Margareta Majkgård förklarat för Ebba Busch att Esbjörn Bolin inte haft för avsikt att sälja fastigheterna.”

Inte haft för avsikt är förfluten tid dvs. då Esbjörn redan sålt och Ebba sökte honom på panget.

Tar även med svaret om ryktet att Ebba velat köpa eller hyra, hon hade för avsikt att köpa frön början och hade redan köpt när ryktet om att hon även pratat om att hyra kom i svang.

Sid 2

https://cdn-131.anonfiles.com/N1w1Yc63u7/1f1ef479-1643586196/Uppsala%20TR%20T%208555-20%20Aktbil%2071,%20Yttrande%20samt%20bevisuppgift %20fr%C3%A5.pdf

Men det att Ebba försökt övertala Esbjörn att sälja eller hyra ut kom från Binninge, i ett av hans uttalanden till kompis Brännström på Expressen slank det med om hyra redan i nov 2020.
Tyvärr är det mesta låsta artiklar, men även många har redigerats både 1 & 2 gånger.
Allt eftersom fakta kommer i dagen, har Expressen den egenheten att börja redigera….
Nå ska se om jag råkar hitta det Binninge citate på chasade sidor.
2022-01-31, 05:28
Medlem
Citat:
Jag har ingen anledning å ändra på det BRÅ har angett: https://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%85ldringsbrott
I BRÅ:s klassificering används beteckningen 0858 Äldre/funktionsnedsatt.[4] Ofta anges åldern 65 år som gräns, även i internationella sammanhang,
Sen är det såklart helt okey att köpa från en åldring som lagt ut sin fastighet till försäljning men det är ICKE OK att bete sig som Ebba gjort mot Esbjörn - nämligen övertalat (tjatat o tjatat) honom att sälja till henne. Detta är ju en självklarhet för normalt funtade människor att så gör man bara inte. Därför behövs en lag som skyddar åldringar från detta. Alltså, att göra det olagligt att vara den som tar första steget i fastighetsaffärer med åldringar. Då behövs ingen ångerrätt. En åldrings fastighet skall alltså bara kunna köpas om åldringen lagt ut den till försäljning på den öppna marknaden.

Du vill med andra ord ha en lag som säger att alla 65+ måste anlita en mäklare för att få sälja sitt hus?

Ska det vara olagligt även om den som tar första steget är över 65 år?

Vad tycker du om att Majkgård frågade om Esbjörn ville sälja och bara bjöd 2.5 miljoner, det måste väl vara ett grovt brott?
2022-01-31, 07:32
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Ja själv var inte bäste dräng så han fick studera lite, på livets hårda skola.
Men just det att han gått någon mäklarkurs för att hjälpa till hos pappa förbryllar mig.
Det som ingår i grundkurs för fastighetsmäklare, är just JB gällande fastighetsförsäljning.
Missade han grunderna i fastighetsförsäljning?

Litet filosofiskt kan man ju tänka sig att Binninge var fullt medveten om det mer eller mindre omöjliga i att gå rättsvägen för att få affären upphävd, så han valde att använda litet "extrajuridiska" metoder, dvs påverkan via Brännström och media.

I praktiken var ju enda möjligheten att få tillbaka fastigheten att skapa ett läge där Ebba värderade fastigheten lägre än ytterligare negativ uppmärksamhet. Här gjorde ju "lag Esbjörn" uppenbarligen en felbedömning .
2022-01-31, 08:08
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Bara två frågor så jag vet hur du tänker.

1. Hur gammal ska säljaren vara för att det ska vara ett åldringsbrott att köpa ett hus från denne?

2. Hur gammal ska ska säljaren vara för att få nyttja en ångerrätt?
Drssa frågor är ju svarade på ca 1000 gånger i denna tråd. Du kanske skulle ta och läsa lite bakåt i tråden istället för att bara upprepa frågor.
2022-01-31, 09:19
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Drssa frågor är ju svarade på ca 1000 gånger i denna tråd. Du kanske skulle ta och läsa lite bakåt i tråden istället för att bara upprepa frågor.

Ämnet intresserade mig så jag letade efter ditt svar i tråden och kom fram till följande.

Merrybum , du har bara varit med i drygt 2,5 månader och har långt ifrån skrivit tusen inlägg, hittade inget där du svarar på frågorna, tror inte att ämnet har diskuterats de senaste månaderna.

Varför vågar du inte svara på frågorna?
2022-01-31, 09:33
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Litet filosofiskt kan man ju tänka sig att Binninge var fullt medveten om det mer eller mindre omöjliga i att gå rättsvägen för att få affären upphävd, så han valde att använda litet "extrajuridiska" metoder, dvs påverkan via Brännström och media.

I praktiken var ju enda möjligheten att få tillbaka fastigheten att skapa ett läge där Ebba värderade fastigheten lägre än ytterligare negativ uppmärksamhet. Här gjorde ju "lag Esbjörn" uppenbarligen en felbedömning .
Detta diskuterades tidigt i tråden ,var det inte Billy B. Som hade samma upplägg?
Det dom inte räknade med var att EB skulle göra motstånd och stå upp för rättvisan.
Detta är ju bevisat nu när varge sten snart är vänd på och deras taktik har gått alla vägar och vinklingar,
Detta är precis som deras agenda var från början, nu fanns det inget kvar att göra och då gör Esb det mest otroliga och överklagar sin egna vilja
Man kan ju bara skratta åt dårskapen.
2022-01-31, 09:37
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du vill med andra ord ha en lag som säger att alla 65+ måste anlita en mäklare för att få sälja sitt hus?

Ska det vara olagligt även om den som tar första steget är över 65 år?

Vad tycker du om att Majkgård frågade om Esbjörn ville sälja och bara bjöd 2.5 miljoner, det måste väl vara ett grovt brott?

Det känns som om kubun i sin iver att smutskasta Ebba lobbar för att det skall stiftas någon lag som skall kunna användas mot henne.

Bättre om han hade varit ärlig och sagt att han ville ha en lag som djävlades med Ebba, då kunde Esbjörngänget hjälpa honom fundera ut något som visserligen skulle bryta mot allas lika värde men som inte skulle slå hårt mot alla äldre. De brukar ju gilla sådana lösningar.
2022-01-31, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Har det diskuterats om en lag som förbjudet alla 65+ att sälja sina fastigheter utan att lägga ut dem på öppna marknaden via en mäklare först? Jag tror inte det. Jag tror inte heller att någon har föreslagit att det skulle vara olagligt att fråga om någon vill sälja sitt hus, man skulle bara få köpa hus via en mäklare.

Tycker du att det låter som bra och genomförbara lagar?
2022-01-31, 09:57
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Detta diskuterades tidigt i tråden ,var det inte Billy B. Som hade samma upplägg?
Det dom inte räknade med var att EB skulle göra motstånd och stå upp för rättvisan.
Detta är ju bevisat nu när varge sten snart är vänd på och deras taktik har gått alla vägar och vinklingar,
Detta är precis som deras agenda var från början, nu fanns det inget kvar att göra och då gör Esb det mest otroliga och överklagar sin egna vilja
Man kan ju bara skratta åt dårskapen.

En extrem felbedömning om man trodde att man skulle få Ebba att backa efter att ha utmanat henne på det sätt som man gjorde.

En politiker är helt beroende av sitt förtroendekapital och skulle givetvis strida i förhållande till den oerhörda skada som den kan åsamka denne. Utpressningen skulle säkert fungerat på någon mediakändis som kunde backa på ett helt annat sätt och slickat såren några månader för att sedan komma tillbaka.

Om tanken var att smutskasta henne för att hon är partiledare så har man lyckats till viss del, man har fått en hel del medial uppmärksamhet men den har minskat och desto längre som Esbjörn driver den desto större sympatier får Ebba.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in