2021-01-28, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patriarkat
Det påstår Ebba sen i oktober ja vi väntar otålig på den 2ndra .kanske inte att det är större aktör men att det finns en till enligt Ebba
Har du nån förklaring till varför hon sitter och trycker på den ?
Det är Binninge som ifrågasätter köpeskillingen som därigenom äger bevisbördan. Vi väntar och längtar....
2021-01-28, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Men ? Det är ju Aftonblandet som påstår detta ! Samma trovärdighet som Kamratposten
eller Kalle anka. Hur kan du ta det på allvar ?
Aftonbladets krönikör Lina Stenberg, hon har delat krönikan på sin Facebook och fått elva tummar! Det får dåligt för KD nu, rasar som en sten i opinionsmätningarna.

Den mest tittade nyheten på SVT i Uppsala är den om grannarnas förhoppning om att någon äntligen ska fixa till huset, Ebba får nog avgå vilken minut som helst
2021-01-28, 14:00
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Aftonbladets krönikör Lina Stenberg, hon har delat krönikan på sin Facebook och fått elva tummar! Det får dåligt för KD nu, rasar som en sten i opinionsmätningarna.

Den mest tittade nyheten på SVT i Uppsala är den om grannarnas förhoppning om att någon äntligen ska fixa till huset, Ebba får nog avgå vilken minut som helst

Jag är totalt ointresserad av Ebbas politiska karriär och gärningar, står långt i från den kristna högern.

Jag är enbart intresserad av fallet ut fastighetsjuridisk synvinkel.
Hon har en giltig köpehandling, om inte den skall vara giltig krävs att gubben var omyndigförklarad
och det var han inte.
2021-01-28, 14:24
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Ebba har försökt blåsa Esbjörn på 2 miljoner det är vad som är sanning.
Snart kommer även detta att registreras i era hjärnor, ni har bara varit lite tröga.

Men återigen, när blir en polisanmälan en offentlig handling, någon som vet det?

Blir ingen polisanmälan då inget brott begåtts då köpet inte slutreglerats, däremot kunde en polisanmälan om bedrägeri skett mot Esbjörn.
Behöll Ebbas handpenningen på 390.000:- och ångrade sen försäljningen i Expressen.
Har du missat det?
Polisanmälan är dessutom inte offentlig handling då inget brott ännu bevisats.
Om åklagare anser att brott begåtts och gör en s.k FUP innan åtal, så blir FUP offentlig.
2021-01-28, 14:27
Bannlyst
Knappast Esbjörn inte vet var han gjort Dom anhöriga visste det gick att få 2 miljoner till och stoppade köpet Ebba får välja husbråket eller lägga ner sin politiska karriär anser jag.
2021-01-28, 14:29
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjelovek
Du är en pärla!

Tack för berömmet!

Jag får citera mig själv nu "På västfronten intet nytt" den senaste händelsen som noterats på dagboksbladet är den sekretessade utredningen som trngw har lagt ut i tråden, ingen värdering från Binninge/E*björn har inkommit än till Uppsala Tingsrätt.

Den senaste noteringen är alltså den 25/1-2021 så varifrån Lina Stenberg på Aftonbladet fått sina värderingsuppgifter från är fortfarande höljt i dunkel.

Även om man nu endast är en ledarskribent och skriver politiska krönikor så borde man ju ha lita koll på vad för dynga man producerar speciellt med tanke på den höga svansföring Aftonbladet haft angående Donald Trumps "fake news".
2021-01-28, 14:34
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patriarkat
Det påstår Ebba sen i oktober ja vi väntar otålig på den 2ndra .kanske inte att det är större aktör men att det finns en till enligt Ebba
Har du nån förklaring till varför hon sitter och trycker på den ?

Det är inte hon som initierat den, men den är gjord p.g.a henne så hon har den.
Varför den inte är offentlig är just sekretess, men den hävs vid en rättegång.
2021-01-28, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Tack för berömmet!

Jag får citera mig själv nu "På västfronten intet nytt" den senaste händelsen som noterats på dagboksbladet är den sekretessade utredningen som trngw har lagt ut i tråden, ingen värdering från Binninge/E*björn har inkommit än till Uppsala Tingsrätt.

Den senaste noteringen är alltså den 25/1-2021 så varifrån Lina Stenberg på Aftonbladet fått sina värderingsuppgifter från är fortfarande höljt i dunkel.

Även om man nu endast är en ledarskribent och skriver politiska krönikor så borde man ju ha lita koll på vad för dynga man producerar speciellt med tanke på den höga svansföring Aftonbladet haft angående Donald Trumps "fake news".

Eftersom LS alltså inte fått fram någon sådan uppgift från TR så återstår endast att hon antingen
1. hittat på den alldeles själv,
2. trott på påståenden från Binninge som publicerats i Expressen, eller att
3. Binninge har lämnat uppgiften till henne, med eller utan dokumentation.

Och varifrån hon hämtat uppgiften om EBs ståndpunkt till denna "nya värdering" är precis lika dunkelt.

Ja, det verkar vara Fake News hela vägen. Stenberg kastar verkligen sten i glashuset.
2021-01-28, 14:53
Medlem
trngws avatar
Citat:
Tack för berömmet!

Förtal är förtal oavsett vilken del av tidningen det publiceras i 😉
2021-01-28, 14:58
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Det är inte hon som initierat den, men den är gjord p.g.a henne så hon har den.
Varför den inte är offentlig är just sekretess, men den hävs vid en rättegång.

Ja det är inte svårt att gissa vem som gjort den, och klart att de som beställt den inte skickar den till media. Rätt uppenbart också vem som gjort den värderingen.

Lustigt bara att intelligensreserven i tråden inte klarat av att knäcka den enkla lilla nöten 😂
2021-01-28, 15:03
Medlem
trngws avatar
Citat:
Tack för berömmet!

Det ska bli intressant att se hur Binninge hanterar detta nu. Får han en värdering som säger mer än 4.5 miljoner lär vi få se den i Expressen och Aftonbladet innan bläcket har hunnit torka. Så, så länge vi inte ser en sådan, kan vi vara säkra på att ingen mäklare eller värderingsman vill sätta sitt namn på en sådan värdering. Uppsala lär ju inte vara större än att mäklarna har bra koll på varandra, och ingen seriös lär vilja svärta sitt rykte eller riskera en varning för en enda värderings skull. Så han har förmodligen lite uppförsbacke där, den onde Binninge.

Chansen finns att aldrig får se en värdering från honom. Särskilt inte nu när domstolen gett honom frikort på tidsfristen.
2021-01-28, 15:04
Medlem
Det rykte som går i trakten är ju att den kvinna som äger Odalgården (ett hotell/värdshus vid samma sjö http://odalgarden.se) där förmodligen den gamle husägaren numera bor har en ganska bra övertalningsförmåga att få gamla män att testamentera över sina hus till henne mot att i gengäld få bo bekvämt de sista åren i livet. Det verkar vara den info som det ryktas om i grannskapet. Hon ska bl.a. fått en gammal man på dödsbädden att testamentera både ett fint hus vid sjön och ett hus i norrland. Säkert 10 liknande affärer ska ha skett. Jag gissar det är detta som är bakgrund till att den gamle mannen som först gillade Ebba och kom väl överens med henne plötsligt backat ur då han pressas av denna kvinna som han är beroende av och bor hos. Om det ligger något i detta så borde det gå att kolla upp.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in